Tää on ihan järkyttävää kidutusta!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Tiedän, tää on vain väliaikaista, mutta alkaa mielenterveys kyllä kohta järkkyä.... On kyse unesta. Tai oikeestaan sen puutteesta. Melki kaikille vanhemmille tutusta kärsimyksestä.

Sitä oli NIIIIN unohtanu, kuinka kauheeta tää on. Esikoinen jo laitto meidät melkoseen limboon, mutta tää kolmas mussukka kyllä vetää voiton. Mä oon heinäkuun jälkeen saanu nukkua muutaman hassun kahden tunnin pätkän, muuten mennään väh tunnin heräilyillä.
MULLA MENEE JÄRKI!!!!! Pelkkä nukkumisen ajatteluki itkettää...

...voi s'''''a se heräs taas..

7kk vanha, erittäin tissis kii oleva mussukka.

Esikoiselle pidettiin aikoinaan se huutounikoulu. Sen viikon jälkeen vannoin, etten ikinä enää lastani moiseen laita. Vaikka nykyään kai varmaan käytetään hellempiä menetelmiä, kuulemma. Ei oo kyllä voimiakaan ryhtyä yhtään mihinkään. Sitä vaan yrittää selvitä päivän tekohymy kasvoilla.

Nää illat/alkuyöt on kauheimpia. En uskalla mennä nukkuun. Sitä vaan vahtaa kelloon, että koska saa pompata seuraavaks pystyyn.

Isä tekee 3-vuorotyötä ja on erittäin herkkäuninen. Eli hän käy töissä JA valvoo vauvan kans (vaikka ei ite nouse vauvaa rauhoittamaan/syöttämään, herää joka kerta). Melekonen zombi rupee toi siippa kans oleen.

Vauva nukkuu omassa sängyssään. Tekis mieli ottaa viereen, mut mies ei saa nukutuks ku siä nukkuu jo esikoinenki :) Ei tahdo tila riittää, ellen sit häädä ukkoo muualle nukkuun.

Hommaa vaikka kapea lisäsänky siihen viereen tai tee pinneristä sivuvaunu tai mitä vaan, että saat pienen viereen. Halpa keino on tietysti nukkua muutama yö vauvan kanssa vaikka patjalla. Meillä ei tullut mitään vauvan nukuttamisesta pinnerissä, mutta "automaattiohjauksella" yösyötökin menivät niin, että sain silti edes kevyttä horrosunta samalla, kun vauva oli rinnalla. Käytännössä siis tarvitsi oikein virallisesti herätä vain vaippaa vaihtamaan.

[QUOTE="willa";22314052]Laita esikoinen omaan huoneeseen ja petiin ja mies sinne patjalle viereen ja vauva sinun viereesi. Ennenkuin teiltä kaikilta lähtee se järki.[/QUOTE]

Samaa mieltä minäkin. Tsemppiä! :)

Miksi esikoinen nukkuu vanhempien sängyssä (ei varmaan enää tississä kiinni...)? Omaan huoneeseen ja omaan sänkyyn nukkumaan. Vauvalle pinnasänky vanhempien sängyn viereen. Ja ei lipsumisia tässä, vaan jokainen nukkuu omassa sängyssään.

Illalla vauva nukahtaa omaan pinnikseen aivan loistavasti; peitto päälle ja hyvänyön pusu ja sinne se jää itekseen nukahtaan. Siks onki niin vaikee ymmärtää tätä yörumbaa. Öisin ei puhettakaan, että nukahtais ite.

Kyl mun pitää vetää extravirrat jostain peräsuolesta ja järkätä toi makkari uusiks, että sais sen pinniksen siihen mun viereen sellaseks sivuvaunuks, kuten 'jojo' ehdotti.

Ja ei kai täs muuta voi sanoo, ku että itteppä oon ukkoni valinnu. Siltä noi paskat unigeenit on noille lapsille tullu. Ja väliaikastahan tää on...yritän itteeni tsempata-melko voimattomasti tosin...

:hug:

Mä kyllä muistan kans ton fiiliksen, kun illalla olisi itse päässyt maate, niin totesi, ettei kolmen vartin takia raaski nukkua, herääminen väsyttää vaan entistä enemmän. Siinä sitten valvottiin ja odoteltiin ekaa itkua. Toukokuussa sitten taas uusiksi, johan tuo esikoinen on oppinut nukkumaan yönsä jo aivan hyvin ;)

Tsemppiä ap:lle, yritähän saada edes vähän unta!

Mikä estää miestä nukkumasta eri huoneessa? Sais nukuttua kunnolla. Joskus sitten vaihdatte, että sinä saat nukkua eri huoneessa yksin ja mies herää vauvan kanssa ja tuo vauvan tissille tarvittaessa.

Tänks 'jojo' halista. Tuli tarpeeseen...

Täytyy yrittää mennä pätkätorkkuileen. Mietimme sitte päiväsellä mitä tehään, nyte ei enää tua pääkopas surraa yhtään järkevää ajatusta.

Mies ja esikoinen eri huoneeseen. Mä oon jo valmiiks ajatellut, että jos tuleva vauva on kovin itkuinen, niin alkuajan nukkumajärjestelyt menee niin, että minä nukun vauvan kanssa toisessa huoneessa, ja mies ja esikoinen toisessa. Ajatellen kaikkien parasta.

Yhteistyössä