Tää on niitä päiviä jolloin ei...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lumiina

Aktiivinen jäsen
29.10.2005
7 281
0
36
pitäis nousta sängystä ylös ollenkaan! (jos siis ois edes nukkunu)
Olipas niin hemmetin kiva tulla yövuorosta kotiin, kun tuo täystuho taas riehunu täällä kämpässä..
Ollaan esikoisen kans fiksailtu koiratarhaa nyt jo useampana päivänä ja aina vaan tuo meidän kovakalloinen koira tulee sieltä ulos. :headwall:
Eilen sitten ajattelin illalla kun se taas sadannen kerran sieltä oli tullut pois, että hyvä on se saa jäädä sitten sisälle yöks kun itse lähdin yövuoroon ja esikoinen meni mummille.
Lämmittelin vielä illalla takkoja ja hellaa, jotta aamulla ei sitten heti tarvis lämmittää kun tulen töistä. Siivosin myös toissapäivänä joka paikan, jotta olisi kiva viettää viikonloppua lasten kanssa ilman siivouskiireitä...
mutta mitä tekeekään tämä meidän (lue miehen ) ihana koira! Avaa yön aikana kaikki ovet, siis alaovet, jotka johtavat autotalliin ("kylmätila" )ja yläkerrann välioven, jossa on kylmäkuisti. Eli toisin sanoen täällä talossa oli ihan melkeist yhtäkylmä ku ulkona... |O Sitten kun saavuin keittiöön niin koira oli repinyt meidän roskapussin ja levittänyt sen pitkin keittiöö :D :saint: Ihanaa...
Sen jälkeen aloin haistelemaan, että mikä hitto haisee...
Menin kylmään alakertaan ja ah, ihquuu siellä oli pari läjää patskaa ja iso lammikko vahvaa, aromikasta koiran kusta... hehee, arvatkaas hymyilyttikö mua?
Tuosta kaikesta suivaantuneena ajattelin, että jo on perhana jos et siel tarhas pysy. Kävin laittaan sen tuplalukolla hihnaan kiinni ja sitten hihna naulattuna koppiin kiinni ja tarhan ovi säppiin. Turha varmaan mainitakkaan, että tarhaa kiertää joka puolella verkko, myös maassa ja nyt ollaankin esikoisen kanssa laitettu verkkoa lisää kattoon ku koira siitä meinas yli tulla.
Kerkesin hetken olla sisällä ku alko julmettu huuto kuulua ulkoa. Minä sit katsomaan ja eikös tämä koira ole tullut sen verkkokaton läpi ja roiku tarhan väärällä puolella sen minun hihnapatentin kanssa.............. :o :headwall: Ei juma! Minä sitten kaappaamaan koiran syliin ja irrottaan sen hihnasta. Nyt se sitten makaa taas tyytyväisenä sohvalla. :whistle: |O :headwall:

Laitoin miehelle aamulla viestin, että eihän sua haittaa jos mä ammun ton koiran sinä aikana ku sä oot poissa (tosin, eihän meillä ole edes pyssyä :kieh: )...
Kyllä himppusen v*tutti alkaa yövuoron jälkeen lämmittään jokapaikkaa, pesemään lattiaa katuharjalla ja keräileen roskapussin sisältöä keittiöstä.
Noh, eipähän myöhästytty muskaristakaan kun sellaisen vartin verran aamulla. Poika päätti just ennen lähtöä tehdä niiiiin isot kakat, että päästiin vaihtaan kaikki vaatteet uusiin.
Sanoisinko lyhyesti ja ytimekkäästi, että aikas paska aamu ollu tämä aamu!

*Terveisiä vaan muskari kamuille jos satutte palstaileen ;) :wave:

Eikä siinä vielä kaikki... kun saavuimme muskarista niin unohdin, että olin laittanut tuolle rakkaalle koiralle vettä muutaman litran verran kuppiin jonka kuopus katsoi parhaimmaksi kaataa lattialle. :headwall:

Pitäisköhän mun nukkua edes muutama tunti, jotta mun hermot kestäis loppupäivän jos se on tälläistä ku tää aamu...? :whistle:

:laugh: Voi ei! Jotenkin kuulostaa niin tutulta. meijen kojootti se karkailee pihalta ja muutamana aamuna oon aamutakki päällä vetänyt pitkin katua hurtan perässä :D Niin ja ei tiedetä mistä lähtee, ilmeisesti aidan yli?

