Täällä kun aina haukutaan muita huonoksi äidiksi, niin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uinuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uinuu

Vieras
mua ihmetyttää välillä ne jutut, jonkun pikkujutun takia haukutaan. Mulla on oikeesti ollut huono äiti. Esim.

- nimitteli ja latisti mua koko lapsuuden ja nuoruuden. Olen kömpelö, lihava, huora, tyhmä, musta ei tule mitään
- käytti fyysistä väkivaltaa ja löi mm. murtuman
- ei huolehtinut esim. ala-asteikäisen aamupaloista. söin koulussa ja illalla roiskeläppäpizzan
- ei huolehtinut että nukun tarpeeksi. alle 10-vuotiaana valvoin itsekseni yö kahteen ja menin aamulla kouluun
- kun keskiarvo oli kaikesta huolimatta 8,8, äitini katsoi sitä ja totesi: siskollasikin oli parempi
- haukkui ja löi isääni nähteni
- kun vanhempani erosivat hän esti tapaamasta isääni ja sukulaisiani. kun kävin sukulaisten luona hän kohteli minua entistä huonommin
- piti minua terapeuttina jo lapsena, kertoi mm. seksielämästään ja kysyi neuvoja että pitäisikö erota
- kun olisin halunnut mennä terapiaan, hän kielsi puhumasta asioistani siitä huolimatta että olin vaikeasti masentunut

jne jne...

Mun mielestä mulla on ollut OIKEASTI huono äiti. Ja niin, äitini on muuten täysin raitis ja koulutettu ihminen. ja siitä huolimatta tällainen.

Jep. Ja mun äiti oli pahasti alkoholisoitunut, olin esimerkiksi viikonloppuja keskenäni nuoremman siskoni kanssa kun minä olin 10 ja siskoni 4 v. Soitin sitten aina mummolle, että en tiiä missä äiti on, voidaanko tulla sinne.
Äiti saattoi myös olla viikon samassa humalassa jolloin me muksut saatiin huolehtia itse itsestämme. Äitini miesystävä oli samanlainen juoppo ja meillä ne ryyppäsi, jos eivät jonnekkin hävinneet. Siinä sitten vierestä katseltiin hakkaamista ja naiskentelua.

Ja sitten joku tulee tällä palstalla urputtamaan, että vittu oot paska mutsi kun et imetä tai jätät nelikuisen isälle hoitoon ja lähdet ulos tai annat 2 veen kattoa telkkaria.

Oma äitini ei myöskään ansaitse sanaa "äiti". Käytti huumeita ja oli alkkis, kun oltiin lapsia. Enimmäkseen asuttiin mummon luon lapsena, ja sielläkin oli levoton meno. Juoppoja talo täynnä jne. Meidät onneksi huostaanotettiin siitä sekasorrosta. En ole äitin kanssa missään tekemisissä

Alkuperäinen kirjoittaja reija ensimmäinen harmaana;25245614:
Ja sitten joku tulee tällä palstalla urputtamaan, että vittu oot paska mutsi kun et imetä tai jätät nelikuisen isälle hoitoon ja lähdet ulos tai annat 2 veen kattoa telkkaria.

Just niin. Musta tuntuu ihan älyttömältä, että sinänsä viattomista asioista tehdään hirveä iso juttu ja äiti on kuulemma ihan paska äiti esim. imettämisen takia. Älytöntä. Tuntuu, että sellaiset ei ymmärrä mitään mistään.

Yhteistyössä