Tääkin on niin väärin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annette-79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Annette-79

Aktiivinen jäsen
08.07.2006
3 438
0
36
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1504138

Ihan yleisesti olen sitä mieltä, että ihmisen tulisi saada itse päättää elämästään.. ja kuolemastaan. Lakimuutosta tarvittais tähänkin asiaan.

mun mielestä se raja pitää vetää kuitenkin johonkin, mä hyväksyn eutanasian, mutta vain ihan loppu vaiheessa oleville, sellaisille joiden loppuelämä olis muuten pelkkää sairaalassa makaamista letkuissa ja lääkityksessä.

Ei oikeuslaitosta tai lääkäreitä voi "pakottaa" tappamaan muita ihmisiä, ymmärrän kyllä noita potilaitakin, mut niinkuin aluksi sanoin, johonkin se raja on vedettävä.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
mun mielestä se raja pitää vetää kuitenkin johonkin, mä hyväksyn eutanasian, mutta vain ihan loppu vaiheessa oleville, sellaisille joiden loppuelämä olis muuten pelkkää sairaalassa makaamista letkuissa ja lääkityksessä.

Ei oikeuslaitosta tai lääkäreitä voi "pakottaa" tappamaan muita ihmisiä, ymmärrän kyllä noita potilaitakin, mut niinkuin aluksi sanoin, johonkin se raja on vedettävä.

oliskos susta itsestä kiva olla tuon näköinen ??
ja odottasit vaan että oot niin loppuvaiheessa että eutanasia sulle myönnettään....

Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:

oliskos susta itsestä kiva olla tuon näköinen ??
ja odottasit vaan että oot niin loppuvaiheessa että eutanasia sulle myönnettään....

en mä niin sanonutkaan, mut olisiko sinusta kiva lääkärinä joutua tappamaan joku ihminen siksi, että sillä on fyysinen epämuodostuma?

tuosta tekstistä ei selviä muuta kuin se, et tuolla naisella on kasvot tuon näköiset, ja tuo fyysinen epämuodostuma kirjoitettuna..
jos ihminen on tuon näköinen, on se tietysti surullista ja väärin, mut jos tuolla ihmisellä on toimivat aivot ja muu kroppa, niin pitääkö silloin kaikki epämuodostumat ajatella samoin?
johonkin se raja on vedettävä, muutenhan kaikki haluavat sais laillisen itsemurhan tehtyä..

Toki... johonkin selkeä raja. Mutta tuon naisen tilanne oikeuttaisi minun mielestäni selkeästi eutanasian. Ei ole takuulla jonkun ajan kuluttua ihmisarvoista elämää hänellä... tämä yhteiskunnan kapeakatseisuus takaa sen.

Ei nyt tohon tarvis mitään ranskalaisnaista vetää, vaikka toki se on iltalehdelle myyvempää kun on tommonen siistin näkönen naamakin... Sama lainsäädäntö se on Suomessakin, ja täällä on monia vanhuksia jotka elää viimeisiä vuosiaan niin, että elämässä ei oo muuta jäljellä kuin kipua. Mutta turha siitä on iltalehden/sanoman uutisoida, nehän on tylsiä verrattuna tohon.

:kieh:

peesi.

Tästähän oli lehdessä joku aika sitten juttua enemmän... Nainen on sokea ja kärsii kovista kivuista. Syöpää ei voida leikata eikä siihen auta hoidot. Taisi hänellä olla jotain muitakin ongelmia mm. motoriikka ei tainnut ihan toimia yms. Eli ei pelkästään kosmeettinen haitta noissa kasvoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Tästähän oli lehdessä joku aika sitten juttua enemmän... Nainen on sokea ja kärsii kovista kivuista. Syöpää ei voida leikata eikä siihen auta hoidot. Taisi hänellä olla jotain muitakin ongelmia mm. motoriikka ei tainnut ihan toimia yms. Eli ei pelkästään kosmeettinen haitta noissa kasvoissa.

Muistelen kans, että tästä oli aiemmin lehdessä.
:/

siis miksei toi nainen sit vaikka hyppää sillalta alas tai tee muuten itsaria?

se on ihan totta että suomessa on pilvin pimein näitä vanhuksia laitoksissa joiden elämä ei ole enää elämää. ninn mut hei eivät ole niin raflaavia ja "myyviä" juttuina..

Yhteistyössä