Kyllä niin tekis mieli soittaa miehelle, että tuu kotiin! :'( |O Mä en kestä tota sun koiraas...
mutta ei passaa. Vielä pian päättääkin tuo koira kuolla sinä aikana niin mieshän varmaan luulis heti että minä tein sille jotain... ja sellanen ku ei oo käyny mun mielessäkään :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
:laugh: Voi ei! Jotenkin kuulostaa niin tutulta. meijen kojootti se karkailee pihalta ja muutamana aamuna oon aamutakki päällä vetänyt pitkin katua hurtan perässä :D Niin ja ei tiedetä mistä lähtee, ilmeisesti aidan yli?
Meidän aita on yli 1m60cm ja niin vaan tuo ajokoiraa pienempi koira hyppää sieltä pois ilman minkäänlaista onkelmaa... :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Meidän aita on yli 1m60cm ja niin vaan tuo ajokoiraa pienempi koira hyppää sieltä pois ilman minkäänlaista onkelmaa... :headwall:
Jos siinä onkin perimässä jotain kengurua:whistle: Meijen omassa on ilmeisesti jyrsijää kun syö saakeli pattereiden johdot :headwall:

Musta kuulkaas tuntuu, että tuo koira v*ttuilee mulle! Ei se noin paha oo ollu sillo ku mies on kotona... tietääköhän se että mä en tykkää siitä...? :whistle:
Mies taas tykkää koirasta ku hullu puurosta. Puhelinki pitää antaa iltasin koiralle, jotta mies saa toivotettua sille (siis tuolle luupäälle ) hyvää yötä... :whistle: :headwall: |O

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
:o :laugh: Perkeles minkälainen karkurikoira. :laugh: Tuo kannattais jo ilmoittaa Talenttiin.
Niinpä! Viime kesänä mies naulas sen kettingillä kiinni koirankoppiin (sitä koppi tarvii kantamaan kaks raavasta miestä, eli painoa sillä on! ). Lähdettiin käymään kaupas ja ajateltiin, että nytpä pysyt paikallas... paskanmarjat, sehän tuli meitä vastaan se koppi perässä! |O :headwall: Kovin pitkälle ei tosin ollu vielä päässy, mutta ihan varmaan ois useamman kilsan päässä ollu koppinsa kanssa iltaan mennessä.
Ei sitä moni meinaakaan uskoa, ku ollaan kerrottu minkälaisista viritelmistä se on itsensä irti saanu...
Fiksumpaa ( tai itepäisempää ) koiraa saa kyllä hakea :snotty:

Kaverit nauro sille kettingillekkin, ku se oli sellaista lehmän kettinkiä :laugh:

Auttaisko, jos käyttäisit sen niiiiiiiiiiiiiiin pitkällä lenkillä (tai vastaavasti kahdella pitkällä, mutta lyhyemmällä kuin niiiiiiiiin pitkä), että se ois rätti, kuitti ja väsynyt. :)

Pysyisi ihan paikoillaan ja nukkuisi (keräisi voimiaan seuraavaa päivää vasten. :D )

Sillä on liikaa (ihan liikaa) energiaa. Ja tollasiin duracell-koiriin, joilla on voimaa vähintään katumaasturin verran, ei auta kuin antaa sen purkaa se energia pois...

Puhelinki pitää antaa iltasin koiralle, jotta mies saa toivotettua sille (siis tuolle luupäälle ) hyvää yötä... :whistle: :headwall: |O

:laugh: :laugh:
Juu meillä puhelut meneekin tyyliin: Moi. Mies: No moi, onko se "luupää" siinä? Minä: Joo tuossa se makaa Mies: Saisko sitä puhelimeen... Minä: *ojennan luurin koiran korvaan* Mies: Voi isin muru, onko äiti pitäny susta hyvää huolta? Isi on täällä töissä eikä nyt pääse sua rapsuttelemaan, mutta sitten ku iskä tulee niin saat ison luun, oikein ydin uun... Hyvää yötä kulta! Minä: Just, oliko muuta? Mies: Joo, anna luupäälle vielä suukko mun puolesta ja se saa sitten nukkua mun paikalla.. Minä: Voit olla varma että näin toimitaan :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Auttaisko, jos käyttäisit sen niiiiiiiiiiiiiiin pitkällä lenkillä (tai vastaavasti kahdella pitkällä, mutta lyhyemmällä kuin niiiiiiiiin pitkä), että se ois rätti, kuitti ja väsynyt. :)

Pysyisi ihan paikoillaan ja nukkuisi (keräisi voimiaan seuraavaa päivää vasten. :D )

Sillä on liikaa (ihan liikaa) energiaa. Ja tollasiin duracell-koiriin, joilla on voimaa vähintään katumaasturin verran, ei auta kuin antaa sen purkaa se energia pois...
Niin, noin minäkin sen ajattelin olevan, mutta ei!
Olen käyttänyt sitä joka päivä todella pitkällä lenkillä, joskus jopa kahdesti päivässä. Silleesti, että ajan metsäautotiellä itse autolla ja koira saa juosta niin paljon ku haluaa. Siis siinä tulee useampi kilsa. Usein sitten vielä lähden itsekkin kävelemään metsään, jossa se koira juoksee vielä lisää...
Sitten ajattelen, että jess! johan on kumma jos ei nyt väsytä ja löytyy vielä energiaa karkailuun... koira vaan huilaa hetken ja sama meno jatkuu. :headwall:
Ikää tuolla on 2v, joten luulis sen pikkuhiljaa rauhottuvan.
Oikeesti, tuo koira ei oo varmaan ikinä, rätti, kuitti ja väsynyt... *iiiiiso huokaus*

