Täällä on päivittäin monta aloitusta tyyliin pitääkö eskariin/kouluun/tarhaan olla sukset, luistimet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mielestäni hiihto- ja luistelutaito pitäisi nyt kuulua jokaisen "kansalaistaitoihin" Päättää sitten aikuisena tykkääkö vai ei, mutta kyllä kait kuitenkin osata pitäisi.

Päättää aikuisena???? Just tolla tapetaan lasten liikuntainto. Pakotetaan vaan, kun eihän lapsi voi tietää, mitä haluaa. Aikuisena sitten vasta voi päättää... Meillä lapset saa liikkua just niinku itse haluavat ja saavat jopa ihan itse valita harrastuksensa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mielestäni hiihto- ja luistelutaito pitäisi nyt kuulua jokaisen "kansalaistaitoihin" Päättää sitten aikuisena tykkääkö vai ei, mutta kyllä kait kuitenkin osata pitäisi.

Päättää aikuisena???? Just tolla tapetaan lasten liikuntainto. Pakotetaan vaan, kun eihän lapsi voi tietää, mitä haluaa. Aikuisena sitten vasta voi päättää... Meillä lapset saa liikkua just niinku itse haluavat ja saavat jopa ihan itse valita harrastuksensa!

Peesi tälle!!!!!!!!!!!!!!!!

Meillä on myös sukset, luistimet, pyörät, rattikelkat yms. Päiväkodissa on jo hiihdetty joten eka kertaa sinne jo hankkittiin kunnon siteelliset sukset. Luistimet on hankittu aina uudet kun koko menny pieneksi jne. Meillä ollaan paljon ulkona ja lasketaan mäkeä yms. en ymmärrä niitä ihmisiä, jotka kierrättävät kaiken sataan kertaan tai ei osta ollenkaan lapsilleen harrastusvälineitä.

Meillä ei ainakaan ole lapsia pakotettu yhtään mihinkään! Itse en tykkää hiihtää, mutta sukset hommattiin lapsille jotta saavat kokeilla tykkäävätkö siitä ite. Ja tykkäävät todella! Myös luistimet on hommattu molemmille ja aluksi suuttuivat kun eivät heti osanneet, mutta aina innolla lähtevät kun ehdotetaan luisteleen lähtöä. Myös ovat jumpassa käyneet, muskarissa ym.. Lapset saavat kokeilla sitä harrastusta mitä haluavat. Kokeilemalla oppivat tietämään mistä tykkäävät ja mistä ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ei juma...:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Ei lapsella tarvitse kaikkia mahdollisia välineitä olla.

Ei tarvi, se on totta. Mutta mielestäni lapsille pitää antaa mahdollisuus itse valita laji, siis antaa mahdollisuus kokeilla eri lajeja.
Mut pitääkö niil lapsilla olla kännykät, läppärit.....

Eli ostat lapsille kaikki urheiluvälineet että hän saa kokeilla tykkääkö jostain lajista? Eikö voi käyttää laina-välineitä tuohon kokeiluun ja jos tykästyy voi ostaa omat...
Ja ei, ei todellakaan tarvitse olla läppäreitä ym.

Mistä niitä lainavälineitä saa?

Alkuperäinen kirjoittaja m:

Ei tarvi, se on totta. Mutta mielestäni lapsille pitää antaa mahdollisuus itse valita laji, siis antaa mahdollisuus kokeilla eri lajeja.

Eli ostat lapsille kaikki urheiluvälineet että hän saa kokeilla tykkääkö jostain lajista? Eikö voi käyttää laina-välineitä tuohon kokeiluun ja jos tykästyy voi ostaa omat...

Täälläpäin on ihan semmosia vuokrausliikkeitä. Esim. Tai sitten joltain naapurilta, kaverilta yms yms.

Alkuperäinen kirjoittaja esim esim:
Alkuperäinen kirjoittaja m:

Täälläpäin on ihan semmosia vuokrausliikkeitä. Esim. Tai sitten joltain naapurilta, kaverilta yms yms.

