SYYSMASSUT '07 elokuussa

Syntyneet syysvauvat :heart: :heart: :heart:


5.7.
MargeSimpson: enkelipoika, rv 30+4, 2500g, 44cm (PHKS)
:hug:

21.8.
LittlePeople: poika, rv 36+6, 3100g, 47cm (PKKS)

24.8.
mobic: poika, rv 38+2, 3390g, 50cm (LKS)
Jode: poika, rv 38+3, 2910g, 49cm (HYKS NKL)

26.8.
PippuriMamma: poika, rv 39+2, 3625g, 53cm (TYKS)
Aali84: tyttö, rv 38+0, 3185g, 48cm (RAS)

29.8.
Laa: tyttö (KOKS)


Syysmassut - toistaiseksi yhdessä koossa


1.9.
Maarja, 23v, 1. lapsi, SATKS (?)
Zennia, 31v, 2. lapsi, LKS (?)
FlaPa, 27v, 1. lapsi, NKL (?)
mam84, ?v, 2. lapsi, VAS (?)

2.9.
balik, 28v, 2. lapsi, KOS (tyttö )
Mila76, 30v, 3. lapsi, TAYS (?)
Louisa, ?v, 1. lapsi, ? (?)
Heidi-79, 27v, 1. lapsi, PS (?)
Ainoska, 30v, 1. lapsi, SEKS (?)

3.9.
alizia83, 24v, 2. ja 3. lapsi, TYKS (tyttö+poika)
Bella25, ?v, 1. lapsi, ? (?)
syd.toiv.täynnä, 23v, 3. lapsi, PKKS (?)
Miinuska, 28v, 2. lapsi, MKS (?)
paukkuliina, 29v, 2. lapsi, L-PKS (poika)

4.9.
Rosmariini, 33v, 2. lapsi, TAYS (?)
Emmaliina, 23v, 3. lapsi, TYKS (poika)
Marsu81, ?v, 2. lapsi, KAKS (?)
Halinalle81, 26v, 1. lapsi, SKS (poika)

5.9.
Neiti Neponen, 23v, 2. lapsi, KOS (?)
mammuskainen, ?v, 2. lapsi, ? (?)
minttu-82, 25v, 2. lapsi, K-PKS (?)
baby2003, 23v, 2. lapsi, HYKS NKL (tyttö )
saralia, ?v, 2. lapsi, PHKS (?)
vilma 80, 27v, 1. lapsi, Haikaranpesä (?)
papukaija, ?, 3. lapsi, ? (?)

6.9.
Lilia, 29v, 1. lapsi, SEKS (poika)
Pörriäinen, ?v, ?. lapsi, ? (?)
Pia84, 23v, 1. lapsi, TYKS (poika)
Paveliina, 23v, 1. lapsi, TYKS (?)
stormer, ?v, 3. lapsi, TAYS (?)
Inka85, 21v, 1. lapsi, KOS (poika)
Hanna1982, ?v, 1. lapsi, KOS (?)
rotja81, 25v, 1. lapsi, ? (?)

7.9.
Lilja, ?v, 2. lapsi, ? (?)
Susku, 20v, 1. lapsi, SKS (?)
Junnu, ?v, 1. lapsi, TAYS (?)
RäpäRällä, 28v, 3. lapsi, SATKS (poika)
miikku78, 28v, 1. lapsi, PHKS (tyttö )
perlos, 28v., 1. lapsi, OYS (poika)

8.9.
Jaalius, ?v, 2. lapsi, KOS (?)
Miiuli 77, ?v, 1. lapsi, KOS (?)
MN1, 23v, 1. lapsi, NKL (?)
äippä23, 23v, 2. lapsi, KASS (?)

9.9.
Matkustaja, ?v, 1. lapsi, ? (?)
Brazil15, 25v, 1. lapsi, KYS (tyttö )
Hippo, ?v, ?. lapsi, ? (?)

10.9.
pulla, ?v, 1. lapsi, ? (tyttö )
m85, ?v, 1. lapsi, ? (?)
Hannis, 26v, 1. lapsi, PHKS (tyttö )

11.9.
RouvaHeinonen, 31v, 2. lapsi, TAYS (poika)
Miimari-84, 23v, 3. lapsi, OYS (tyttö )
Päde, 33v, 1. lapsi, OYS (tyttö )
Hantta06, 32v, 3. lapsi, HYS (tyttö )
MamMam, 28v, 2. lapsi, TAYS (tyttö )

12.9.
Hanna, ?v, 2. lapsi, TAYS (?)
Bluedrama, 18v, 1. lapsi, KYS (?)
Möörwa, 25v, 3. lapsi, LUS (?)

13.9.
rosku, ?v, 3. lapsi, TAYS (?)
Miia, ?v, ?. lapsi, ? (?)
rmamja, 25v, 2. lapsi, K-HKS (?)
janita, 22v, 2. lapsi, KOKS (?)
annukka-80, 27v, 1. lapsi, ? (?)

