tää ei oo todellista. perintöasiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pikkusisko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pikkusisko"

Vieras
isoveikan kans on aivan mahdoton sopia mitään. perikunnalla on mökki, jonka arvoa nyt ihmetellään. kaksi kiinteistönvälittäjää on käynyt sen jo arvioimassa ja veljen mukaan hinnaksi laitetaan heidän arviosta puoliväli. ookkei... vaikka siitä rähjästä ikinä sellaisia rahoja saa.
mulle olis aivan sama, mutta kun mökkiä ei haluta myydä, niin sitten isoveikka pitää maksaa siitä ulos. rahalla jota ei ole.

Sitten vielä, veli on saanut lahjana pari vuotta sitten auton ja sitä ei kuulemma voi laittaa papereihin arvonsa mukaan. vaan siitä pitää ensin vähentää veljelle tulleet kulut. (lahjaverot).

Tää on niin uskomatonta. miten tuollaisen kanssa voi edes keskustella, kun tuntuu elävän ihan toisessa todellisuudessa...

anteeksi, piti vain purkaa pahaa mieltä. kyllä tälläiset tilanteet paljastaa ihmisten raadollisen puolen.

Tarkoitat siis, että et juuri nyt halua myydä mökkiä, vaan pitää sen. Kerro veljellesi, että myyntiin vaan. Kokeile, mitä tapahtuu. Ei sun ole pakko myydä sitä. Totuus esiin...

Niin, on mahdollista että välittäjät vetää hintaa ylös, oma lehmä ojassa..
Meillä on kanssa talonrähjä ja se on aika kauheessa kunnossa ja siellä on kamala,
jos joku olis ostamassa, se vois vetää hintaa vaikka kuinka alas talon kunnon takia.
Ihmettelenkin että pankki on hyväksynyt talosta arvion, kenenkään näkemättä minkä arvoinen se on.

[QUOTE="mä";22571297]Tarkoitat siis, että et juuri nyt halua myydä mökkiä, vaan pitää sen. Kerro veljellesi, että myyntiin vaan. Kokeile, mitä tapahtuu. Ei sun ole pakko myydä sitä. Totuus esiin...[/QUOTE]

mitä tarkoitat? toki ollaan mietitty sitäkin, että käytetään myynnissä, jotta todellinen hinta selviäisi. mökistä puolet kuuluu isälleni (veli on äidin aikaisemmasta liitosta) ja hän ei tietenkään halua mökistä luopua.

[QUOTE="minä";22571387]Niin, on mahdollista että välittäjät vetää hintaa ylös, oma lehmä ojassa..
Meillä on kanssa talonrähjä ja se on aika kauheessa kunnossa ja siellä on kamala,
jos joku olis ostamassa, se vois vetää hintaa vaikka kuinka alas talon kunnon takia.
Ihmettelenkin että pankki on hyväksynyt talosta arvion, kenenkään näkemättä minkä arvoinen se on.[/QUOTE]

yleensähän välittäjät antavat arvion, mistä lähdetään liikkeelle. se ostohintahan on sitten aivan jotain muuta.

Etsikää sille moökille arvo kauppahintarekisteristä, jos kiinteistövälittäjien arviot ei miellytä. ja tokihan henkilö joka haluaa myydä osuutensa on lunastettava ulos, muuten hän voi myydä ulkopuoliselle. Ja ihan oikeassa hän on tuon autonkin suhteen, eli on ihan oikeutettu vähentämään kulut jotka hän on maksanut, tosin jos hän on maksanut lahjaveron, ei auto ylipäätään kuulu millään lailla perinnönjakoon.

[QUOTE="minä";22571387]Niin, on mahdollista että välittäjät vetää hintaa ylös, oma lehmä ojassa..
Ihmettelenkin että pankki on hyväksynyt talosta arvion, kenenkään näkemättä minkä arvoinen se on.[/QUOTE]

Siis jäi sana pois, siellä on kamala haju jne.

[QUOTE="minä";22571729]Siis jäi sana pois, siellä on kamala haju jne.[/QUOTE]

No miksi ihmeessä ette sitten myy sitä pois, jos se kerran on käyttökelvoton? Miksi sitten edes haluatte pitää mökinrähjän?

Miten minusta tuntuu, ettei se ole veli joka venkuroi...

[QUOTE="aloittaja";22571570]mitä tarkoitat? toki ollaan mietitty sitäkin, että käytetään myynnissä, jotta todellinen hinta selviäisi. mökistä puolet kuuluu isälleni (veli on äidin aikaisemmasta liitosta) ja hän ei tietenkään halua mökistä luopua.[/QUOTE]

Ahaa, no sittenhän velipuolesi maksaa sinulle osuutesi, joka on 1/4 välittäjän arviosta. Puolet rakennuksesta kuulunee isällesi ja puolet äidillesi, ja kun lapsia on kaksi, jaetaan äitivainaan osuus kahtia ja niin sinä saat velipuolelta sen osuutesi. Ota rahat, tyttökulta :).

Mä en nyt ymmärrä, miksi välittäjät ramppaavat isäsi taloa tiiraamassa. Eihän se heille kuulu. Isälläsi on oikeus asua talossa, jos hän omistaa siitä puolet. (Olen tuo, joka oli maksattamassa velipuolelta osuutesi.)

Yhteistyössä