Tää endometrioosi tekee mut kohta hullux!!( turhaa valitusta )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onnsku

Aktiivinen jäsen
12.01.2007
7 767
0
36
Pitäis olla koko ajan raskaana, ettei tämä kiusa olis koko ajan läsnä :headwall: :headwall:

Menkkojen loputtua aina viikon kauheeta alavatsakipua ja tää virtsavaiva on kaikkein ärsyttävintä :x :x

Tätä on kestänyt siis 17 vuotta.. Välillä tekis mieli poistattaa koko kalusto. mutta kyllä me halutaan yrittää vielä kerran.
Pää hajoo :headwall: Ja maha :/

Tiedän tunteesi.Minulla helpotti kivut, kun kierukan lisäksi aloiytettiin e-pillerit ja tällä hormooni pläjäyksellä ei kyllä raskaaksi tulla, eikä kyllä ole aikomustakaan, mutta tiedän mitä kivut voivat pahimmillaan olla.Olen joskus pystynyt vain kivuiltani konttaamaan

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Tiedän tunteesi.Minulla helpotti kivut, kun kierukan lisäksi aloiytettiin e-pillerit ja tällä hormooni pläjäyksellä ei kyllä raskaaksi tulla, eikä kyllä ole aikomustakaan, mutta tiedän mitä kivut voivat pahimmillaan olla.Olen joskus pystynyt vain kivuiltani konttaamaan

:hug: Nuorempana konttailin ja itkin minäkin. Öisin kylppärin lattialla kuumaa vettä mahalle.. arrrgh!

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Minulla pysyy kurissa kun on e-pillerit käytössä ja syön kaksi liuskaa aina putkeen.
Muistan ne tappavat tuskat hyvin. :/

Pitäis varmaan ottaa pillerit käyttöön. Aikaisemmin en ole huolinut, kun tuntunut turhalta, koska en raskaaksi kuitenkaan tule.. mutta täytynee antaa periksi. Primolut on ollut parasta mitä tiedän. Söin kerran niitä 8kk putkeen ja elämänlaatu parani tosi paljon. Eikä menkkoja ollenkaan sinä aikana =)

Alkuperäinen kirjoittaja Monsoon:
Minkälaisia ne kivut teillä on?Ja miten tutkittu ja todettu että on endo?Sori uteluni mutta kiinnostaisi tietää..itsekkin epäilen mutta ei muka ole..
Mun endo on luokiteltu lähes erittäin vaikeaksi. Helvetilliset kuukautiskivut ja ultrassa näkyi endometrioomakystia, jotka kasvavat hiljalleen. Lapsia ei yrityksistä huolimatta kuulunut.
Laparoskopia; kiinnikkeitä ympäri joka puolella. Pissavaivaa sun muuta hauskaa. Kohtu on kiinnikkeillä jossain suolessa kiinni ja munasarjat ihan oudoissa paikoissa.. Blääh!!

Laparotomiassa poistettu juttuja, mutta aina se herää henkiin, mokoma :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Minkälaisia ne kivut teillä on?Ja miten tutkittu ja todettu että on endo?Sori uteluni mutta kiinnostaisi tietää..itsekkin epäilen mutta ei muka ole..
Mun endo on luokiteltu lähes erittäin vaikeaksi. Helvetilliset kuukautiskivut ja ultrassa näkyi endometrioomakystia, jotka kasvavat hiljalleen. Lapsia ei yrityksistä huolimatta kuulunut.
Laparoskopia; kiinnikkeitä ympäri joka puolella. Pissavaivaa sun muuta hauskaa. Kohtu on kiinnikkeillä jossain suolessa kiinni ja munasarjat ihan oudoissa paikoissa.. Blääh!!

Laparotomiassa poistettu juttuja, mutta aina se herää henkiin, mokoma :headwall:

No voi elämä :( Ei mun jutut varmaan ole sitten mitään tuohon verrattuna.Mulla vain synnytysten jälkeen alkanut kauheat kivut ja aina jotain ennen kun ei ollut mitään ja tuota jo epäilin mut ultrassa sanottiin että ei mitään,joten kai pitää olla iloinen.

No voi elämä :( Ei mun jutut varmaan ole sitten mitään tuohon verrattuna.Mulla vain synnytysten jälkeen alkanut kauheat kivut ja aina jotain ennen kun ei ollut mitään ja tuota jo epäilin mut ultrassa sanottiin että ei mitään,joten kai pitää olla iloinen.
No kyllä sinunkin vaivat ovat todellisia ja ikäviä. Ei ollut tarkoitus vähätellä. Endometrioosia voi olla lievempääkin kuin mitä mulla on ja tosi tuskaisaa silti.
:hug:

Täällä myös yks kohtalotoveri. Puolet värkeistä jo poistettukin sekä useita isoja endometrioomia. Ei näitä kipuja jaksais, mutta minkäs teet. Hormooneja ei kestä syödä, joten särkylääkkeillä ja kipupiikeillä pakko pärjätä. Lämmitettävä kaurapussi on yks parhaimmista hoitokeinoista mitä olla saattaa!!! Ja ensihätään auttaa myös puolen litran muovipullo johon kuumaa vettä ja se sitten alamahalle.

Alkuperäinen kirjoittaja meitsi:
Täällä myös yks kohtalotoveri. Puolet värkeistä jo poistettukin sekä useita isoja endometrioomia. Ei näitä kipuja jaksais, mutta minkäs teet. Hormooneja ei kestä syödä, joten särkylääkkeillä ja kipupiikeillä pakko pärjätä. Lämmitettävä kaurapussi on yks parhaimmista hoitokeinoista mitä olla saattaa!!! Ja ensihätään auttaa myös puolen litran muovipullo johon kuumaa vettä ja se sitten alamahalle.

Mä en tiedä miksi musta on alkanu tuntuu vastenmieliseltä noi "kuumahoidot". Ennen aina käytin niitä, mut nykyään ei enää tunnu hyvältä..
:hug: Emme ainakaan ole yksin vaivojemme kanssa.

Mä en tiedä miksi musta on alkanu tuntuu vastenmieliseltä noi "kuumahoidot". Ennen aina käytin niitä, mut nykyään ei enää tunnu hyvältä..

Joo emme ole :D Mikä särkylääkitys sulla on? Ootko ollu kipupolilla hoidossa? Itse sain sieltä avun pitkäksi aikaa ja suosittelen sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja meitsi:

Joo emme ole :D Mikä särkylääkitys sulla on? Ootko ollu kipupolilla hoidossa? Itse sain sieltä avun pitkäksi aikaa ja suosittelen sitä.
Nykyään napsin Buranaa vaan melko suuria annoksia. Ei ne täysin auta. Takana on parempi jakso; raskaus ja melkein vuoden imetys. Mutta nyt taas joka kuukausi pahenee.
Kipupolilla en ole koskaan käynyt. Päivystykseen joutunut joskus menemään ja saanut Tramalia lihakseen. Ja tosiaan Primolut oli paras; ei menkkoja.

Yhteistyössä