14.9.
umayya, 26v, 2. lapsi, PHKS (?)
heinävaavi, ?v, 2. lapsi, KYS (?)
roosakaisa, 30v, 2. lapsi, PKKS (?)
Hassuliini, 28v, 2. lapsi, KOKS (?)
Tinka, 28v, 2. lapsi, TYKS (poika)
Aku, 23v, 1. lapsi, KOS (?)

15.9.
Minna84, 22v, 2. lapsi, ? (?)
äippä81, 26v, 3. lapsi, MKS (poika)
jee, ?v, ?. lapsi, ? (?)
meja, 24v, 1. lapsi, JS (tyttö )
ruska, 23v, 1. lapsi, TAYS (?)
äiti84, ?v, 2. lapsi, MKS (?)
levinia, 37v, 5. lapsi, ulkomailla (tyttö )
SandeP, 31v, 1. lapsi, SAS (tyttö )

16.9.
Pilvi81, 25v, 1. lapsi, ? (poika)
Ansu, 28v, 3. lapsi, KOKS (tyttö )
Kieku ja Kaiku, 29v, 3. lapsi, KOKS (?)
suvis, 26v, 1. lapsi, KOKS (?)

17.9.
pikkuvaimo, 25v, 1. lapsi, ? (?)
Swiss, 28v, 2. lapsi, TAYS/VAS (?)
äiti vm70, ?v, 3. lapsi, K-HKS (?)
Mamu82, 25v, 4. lapsi, K-HKS (?)
Mira-84, 23v, 1.lapsi, TAYS (?)

18.9.
madison78, ?v, 1. lapsi, KAKS (?)
Villipilli, 29v, 1. lapsi, ? (?)
Apilanlehti, ?v, 4. lapsi, K-PKS (?)
baabaa 22v, 2. lapsi, KOS (?)
Cassy, 23v, 1. lapsi, VKS (?)

19.9.
kanelityttö, ?v, ?. lapsi, ? (?)
tättähäärä2, ?v, 2. lapsi, SEKS (?)

20.9.
Eden, 27v, 1. lapsi, ? (?)
Miia83, 24v, 2. lapsi, PHKS (?)
Joe80, 27v, 1. lapsi, PKKS (?)
Begemot, ?v, 2. lapsi, TYKS (?)
Syyspönö, ?v, 4. lapsi, STKS (?)
Pyyter-2, 31v, 1. lapsi, Savonlinnan keskussairaala (?)

21.9.
Niiskuneiti82, 25v, 2. lapsi, TYKS (poika)
minnajajoel, 21v, 2. lapsi, TAYS (?)
serveri, ?v, 4. lapsi, K-HKS (tyttö )
jubetassuli-85, ?v, 3. lapsi, ? (?)
Tiku, 24v, 1. lapsi, TAYS (?)
nökö-81, 26v, 1. lapsi, Oulaskankaan sairaala (?)
Piipaa, 30v, 1. lapsi, Hyvinkää (poika)

22.9.
venlae, 25v, 1. lapsi, NKL (poika)
Syysmami, ?v, ?. lapsi, ? (?)
Elisa, 28v, 1. lapsi, KOS (?)

23.9.
Eloveena, 24v, 1. lapsi, VKS (?)
poikax3, 31v, 4. lapsi, KAKS (?)
äityli75, 32v, 1. lapsi, JS (poika)
Päivi75, 31v, 3. ja 4. lapsi, OYS (tyttö+tyttö )
kastehelmi-69, 38v, 2. lapsi, Vammalan aluesairaala (?)

24.9.
Piutsuli, ?v, 3. lapsi, K-HKS (?)
Piika, 32v, 1. lapsi, KOS (?)
nanna 80, 27v, 2. lapsi, TAYS (tyttö )
Malluliini, ?v, 2. lapsi, SEKS (?)
Äisky81, ?v, 2. lapsi, LS (?)
Annmari76, ?v, 1. lapsi, KOS (?)
vivis, 34v, 3. lapsi, K-SKS (?)
Chevitar, 29v, 2. lapsi, TAYS (?)

