täällä on paljon puhetta ollut kengistä, mutta kysyn silti...sisältää useamman kysymyksen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sommarcat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sommarcat

Aktiivinen jäsen
14.06.2007
3 037
0
36
Eli: Olen nyt lukenut ja googlettanut tietoa ensiaskelkengistä, mutta haluamaani vastausta en vielä ole löytänyt. kysyn siis kokemuksianne, ja tietojanne.
Kuinka vanhalla lapsella käytitte ensiaskelkenkiä? Ja minkä ikäiseksi asti?
Ovatko ensiaskelkengät siirtyneet sisarukselta toiselle? Ovatko käytössä olleet muutkin kuin pelkät ensiaskelkengät?
Ja jos on vielä vinkkiä edullisista ensiaskelkengistä, niin olisin kiitollinen. Max. hinta 50e ja mieluusti reilusti alle...Kiitos.

Meillä ei ollut ollenkaan ensiaskelkenkiä. Taaperomme alkoi kävellä syksyllä ja silloin kävely tapahtui vain sisällä ilman kenkiä. Ulkona ei pysynyt vielä pystyssä, kun asumme maalla ja täällä on epätasaista. Neuvolasa neuvottiin, että kannattaa kiinnittää huomiota kantaosan tukevuuteen ja pohjan tasaisuuteen. Mieletäni on myös halvoissa 10-30? kengissä paljon hyviä. Parasta on olla ilman kenkiä mahdollisimman paljon . Esim. Saksassa ei alle 2-vuotiaalle suositella kenkiä ollenkaan. Olen käyttänyt lapsellamme käytettyjäkin kenkiä. Usein kenkien käyttöikä on niin lyhyt ,että kengät eivät ehdi jalan asentoon muovautua.

Ensiaskelkenkiä suositellaan käytettävän siihen asti kun kokoja löytyy. Meillä esikoinen käytti ensiaskelkenkiä muistaakseni 2-vuotiaaksi asti.

Oon käyttäny pikkuveikalla samoja kenkiä kuin isommalla lapsella, koska ovat olleet käytössä aika vähän aikaa, eivätkä mielestäni ole kuluneet paljoakaan, lähinnä päältä kuluvat kun ulkona konttailee.

Talvella käytin pojalla talvikenkiäö, jotka ei ollu ensiaskelkengät ja isommalla Kuomia, mutta kesällä vain ensiaskelkenkiä.

Ainakin Haloselta voi löytää hyviä vähän edullisempiakin ensiaskelkenkiä ja alet kannattaa käyttää hyväksi ja ostaa valmiiksi seuraavaa kokoa.

Kun lapsi lähtee kävelemään, niin jalka tuntuu kasvavan nopeasti, vaikka se oikeasti vain tavallaan painuu kasaan ja siitä tulee pituutta lisää, joten kannattaa tarkkailla usein kenkien sopivuutta jo hommata ajoissa isommat popot.

Yhteistyössä