Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
Syyskuun vauvat 2010
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="vivi, post: 33558365"]</p><p>Tervetuloa uudet, kiva saada lisää juttukavereita!</p><p></p><p>Jenni83, joskus näistä ulkoistuksista ja ostopalveluista on oikeasti jotain iloa. Meillä nimittäin on myöskin ostettu nuo ultrat (sekä NP että rakenne) ostopalveluina tuolta Tampereen Terveystalolta. Kävimme tänään mieheni kanssa NP ultrassa ja se veti kyllä tämän mamman hiljaiseksi!!! Olen aivan mykistynyt ja onnesta mykkyrässä =)</p><p></p><p>Kyllä on meinaan viidessä vuodessa hommat muuttuneet! Viisi vuotta sitten kävin samanlaisessa ultrassa ja siellä tosiaan mitattiin vain tuo niskaturvotus ja hyvä kun lapsen isälle näytettiin yhtään mitään. Äijä vaan sanoi että "isä se istuu siellä verhon takana siihen asti kun minä annan luvan tulla katsomaan". Lääkäri äijä oli vanha ja erittäin huonolla tuulella, hyvä kun vilautti näytöstä masuasukkia. Mitään ylimääräistä ei tehty, ei selitetty. Lukema kun saatiin niin pöksyt jalkaan ja kotio.</p><p></p><p>Mutta mitäs tänään, huhhuh. Ensinnäkin huoneessa oli tuleville vanhemmille oma näyttö mistä ihmetellä toimitusta. Kätilö täti se katseli omalta näytöltään. Hän selitti kaiken juurtajaksain ja tutki todella paljon asioita. Selkärangan, raajat, kuunteli sykettä että onko tasainen, aivot, munuaiset, munuaisaltaat, napanuoran, istukan... siis kaikki tämän vielä nuon niskaturvotuksen lisäksi. En edes miettinyt että mitä tulee riski luvuksi kun olin niin sanaton tuijottaessani vauvelia ruudulla... ja sain tuijotella sitä ihanaa näkyä kauan! Ja mies meni ihan sekasin =) Voi sitä puheen pulputuksen määrää. Jouduin jo sanomaan että ole hetki hiljaa kun mä haluan kuunnella. Ja tämä oli hänelle tämän uuden tulokkaan ensi näkeminen. Täti myös näytteli lasta monesta kulmasta ja myös 4D kuvana! Sitä en olekaan ikinä päässyt pojan kohdalla kokemaan. Uskomaton fiilis, ihan kaiken kaikkiaan. Tämä kaikki siis sillä sauvalla. Tämän lisäksi tätsy vielä ultrasi vatsan päältä erikseen jotta pystyi kertomaan istukan sijainnista. Kuvia saatiin mukaan, myös yksi 4D kuva. Ultrauksen jälkeen syötettiin kaikki arvot koneelle ja sain riskilukemaksi 1:750. Niskaturvotus oli 0,39 eli ihan normaali. Kätilö oli sietä mieltä että mitään huolta ei lukemien ja kaiken hänen näkemänsä perusteella ole. Mun ikä synnyttäessä (syksyllä siis 35v) nostaa riskiä kuulemma todella paljon ja siksi lukema on tuollainen. Jos olisin alle 35v nin lukema olisi vielä parempi.</p><p></p><p>Mutta että Jenni83, sulla on mukavat hetket vielä tulossa =) Ja uskon ja toivon että teillä kaikilla muillakin!!! On noi hienoja vehkeitä keksineet nuo viksummat....</p><p></p><p>Mä ihailen sua Sammis! On todella upeeta että noin huonojen kokemusten jälkeen jaksat vielä lähteä uudelleen odottamaan lasta. Kukaan ei osaa sanoa millainen kaveri sieltä tällä kertaa tulee mutta koko sydämestäni toivon että saat tällä kertaa erilaisen kokemuksen. Itelläni on ainakin ihan eri fiilikset tässä raskaudessa kun ensimmäisessä. Asiat ovat jo jokin verran tuttuja ja nyt voi nauttia eri hetkistä. Tietää mitä on tulossa eikä ole kiire siirtyä seuraavaan vaiheeseen. Uskon että sama fiilis on myös pienen vauvan kehittyessä taaperoksi ja siitä taas lapseksi. Ei ole enää kiire ja hoppu että "koska se kävelee" ja "koska se kääntyy", "koska se syö itse" jnejne. Jokaisesta vaiheesta nauttii kun tietää että kyllähän se joskus kääntyy, konttaa, kävelee ja syö itse. Ja yht'äkkiä kaveri onkin niin iso että ei mahdu syliin ja lähtee kouluun. Jep, tiedän myös että väsyneenä ei IHAN tunnu tältä mutta jotenkin haluan uskoa että sitä viisastuu vanhetessaan eikä ole niin malttamaton kaiken suhteen.