Tää palsta on kyllä ihan uskomaton

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arghhhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arghhhh

Vieras
Olen oppinut tältä palstalta:

- Maitoa tulee aina, jos ei tule, niin sitten ei halua tarpeeksi imettää ja silloin on huono äiti.
- Lapsista ei kasva täysipäisiä jos ne ei ole vähintään 3 vuotta kotihoidossa.
- Erityislapsilla ei tarvitse olla kuria eikä kasvatusta, koska ne on sentään erityislapsia.
- Ei saa ajatella negatiivisesti omasta kropastaan raskauden jälkeen, koska silloin et välitä lapsistasi ollenkaan. Vain silloin voit olla rakastava äiti, jos rakastat myös riippurintojasi, roikkuvaa vatsanahkaa ja raskausarpia.
- On vain kaksi tapaa: minun tapa sekä väärä tapa.
- Ticket to heaven on ainoa oikea merkki.
- Jos pitää palata äitiysloman jälkeen töihin, koska on lainoja maksettavana, niin silloin on ihan järkevää esimerkiksi myydä vasta ostettu talo ja muuttaa lähiökaksioon. Vain sen takia ettei lapsia tarvitsisi viedä 1-vuotiaana hoitoon.
- Kaikki koirat on saatanasta. Lapsi saa kiusata koiraan miten päin vaan, ja koira ei saa tehdä mitään.
- MINÄ tiedän kaiken paremmin kuin LTO, lääkäri, sairaanhoitaja yms, koska olenhan sentään äiti.
- On ihan okei elellä yhteiskunnan tuilla, olenhan sentään äiti.
- Rieputarallaata saa kiusata ja nälviä, vaikka Riepu ei olekkaan mitään pahaa sanonut kenestäkään.

Hmm, mitäs muuta vielä..

Mä en ymmärrä tälläisiä aloituksia. Tämä on KESKUSTELUPALSTA, jossa mielestäni esiintyy mielipiteitä laidasta laitaan. Yleensä ne tekee tälläisiä aloituksia, jotka ei kestä muiden mielipiteitä.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Mä taas en tajuu pitääkö lapsen kanssa jäädä kotiin kunnes lapsi on 3v vähintään ja elää sossun ja kelan tuilla, vai pitääkö lapsi viedä hoitoon ja mennä itse takaisin töihin mahd. pian. Kertokaa, palstalaiset, kumpi nyt on oikein. :D

[QUOTE="nanne";25380403]Mä taas en tajuu pitääkö lapsen kanssa jäädä kotiin kunnes lapsi on 3v vähintään ja elää sossun ja kelan tuilla, vai pitääkö lapsi viedä hoitoon ja mennä itse takaisin töihin mahd. pian. Kertokaa, palstalaiset, kumpi nyt on oikein. :D[/QUOTE]

Tuskin kukaan muu voi sitä sulle kertoa. Itse teet omat suunnitelmasi jne. toimit miten parhaaksi näät.

Meillä on lapsi kotona ja minä kotiäitinä. On säästöjä ja miehen tulot. Kun lapsi täyttää 2 vuotta alan tekemään osa-aikatyötä. Työaikajärjestelyillä vältetään päiväkotiin laittaminen silloinkin.

[QUOTE="vieras";25380436]Tuskin kukaan muu voi sitä sulle kertoa. Itse teet omat suunnitelmasi jne. toimit miten parhaaksi näät.

Meillä on lapsi kotona ja minä kotiäitinä. On säästöjä ja miehen tulot. Kun lapsi täyttää 2 vuotta alan tekemään osa-aikatyötä. Työaikajärjestelyillä vältetään päiväkotiin laittaminen silloinkin.[/QUOTE]

Mä halusinkin tietää, kumpi on oikea vaihtoehto palstan mukaan. :)

sen että jos lapselle sattuu joku vakavampi tapaturma, niin jos se tapahtuu äidin tai isän läsnäollessa, niin se on huolimattomuutta ja välinpitämättömyyttä, ja tuollaisilta vanhemmilta pitäis ottaa lapset pois. mutta jos sama sattuu silloin kun vieras ihminen vahtii lapsia, niin se on sitten vahinko, joita voi sattua kenelle tahansa

Tämä on tyypillinen vähän aikaa palstailleen henkilön avaus, sellainen jossa vähän halutaan näpäyttää toisia ja näyttää, ettei itse ole sellainen, kuin mistä muita moittii. Siitä ei kyllä ole mitään apua, koska melkein jokainen pitempään palstaillut on tällaisen tehnyt, minäkin :saint: Jos olisi apua, palsta olisi jo toisenlainen.

[QUOTE="nanne";25380403]Mä taas en tajuu pitääkö lapsen kanssa jäädä kotiin kunnes lapsi on 3v vähintään ja elää sossun ja kelan tuilla, vai pitääkö lapsi viedä hoitoon ja mennä itse takaisin töihin mahd. pian. Kertokaa, palstalaiset, kumpi nyt on oikein. :D[/QUOTE]

Ei ole oikein vielä selvinnyt. Äiti joka vie lapset hoitoon mennäkseen töihin on sellainen, jonka ei olisi pitänyt lisääntyä. Äiti joka jää hoitovapaalle hoitaakseen lapsia on kamala loinen joka imee viimeisetkin mehut miehestään ja jää vaan kotiin rupsahtamaan ja on yhteiskunnan elätti. Työssäkäyvä äiti on itsekäs ja huonompi kuin kotiinjäävät. Kotiinjäävä äiti taas on kamala loinen joka vie kaikilta naisilta oikeuden työsskäyntiin ja haluaa romuttaa päivähoitojärjestelmän.

