***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

No niin...sinne tilkahti =)

Meilläkin ollaan syöty kahta liha-ateriaa jo ainakin 6kk:n iästä ellei aiemminkin. Ja hyvin ollaan kasvettu. Tosin uusimmat mitat saadaan vasta tossa 20. päivä, kun on se lääkärineuvola. kaikki ruoka-aineet ainakin tähän asti ovat sopineet hyvin...ainoo sellanen ehkä viel allergisoiva on toi kala, joka meil on kokeilematta ja herneet.

Muutenkin täällä menee ihan kivasti. ainoo mikä vaikeuttaa elämää on toi mun selkä. Aamut ja yöt oikeestaan on sitä vaikeinta aikaa.
Grillattu ollaan aina kun on lämmintä ja aurinkoista. Vaikeuttaa kyllä mokoma grillikausi mun painonpudotusta varmaan pahasti. :p :ashamed:

Mutta nyt päivän puuhasteluihin :wave:

Katjuska ja Nemo 8kk2pvää :heart:
 
Katjuska - mistä sä sait tuon 8dl - 1l 8 kk täyttäneelle? Mun purkissa ainakin lukee 600 ml 8 kk täyttäneelle sisältäen vellit! Ja myös neuvolassa sanottiin, että maitoa voi vähentää sen mukaan kun muun ruuan syönti lisääntyy pariin kertaa per päivä. Ja niin mä oon kyllä ainakin kuukauden jo tehnytkin, eli aamulla ja illalla joku 150 ml velliä ja siihen pari 150-200 ml maitopulloa päälle. Sit kun poika syö aamulla kaurapuuroa esim. vadelmakiisselin kanssa, lounaaks liha tai kalasoetta ja illalliseks myös ja viel iltapalaks esim. vauvojen jogurttia ja vähän banaania, niin kyllä noilla eväillä pärjää. Siis 11 kilosiks on kasvettu ;)

Tinii - hauskan kuulonen reissu. Meillä ei ole nyt tiedossa muuta kun maailmankyläviikonloppuna Hkiä ja toukokuun viimenen viikko firman kesämökki saatiin! Pitelispä vaan ilmoja :) Juu ja aikamoista tuo seisoskelu hui, meillä poika (onneks) vaan huristelee tuolla Gracon autollansa josta ei pääse kaatuun sitten millään ilveellä. Suihkussa hänkin liukkaalla lattialla istualtaan tuiskahti nenälleen suihkutuolin alle ja vähän sattu, mutta 3 min itkulla ja jälkiä jättämättä siitä selvittiin tällä erää.
 
Hei ja terveiset meiltäkin Tukholmasta. Lähdettiin heti Tiniin perään mutta meillä ei ollut mitään vauvasänkyä tms hytissä. Oli vain tavallinen 4h hytti, jossa rikkinäiset tikkaat yläpedille. Oli sovittelemista saada kahdet rattaat hyttiin. Ja vain vessassa pääsi istumaan selkä suorassa. Käytiin musiikkimuseossa ja se oli lapsille kova juttu. Saivat molemmat kokeilla musiikin tekemistä eri instrumenteillä. Laivassa oli vain 2 hissiä (Mariella) ja kun lähtöpäässä olimme sisääntulokerroksessa niin perillä piti mennä 2 kerrosta hissillä ulos päästäkseen ja sisään tulessa. Arvatkaa vain, millaista on jonottaa hissiä tuhannen muun kanssa varsinkin kun on kahdet rattaat ja nekin isokokoisia niin ettei mukaan mahdu ketään muuta.

Piiperöinen on nyt oppinut konttaamaan!! Itkee perääni ja konttaa kovasti. Kunhan vain oppisi että konttaaminen on kivaa ja että hetkeksi voi mennä muualle, kuin äidin syliin. Tuolla reissussa en päässyt siis edes vessaan ilman häntä sillä kun sen ainoan kerran pyysin miestä pitämään Piipeä sylissä kun menin ottamaan piilarit pois niin jo kopsahti lapsi lattialle sängyltä. Ja reissussa meni siis 1 tl päärynäsosetta. Ja päivällä tais mennä 7 kertaa tissiä (vain, kun oltiin liikkeellä ) ja yöllä sitten toinen mokoma.

