***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

Onneksi täällä on vielä muitakin. Mullakin supistuksia oli vaikka kuinka paljon rv 22-27 ja jopa pelko ennenaikaisesta synnytyksestä. Nyt kun sais tapahtua ja supistaa, ei ole mitään. Joka päivä olen tehnyt kävelylenkkejä ja kotona siivonnut ja puunannut paikkoja, enkä edes tunne selviä suppareita.

Eilen illalla oli ristiselkäsärkyä, paineentunnetta alapäässä ja vatsan kovettumisia. Yö meni kuitenkin vessakäyntejä lukuunottamatta hyvin ja aamulla taas ihan normaali olo. Joku tais valittaa nivusten ja lonkkien kipuja. Mulla on just reilu viikon aikana kipu yltynyt ihan kauheaksi, yöllä kyljen vaihtaminen on tuskallista ja ähkin ja puhkin. Samoin kun olen istunut kauemmin ja nousen ylös ja yritän lähteä liikkeelle kipu nivusissa on kovaa. Välillä lisäksi tulee puukoniskumaisia viiltoja nivusiin kävellessä, jolloin meinaa jalat mennä alta.

Täälläkin masuasukki viihtyy ihan turhan hyvin mahassa. pelottaa vaan, kun on kyse esikoisesta ja painoarvio oli jo viimeksi 3,8 kg, että kuinka isoksi ehtii vielä kasvaa.

Juuliai ja pikkujätti rv 40+5
 
Onhan meitä vielä täällä kasassakin olevia muutama :) Eilen tuntu, että täältä lähti puolet porukasta synnärille ja montahan tais mennäkin. Ehkä mekin Cora, Tiinuliini ja Juuliai vielä päästään... :)

Painoarvio meilläkin 4 kiloa ja ihan mielellään vois syntyä jo. Sitähän repeekin ihan totaalisesti, jos jotain 5-kiloista pitää synnyttää :eek: Huh!

Itkuherkkiä ollaan näköjään kaikki. Monesti tulee paha mieli vaan just siitä, ettei jaksa enää. Pari yötä sitte itkin unenpuutteissani meidän elämän täydellistä muuttumista. Onko avioliitto enää entisensä, ku perheessä on kolmas jäsen? Tuli oikeen suru meidän kahdenkeskisen ajan loppumisen puolesta. Vaikka tietää, että tätä just haluaa ja on tosi onnellinen, tulee just näitä entisen elämän menettämispelkoja. Ja tottahan se on, ettei elämä ole enää samanlaista ku on lapsia. Se voi olla paljon parempaa :D Täytyy pitää huoli parisuhteesta. Onneksi on sisko, joka jo nyt luvannut monta kertaa ottaa vauvan hoitoon ku halutaan kahdenkeskistä aikaa. Joskus se on varmasti tervetullutta :) Että nautitaanpa nyt oikeen urakalla tästä odotusajasta ;)

( . ) Just tulin siskon ja kummitytön luota. On tosi hauskaa, ku on jotain tekemistä eikä vaan kotona murjota mökkiytyneenä koko päivää. Jotenki mieli tuli heti valoisammaksi :D Ihana ku on läheisiä! Jee, nyt tuli mieskin kotiin! :heart:

Mayah ja Pikkuinen 41+2 :heart:
 
Mayah: Kiva, kun on muitakin, jotka yliajalla ja tietää, miten kovaa tää odottelu on. Mun kaikille ystävillä on ollut niin täsmällisiä lapsia, ettei ihan tuttavapiirissä ole oikein ketään, jolla olis mennyt kunnolla yli, vaikka se kauhean tavallista nykyään onkin.

Täytyi tulla ilmoittamaan, kun olen pienestäkin asiasta innoissani. Kävin just kävelylenkillä ja nyt vessareissulla huomasin, että limatulppaa on alkanut irrota. JEE, jotain edes tapahtuu!

Itkuherkkyydestä vielä Mies meni sunnuntaina uimahalliin ja sovittiin, että laitan uunikalaa lohesta sinä aikana. Mies antoi ohjeeksi, että leikkaa kala annospaloihin ja kaada kerma ym mausteet ja kasvikset päälle, jotta leviävät kalan väleihinkin. Kyseessä sattui olemaan KAMALA KALA ja kaikki veitset olivat niin tylsiä, etten meinannut millään saada nahkaa leikatuksi. Kala meni ihan mössöksi käsissä ja paloista tuli epämääräisiä kappaleita. Mä paruin keittiössä ihan kauheesti kun mies tuli kotiin ja luuli että jotain vakavaa oli tapahtunut. Mä sain sanottua vaan, et kamala kala. Itku ei meinannut edes loppua, kun oli niin paha mieli. Nauratti jälkikäteen ihan kauheesti, kun reagoin tuolla tavoin. Taitavat hormonit olla sekoittamassa päätä.