Onko uros vai narttu? Joskus uroksilla tuohon kouhotukseen auttaa pallien poisto. Voi olla uhmaikääkin. Mutta ymmärrän sun "nirri pois"-ajatuksia täysin. Tuo kuulostaa äärirasittavan ylienergiseltä koiruudelta :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Niin, noin minäkin sen ajattelin olevan, mutta ei!
Olen käyttänyt sitä joka päivä todella pitkällä lenkillä, joskus jopa kahdesti päivässä. Silleesti, että ajan metsäautotiellä itse autolla ja koira saa juosta niin paljon ku haluaa. Siis siinä tulee useampi kilsa. Usein sitten vielä lähden itsekkin kävelemään metsään, jossa se koira juoksee vielä lisää...
Sitten ajattelen, että jess! johan on kumma jos ei nyt väsytä ja löytyy vielä energiaa karkailuun... koira vaan huilaa hetken ja sama meno jatkuu. :headwall:
Ikää tuolla on 2v, joten luulis sen pikkuhiljaa rauhottuvan.
Oikeesti, tuo koira ei oo varmaan ikinä, rätti, kuitti ja väsynyt... *iiiiiso huokaus*

Osaako se hakea palloa (tai tykkääkö siitä)?

Meinaan yksi äärimmäisen helppo tapa saada koiralta energiaa pois ilman, että tarvii itse panostaa joko aikaa tai hirmuisesti muutakaan, on heittää palloa ihan putkeen pidemmän aikaa. :saint:

Tiedän kanssa tuommoisen duracell-tapauksen ja kun lenkittäminenkään ei tuntunut koirasta vetävän riittävästi puhtia pois, heittelin sille palloa kymmenisen minuuttia eli juuri niin pitkään, että koira haki viimeisen kerran pallon ja meni itse pois läähättäen. Ei siis tuonut sitä enää mulle, koska se oli iiiiiiiiiiihan puhki. :D (mission accomplished!)

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Onko uros vai narttu? Joskus uroksilla tuohon kouhotukseen auttaa pallien poisto. Voi olla uhmaikääkin. Mutta ymmärrän sun "nirri pois"-ajatuksia täysin. Tuo kuulostaa äärirasittavan ylienergiseltä koiruudelta :hug:
Sitä se kyllä on!
Yksi pallinen uros se on... Pitäsköhän käydä poistattaan tosiaan tuo toinen pompula :whistle: Jospa se sit rauhottus... Täytyypä puhua asiasta miehelle :)

[/quote]

Osaako se hakea palloa (tai tykkääkö siitä)?

Meinaan yksi äärimmäisen helppo tapa saada koiralta energiaa pois ilman, että tarvii itse panostaa joko aikaa tai hirmuisesti muutakaan, on heittää palloa ihan putkeen pidemmän aikaa. :saint:

Tiedän kanssa tuommoisen duracell-tapauksen ja kun lenkittäminenkään ei tuntunut koirasta vetävän riittävästi puhtia pois, heittelin sille palloa kymmenisen minuuttia eli juuri niin pitkään, että koira haki viimeisen kerran pallon ja meni itse pois läähättäen. Ei siis tuonut sitä enää mulle, koska se oli iiiiiiiiiiihan puhki. :D (mission accomplished!)[/quote] Ei se osaa palloa hakea, tai osaa hakea, mutta ei tuoda takas :/ Se luulee, että jee nyt leikitään hippaa ja lähtee pallo suussa vösöttään karkuun...
Kai se pitää noita meidän tarha juttujakin vaan leikkinä ja sellaisena että "vitsit ku kivaa ku noi omistajat viitsii aina keksiä mulle virikkeitä ja haasteita" :saint: :D

Juu meillä puhelut meneekin tyyliin: Moi. Mies: No moi, onko se "luupää" siinä? Minä: Joo tuossa se makaa Mies: Saisko sitä puhelimeen... Minä: *ojennan luurin koiran korvaan* Mies: Voi isin muru, onko äiti pitäny susta hyvää huolta? Isi on täällä töissä eikä nyt pääse sua rapsuttelemaan, mutta sitten ku iskä tulee niin saat ison luun, oikein ydin uun... Hyvää yötä kulta! Minä: Just, oliko muuta? Mies: Joo, anna luupäälle vielä suukko mun puolesta ja se saa sitten nukkua mun paikalla.. Minä: Voit olla varma että näin toimitaan :whistle:

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: Ei voi olla totta. Mahtavaa!! :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Kytkekää se juoksupyörään, niin saatte ekologista sähköä ja koira TAKUULLA saa purettua energiat :whistle: :D
Sinä sen sanoit! :D Tollanenhan se on väsättävä. Kyllä siinä energialaitos on ihmeissään, ku meidän sähkölasku tippuu nollaan... :D

Yhteistyössä