Iipeliini oli ihan ihmeissään kun menomatkalla isä työnsikin häntä ja äiti esikkoa. Iipeys on niin mustis, ettei esikko pääse mua puolta metriä lähemmäs ennen kuin hän aloittaa itkun huomion menetyksestä.

Nyt ollaan kotona ja pientä ongelmaa olis saada Piipe päikkäreille kun esikkoakaan ei voi kotiin yksin jättää.. Kamalalla tappelulla vois onnistua puistoon meno..
 
Mitzy Siis tuohonkin määrään sisältyy jo puuroissa/velleissä olevat maidot. Meillä vaan ei vellit ees maistu :/ Asiasta kysyin omalta neuvolatädiltä ja omalta lääkäriltä( joka on myös neuvolalääkäri) ja molemmat puhui, että noin 800ml, mutta tuskin se nyt niin tarkkaa on kuitenkaan. meillä vaan oikeesti menny tosi huonosti tota maitoa, niin siks olin huolissaan, mutta tänään ollaan jo juotu 4x120ml maitoa ja aamu-ja iltapuurossa olevat maidot päälle, että tänään on ihan hyvin mennyt. =)
 
meillä taas neuvolalääkäri sanoi että 500ml sis puurot ja vellit on riittävä!
meilläkin menee maitoa vaihtelevasti ja jonain päivinä tuntuu ettei saa alas edes 200ml mutta onneks ei nää niin päivän päälle ole. kuulemma yleisesti vauvan syömistä pitäisi enemmin tarkkailla viikkotasolla kuin päivittäin, kun ei ne mitään robotteja ole :)
meillä ei oo siis kovin stressattu syömisistä mutta onneks ne on mennykkin aika hyvin (koputtaa puuta)!

kaks liha-ateria on täälläkin syöty jo monta kuukautta.

Ada oppi vihdoin konttamaan ihan tyylipuhtaasti ja nyt on joka nurkka vaarassa kun neiti on varsinainen rämäpää :headwall: nousee seisomaan itse ja pysyykin seisomassa pitkiäkin aikoja.

puuh mutta nyt nautiskelemaan ihanasta vapaa-ajasta ennenkö pitää taas lähteä unten maille.

jaksuja mammoille :flower:

Tinii+Ada almoust 9kk

PS. Tänään pistin kodinhoidontuen hakemuksen menemään kelaan ja päätettiin että jään vielä syksyllä kotiin.
 
Mulla ei ole oikeastaan harmainta aavistusta siitä minkä verran tuo meiän jäppinen juo. Maito kun otetaan edelleen tissistä ja siinä kun ei ole mittaria niin paha sanoa määrää. Vettä juo joka aterian yhteydessä jonkin verran.
 
Noin, nyt on mitat: pituus 69,7 cm eli ihan sama kuin 7kk iässä (nyt 8,5kk) ja paino oli 8,3 kg aikuisten vaa'assa (100g tarkkuus) kun vauvojen vaaka oli liian herkkä häiriöille. Tuon vaa'an vaihdon myötä vaikutti, että 200g olisi tullut kuukaudessa lisää painoa. Mutta virhemarginaalihan on +-100g tuosta tarkkuudesta johtuen. Seuraava kerta meillä on kesäkuun alussa painokontrolli ja jos siellä ei ole kasvua niin sitten siitä parin viikon päähän tulee lääkärille aika ja lähete LNS:ään.
Valitettavasti ei voi muuta kuin nauraa tätä tilannetta. Ensimmäinen lapsi pikkukeskonen, jolla hyvin paha syömisongelma ja toinen lapsi täysiaikainen ruoasta kieltäytyjä. Maanantaina meillä on neuvolapsykologi, jos se nyt jotain auttaisi, mutta muutenhan ei ole mitään tarjolla. Jos ihme tapahtuu ja Piipe alkaa syödä soseita niin ehkä sitä saavutuskasvuakin alkaa tulla. Nyt meillä siis tiputaan pituudessa -1 käyrän alle.

