Tää äiti meni lakkoon :)

Harhaanjohtaja

Aktiivinen jäsen
26.10.2008
4 581
0
36
Lohja
Jonkun aikaa jo ollut ilmassa meiniki, että äiti hoitaa kaiken mikä liittyy lapsiin. Nyt mä menin lakkoon!

En oikeesti jaksa viikosta toiseen olla se ainoa ihminen joka joutuu joka aamu nousta ylös ennen seitsemää, oli arki taikka viikonloppu. En jaksa olla aina se joka pitää lapset "kurissa" , ja aina olla se joka joutuu puuttumaan joka ikiseen kahinaan, kahnaukseen ja mihin tahansa.

Tänä aamuna kun lapset heräsivät ennen seitsemää, nousin keittämään itselleni aamukahvit, ja tulin istumaan koneelle :D alhaalla hullunmylly kun pojat 4 ja kohta 5 vee kirkuivat riemusta ja huusivat leikkiessään, kohta huuto vaihtui tappeluksi ja kinasteluksi. Täytin kahvikuppini ja menin istumaan takapihalle :laugh:

Ei mennyt aikaakaan kun meidän perheen isi nousi ylös! Miks mä en keksiny tätä aiemmin? Olen aina viikonloppuisin hyssytellyt lapsia olemaan hiljaa että isi saa nukkua rauhaas 11 asti..Ei vetele se peli enää :kieh: millon on ÄIDIN vuoro nukkua tonne 11 asti viikonloppuna, kysynpä vaan.

Mulle iski siis uhmaikä :saint:

Isukki oli aika hiljaa, kun ilmotin poikien kuullen että nyt äiti on tasapuolinen; äiti ei enää puutu kenenkään touhuihin millään tavalla :laugh:

Tämä siis tietty vain tämän/ehkä huomisen päivää, kotiäitinä mun on viikolla kuitenkin kannettava vastuu jälkikasvusta. Mut nyt on isin vuoro kun kerran on kotona :whistle:

Mut huomen aamulla mä vielä muutan toimintaani, eli mä käyn antamassa lapsille aamupalan, ja vetäydyn takaisin nukkumaan. Saa sitten mies nousta ylös kun alkaa kuulostaa sille että lattian läpi mennään kohta kellariin kun Touhukkaat tulee pikku-kakkosessa :saint:

:laugh: hyvä Heinämassu!!

Mie toimin joskus samanlailla, siis kun näyttää tosiaan siltä että mieheni on myös asennoitunut siittä että minä herään myös viikonloppuna aina pojan kanssa, ja hän jää rauhassa köllimään sänkyyn. Onhan se nyt mun velvollisuus kun hän käy töissä ja minä olen kotona lapsen kanssa.. :| Eli ei vetele meilläkään semmoinen peli...toki useammin herään ihan "hyvillä "mielin, mutta välillä täytyy olla meidän äitien myös itsekkäitä...Hyvä me!!!

Piti vielä nostella ja kertoa :

Mies on poikien kanssa ulkona. Minä yksin sisällä B) nyt alan neulomaan vauvalle peittoa, enkä reagoi puolella korvallakaan ulkoa kuuluvaan kahakkan. Keitän päiväkahvit ja otan rennon asennon sohvalla.Ah mikä lauantai :D

Pitäkää äidit (etenkin kotiäidit) huolta siitä että joskus edes mies ottaa täyden vastuun lapsista viikonloppuna, ja että teille jää se oma hemmotteluhetki :heart:

Yhteistyössä