Voi että mää ilahtuisin, jos meiltä naapuri hakis välineitä lainaksi. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
olen samaa mieltä välineiden tarpeellisuudesta. Ei meilläkään täällä etelässä aina ole lunta, mutta sukset ja luistemet on aina oikean kokoiset jos lunta vaikka sattuu olemaankin. Mekin ollaan ostettu luistimet kirpputorilta ja ostin 5 eurolla kappale ja kun sattui hyviä luistimia olemaan useimmat tarjolla eri kokoa niin ostin kolmet varastoon. Jalka kasvaa ja kun halvalla saa... =)

näin myös meillä, vaikkei todellakaan sitä lunta ole aina talvisin ollut. kierrätetty luistimia ja suksia ystäväperheiden kanssa, harvoin on tarvetta ollut ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja lappi:
Meillä on myös sukset, luistimet, pyörät, rattikelkat yms. Päiväkodissa on jo hiihdetty joten eka kertaa sinne jo hankkittiin kunnon siteelliset sukset. Luistimet on hankittu aina uudet kun koko menny pieneksi jne. Meillä ollaan paljon ulkona ja lasketaan mäkeä yms. en ymmärrä niitä ihmisiä, jotka kierrättävät kaiken sataan kertaan tai ei osta ollenkaan lapsilleen harrastusvälineitä.

Meiltäkin löytyy sukset, luistimet, pyörät ym. Mutta ei me niitä välineitä juosta ostamaan kun lapsi sanoo että "nyt haluun lasketella"
Oikeesti! Esim. hiihtokeskuksista saa vuokrata välineitä. Ei niitä tarvitse heti mennä ostamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja lappi:

Meiltäkin löytyy sukset, luistimet, pyörät ym. Mutta ei me niitä välineitä juosta ostamaan kun lapsi sanoo että "nyt haluun lasketella"
Oikeesti! Esim. hiihtokeskuksista saa vuokrata välineitä. Ei niitä tarvitse heti mennä ostamaan.

Juu ei meilläkään laskettelu välineitä ole. Lähinnä tarkoitin tuota perus kamaa. Mitä tarvii koulussa yms ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Lapsilla kuuluu olla urheiluvälineet ja piste. Löytyy luistimet, sukset,laskettelusukset, laskettelulauta,mailat moneen menoon jne. MUTTA ei pleikkaa, nintendoa, läppäriä tai muuta turhuutta.

Ja pisteenä i:n päälle... lapsella ei todellakaan tarvitse olla kaiken maailman urheiluvälineitä. Eikä lapsi mene siitä pilalle vaikka hänellä on kännykkä ja cd-soitin...
Meille ostetaan sen mukaan välineitä/tarvikkeita mitä tarvitaan. Laskettuvälineitä saa vuokrata hiihtokeskuksista. Tietenkin sitten on eri juttu jos siitä tulee oikein harrastus, mutta ei sen tähden että "kun nyt vaan tarvii nuo kaikki olla..."

mekin olemme hankkineet kaikki ja ihan kaikki myös uutena, koska kaksi käyttäjää samaa sukupuolta. Mutta tosi kallista se on ja kaikilla ei ole onni myötä noissa osta käytetty/myy jutuissa. esm. tulee ostettua ihan huonot ja käyttökelvottomat. siksi olemme kaupasta hankkineet perussettiä.
lapsiperheiden elämä on kovaa varustelua ja aikaa vievää ostella talvivaatteita, suksia, luistima, pyöriä, ym. Meillä isovanhemmat eivät ole pitkään aikaan kysyneet mitä tarvitsisimme. eli kaikki ostasmme itse. myös harrastusvälineet.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
mekin olemme hankkineet kaikki ja ihan kaikki myös uutena, koska kaksi käyttäjää samaa sukupuolta. Mutta tosi kallista se on ja kaikilla ei ole onni myötä noissa osta käytetty/myy jutuissa. esm. tulee ostettua ihan huonot ja käyttökelvottomat. siksi olemme kaupasta hankkineet perussettiä.
lapsiperheiden elämä on kovaa varustelua ja aikaa vievää ostella talvivaatteita, suksia, luistima, pyöriä, ym. Meillä isovanhemmat eivät ole pitkään aikaan kysyneet mitä tarvitsisimme. eli kaikki ostasmme itse. myös harrastusvälineet.

ai niin ja meiltä puuttuu myös nintendot, pleikarit, omat kannettavat, cd-soittimet ja kännykkä onkoululaisella, ei muuta.

Meille ostetaan kaikki varusteet/välineet uutena kaupasta!
Mutta emme osta heti kun innostus tulee vaan ensin lainataan välineitä ja katsotaan onko laji mieluinen sen jälkeen jos kiinnostusta riittää menemme ostamaan uudet.
EI tarvitse lapsen harrastuksissaan olla huonoissa vetimissä. Mutta sitten vasta kun kyseessä on harrastus, ei hetken mielijohde.

Yhteistyössä