Piipe itki kuin syötävä kun lääkäri ja hoitaja teki tarkistuksiaan, tarjosin sitten siellä tissiä ja kun hän oli vetänyt molemmat tissit niin sen jälkeen meillä oli itse neiti aurinko paikalla. Eli varmaan oli jo nälkäkin kun 1,5h oli edellisestä tissittelystä. Käskin heitä sitten kokeilemaan syöttämistä (vettä mukista lusikalla) ja niin näkivät kuinka Piipen suu meni suppuun ja pää kääntyi pois. Totesivat siinä että eipähän tuohon suuhun mitään lusikalla tungeta.

Nyt ottaa päähän suunnattomasti se, että nämä KTL suositukset sanoo ettei vellejä lapsille tarjota vaan pitäis suoraan tarjota puuroja. Tämä tarkoittaa sitä, ettei missään kaupassa ole enää vellijauhetta. Jos saisin jostain vellijauhetta ja tekisin sen rintamaitoon voisi yrittää saada sillä tavalla edes pulloa menemään ja jos vaikka sitten Piipeys oppisi jotain syömäänkin. Nyt tiedetään vain, että Piipe pystyy juomaan rintamaitoa mukista hörppyyttämällä eli ensin pitäis olla sitä tissimaitoa jonka neiti juo että pääsisin sinne töihin. Pakastemaidot on liian vanhoja ja niissä makukin muuttuu joten sen pitäis olla tuoretta. Ensimmäinen päivä on siis vaikea, toisena päivänä on edellisen pumpatut maidot odottamassa eli jotain pitää yrittää kehittää..

Pitäisköhän soittaa Nestlelle ja kysyä, onko niillä vielä sitä pastaa ja porsasta ruokaa millä esikoinen saatiin syömään. Ja olisko niillä jotain jauhevellejä. Nyt alkaa tulla jo pientä paniikkia..

*muoks* Soitin Nestlelle ja Nutricialle eikä vellijauheita enää ole olemassa. Selvittävät nyt vielä että myydäänkö jossain maassa vellijauheita ja esikon lempisosetta. Jos ei muu auta niin sitten lähdetään taas käymään jossain reissussa. Ens viikko on vielä aikaa.

Hexa ja Piiperöinen
 
Niihu: noissa puurojauheissa on jotain, mikä sakeuttaa ne nopeamin kuin vellin. Kun vertailin silloin esikon aikaan näitä ravintoarvoja, jauhemääriä ja tekotapoja niin puurojauheella ei saa juoksevaa velliä kuin järjettömän minimaalisella jauhemäärällä -> ei paljoakaan ravintoarvoa. Jos ei muu auta niin pakko on kokeilla.. Tai sitten yrittää sekottaa korvikejauhetta pumpattuun rintamaitoon ja antaa mukista.
 
Hexa - Meillä on Semperin omena+päärynä puurojauhetta ja kokeilin tehdä siitä matkalla velliä ja tulos oli ok. Mutta se siis sekoitetteiin veteen, voiskohan se onnistu myös rintamaitoon? Jos haluaa puuroa oli suhde 4 rkl 1,25 dl vettä, mutta silloinkin puuro on todella löysää, että mä oon varmaan lapannu 6 rkl, että saanu siitä puuromaista. Niin ravintoarvoja siinä ei varmaan hirveesti olis mutta mahantäytettä ehkä jos jotakin tommosta sais piipen pullosta ottamaan...

Eikö niillä sitten tosiaan mitään keinoja ole jos pituus ja paino vaan ei lähde kasvaan? Ja eikö siis sen syömättömyyden takana voi olla mitään muuta esim. rakenteellista nielun ongelmaa tms. joka estäis lasta nielemästä kiinteitä (no tää nyt oli ihan vaan heitto, joka tuli mieleen) ?
 
Soitin Nutricialle ja Nestlelle ja Nestlen vellijauhetta saa vain Ruotsista (kiva tietää tänään..) mutta Nutricialta sanottiin että heidän puurojauheestaan voi tehdä velliä mutta rintamaito voi juoksettaa sen. Maitopohjaiset puurot voisivat toimia paremmin niin ettei rintamaidon entsyymit rikkoisi ruoan rakennetta.