25.9.
Miranda74, ?v, 1. lapsi, NKL (?)
Päivän-Säde, ?v, 2. lapsi, ? (?)
taru23, 24v, 1. lapsi, Jorvi (poika)

26.9.
MarttaB, 23v, 1. lapsi, K-SKS (poika)
tup, 27v, 1. lapsi, JS (poika)
veskarityttö, ?v, 1. lapsi, KOKS (?)
anu85, ?v, 3. lapsi, LKS (?)
Okira, 20v, ?. lapsi, ? (?)
mustajuuri, 29v, 1. lapsi, Haikaranpesä (?)

27.9.
mammuska, ?v, ?. lapsi, SEKS (?)
Elwi, 29v, 1. lapsi, KOS (?)
Vera-84, 22v, 1. lapsi, ? (poika)

28.9
pilke82, 24v, 2. lapsi, SATKS (?)

29.9.
Hyrripurri, ?v, 1. lapsi, ? (?)
tiksu, 26v, 1. lapsi, PKKS (?)
minttu, 26v, 1. lapsi, ? (?)

30.9.
hyttiäinen, 28v, 5. lapsi, Jyväskylä (poika)
Hapsuli, ?v, 1. lapsi, ? (?)
mame2, 24v, 2. lapsi, ? (?)
Mansku72, 35v, 1. lapsi, KHKS (?)

Ilman LA:a
MammA1, ?v, 1. lapsi, KYS (?)


Odottajia yhteensä: 150 (joista synnyttäneitä 7)
Tyttöjä: 21
Poikia: 27
 
No niin, elokuu korkattu!
Olkaapa hyvä, arvon leidit
:D

Jos listasta on joku vahingossa pudonnut tai tiedot muuten vinksallaan, asianomainen kiljaiskoon välittömästi, niin korjaan asian. Mukaan mahtuu myös uusia, joten rohkeasti naputtelemaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bluedrama:
Jokohan sitä tähän pinoon saadaan ensimmäiset vauvauutiset...? :)
Jaa'a, luulenpa että ainakin pari meistä pian jo poksahtaa :heart:
Jänniä aikoja eletään... Kun vauvoja alkaa syysmammojen syliin tipahdella, niin se ropina ei lopu ennen kuin viimeinenkin pulla on uunista ulos!

:D
 
vilma 80:mukaan mahtuu, tervetuloa. Ristiäisiäei olla vielä mietitty, mutta melko varmasti pidetään ne mummolassa Oulussa, kuten esikon ristiäisetkin. Siellä on kaikki sukulaiset ja ystävät. Ristiäisiin tulee vain lähisuku ja tietysti kummit.
Vauvan tavaraton esikoiselta tallessa, joten ei tarvii suuria hankintoja tehdä. Pieniä hankintoja olen tehnyt aina kun jotain muistuu mieleen, lähinnä vaippoja, liivinsuojia yms.
pinnikseen patjanvoi ostaa ainakin lastentarvikeliikkeistä ja varmaan Jyskikin myy niitä.

äiti vm70:Isosisko kummiksi...kuulostaa kivalta, varsinkin tuon sun tarinan jälkeen. Isosiskolle se varmaan olis iso asia ja huomio teiltä.

äippä81: ja jaksamisia. Mulla alkoi kauheesti jännittään sun puolesta. Toivotaan, että vielä hetken pysyt kasassa.

Pippurimamma:Onnittelut kääntöyrityksen onnistumisesta. Kiva kuulla, että teillä molemmilla kaikki hyvin.

MamMam: Laittelen sulle yv:tä tuossa illemmalla, kun saan tuon termiitin nukkumaan.

