Tää ei vaan laske tää mun maha =/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maha

Vieras
Koko ajan on maha pystyssä ja tosiaan 114cm on ympärysmitta :0. Tuun kohta hulluksi. Eilen oli kasa verikokeita, mutta tuloksetkin niistä tulee vasta viikon päästä. Vähän väliä tuntuu kuin joku potkisi tuolla, ultraan ei ole varaa nyt yksityiselle mennä ja julkisella puolella en varmasti sinne pääse.

Tätä mahaa ei saa edes vaatteilla piiloon, pakko kuitenkin kouluun mennä. Saas nähdä montako onnittelua päivän aikana tulee.

Älä viitti. Kunnalta pääset ultraan ihan helposti jos sulla todella tollanen ongelma. Pyh ja Pah! Yksityisen ultra maksaa kaikkineen noin 80€. Jaksat vaan jankata mahaasi. On NIIN kummallista kun lääkäri ei ultrannut mahaa jo viime käynnillä..Alkaa jo kyllästyttää tää asian vatvominen...

[QUOTE="vieras";26087992]Ei se usko sitä negatestiä...[/QUOTE]

Mä olin aikanaan kans niin mielenvikainen,etten monia negatiivisiä testejä uskonut.
Siinä vaiheessa,kun maha alkoi kasvaa ja liikkeitä tuntua kävin "nolaamassa" itseni neuvolassakin.;)

Täti laitto mut pissimään purkkiin ja teki negatiivisen testin sitä.
Kas kummaa sydänäänet löytyivät kuitenkin kun aikani olin jankannut.:whistle::D

No niin, olkoon tämä nyt sitten viimeinen postaukseni tämän asian tiimoilta. Minua vain todella vaivaa tämä asia, kun maha on mikä on. En tiedä, mikseivät lääkärit ultraa ole määränneet ja täälllä ultra maksaa noin 100 €, johon minulla opiskelijana ei ole varaa. En kehtaa tehdä itsestäni naurunalaista, jos ja kun sydänääniä ei varmaan kuuluisi. En siis ole varma raskaudesta tai mistään muustakaan. Tämä mahantoiminta vain ei ole nyt normaalia.

Sun nyt kannattaa yksinkertaisesti lykätä jonnekin kauemmaksi se raskausajatus. Kun eikös sut ole steriloitu, testit tehty jne. Jokin suolistosairaus riittää turvottamaan vatsaa todella, todella paljon ja siihen vielä ärtyneen suoliston liikkeet (joita joku voisi ajatella vauvan liikkeinä). Pakotat nyt itsesi ajattelemaan että sinulla on jokin vatsasairaus joka selviää testien myötä. Etkä tässä vaiheessa mieti mitään muuta. Tsemppiä!

Julkisella puolella pääsee myös ultraan kun sitä vaadit. Siinä ultrassa näkyy myös mahdolliset kasvaimet ym.
Jotenkin tulee mieleen ettet edes halua selvittää mikä on vikana. Ja olipa kyse suolistosairaudesta tai kasvaimesta tai vauvasta pystyy lääkäri ultralla pois sulkemaan monta diagnoosia.

Mun ei pitänyt enää postata, mutta vastaillaanpa vielä. Kyllä varmastikin sitä ultraa alan vaatimaan, jos noissa verikokeissa ei mitään näy. Ja mitä minä täällä teitä kusettaisin? Ja kyllä, ihan varmasti haluan selvittää mikä mua vaivaa. Ei todellakaan ole mukava miettiä, mikä on vialla. Minua kuitenkin tutkitaan koko ajan juurikin niillä kokeilla. Ei nuo lääkärit näytä hoppuilevan, vaan haluavat ensin katsoa mitä kokeissa näkyy. Sitten on kuulemma jatkotutkimusten aika. Itseä tietysti pelottaa tuo raskausasia, koska ensinnäkin tupakoin ja alkoholiakin olen satunnaisesti käyttänyt. Lisäksi minä joudun välillä syömään erästä lääkettä, jota ei suositella raskauden aikana.