Tämäkin on naisten palsta, jossa käyvät miehet ovat vähintään hinttapuleja. Ei ole mikään peruste, että he voisivat olla isejä. Koska isille lasten asiat ei kuulu. Isillä on yhtä suuret oikeudet lapseen kuin äidillä. Jos jokin menee vikaan on syypää aina äiti. Isä ei vaan osaa lasten kanssa olla. Kyllä nykyajan isältä pitää vaatia samanlaista osallistumista lapsen elämään. Isä ei osaa hoitaa lapsia.

Että on meitä tällä moneksi :D!

Lapset pitää saada n.25vuotiaana, mutta samaan aikaan tulisi olla korkea koulutus, vakityöpaikka (sekä itsellä että miehellä), matkusteltu, biletykset biletetty, suorakaiteen muotoinen kastellitalo rauhallisessa pikkukaupungissa, kaksi autoa, säästöjä PALJON, ja sitten vielä TARKKAAN harkittu sitä lasten tekoa.

anoppi on aina väärässä. Ja paska. Jos anoppi tekee ruokaa se on pahaa. Jos anoppi ilmoittaa voivansa hoitaa lasta se haluaa vaan omia lapsen. Jos anoppi kehuu ulkonäköäsi se on piilovittuilua. Jos anoppi ei jokapäivä kerro miten iloinen on, että poikasi sai sinut elämäänsä niin se ihan varmasti toivoo että eroaisitte. Anopin luokse ei tarvitse suostua tulemaan jouluna, mutta teinien on sinne kuitenkin mentävä.

[QUOTE="vieras";25380594]Ei ole oikein vielä selvinnyt. Äiti joka vie lapset hoitoon mennäkseen töihin on sellainen, jonka ei olisi pitänyt lisääntyä. Äiti joka jää hoitovapaalle hoitaakseen lapsia on kamala loinen joka imee viimeisetkin mehut miehestään ja jää vaan kotiin rupsahtamaan ja on yhteiskunnan elätti. Työssäkäyvä äiti on itsekäs ja huonompi kuin kotiinjäävät. Kotiinjäävä äiti taas on kamala loinen joka vie kaikilta naisilta oikeuden työsskäyntiin ja haluaa romuttaa päivähoitojärjestelmän.

Tämäkin on naisten palsta, jossa käyvät miehet ovat vähintään hinttapuleja. Ei ole mikään peruste, että he voisivat olla isejä. Koska isille lasten asiat ei kuulu. Isillä on yhtä suuret oikeudet lapseen kuin äidillä. Jos jokin menee vikaan on syypää aina äiti. Isä ei vaan osaa lasten kanssa olla. Kyllä nykyajan isältä pitää vaatia samanlaista osallistumista lapsen elämään. Isä ei osaa hoitaa lapsia.

Että on meitä tällä moneksi :D![/QUOTE]

Niin ja siis jos nainen tulee esim. e-pillereistä huolimatta raskaaksi, eikä naisella ole säästöjä, hänen olisi pitänyt käyttää vähintään myöskin kortsua e-pillereiden ohella ehkäisynä tai olla harrastamatta seksiä. Aborttia ei pidä tehdä, koska se on väärin. Ei ole kuitenkaan lapsen vika, ettei tämän äiti ole saanut säästöjä kasaan ja kun hoitoon vieminen on väärin ja tuilla eläminen väärin.

Mä en kyllä ole nähnyt vielä yhtään aloitusta, joka alkaisin näin. Päin vastoin - Ticketin valitsijoista kyllä analysoidaan oikein urakalla ja hyvin monen ketjun voimin..

Lassie on ainoa oikea merkki :)

Mä oon samaa mieltä. Jos ostat jotain muuta kuin Lassieta tai jotain sitä halvempaa niin oot pintaliitäjä joka yrittää vain koreilla ja päteä kalliilla vaatteilla. Kun kukaan järkevä äiti ei mee ostamaan muuta kuin sitä Lassieta koska Lassie kestää kaiken, myrskyt ja tyvenet ja sitä voi käyttää miljoonalla lapsella ilman että siihen tulee jälkeäkään. Tämän olen minä taas oppinu palstalta. NIin ja mäkin kyllä käytän lassieta, nytkin tuolla eteisessä on 3 lassien pukua hengareissa, sulassa sovussa Ticketin haalareiden kanssa :D

Siitä maidon riittävyydestä että 5% äideistä se maito ei oikeesti riitä, teki mitä teki. Muilla se riittää jos vaan jaksaa imettää.

Näinpä. Se on harvinaista, mutta totta, että maitoa ei vain tule.
Voisin kuitenkin väittää, että suurin osa näistä keneltä "maitoa ei vain tule", on kuitenkin syynä se, että maitoa ei ole vain heruteltu tarpeeksi.
Ja kun paljon on tapauksia tyyliin 'esikoisen aikaan maitoa ei tullut, mutta toista lasta imetin 10kk'. Jos maitoa ei tule, vika on silloin rakenteellinen, eikä maitoa ole silloin tulossa seuraavillekkaan lapsille..

[QUOTE="vieras";25380658]Jos anoppi tekee ruokaa se on pahaa. .... Anopin luokse ei tarvitse suostua tulemaan jouluna, mutta teinien on sinne kuitenkin mentävä.[/QUOTE]

Tuo ensimmäinen kohta on mulle tosi arka, kun mun anoppi tekee oikeasti aika pahaa ruokaa, ja tosi laihaa kahvia. Että miten toimia, kun se on anoppi niin kaikki kritiikki menee sen piikkiin, että se on anoppi. TODELLA hankalaa välillä.

Toinen kohta, noh, kenen luo on pakko mennä jouluna? Ei kenenkään!

Yhteistyössä