Yksi taustakuorolainen ilmoittelee taas itsestään
Jännittävä huomata, että syyskuulaiset pikkuhiljaa alkaa poksahdella! Itsellä aikaa laskettuun aikaan vielä kuukausi. Toisaalta vauvan saaminen jännittää niin kovasti, että toivoisin synnytykseen olevan vielä aikaa. Toisaalta taas en malttaisi millään odottaa :heart:
Viime viikolla neuvolassa todettiin vauvan olevan poikittain. Olinhan minä sen koko ajan tiennyt, mutta jotenkin olin jättänyt asian huomiotta. Ensi viikolla ultrataan ja mahdollisesti yritetään kääntöä. Neuvolan täti kyllä sanoi, että istukan ollessa edessä kääntöä ei välttämättä lähdetä edes kokeilemaan. Voi kuulemma vaurioittaa istukkaa. Onko kellään kokemuksia kääntämisestä istukan ollessa edessä?
Olo on ollut ihan ok. Väsymystä, turvotusta ja kaikenlaista kolotusta on ollut, mutta jotenkin olin odottanut raskausajan olevan vaikeampi. Viime viikolla aloitin äitiyslomani ja kun ei lapsiakaan ole ennestään, saan elellä täysin oman rytmini mukaan. Ehkä siksi koen oloni kaikenkaikkiaan hyväksi.
Seksielämä on ollut pitkään jäissä. Alkuraskaudesta seksiä oli tavallista enemmän. Puolessa välissä miehelle tuli stoppi ja minulla olisi ollut himoja vaikka kuinka. Nyt taas en osaa keskittyä muuhun kuin vauvaan ja miehellä puhtia taas piisaisi. Koen vartaloni isoksi ja kömpelöksi, vauvan liikkuminen häiritsee keskittymistä yms. :/
Öitä
Martta B ja Ensio rv35+5