Otin sitten tänään pumpun kauniiseen käteen ja päikkäreiden jälkeen pumppasin 50 ml maitoa ja laitoin 4 tl puurojauhetta (Nutricia, riisipuuro) ja Piipe joi pullosta tuon annoksen!! Päälle otettiin vielä vähän marjajugurttia. Ja sen päälle vielä tissittelyt. Nyt pumppasin sitten taas sen 50 ml ja tein velliä ja neitokainen joi annoksen ja sammui! Illalla pitää vielä kokeilla jos tällä keinolla saataisiin hänet tainnutettua uneen.

Neuvolalla ei ole mitään keinoja, katsotaan siis vielä kuukausi ja sen jälkeen vasta lähete LNS:ään jatkotutkimuksiin. Parastahan olisi saada jo tässä vaiheessa puheterapeutin arvio siitä, onko kaikki kunnossa suun motoriikassa eli ettei kyse ole fyysisestä viasta miksi ruokailu ei onnistu. Tosin esikonkaan GER ja Largynomalasia eivät antaneet syytä miksi syöminen ei onnistu vaikka nimenomaisesti tilanteen parannuttua syöminen alkoi onnistua.

Jos Piipellä onkin maitoproteiiniallergia niin se selittäisi miksi kaupan velli ei ole uponnut. Korvikettahan meillä ei ole koskaan edes kokeiltu. Samaa syytä olisi sitten siinä, ettei aamupuuroa saa syötyä. Jollekin hän on allerginen, sillä leuka ja kaula on nyt täynnä pieniä punaisia näppylöitä. Iltapäivä tosin syötiin hiekkaa hiekkiksellä ja samassa maistettiin vähän ruohoa, vanhoja lehtiä yms mitä kaikkea pihasta nyt löytyykään. Ilo oli suuri kun hän hiffasi voivansa kontata paikasta toiseen. Ja kävellä kävelytettynä!

En tiedä kauanko katsotaan syömättömyyttä ja kasvun pysähtymistä. Esikolle tarjottiin aina sitä nappia vatsaan ja se uhka piti meidät niin varpaillamme että saimme hänet syömään.
 
HEXA: Meillehän ei ole koskaan nuo kaupan vellit sopineet, koska sisältävät maitoa...tänään olin sitten kaupan hyllyllä etsimässä pojalle jotain uutta puuroa, koska kaurapuuroa on syöty niin pitkään, että rupeaa selvästi siihen kyllästymään...onnekseni huomasin ihan vahingossa Nallen minuutti velli JAUHEEN, joka tehdään lapsen omaan maitoon!! JEE eli meillekin löytyi vihdoin velli!! jos vain nuo viljat sopivat eli on neljän viljan velli (ruista, vehnää, kauraa ja ohraa).

Kannattaa varmaan teidänkin kokeilla!! Prisman puurohyllystä löytyi ainakin meidän "kotikaupasta"
 
Miiak: kiitos vinkistä. En vain tiedä tuosta vehnästä kun rintamaidon kautta Piipehän on saanut siitä oireita. Mutta pitää käydä Prismassa ja yrittää etsiä tuota ja testata. Oliko tuo hiutale-osastossa vai vauvojen osastossa?

Meidän pikkuneiti tänään harjoitteli konttaamista ja sitten hämmästyksekseen istahti. Eli jos eilen oppi konttaamaan niin tänään oppi sitten menemään istualleen. Istualta eteenpäin on kyllä pitkään jo lähdetty liikkeelle.
 