Mekin tavataan vanhojen opiskelukavereiden kanssa huomenna, joten ihan kiva, kun on jotain iltamenoa, mitä odottaa.

Tsemppiä meille kaikille jäljellä oleville. Ei mene enää kauaa, vaikka päivät tuntuvat matelevan jopa vielä hitaammin kuin alkuraskaudessa.
 
ei muutosta aiempaan elikkä supistelee edelleenkin, mutta en saa millään niitä kipeitä suppareita päälle. No, vessassa on vähän limatulppaa tullut (tullut jo paljon aikaisemmin) ja pikkasen on rusehtavaa verta siinä mukana. Että kaippa siellä alhaalla jotakin tapahtuu...

Makeannälkään täälläkin ollaan syöty keksiä ja jäätelöä. Vois tuota terveellisemminkin syyä varsinkin kun aattelee vauvan painoa, joka vaan kasvaa ja kasvaa. Millainenhan nelikiloinen järkäle mun masussa köllöttelee tällä hetkellä? Tulkaa vauvat ulos nytten, heti!!!

Nyt alan kattomaan saippuasarjaa ja sitten lähden ulkoilemaan, jos vaikka supparit sais vauhtia lenkiltä. ei oo kyllä yhtään sellainen olo että olis lähdössä synnyttämään :(

tsemppiä kaikille syysmassukoille, meistä tulee kohta lokamassuja, mutta ei anneta sen häiritä.
 
Täällä ollaan myöskin :wave: Ja ajattelin kyllä syysmassukoiden mussukoihin rantautua jahka joskus saan tän kaverin pihalle täältä. Eihän sitä nyt voi porukkaa keskenkaiken vaihtaa!

Lonkkakivut, viiltelyt ja itkuherkkyys kuulostavat kaikki tutuilta.

Mitään ei ole tapahtunut ja tuntuu siltä, ettei ikinä tapahdukkaan. Ei supista, ei tule limoja, ei mitään. Mutta hääkuvat on haettu, suurin osa laitettu kehyksiin ja kiitoskortit kirjoitettu. Huomenna sommittelen seinälle noita kehyksiä ja yritän metsästää vielä yksiä isoja kehyksiä olkaariin.

Tulisit jo

Feli 40+2
 
Lauantaina 27.9 ,meille syntyi pikkuinen poika vauva,2830g ja 47.5cm. :heart: Synnytys kesti 40minuuttia,syöksyllä tuli,oli tosi helppo synnytys,ihanat fiilikset jäi. :heart: Tänään päästiin kotiin.Vauva on niiiiiin ihana!!! :) :heart:

Oli kyllä nopea synnytys odotettavissakin,edellisetkin tullu nopeesti,sellasia tunnin pyrähdyksiä salissa.

Vauva syntyi rv 39+6.Kaikki meni tosi hienosti!!Istukkaa jäi kohtuun ja kohtu tulehdus mulla nyt on ja antibiootit päällä+kohtua supistavat lääkkeet.Tuskin tulee pois niillä,parissa viime synnytyksessä sama juttu ja sitte on kaavittu muutama viikko synnytyksestä.Oletan tässäkin käyvän samoin.

...Mutta sen vielä kestää kyllä,on tuo poika niin ihana,sulatti kyllä heti sydämen!

:heart:

Jaksamista niille jotka vielä masun kanssa on. :hug: :heart:

Multakussu-äiti nyt kuudelle :heart: :)
 
Täällä vielä ollaan myös yhdessä paketissa...en olis ikinä uskonut, että näin pitkälle menis ja että tää loppuaika olis näin tuskasta henkisesti...Supistuksia ei oo ollenkaan ja olo on hyvä. Menkkakivut on aika kovia, mut ei kai ne mitää synnytystä voi käynnistää. Nyt pe olis sitten yliaikaiskontrolli...saas nähdä kuin siellä käy..ainakin selvii, et millainen jättiläinen täällä masussa kasvaa...

Ihanaa lukea teidän muiden "yliaikaisten" fiiliksiä...saa kyllä vertaistukea paljon! :) Kiitos olemassaolostanne siis!

MusuMasu 41+1
 
HEI;Kaikki.Mie odotan 4lasta ja eilen oli laskettu aika.
Mut ei ole viel vauva syntyny,eikä mitään muutakaan tapahtunu.

Tää on ihan outoo;aiemmat lapset synty ajallaan.
Mut tää uus tulokas ei pidä kiirettä....Miehel tää viikko lomaa ni sais syntyä.....

:/ jotenki tympii jo tää odotus.....!
 

Yhteistyössä