Täälä tuntuis tänään spekulointia riittävän joten kerron mitä tässä just tapahtu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yainaba
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Yainaba

Aktiivinen jäsen
11.05.2005
2 743
0
36
Mies lähti kattomaan jäkismatsia tohon vieressä olevalle jäähallille. Otti 8v tytön mukaan, 7v poika meni jo edeltä. Ja 5v tyttö jäi itkemään eteiseen kun ei päässyt mukaan.

( mainitsen vielä että minä kotona, samaten vauva 3kk ja poika 2½v sekä poika 10v , 15v on pelaamassa jäkistä, tosin ei tuossa matsissa)
Eli kuka tässä nyt on paska sit ja ei kelpaa mihinkään?

Mainitsen vielä että toissaviikonloppuna olimme kaikki katsomassa peliä, kaikki töässä mainitut henkilöt. Paitsi poika 15v joka oli silloinkin pelaamassa, tosin siellä samassa hallissa.

Asiallehan ei enää voi mitään. Pitää vain lohduttaa lasta ja sanoa että pääsee mukaan sitten toisella kertaa. jos nyt saisi katsoa vaikka ihan itse valitsemansa lastenohjelman tai jos pystyt (kerkeät vauvan hoidolta) niin voisit lukea tytölle kirjaa??

Mies sanoi että "en nyt viittis ottaa sitä mukaan kun...."

Ok.
Mies sai tänään "päivän paskiaisen" tittelin. ;)
Mikäli olen oikein kotinne ja arkenne ymmärtänyt niin jonain toisena päivänä on upea isä, joka jaksaa jatkaa... silloinkin kun sinä et jaksaisi?

PS. Kuulostaa kaikenkaikkiaan hyvälle elämänne. Olen iloinen puolestanne.

Mä en nyt ymmärrä mikä tässä alotuksessa on pointti mut miksi mies ei ottanu sitä tyttöä mukaan sinne hallille jos sinne muutkin pääs?

Ei tässä oo pointtia , se on se pointti. Ihan tasvallinen tilanne ainakin meillä...joku menee jonnekin ja toinen alkaa itkemään kun ei pääse mukaan. mut täällä on vilkasta keskustelua niin kiva kuulla mitä kaikkea tästä saa aikaseks...kun mun lastenhoito on muutenkin jo toisen ketjun mukaan ihan syvältä
:D

Asia on jo tapahtunut niin mitä sitä spekuloimaan sen enempää. Jokainen täällä palsstalla "näkee" tapahtuneen erilailla, aina ollaan tökkimässä toisia tikulla kylykeen kun ei ymmärretä eikä tajuta sitä että mimmonen se tilanne on oikeasti voinut olla!!

Ei se auta ku keksiä tytölle jotain tekemistä. Uskon, että tyttö nauttisi jossain vaiheessa jos omistaisit ellämästäsi edes muutaman tunnin teidän kahdenkeskiselle ajalle joskus. Kävisitte vaikka uimassa,kirjastossa tai jossain yhdessä. IHAN kahdestaan!
Sitä tyttö osaisi arvostaa ja olisi myös parempi mieli eikä kokisi jäävänsä ulkopuolelle.

:)

Ok.
Mies sai tänään "päivän paskiaisen" tittelin. ;)
Mikäli olen oikein kotinne ja arkenne ymmärtänyt niin jonain toisena päivänä on upea isä, joka jaksaa jatkaa... silloinkin kun sinä et jaksaisi?

PS. Kuulostaa kaikenkaikkiaan hyvälle elämänne. Olen iloinen puolestanne.

Ei se saa paskiaisen titteliä...tässä on sittenkin jotain miksi mies teki oikein...:whistle:
Lapsi laittaa isoveljen kanssa tällä hetkellä tässä vieressä ruokaa. Isoveli haluaa täytettyjä lettuja ja on meidän lettumestari, halusi paistaa letut. Tyttö saa auttaa.
Ja mies ei ottanut tyttöä mukaan koska tytöllä on diabetes ja sokerit on olleet tänään ihan sekaisin, johtuen ilmeisesti eilen saadusta rokotteesta.
mä yritän saada tilannetta normaaliks kotona. Kylmässä hallissa olo vaikuttaa toisinaan yllättävillä tavoilla tuohon sairauteen.

Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä!!!!;22496599:
Ei se auta ku keksiä tytölle jotain tekemistä. Uskon, että tyttö nauttisi jossain vaiheessa jos omistaisit ellämästäsi edes muutaman tunnin teidän kahdenkeskiselle ajalle joskus. Kävisitte vaikka uimassa,kirjastossa tai jossain yhdessä. IHAN kahdestaan!
Sitä tyttö osaisi arvostaa ja olisi myös parempi mieli eikä kokisi jäävänsä ulkopuolelle.