Voi herranen aika tuota Hexan tilannetta...oisin varmaan tullut jo hulluks! Toiv se ratkaisu löytyis. Meillä on kans NIIN vaikeeta tässä maitokriisissä. Eilen klo 11 olen lopettanut Nan ja muut tuotteet,hakenut uutta laatua saatanan kalliin pönikän jauhetta ja kaadellut sitä taas viemäriin, eli Niki sit huutaa maidonnälkäänsä yötä päivää ku toikaan ei kelpaa. Mulla on syötöissä 3 pulloo eri liemillä,...on kokeiltu muki ja lusikka ja sokeria laitettu ja hedelmäsosetta ja keitetty itse maissivelliä ja puuroa ja siis ihan kaikkea. Yhes pullos on vesi, sillä huijataan ja vauhdista vaihdetaan maitopulloksi niin saa kaks tippaa menemään. Raukka että mua säälittää kun se itkee pullon perään ja sit se ilme ja huuto ja raivo kun siellä onkin väärää tuotetta. Mut on tää sinnikäs kaveri. Tällasta tää kuulemma on, sano lääkäri. Että tälleen jatketaan......hoh hoi. Ja täähän voi kaikki olla ihan turhaa, jos mitään maitoallergiaa ei ole. Mut miten tässä mitään eroja entiseen huomaa ku laps huutaa nyt nälkäänsä ja heräilee siihen? Yöllä Niki otti pari huikkaa aina pahimpaan hätään ja teki stopin ja sit kohta taas sama....Ja sit on paha ummetus.Kunnon kakka tullut ma. On annetu mallasuutetta ja yrittäny luumuakin olen,mut ei huoli enää sitäkään. Saapa nähdä että mitä se puntari neuvolassa tähän sanoo. Niin ja rypsiöljyä annan, se on yleensä saanut mahan toimimaan, mut ei enää näköjään.
Noista kolhuista piti sanomani, että en voi ainakaan itseäni syyttää; melkeen joka kolhu on sattunut vaikka olen ollut ihan vieressä! On ollut ventti nenänvarressa, patteja päässä, mustelma ottassa....ja meil on ollut konttauskypäräkin pakko ottaa käyttöön. Nyt on tasapaino huimasti kohentunut. Ja kun nyt osaa kontata ja istua sujuvasti, niin eihän se enää riitä! Nyt tää tasapainohäiriöinen orava pyrkii koko ajan suorille jaloille ja nousee ihan kaikkea vasten ylös. Tämmöstä rallia meillä. Tänään oltiin hiekkalaatikolla ja keinumassa, ihanaa kun voi mennä tuonne lastenpuistoihin jo ja tutkia maastoa!
Pitäskö järkkää treffei sit ku Mitzy on maisemissa, mitäs sanot ehtisitkö/haluisitko nähdä meitä?
Nikin emo ja Niki 7kk ja risat
 
Täällä sairastetaan ensimmäistä flunssaa. Toissa yö oli jo sellaista jatkuvaa heräilyä ja valittavaa äänensävyä ja eilenhän sitten päivän mittaan kiukkuisuus kasvoi ja jossain vaiheessa nenä alkoi falskaamaan. Iltapäivällä hoksattiin, jotta lämpöäkin oli yli 38 ja selkeesti johonkin koko ajan sattui. Särkylääkkeellä lämpö alas, mutta kivut pysyivät. Nukkumaan menon aikoihin elo oli yhtä itkua. Nukahti, mutta max vartin päästä ihan mahottomalla itkulla ylös. Päätettiin sitten varuiks käydä näytillä päivystyksessä, josko vaikka korvissa jotain. Kaikki paikat vallan puhtaat ja terveet eli tukalaa oloansa itkeskeli hän. Kotiin päästyä oli lämpö jo sitten reippaasti kuumeen puolella: 39,2. Lisää Panadolia ja suolatippoja ja päätyä ylös ja sitä rataa. Kahden aikaan pysty rauhoittua nukkumaan ja heräili vain välillä ulvahtelemaan tukalaa oloansa, mutta itkeä ei enää tarvinnut. Onneksi ruoka ja juoma ovat maistuneet koko ajan hyvin. Tänä aamuna ei ole kuume enää noussut, joten toivokaamme, että pääsemme vähällä tässä asiassa. Nenä vuotaa toki solkenaan ja vetää koko ajan tukkoon. Melkoista tököttiä tuntuu olevan tuo räkä. Tipat ja höyryhengittely suihkutiloissa on kuitenkin auttanut.
Mies on flunssassa myös, toistaiseksi ainakin itse olen tyystin terve! En ole tainnut eläissäni olla näin pitkään terveenä kuin raskauden alun jälkeen. Viime vuonna sairastin yhden kolmen päivän flunssan ja tänä vuonna ei ole ollut vielä mtn. Pitänee koputella puuta.

Hexan lapsen syömättömyys ja Nikin emon tilanne kaikenkaikkiaan ovat kyllä melkoisia!!! Molemmat lapset taitavat olla melkoisia sissejä. Ei auta kuin ajatella, jotta tuolla päättäväisyydellä pitäisi pärjätä elämässä! Toki huoli lapsen kasvamisesta varmasti painaa.

