** Syysunelmasta 2009 - Haaveilevat **

Tervehdys!

Perjantaina olin ihan varma että vuoto alkaa, ruskehtavaa tuhrua tulikin aamulla paperiin. Päivän aikana ei kuitenkaan enää mitään. En ostanut testiä kuitenkaan, koska oli niin sellainen olo, etten ole raskaana. Eilen oli kaupat kiinni ja lähin päivystävä apteekki on 50km päässä...
Eipä kuulu menkkoja vieläkään. Maha mulla on aivan sekaisin ja niin yleensä käy menkkojen aikana. Tänään olisi kaupat taas auki...
Aika jännät paikat kyllä :D mutta eiköhän se tästä selviä :D

Minime kun olin viimeksi raskaana, minulla oli aivan hirvittävä huuliherpes, joskin joskus raskauden puolivälissä. Sen jälkeen ei ole ollut kertaakaan, mutta se oli aivan kammottava. Eikös se raskaus voi pukata tuon herpeksen paljon herkemmin aktiiviseksi?
Älä murehdi liikaa :hug:

Mukava kun täällä on niin "uteliaita" , että kaipaillaan kun ei kuulu.. :D
Tulen kertomaan sitten kun tiedän jotain uutta.. ;)

Plussatuulia ja mukavaa sunnuntaita! :heart: :wave:
 
Mariq ja Jonna :hug:
Jonna mä hakeuduin itse ihan omalääkärin kautta tutkimuksiin eli hän laittoi lähetteen sairaalaan lapsettomuuspolille. Myös yksityisen kautta voi hakeutua jatkotutkimuksiin,yksityisellä on se hyvä puoli että katsovat ultralla onko kaikki kunnossa! Myös jonotusaikaan kannattaa varautua,ainakin julkisella...itselläni meni n. 4kk kun pääsin tutkimuksiin.
Oletko esim. tikuttanut ovista? Kyllähän sinulla ovis varmasti tapahtuu vaikka kierto heittelisi,on vaan sitten aina vähän eriaikaan erikierroissa? Ja välillähän niitä ovuloimattomiakin kiertoja voi tulla.
Mutta hyvin voitte hakeutua jo jatkotutkimuksiin koska yritystä on noin kauan takana! Toivottavasti saisitte pian iloita plussaonnesta++++++++++++ :heart:

Minimelle isot onnittelut!! :heart: Toivottavasti viiva on huomena jo kunnollinen! =) Tikutitkos sinä ovista tässäkierrossa? Onko sulla oireita?

).( Plääh,mulla on ongelma |O Kertokaas nyt rakkaat kanssasisaret mitä tekisette mun tilanteessani?!?!
Eli lääkäri määräsi että aloittaisin tässä kierrossa terolutit kp 15-24. Mulla kun on pitkähkö kierto niin yleensä tuolloin kp 15 ei ole vielä ovis ollut ja siinä tapauksessa terolut saattaa sen myös estää!! Olenkin nyt miettinyt että pidänkö välikierron ja teen kuten lääkäri määräsi,odotan menkkoja ja ensikierrossa alkaa sitten ensimmäinen Clomi-avusteinen kierto =)
Vai tikutanko ovista,jos sellainen nyt edes tulisi tässäkierrossa ja jos oviksen bongaan niin aloitan terolutit vasta sen jälkeen?
Vaikeeta!!! :ashamed: Mitä te muut tekisitte?!
Hirmu hinku olisi tietysti sinne clomi-avusteiseen kiertoon joten nopeampaa menkat alkaisi jos aloittaisin terolutit kuten lääkäri määräsi ;)
Nyt mennään kp 10 ja mitään merkkejä oviksesta ei ainakaan vielä ole! Lima tosin alkanut lisääntyä mutta ei ole sitä otollista vielä ;)

En muuten muista kerroinko että mulle tehtiin keskiviikon polikäynnillä munatorvien aukiolotutkimus sekä kohtututkimus koska epäili edelliskerralla että mulla olis polyyppi (näki sielä jotain). Kaikki meni hyvin ja sain todella hyviä uutisia...ei polyyppia ja munatorvet hienosti auki!! :D
Mä nimittäin pelkäsin tuota polyyppia koska se estää raskautumista ja olis tietty poistettu ja vauvahaaveet olis senkun venyny. Nyt siis ainoo ongelma on se ettei ovulaatio tapahdu säännöllisesti ja siihen kokeillaan clomeja enskierrossa! Positiivisin mielin siis mennään taas eteenpäin =)
Isäntä kävi spermatutkimuksessa ja hänelläkin erittäin hyvälaatuista tavaraa ;) Eli ehkäpä vielä joskus meilläkin se nyytti vielä on :heart:
Tammikuussa saatan hakeutua yksityiselle ja inseminaatioon...katsotaan ;)
 
Rouva Bennet: Täytyy yrittää ottaa rauhallisesti! :) Jännittää kyllä sun puolesta! :xmas:

Jennyli: En tikuttanut ovista, mulla meni hermot kun muutaman kierron tikutin, ja testi näytti monta kertaa kuussa plussaa. Oireet on aika vähäiset, sehän tässä jännää onkin. Aikaisemmissa kierroissa olen voinut kuvitella kaikki mahdolliset oireet. nyt sitten rinnat ei ole kipeänä, valkovuotoa riittää, alamahalla on välillä pieniä vihlaisuja, makeaa ei tee mieli, oikeaa ruokaa kylläkin, lämmöt ollut nyt neljättä päivää 36,8-37. Ja en tiedä liittyykö tämä flunssa tuohon lämpöon, mutta nokka on ihan tukossa. Tiivistettynä vois sanoa, että pms-oireet on tyystin kaikonneet. Mutta tuosta sinun tilanteesta, mä en osaa neuvoa noiden teroluttien kans, kun ei ole kokemusta. Kuitenkin hienoa, että sait hyviä uutisia gyneltä. Varmaan kannattaa soittaa gynelle, jos se on mahdollista, noista teroista?
 
Aij, ny hoksasin, et täälkin on tollaset "listat" =) Voisinpas sinne ilmotella ihtekin, että kolmosta tääl koitetaan, kp 22/26-28.........yk 6

Kuinka te jaksatte, te joil on pidempään jo ollut yritystä?? Minusta ihtestä välil tuntuu etten millään jaksa tätä. Ollut jo reilun vuoden ilman ehkäsyä, mut ny sit tosiaan n. kk etsitty ovista ja koitettu pupuilut sinne tähdätä. Ensi kierros sit ovistikkujen kanssa. Toisinaan kuitenkin tädin tullessa, itkukin tulee.....että eikö vielläkään. Tosin, eihän toi vuosi ole vielä mitään ja täytyisi ajatella, että kuitenkin mul jo kaks, jotkut sitä ensimmäistäänkin koittavat useempia vuosia.

Jaksamisia kaikille!
 
Elämänilo3 yritystä on ollut pitkään. Helmikuussa (-08 ) oli km.
Vaikka lapsia jo onkin, niin kurjalta tuntuu kun ei tärppää. Kyllä se masentaa.
Nyt jos olen raskaana, niin alkaa kova jännitys, tuleeko keskenmeno.

Jaksamista toivottelen!
 
Tännehän on tullut heti aamusta tekstiä :D Onnittelut kaikille plussanneille/haamuilijoille! :)

minime Kääk! Minulleki puhkesi tuohon alahuulen reunaan toissapäivänä tuollainen rakkula, joka vaikuttaa miehen mielestä ihan herpesrakkulalta, ja ei mulla ole koskaan ennen ollut :LOL: Eilen oli vuoristorata päivä. Mielialat meni yyyyyylös ja sitten ne tuli kovaa aaaaaalas. Tässä tarkemmin;

Eilissä päivänä kun oltiin puolenpäivän maita lähdössä viemään kynttilöitä haudoille, soitti ystäväni mies, että lähtisinkö heille kuskiksi Naapurinvaaraan, että lähdettäisiin porukalla tanssimaan. Innoissani olin lähdössä mukaan ja sain mieheni suostuteltua, että suostuu nyt hänkin. Piakkoin pääsimmekin sitten soittamaan ja ilmoittamaan, että lähdemme ja sovimme, että menemmä heille saunomaan ennen lähtöä.

Kynttilätkin saatiin haudoille vietyä ja kävimme vanhempieni luona syömässä. Kotia päästiin ja lähdettiin auto tankkaamaan ja päästiin nauramaan kippurassa kun pääsin miehellä toteamaan, että joudutaan TAAS ostamaan öljyä lisää kun mittatikun alarajaan ylti öljyn määrä autossa.

Kotia mentiin ja vietettiin hetki laatuaikaa lakanoiden välissä, kunnes mulla sen jälkeen sitten räjähti ihan täysin. Itkin ja raivosin ja olin jo sitä mieltä, että en lähde yhtikäs minnekään tanssilavalle, että enhän minä osaa edes tanssia, eikä minulla ole mitään mitä minä laitan päälle, ja kaikki ihmisen sitä paitsi nauravat minulle. Menin sitten miehelleni huutamaan, että eihän varmaan tiedä, edes miltä tuntuu kun ihmiset nauravat seläntakana, että on se hyvä hänen sanoa kun ei mistään tiedä mitään.. Mutta hän tietää.. Hän tietää sen todella hyvin miltä se tuntuu.. :'(

Olin hetkeä aiemmin laittanut ystävälleni viestiä, että onko heillä hiustenkuivainta ja passaako minun heillä tehdä itsestäni ihmisen näköinen sitten saunan jälkeen. Ystäväni soitti, olin niin raivoissani, etten suostunut puhelimeen edes vastaamaan. Mieheni sitten vastasi ja ympäripyöreitä puheli, eikä minun olostani sanaakaan. Laitoin ystävälleni viestin perään, että ei ole yksinkertaisesti mitään päälle laitettavaa, että taidan odottaa autossa sen aikaa kun he ovat sisällä..