:)

Uskokoon ken haluaa, mutta tyttö saa sitäkin kahdenkeskeistä aikaa.

Tuo kahdenkeskinen aika...

Suurperheen äitinä minä ponnistelin vuosia suodakseni jokaiselle lapselle sopivan määrän kahdenkeskistä aikaa.
Lopulta lapset kutsuivat minut perhepalaveriin, jossa pääasia oli saada minut tajuamaan että kukaan ei kaipaa moista: "

Miksi äiti et voi hyväksyä että ollaan perhe, eikä mikään sattumalta samaan taloon osunut yksilölauma?"

Välillä osa heistä yhä tarvitsee omaa äiti/mummo-aikaa. Elämä vie (ja tuo) omaan tahtiinsa. Enää en kuitenkaan kuvittele että arjesta erotettu aika olisi jotenkin arvokasta "kahdenkeskisyyden" vuoksi.

Eli ainoa jolle moista nykyään ponnistelen antaakseni, on puoliso.
;)

aina ei voi voittaa...ei joka paikaan vain pääse/voi/ehdi jne ottaa jokaista lasta mukaan jos useampi on..paitsi ne pyhimysäidit joita palstapullollaan:rolleyes:
laita 5 vuotias touhuamaan jotain muuta mielekästä.

no anna semmoisiin perheisiin jossa kunnolla huomioidaan kaikki ja on aikaa kaikille

miten se kunnolla huomioiminen määritellään? Mistä tiedän kuka ois parempi hoitamaan? Ja montako pitäs antaa? Ja miten valita ne annettavat?
Oisko muuta vaitoehtoa? Voisinko ottaa meille asumaan vaikka jonkun aikuisen avuks? Vaikka jonkun lapsettoman? Tai joku muu vaihtoehto kiitos?;)

Tuo kahdenkeskinen aika...

Suurperheen äitinä minä ponnistelin vuosia suodakseni jokaiselle lapselle sopivan määrän kahdenkeskistä aikaa.
Lopulta lapset kutsuivat minut perhepalaveriin, jossa pääasia oli saada minut tajuamaan että kukaan ei kaipaa moista: "

Miksi äiti et voi hyväksyä että ollaan perhe, eikä mikään sattumalta samaan taloon osunut yksilölauma?"

Välillä osa heistä yhä tarvitsee omaa äiti/mummo-aikaa. Elämä vie (ja tuo) omaan tahtiinsa. Enää en kuitenkaan kuvittele että arjesta erotettu aika olisi jotenkin arvokasta "kahdenkeskisyyden" vuoksi.

Eli ainoa jolle moista nykyään ponnistelen antaakseni, on puoliso.
;)

IHANAA KUULLA TÄMÄ :heart:
Oli myös ihanaa kun meidän 15v lähti aamulla viiden aikaan pelireissulle ja mä heräsin toivottelemaan sille mukavaa reissua ja annoin omia neuvojani matkaan, olipa ne sitten tarpeellisia tai ei. Oli mukava hetki kuitenkin pojan kanssa aamulla kahdestaan kahvikuppien äärellä ja poika sit sano lähtiessään että "koitahan säkin pitää täällä tää joukkue kurissa" ja kun mä heitin et "juu, mulla on tää joukkuehomma jo hanskassa" niin jannu sano et "no niin sulla kyllä onki, äiti":heart: Olim kyllä ihanaa kuulla sekin.

Ei se saa paskiaisen titteliä...tässä on sittenkin jotain miksi mies teki oikein...:whistle:
Lapsi laittaa isoveljen kanssa tällä hetkellä tässä vieressä ruokaa. Isoveli haluaa täytettyjä lettuja ja on meidän lettumestari, halusi paistaa letut. Tyttö saa auttaa.
Ja mies ei ottanut tyttöä mukaan koska tytöllä on diabetes ja sokerit on olleet tänään ihan sekaisin, johtuen ilmeisesti eilen saadusta rokotteesta.
mä yritän saada tilannetta normaaliks kotona. Kylmässä hallissa olo vaikuttaa toisinaan yllättävillä tavoilla tuohon sairauteen.

Mutta tämähän on ihan eri tilanne minkä aloituksessasi kerroit. Aloituksen perusteella jäi vaikutelma, että isä ei vain viitsinyt ottaa 5-vuotiasta mukaan. Nyt kuitenkin selvisi, että siihen oli ihan todella hyvät perustelut. Kyllähän tuon ikäinen jo ymmärtää kun selittää miksi ei päässyt mukaan...