Nanna ja Alvar 32+1
 
Kävimme eilen kelalla selvittelemässä tukiasioita. Meille tulee mielenkiintoinen syyskuu, muussakin kuin vauvanodotusmielessä... en tietenkään saa enää syyskuulta opintotukea, koska jään äitiyslomalle 23.8. Syyskuun äitiyspäiväraha maksetaan totta kai syyskuun lopulla- näin ollen meidän pitäisi tulla toimeen syyskuun alku miehen opintotuella ja opintotuen asumislisällä sekä opintolainalla. Noilla rahoilla maksetaan juuri ja juuri vuokra, muita laskuja en edes uskalla ajatella, ruuasta puhumattakaan... Pitänee lainata puolet vuokrarahoista vanhemmilta ja maksella takaisin sitten veronpalautuksista :/ jo elokuu tulee olemaan tiukkaa, koska minä en enää nosta opintolainaa, tilille tulee vain opintotuki ja asumislisä. Kesätyötienesteistä ei jäänyt pahemmin säästöön, oli kesällä laskuja ja vuokrat maksettava kokonaan. No jaa. Joku voi tietysti sanoa, että turha valittaa, tekisit lapset vasta, kun olet opiskellut ja töissä :p pennin venytys ei minua kyllä sinällään haittaa (siihen ollaan jo totuttu! ), nyt vain tulee vähän liian pitkä tauko rahapäivien väliin. Mutta ehkäpä se tästä jotenkin sujuu.

Tänään oli ensimmäinen työharjoittelupäivä kukkakaupassa. Tein inventaariota ja varsitin sidontakoristeita, putsasin myynnissä olevia kukkia ja niiden maljakoita sekä laittelin tavaroita hyllyihin. Eli minua ei onnekseni laitettu tekemään pelkkiä tylsiä harjoittelijan hommia, vaan sain tehdä ihan samoja juttuja kuin mitä "oikeatkin" työntekijät tekevät =)

Nytpä menen antamaan rotalle antibiootin, parka on taas sairaana :(

tiksu ja uffe (31+5)
 
... vaikka vielä ei ole virallisesti aloittanutkaan! Harjoitusta =) Mulla meinaa tuli lauantaina taas yksi vuosi lisää ja mittarissa olis nyt 26. Tärkeä tieto! :LOL:
Täällä kaikki muuten ihan ok, joten kaikille muillekkin hyviä vointeja. :hug:

Hannis 34+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja RäpäRällä:
Täällähän otettiin varaslähtö :whistle: Ja mä ajattelin ilmoittautua sitten jo tuohon pinoon mikä poksahtaa jo elokuussa :LOL:
Tääkin tahtois ilmoittautua sellaseen pinoon :p

Näyttäis vaan ettei niin todellakaan vahingossakaan pääse käymään


Kiva että on uus pino taas avattu =)
 
Synttärionnittelut Hannikselle multa myös! :flower:

Juu juu, varaslähtö totta kai :D :saint:

Minäkin mielellään poksahtaisin elokuussa. Jotain mahkuja siihen onkin, kun laskettu aika on 1.9. Mutta pessimistinä aattelen, että täälläpä kukun vielä pitkällä syyskuussa. Saa nähdä... =)
 
Huomenia...!!

Täällä kans yks toiveikas et poksahtais jo elokuussa :LOL: ... toisaalta esikkohan yleensä venyy pidemmäks- toivon vaan et tää mun masun huima koko saa jotai toimintaa joko lääkäreis tai asukis ;)

Huomenna vika lääkäri... jänskättää... toivottavasti tulis sitä vihreetä valoa jo syntymälle- kassit pakattuna, vaatteet pestyinä ja nyt vaa sitä odotusta :headwall: kyllä varmasti joku täältä poksahtaa elokuussa, toivotaan et olisin minä :wave:

sitä ootellessa nyt aamupalalle... voikaahan paksusti

FlaPa & masuasukki 35+4
 
hannis synttäeionnittelut :flower:
onpas sitten karmea ilta ja yö takana |O selkää koski ja jomotti, supistelikin ihan kiitettävästi, ja kun sitten koetin mennä sänkyyn huilimaan alkoi kohdunsuulle vihloa niin että oli pakko itteään heijailla jotta olo helpottui, taisi kostautua maanantainen korkeasaaren reissu.. on se kai alettava asennoitumaan niin että muuta ei voi enää tehdä ilman että se tulee kostautumaan kuin täällä kotona jotain pikku hiljaa järjestämään..
olis vaan tuossa elokuun puolessa välissä vielä puuhamaan reissu ja viikkoa ennen sitä medihevikin minne kyllä aion mennä ehdottomasti..

minäkin voisin haluta ilmoittautua tuohon elokuun puolella poksahtaviin koska kaikki muut on vauvaa varten oikeestaan valmiina mutta kassit ja pussit pakkaamatta.. niiden vuoro ens viikolla..

umayya 33+5
 
Aku
Meillä on samantyyppinen tilanne vaikkakin olemme työelämässä kumpainenkin.Mulla nimittäin vaihtui palkka heinäkuun lopulla sairaspäivärahaksi.Ja Kela maksaa tunnetustu jälkikäteen takautuvasti joten elokuussa ei tuu mulle mitään.Eka äippäpäivärahakin 13.9.Vähän jännittä toi kun pitäis asuntolainaa lyhennellä kuun puolivälissä...