</p><p></p><p>Ja näin vastapainoksi haluan kertoa että lapsi voi oikeasti olla myös helppo. Poika on nukkunut laitokselta asti todella hyvin ja ihan pienenäkin herännyt vain max. kaksi kertaa yössä. Sairaalassa olin ihan huolissani kun naapureiden vauvat huusivat yötä päivää ja kysyinkin hoitajalta että mikä lastani vaivaa. Ihana nainen, hän istun viereeni, katsoi minuun ja sanoi että tiedätkö että tasapainoisella ja onnellisella äidillä on tasapainoinen ja onnellinen lapsi. Lopetin kyselyni siihen =) Myöhemmin selvisi että vieruskaverini lapsi huusi vierotusoireiden vuoksi. Hänen äitinsä kun oli synnärille asti polttanut tupakkaa ihan kunnolla.</p><p></p><p>Silti ensimmäinen vuosi ei ollut myöskään minulle helppo vaikka poika olikin monen mielestä unelma lapsi. Minulle muutos oli todella iso. Olin juuri löytänyt mieheni, ollut sitä ennen 6v. yksin ja hups, olin raskaana. Imetys ei onnistunut ja tunsin itseni todella huonoksi. Poika oksenteli oikein kaaressa todella pitkään ja vasta 1v iässä hänellä todettiin paljon ruoka-aine allergioita. Kotona seinät alkoivat kaatumaan päälle ja iso elämänmuutos ahdisti. Arki muuttui täysin ja olin ihan pihalla. Olin tottunut menemään ja tulemaan ilman mitään sitoumuksia mihinkään ja nyt oli sekä mies että lapsi. Erittäin opettavainen vuosi =) Jos siihen olisi vielä päälle poika ollut samanlainen... tai edes yhtään sinne päinkään... kun Sammiksen poika niin en tiedä miten olisin selvinnyt. Joten Sammis, sä olet jo nyt voittaja!</p><p></p><p>Tulipas tätä tekstiä taas paljon =) Annikki 27:lle piti vielä kirjotella että pystyisitkö pitämään pitkien päivien välissä kunnon taukoja? Käymään vaikka happihyppelyllä pihalla tai muuten vaan "oikasemaan itseäsi"? Onko noloa ottaa asiakkaiden tiloihin välipaloja jolla jaksaisit ja hallitsisit tuota pahaa oloa? 10h päivässä koko viikon on kyllä tosi paljon! Ite tein eilen 11h päivän (osa siitä autossa istumista) ja olin ihan puhki kun pääsin kotiin. Koita jaksottaa nuo päivät jotenkin lyhyisiin pätkiin niin jaksat paremmin.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="vivi, post: 33558365"] Tervetuloa uudet, kiva saada lisää juttukavereita! Jenni83, joskus näistä ulkoistuksista ja ostopalveluista on oikeasti jotain iloa. Meillä nimittäin on myöskin ostettu nuo ultrat (sekä NP että rakenne) ostopalveluina tuolta Tampereen Terveystalolta. Kävimme tänään mieheni kanssa NP ultrassa ja se veti kyllä tämän mamman hiljaiseksi!!! Olen aivan mykistynyt ja onnesta mykkyrässä =) Kyllä on meinaan viidessä vuodessa hommat muuttuneet! Viisi vuotta sitten kävin samanlaisessa ultrassa ja siellä tosiaan mitattiin vain tuo niskaturvotus ja hyvä kun lapsen isälle näytettiin yhtään mitään. Äijä vaan sanoi että "isä se istuu siellä verhon takana siihen asti kun minä annan luvan tulla katsomaan". Lääkäri äijä oli vanha ja erittäin huonolla tuulella, hyvä kun vilautti näytöstä masuasukkia. Mitään ylimääräistä ei tehty, ei selitetty. Lukema kun saatiin niin pöksyt jalkaan ja kotio. Mutta mitäs tänään, huhhuh. Ensinnäkin huoneessa oli tuleville vanhemmille oma näyttö mistä ihmetellä toimitusta. Kätilö täti se katseli omalta näytöltään. Hän selitti kaiken juurtajaksain ja tutki todella paljon asioita. Selkärangan, raajat, kuunteli sykettä että onko tasainen, aivot, munuaiset, munuaisaltaat, napanuoran, istukan... siis kaikki tämän vielä nuon niskaturvotuksen lisäksi. En edes miettinyt että mitä tulee riski luvuksi kun olin niin sanaton tuijottaessani vauvelia ruudulla... ja sain tuijotella sitä ihanaa näkyä kauan! Ja mies meni ihan sekasin =) Voi sitä puheen pulputuksen määrää. Jouduin jo sanomaan että ole hetki hiljaa kun mä haluan kuunnella. Ja tämä oli hänelle tämän uuden tulokkaan ensi näkeminen. Täti myös näytteli lasta monesta kulmasta ja myös 4D kuvana! Sitä en olekaan ikinä päässyt pojan kohdalla kokemaan. Uskomaton fiilis, ihan kaiken kaikkiaan. Tämä kaikki siis sillä sauvalla. Tämän lisäksi tätsy vielä ultrasi vatsan päältä