Ystäväni soitti takaisin, yritti houkutella lähtemään, ja itselläni vain kyyneleet valuivat silmistä. Sitten ystävänikin alkoi itkeä puhelimen toisessa päässä ja sanoi, että parempi on ettei kukaan lähde tänään minnekään, että lähdetään sitten kun kellään ei ole paha mieli. Hän katkaisi puhelun ja mulla lensi puhelin seinään. Syytin itseäni kaikesta.

Mieheni sitten toimi välikätenä, soitti ystävälleni ja sovittiin, että lähdetään. Myöhemmin saunassa ystäväni kanssa juteltiin ja totesin hälle, että nyt on niin tiukilla nämä päivät, että saa nähdä onko meillä tärpännyt.

Lavalle saavuimme noin kymmenen maita, sielläkin iski sellainen itku-raivo-kohtaus ja mieheni sai kuulla kunniansa, mutta ystäväni kanssa puhuminen auttoi todella ja loppujen lopuksi ilta oli upein mitä minulla on koskaan ollut. Olimme kotona kolmen-neljän välillä, toimin kuskina koko illan. Takapenkin miehet nukkuiva kainaloikkain koko matkan :D Ystäväni kanssa puhuimme niitä näitä ja minusta tuntuu, että tuo kyseinen ystävä on minulle entistäkin rakkaampi.

Niin.. kp taitaa olla mulla nyt 26/28 tai 29. Ei tiedä kuinka käy.. kovasti jännittää..
 
Rouva Bennet pahoittelut keskenmenosta ja tosiaan jaksamista. Jos vain raskaana olet, (onko miten sul ny kp? =) ) nii sylin täydeltä toivoa että pikkuinen mukana pysyisi loppuun saakka.

ja kiva et näi otettiin hyvin mukaan tänne keskusteluun! =) Kiitos

Selis Jep, jotenkin kuitenkin sit pettymyksen jälkeen aina toivo hiukan nousee ovista kohden....hirmusesti vain toivottava vauvapuhureita jokaiselle ja vaik tuplana! =)
 
Jennyli

Tikutettu on ovista, ja välillä ovista ei ole testien mukaan ollenkaan, vaikka oireet sanoo muuta. Joskus sit tikut näyttää ovista mutta oireet tulee mooonta päivää myöhemmin. Että mulla on mennyt jotenkin usko niihin tikkuihin enkä ole nyt 1kk käyttänyt niitä ollenkaan.
Mut kai tässä pitää taas ostaa niitä, mutta vaihdan kyllä merkkiä.

Maanantaina soitan kyllä joko neuvolaan, tai sitten ihan lääkäriin. Mietin vain että pitäsköhän se suoraan varaa aika yksityiselle niin pääsee nopeempaa? Mitähän se lysti siellä maksaa? Mä alan nimittäin vahvasti epäilee että mulla on joku (mutta mikä?), koska mulla on myös puhjennut myös paha akne. Epäilen että mulla on nyt joku hormonihäiriö tms. joka vaikuttaa myös raskautumiseen. Mun omia johtopäätöksiä kylläkin, mutta tuntuu niin vahvasti siltä, että kaikki ei ole ihan kunnossa.

Niin ja joku kyseli että miten tätä jaksaa kun yritystä jo pitkään takana. Ei tätä jaksakkaan (vaikka tiedän, että monella yritystä takana vielä pitempään kuin meillä ), niin mulla ainakin alkaa jo usko hiipua! Aina kun menkat alkaa niin tuntuu että voi elämä, mä en jaksa enää. Mutta kyllä sitä kuitenkin sit jaksaa, eihän tässä muuta vaihtoehtoaakaan ole! :D

Onnea plussanneille! :heart:
 
Täällä edelleen väsään tätä erityiskasvatuksen kotitenttiä :LOL:
Kylläpä se tänään varmaan valmiiksi tulee. Jätin suosiolla tuon kakkos tehtävän kesken ja aloin kirjoittaa vastausta lempiaiheestani eli mielenterveydenhäiriöstä. Vastaukseni käsittelee skitsofreniaa ja muita sairauksia joihin liittyy harhaluuloja/psykoottisuutta.

Ulkona paistaa aurinko.. Ja lumetkin on sulaneet pois..
 
Arcatha, sullahan on ollut kunnon tunnemyrskyt päällä. Toivottavasti tulis plussa!

Mä olin ekan kerran reiluun viikkoon ulkoilemassa ja tuli kyllä makee fiilis. Hölkkäsinkin pienen matkan. Pituutta ei tullu kun reilu kilsa, mutta en nyt tän flunssan kanssa viitti enempää urheilla. Harmikseni vaan tuli pimeetä ettei voinut pitkälle lenkkeillä kun täällä maalla ei oo katuvaloja. Nyt on jo ulkona ihan pimee ilma. Koiruuskin oli ihan onnessaan kun pääs oikeen lenkille!
 

Yhteistyössä