Mutta koitetaan pärjäillä joohan.Vaikka mä tiedän että ainakin omalla kohallani kynnys lainata on aika suuri,mutta ei voi mitään jos on pakko.
Nyt mä lähen nauttimaan jalkahoidosta :D
Jaksuja kaikille!

T.Aku ja kumpare33+4
 
Jaahas. Jokos sitten alettas pikkuhiljaa lähteä synnytteleen? Vaikka viikon tai kahden päästä voisin kyllä mennä. Alkaa jo väsyttää tää iso olemus. Ei muuten mitään, mutta tuo maha on joka paikassa tiellä. Niin iso olo.. Näyn varmaan kuuhun asti! Ja lisäks poika potkii kylkiluihin ja samalla sitte pää hakkaa alapäähän ni on muuten sitte ikävä olo. Mun tuurilla kuitenkin mennään yliajalle tämän kanssa. Eka tuli viikon etuajassa,toka kaks päivää ni kyllä se siihen viittaa,että ennen la:ta ei tule tämä. Vaikka mä kyllä ens viikolla alotan jo ässäilyt.. Jos jaksan.. :D

Hyvä homma,et PippuriMamman kääntelyt onnistu hyvin. Mua kauhistuttaa ajatuskin siitä kääntämisestä. Oon kuullu kauhujuttuja siitä miten paljon se sattuu. Tietenki sattuu ku niin kovasti painellaan mahasta.. Ei varmaan oma pää kestäis sitä. Mä oon niin herkkis. :LOL:

No tämmösiä pikasia vaan. Uhmapussi kattelee Titi-nallea ja äiti sai vihdoinki pienen hengähdystauon. Tänään jätkä lähteeki tädilleen (miehen siskolle) yökylään. Mulla on ollut kovat omantunnon tuskat siitä,että lähetän lapseni niin kauas (n.40km :ashamed: ). Tutulle ihmiselle menee ja ennenki siellä ollu ja siellä on kaks kivaa serkkua kaverina ni eiköhän tuo pärjää. Äiti vaan on tämmönen..

Emmaliina ja Vusseli 35+
 
Esikoistani yritettiin kääntää perätilan takia rv 37, ei onnistunut. Sektioon lääkäri päätyi, kaikki meni hyvin. Poika vaan yli 3 kk veti jalat aina sammakkoasentoon, ilman vaippaa, kun oli kykkinyt ilm aika kauan mahassa. Jumpalla saatiin kuntoon. Nyt ihan normaalisti kulkee, ei sammakkomaisesti pomppien =)
 
Ensin omanapa eli eiliset neuvolakuulumiset.

Rv 32+1
Hb oli noussut raudan ansiosta 137:ään eli nyt on sitten melkein sama kuin raskauden alussa (145)
rr: 115/69
Paino: 300g/vko yht: 8.4kg
Pissa: puhdas
:heart: + 130-140 (Alvar oli tirsoilla)
Liikkeet: ++ (terkkarin täytyi herätellä Alvar)
Tarjonta: Rt (omasta mielestä kyllä pt, mutta kai se ammattilainen tietää paremmin)
Sf: 30, oli pienentynyt kahdessa viikossa 1 cm. Terkkari sanoi, että vauva on niin alhaalla, että sen takia mitta on pienentynyt.
Seuraava neuvola onkjin jo sitten viikon päästä.

Terkkari lupasi, että synnytys käynnistetään viimeistään 38 rv:lla, jos ei ennen sitä synny itsestään. Kerroin, että pelkää synnyttää kovin isoa lasta ja siksi tällainen päätös.

Eli minäkin ilmoittaudun haaveissani elokuun synnyttäjiin... :LOL:

Miten muilla lantionpohjalihakset pitävät?Täällä pitää aika heikosti, on jo muutaman viikon täytynyt pitää suojaa, ettei tulis kovin kosteet oltavat. Varsinkin, jos rakko on täynnä ja supistus pukkaa päälle, niin kyllä iloisesti lorahtaa... :LOL:

MamMam:Laitoin sulle yv:ä...