Nyt nauttimaan hiljaisesta kahvikupillisesta, kun molemmat sairastelijat nukkuvat. Poikakin aivan hiljaa ja seesteisesti.
 
Heippa!

Ja sateista äitienpäivävloppua täältä pohjanmaalta :/

meillä arki rullaa perinteiseen tapaan, välillä pari viikkoa terveenä, välillä saman verran kipeänä :( eli nyt vajaa kaksi viikkoa poitsu oli terve viikon kestäneen vatsapöpön jälkeen, kunnes eilen alkoi nenä vuotamaan ja nousi kuume vajaaseen 39 asteeseen. Ja tämä on ainakin viides flunssa hänen lyhyen elämänsä aikana :( sääliksi käy pientä, ja selvästi tukalaa oloa. Parhaamme yritämme, että olo helpottaisi. Samat keinot käytössä kuin Lizardilla. Jaksuja siis kaikille muillekin sairastelijoille!

Ja paljon voimia ja varapäreitä lähetän allergioiden ja muiden ongelmien kanssa painijoille!

Muutoin meillä on reipas ja iloinen poika! Oikea kullanmuru, niin kuin meidän kaikkien pikkuiset :) poitsu on ryöminyt nyt pari kuukautta ja konttausasennossa heilunut noin kuukauden, mutta hänpä ei vain millään tajua, että miten siitä pääsee eteenpäin. Ja selvästi alkaa olla kyllästynyt ryömimiseen. Mielellään seisoskelee tuettuna ja kävelee kävelytettynä, mutta itse ei vielä ylös pääse nousemaan. Istualtaan lähtee liikkeelle, mutta itse ei vielä nouse istumaan. Puheessa ei ole edelleenkään tavun tavua, kiljumista ja kurlausta ja hyminää jne :)

Mukavaa äitienpäivää kaikille!

Nuhanenä heräsi, joten riennän pikaisesti apuun.

suhveli ja joonatan maanantaina 8kk :heart:
 
ei auttanut suklaat.. ja rintamaito jää juomatta jos siinä on korvikejauhetta seassa. Sosetta ei mene edes entiseen tapaan.. ja 70 ml on vellitettyä rintamaitoa juotu tänään (ja 40 ml annettu koiralle). Kaikkein yksinkertaisin selitys olisi peruna ja maito allergiat. Siksi ei soseet uppoaisi ja vellitkin jäävät pulloon. Mutta se ei selittäisi miksi marjasoseitakaan ei saada menemään.
 
No voe kiesus tuota Nikin ja hexan tilannetta...ei voi kun pyöritellä täällä päätään(niin kuin se jotain auttaisi..)

Ranja kanssa seisoskelee päivät pitkät tota olkkarin pöytää vasten ja sit päästää välillä irti ja kaatuu toki aika nopeesti sen seurauksena..Ihme hurjapää kun esikko oli niin tasaisen rauhallinen ja säästyi kolhuilta ja muilta kokonaan.

Viime yönä heräsi itkemään pitkästä aikaa ja seisoi ja piti sängynlaidasta kiinni ja huusi unissaan..
Lukuunottamatta sitä ni on ollut mukavaa ja seesteistä :heart:

Neiti tuli eilen 8kk tasan.

Nyt alkaa tulla semmosta enempi "sanan" kuullosta puhettakin suusta,olin jopa kuulevinani jotain "äidin" tapaista... :saint:

Meillä menee maitoa 600ml vrk ja puurot tehdään veteen.

Näin kun kesä tulee ja ulkolaisia mansikoita jo saa ihan vaan kysyisin oletteko antaneet/aiotteko antaa mansikoita vauveleille tulevana kesänä??

Mä muistelen että olisin esikollekin antanut vaikka oli alle 1-vuotias.Siis jos perusterve eikä allergioita ole ilmennyt..
Täytyyhän toisen nyt mansikoita saada maistaa.. :whistle:

Meillä alkaa isännän isyysloma/isäkuukausi/talviloma&kesäloma yhdistelmä ensi viikon perjantaina ja seuraavan kerran menee töihin vasta elokuun puolella.

