Täällä mä kokkaan :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Mut.

Toi on ihanan kotoisa, tykkäätkö itse? =)

Mä tykkään ja paljon :)
Toisinaan kyrsii tilanahtaus, mutta tyyli miellyttää. (paitsi laminaatti lattiassa)
:flower:

Mä rakastan noita mummun tekemiä mattoja.

Joulukuussa muutetaan omaan asuntoon ja keittiössäkin tilan määrä lisääntyy, mutta hyvin tämä asunto on meitä palvellut tämän puoli vuotta mitä tässä ollaan oltu.

Mehustaminen ja hillojen teko meinas tuottaa päänvaivaa, mutta onnisuipa sekin hienosti :flower:

Canneloni tötteröitä (mä käytin Myllyn paras), itsekkin oon joskus tehnyt ne, mutta valmiit ajaa asian oikein hyvin.
Paistijauhelihaa
Sipulia.
Valkosipulia.
Tomaatteja (murskaa kuorittuna)
Paprikaa.
Juustoa, maku mielen mukaan. Itse käytän mozzarellaa ja emmentalia vaihdellen, joskus kermajuustoakin.
Kermaa.
Lisää juustoa :P

Ensimmäisenä kannattaa valmistaa tomaattimurska, laita kokonaiset tomaatit kiehuvaan veteen hetkeksi, niin että saat kuoren helposti irtoamaan. Kuori ja murskaa, yrttejä sekaan maun mukaan (mä käytän tuoretta oreganoa, persiljaa ja basilikaa vaihdellen).

Paista jauheliha ja sipuli, mausta maun mukaan suolalla ja pippurilla, lisää lopuksi valkosipuli pieneksi pilkottuna (ei murskattuna).

Pilko paprikat pieneksi ja sekoita jauhelihaan.

Lopuksi lisää tomaattimurska.

Täytä pastatötteröt ja laita voideltuun vuokaan.

Päälle purkki kermaa (aitoa kiitos, mieluiten :p ) ja juustoa. Uuniin 200 asteeseen, uunin mukaan noin 35-45 minuuttia :)

Salaatin kera herkuttelemaan :)

Mä olen joskus laittanut paprikan tilalle sieniä, persikkaa, mitä vaan :)

Uusimmat

Yhteistyössä