T: Nanna ja Alvar 32+2
 
heippa hei!!! pitkästä aikaa... nytviikkoja 32+5 =) kauheesti ollu todella kipeitä ennakoivia supistuksia, huomenna neuvola... rautaa olen joutunut syömän kun hemppari oli laskenu huimasti :( saas nähä olisko noussu yhtään... mieskin "kärsii" tästä odotuksesta, lihonnut myötätunnosta yli 10kg :LOL: itelle tullu painoa lisää 13kg :)
 
Semmonen tuli mieleen tässä että millon teillä on viimeinen lääkäri käynti?? Mulla on viikolla 37+. Tuntuu jotenkin hirveen myöhäseltä, tai siis kun se on sit nyt seuraava käynti.. Tässähän voi mitä tahansa tapahtua välissä.. Mut kai se sitten neuvola riittää.. Ois vaan ihan kiva tietää aikasemmin että onko kohdunsuu pehmentynyt tms. Ei nimittäin jaksais oottaa laskettuun päivään..
 
Kiitos Maarjalle uuden pinon aloittamisesta.
(.)Täällä on nyt sitten aloitettu äippäloma ihan virallisesti ja kesäloma on lusittu. Vointi suhteellisen hyvä, vatsavaivoja on ilmeisesti johtuen rautalääkityksestä, mutta urheasti yritän sitä syödä ettei hemppa tippuisi kovin alas.
Nyt pitäisi aloittaa vaatteiden pesu ja silitys sekä muu valmistelu. Suurin osa tavaroista on hankittu, mutta niille paikan löytäminen tuo hieman ongelmia. No eiköhän se jotenkin järjesty.
Hyvää vointia kaikille ja toivotaan että elokuu sujuu meiltä kaikilta hyvin.

Ainoska ja Kullannuppu
 
Hyvää elokuuta kaikille syysmassuille! :wave:

Maarja: Kiitoksia uudesta pinosta! :)

perlos: Mullakin on viimeinen lääkäri vasta viikolla 37+4, minäkin sitä kyllä hieman ihmettelin :whistle: Mulla on kyllä tässä välissä vielä yksi neuvolakäynti.

nanna-80: Kyllä täälläkin välillä lirahtelee :D Pitäis vaan ahkerasti niitä lihaksia treenata, mutta kun ei vaan koskaan mukamas muista... :headwall:

RäpäRällä: Tässä ois jokunen ehdotus, esim. Veeti, Samuel, Eemil... :)

Sitten eiliset neuvolakuulumiset:
Rv 32+4
Painoa tullut viime kerrasta 2,3kg (+644g/vko), yhteensä n. 12,5kg :whistle:
Turvotus -
RR 110/68
Pissa puhdas
Hemoglobiinia ei tällä kertaa mitattu, kun on aina ollut niin hyvä.
Sf-mitta 28 (edellisestä kerrasta tullut tuon mukaan vain 0,5cm, mutta voipi johtua siitäkin, että oli eri mittaaja tällä kertaa)
Tarjonta RT
:heart: -syke 128-142
Liikkeet ++
Kaikki siis oikein hyvin, seuraava neuvola tais olla kolmen viikon päästä.

Hannikselle myöhästyneet synttärionnittelut! :flower:

Kaikille oikein iso :hug: , voikaahan hyvin!

-Niiskuneiti ja Helmi 32+5-
 
Minttu-82, mulla on esiintynyt paljon samantyyppistä oloa eli samaan aikaan särkee päätä, oksettaa, hiki valuu, leposyke on tosi korkea eikä oikein jaksa pystyssä pysyä. Sitä kestää yleensä jonkun aikaa, mutta menee sitten ohi kun hetken lepäilee. Joskus tosin saattaa loppuilta mennä sohvalla kun ei yksinkertaisesti jaksa mitään. En tiedä sitten mistä johtuu.

Nanna-80, lantionpohjanlihakset pettävät aina välillä aivastaessa, varsinkin jos rakko on vähänkin täysi.

Perlos, täällä vika lääkärikäynti on viikolla 35+. Kieltämättä aikas myöhään sulla jos vasta 38. raskausviikolla pääset.

Maarja, kiva kun viitsit päivitellä tätä kuuta ja Bluedramalle kiitokset vielä viime kuusta :).

Ajattelin kohta lähteä uimaan =). Eilen olo oli tosi hyvä ja sain tehtyä punttitreeninkin =).

-meja 33+4
 

Yhteistyössä