Ja tuo valeraskaus on tietysti yksi vaihtoehto sekin, tuskin kovin tavallinen ihmisillä kuitenkaan.

Hei! Olen kärsinyt vastaavista vaivoista, tai no "vauvan" potkuista ja vatsan rajusta turvottlelusta nyt hmmm.. 3kk
Turvotus, ilmavaivat, vatsa ei tyhjene, paino laskenut jne. Mutta housut kiristää!

Helevetin hankala oli uskoa etten ole raskaana, potkujen ja turvotuksen vuoksi.

Minulle tehty gastroskopia, ok. Joku vanha vatsahaava oli.
Ultrattu ylävatsa: munuainen suurentunut. Ei ilm. Mitään hälyttävää.
Alavatsallakin jotain katsoi, harmittaa kun ei käynyt tuota oireilevaa oikeaa puolta paremmin läpi :/

Munuaisen varjostuman bongasi niin se oli siinä sitten se tutkimus

Minua tutkittu, vikaa ei löydetty. Oireet jatkuu.

Hei! Olen kärsinyt vastaavista vaivoista, tai no "vauvan" potkuista ja vatsan rajusta turvottlelusta nyt hmmm.. 3kk
Turvotus, ilmavaivat, vatsa ei tyhjene, paino laskenut jne. Mutta housut kiristää!

Alavatsallakin jotain katsoi, harmittaa kun ei käynyt tuota oireilevaa oikeaa puolta paremmin läpi :/

Jätä viljat pois. Tunnen ihmisiä joilla ei ole tähystyksessä löytynyt esim. keliakiaa, ja lääkäri ei ole suositellut viljojen poisjättämistä, mutta se on kuitenkin kokeiltaessa auttanut.

Tämä on todentotta inhottavaa. Mulla ei ole ilmavaivoja, vaikka luulisi niitä olevan, jos olisi ilmaa mahassa. Tympeää on varmasti, jos vikaa ei löydy.

Minä otin sitten luurin käteen ja soitin neuvolaan puhelinaikaa. Sieltä pitäisi soittaa jonkun tänään. Kysyn, että mitä minun tulisi tehdä nyt, kun 100 prosenttinen varmuus pitäisi saada, etten raskaana ole. Ainakin varmaan verikokeisiin laittavat.

Tämä on todentotta inhottavaa. Mulla ei ole ilmavaivoja, vaikka luulisi niitä olevan, jos olisi ilmaa mahassa. Tympeää on varmasti, jos vikaa ei löydy.

Minä otin sitten luurin käteen ja soitin neuvolaan puhelinaikaa. Sieltä pitäisi soittaa jonkun tänään. Kysyn, että mitä minun tulisi tehdä nyt, kun 100 prosenttinen varmuus pitäisi saada, etten raskaana ole. Ainakin varmaan verikokeisiin laittavat.

No joo saat varmaan labraan lähetteen ja kun näkevät mahasi niin kyllä voivat koittaa niitä sydänääniä löytää..
Jos ei kuulu,et ole raskaana.Tai ainakaan elävää ei löydy.

Meillä on töissä yksi nainen, jonka säännöllisesti luullaan olevan raskaana suuren vatsan vuoksi. Hassua on, että hän on täysin normaalipainoinen. Olen kerran hänen kuullut selittävän jotain vatsaongelmistaan, mutta en tiedä sen tarkemmin mistä on kyse.

Röppö: Joo, pitää yrittää, jos pääsisin paikanpäällä käymään, että tosiaan näkevät tämän kummun. Silloin eivät ainakaan luulisi luulosairaaksi....

En tiedä luuleeko koulussa kaikki, että raskaana olen. Olen yrittänyt peittää mahaa löysillä vaatteilla ja aina pitää takkia päällä kun mahdollista.

Yhteistyössä