Ihana yhteinen pitkä loma siis tiedossa!Niin tai yhteinen ja yhteinen-ensi perjantaina lähtee kalareissulle 2 vkoksi..että hieman erilainen käsitys hänellä isyyslomasta ja mihin se on tarkoitus käyttää!

Naurettiinki kaverin kanssa joka on "kelan tanttoja" että hän hylkää koko hakemuksen eikä rahaa myönnetä koska on "vanhempainvapaiden väärinkäyttöä" selvästikin... :D

 
Hei naiset!

IHANAA ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE!!!

pitkästä aikaa...meinaa aika mennä töihin ja kouluun ihan täysin.
suuret jaksamiset hexalle ja nikin emolle, auttaisin todellakin jos osaisin!kurjia tollaset tilanteet...

Meillähän tosiaan todettiin nyt vilja-allergia ja tomaatti, ja tosi varoen oon antanut nyt perunaa,aluks sekään ei sopinut. En siis uskalla antaa mansikkaa vielä kesällä, isompikaan ei tykkää!omituinen tapaus...enemmän mulle :D

mun täytyy myöntää etten enää muista mistä ootte jutellut, käynyt oon kyllä lukemassa mutta kun ei ehi kommentoimaan heti niin unohtaa mitä piti sanoa.

meillä annetaan kans kaks liha-ateriaa, ollaan annettu jo jonkin aikaa...aamulla hed.sose (puuro ei oikein uppoa, varsinkaan klo 7 aamulla..) päivällä ruuat ja illalla puuroa jos menee.Puhtipuuro tuntuu olevan ainut mikä uppoaa eikä tuu pulautuksina takas,eilen koitin riisipuuroa mutta siitä alko semmonen oksentelu etten enää kyllä anna.Tattarihiutaleita koitin ite pienentää ja tehä puuroks mut ei sekään oikein menny...oli kai mautonta.

Meillä herätään 5-6 maissa, isompi herättää myös pienemmän, muuten nukkuis 7 asti.Sit on aamupala ennen hoitoon lähtöä.Päivän aikana nukkuu vielä kolmet päikkärit, eilen tosin nukku vaan kahet!kai ne yhet kohta alkaakin jäädä pois...mutta kun herää niin aikasin niin pakostakin ne melkein tulee.
Yöt on rauhottunut sen verran että kun aiemmin heräili 1-2h välein, nykyisin herätyksiä tulee n. 5kpl yössä. Suurta luxusta siis!eilen kun valvoin ite myöhempään niin herätyksiä tuli mulle vaan 2!!onneks esikoinen sentää herätti jo 5.30 etten ihan pääse nukkuun univelkoja pois |O

Eeti konttaa kovaa vauhtia ja nousee tukea vasten pystyyn, muutaman askeleenkin ottaa jo.kunnes irrottaa kätensä ja muksahtaa :D esikoinen oli tosi rauhallinen menijä ja konttaskin vasta 9kk, tää on siis ihan uutta mulle kun koko ajan saa olla ottamassa vaaratilanteista pois..kukkapurkitkin on jouduttu siirtään kun herra niitäkin kuopsuttelis.

Ens kuussa tulee vikat äitiyspäivärahat!nyyh, sit taas kituuttelua kth-tuella, ens kesään oon kotona lukuunottamatta syksyn ja kevään 10vkon työssäoppimisia.

sit täytyykin palata kouluhommiin, ens viikolla alkaa näyttö ja tars kai siihenkin valmistautua.
nauttikaa naiset nyt äitienpäivästä ja hemmotelkaa itteänne!
(juur esikoinen toi korttia, eilen ostin ite itelleni paidan :D)


 
Heippa äitylit ja oikein mahtavaa äitienpäivää kaikille!! :heart:

Meillä ei aamu alkanut mukavasti, tai oikeestaan jo yöllä neidille nousi kuumetta ja on nyt sitten ekaa kertaa kipeänä, voih, just äitienpäivänä :'( Toinen on niin reppana, nukkuu just sisällä vaunuissa kun en oikeen tiedä että saako ulos laittaa nukkumaan...???

Tässä meidän neiti :)


jkoo+Nella pian 8kk
 

Yhteistyössä