Tää taitaa olla turha kysymys mutta mikä hitto ehkäisyksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pipsaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pipsaa

Vieras
Lopetin minipillerit noin 1kk sitten. Olivat muuten SUHT sopivat mutta lääkäri halusi selvittää voivatko ne liittyä lievään masennukseeni. Itse en usko kovinkaan paljon siihen että ne liittyy masennukseen. Kun musta tuntuu että mulla on ollut puolet elämästäni krooninen lievä masennus.

Nojoo tulihan niistä pillereistä kiusallista miesmäistä karvankasvua ja rasvaa tullut oudosti vyötärölle.

Hormonaalisistakin aika moni vaihtoehto jää pois. ye-pillerit, lasstari ja rengas jää pois koska on mahdollista että kärsin aurallisesta migreenistä. Muutenkaan en kovin innokas ole niihin sekaantumaan niiden veritulppariskin takia.

Minipillereistä olen kokeillut kaikki ja näistä on tämä yksi merkki jonka juuri lopetin.

Kuparikierukkaa kokeilin esikoisen jälkeen ja se aiheutti useamman tulehduksen ja jouduin poistamaan sen. Lääkäri ei suositellut minkäänlaista kierukkaa enää asennettavaksi koska kuulemma seuraava kohtutulehdus voi olla se joka vaikuttaa hedelmällisyyteen.

Onko tosiaan niin että kondomi on ainoa vaihtoehto silloin kun ei vielä stereilisaatio tule kyseeseen?

Mies ei ole lämmennyt seksille kertaakaan tän kuukauden aikana kun on ollut tiedossa että kumia pitäis käyttää... Ei ole kyllä ennen ollut ongelmaa sen käytön kanssa. Käytimme yhteen aikaan kondomia 4v ehkäisynä. Lopetimme sen käytön koska se hankasi ikävästi ohuita ja herkkiä limakalvojani ja sain niistä hiivan. Nyt kuulemma on vaikea palata takaisin kumiin kun on saanut sitä luksusta että on ilman kumia saanut olla....

Että sellasta kivaa... :/

Ehkäisykapselit ja -ruiskeet on varmaan myös ei-listalla?

Mulla ei sitten tule enää mieleen kuin "varmat päivät" siinä tapauksessa, että raskaus ei olisi mikään katastrofi.

Oletteko kokeilleet naisten kondomeja, onko niissä sama juttu?

[QUOTE="qwerty";27730988]Ehkäisykapselit ja -ruiskeet on varmaan myös ei-listalla?

Mulla ei sitten tule enää mieleen kuin "varmat päivät" siinä tapauksessa, että raskaus ei olisi mikään katastrofi.

Oletteko kokeilleet naisten kondomeja, onko niissä sama juttu?[/QUOTE]

ruiske kuulostaa pelottavalta kun ei sen vaikutusta saa lakkaamaan heti kun haluaa.
Kapseli on turhan kallis ja sisältää samoja hormoneja kun minipillerit, palaan sitten mieluummin niihin sitten.

Itse voisin kokeilla varmoja päiviä, mutta mies ei.

Tuo naisten kondomi oli outo. Se ihmeellinen rengas mikä on toisessa päässä sitä kondomia niin en saa sitä mahtumaan sisään ja jos saan se on niin kivulias etteivois kuvitellakaan että sillä seksiä vois harrastaa.

Meillä on suunniteltu miehen piuhojen katkaisua. Mutta viimeiset 1,5 vuotta ollaan toimittu seuraavalla menetelmällä. Jos on ovulaation aika tai siitä viikko jompaan kumpaan suuntaan, niin ehkäisynä kortsu tai patentex oval ilman, että ruiskitaan sisään, eli spekut esim. mahalle tai suuhun. Jos ovulaatio ei ole lähellä (eli suurin piirtein menkkojen aikaan + viikko menkkojen jälkeen) ehkäisynä pelkkä patentex oval ja ruiskitaan sisään.

Tuo patentex oval ei ole 100% varma ehkäisy, mutta ainakin meillä toiminut useammankin vuoden. Ja juuri avuksi käyttäen tuota rytmimenetelmää. Mutta jokainen tyylillään, hankalaa välistä on, kun pitää odotella vaikutusta, mutta tällä mennään kunnes piuhat on poikki.

[QUOTE="kätilö";27732841]Säännöllisessä kierrossa kyllä. Epäsäännöllisessä ei.[/QUOTE]

mikä lasketaan säännölliseksi? Gynekologin mukaan mulla on säännöllinen kierto vaikka mulla kierto 28-30pvää, useimmiten 28.

Yhteistyössä