erikseen jotta pystyi kertomaan istukan sijainnista. Kuvia saatiin mukaan, myös yksi 4D kuva. Ultrauksen jälkeen syötettiin kaikki arvot koneelle ja sain riskilukemaksi 1:750. Niskaturvotus oli 0,39 eli ihan normaali. Kätilö oli sietä mieltä että mitään huolta ei lukemien ja kaiken hänen näkemänsä perusteella ole. Mun ikä synnyttäessä (syksyllä siis 35v) nostaa riskiä kuulemma todella paljon ja siksi lukema on tuollainen. Jos olisin alle 35v nin lukema olisi vielä parempi. Mutta että Jenni83, sulla on mukavat hetket vielä tulossa =) Ja uskon ja toivon että teillä kaikilla muillakin!!! On noi hienoja vehkeitä keksineet nuo viksummat.... Mä ihailen sua Sammis! On todella upeeta että noin huonojen kokemusten jälkeen jaksat vielä lähteä uudelleen odottamaan lasta. Kukaan ei osaa sanoa millainen kaveri sieltä tällä kertaa tulee mutta koko sydämestäni toivon että saat tällä kertaa erilaisen kokemuksen. Itelläni on ainakin ihan eri fiilikset tässä raskaudessa kun ensimmäisessä. Asiat ovat jo jokin verran tuttuja ja nyt voi nauttia eri hetkistä. Tietää mitä on tulossa eikä ole kiire siirtyä seuraavaan vaiheeseen. Uskon että sama fiilis on myös pienen vauvan kehittyessä taaperoksi ja siitä taas lapseksi. Ei ole enää kiire ja hoppu että "koska se kävelee" ja "koska se kääntyy", "koska se syö itse" jnejne. Jokaisesta vaiheesta nauttii kun tietää että kyllähän se joskus kääntyy, konttaa, kävelee ja syö itse. Ja yht'äkkiä kaveri onkin niin iso että ei mahdu syliin ja lähtee kouluun. Jep, tiedän myös että väsyneenä ei IHAN tunnu tältä mutta jotenkin haluan uskoa että sitä viisastuu vanhetessaan eikä ole niin malttamaton kaiken suhteen. Ja näin vastapainoksi haluan kertoa että lapsi voi oikeasti olla myös helppo. Poika on nukkunut laitokselta asti todella hyvin ja ihan pienenäkin herännyt vain max. kaksi kertaa yössä. Sairaalassa olin ihan huolissani kun naapureiden vauvat huusivat yötä päivää ja kysyinkin hoitajalta että mikä lastani vaivaa. Ihana nainen, hän istun viereeni, katsoi minuun ja sanoi että tiedätkö että tasapainoisella ja onnellisella äidillä on tasapainoinen ja onnellinen lapsi. Lopetin kyselyni siihen =) Myöhemmin selvisi että vieruskaverini lapsi huusi vierotusoireiden vuoksi. Hänen äitinsä kun oli synnärille asti polttanut tupakkaa ihan kunnolla. Silti ensimmäinen vuosi ei ollut myöskään minulle helppo vaikka poika olikin monen mielestä unelma lapsi. Minulle muutos oli todella iso. Olin juuri löytänyt mieheni, ollut sitä ennen 6v. yksin ja hups, olin raskaana. Imetys ei onnistunut ja tunsin itseni todella huonoksi. Poika oksenteli oikein kaaressa todella pitkään ja vasta 1v iässä hänellä todettiin paljon ruoka-aine allergioita. Kotona seinät alkoivat kaatumaan päälle ja iso elämänmuutos ahdisti. Arki muuttui täysin ja olin ihan pihalla. Olin tottunut menemään ja tulemaan ilman mitään sitoumuksia mihinkään ja nyt oli sekä mies että lapsi. Erittäin opettavainen vuosi =) Jos siihen olisi vielä päälle poika ollut samanlainen... tai edes yhtään sinne päinkään... kun Sammiksen poika niin en tiedä miten olisin selvinnyt. Joten Sammis, sä olet jo nyt voittaja! Tulipas tätä tekstiä taas paljon =) Annikki 27:lle piti vielä kirjotella että pystyisitkö pitämään pitkien päivien välissä kunnon taukoja? Käymään vaikka happihyppelyllä pihalla tai muuten vaan "oikasemaan itseäsi"? Onko noloa ottaa asiakkaiden tiloihin välipaloja jolla jaksaisit ja hallitsisit tuota pahaa oloa? 10h päivässä koko viikon on kyllä tosi paljon! Ite tein eilen 11h päivän (osa siitä autossa istumista) ja olin ihan puhki kun pääsin kotiin. Koita jaksottaa nuo päivät jotenkin lyhyisiin pätkiin niin jaksat paremmin. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa SANA?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Järkevä artikkeli kaksplussalla: lasten teko pitää aloittaa 23-vuotiaana.
Tänään 02:06
Johnny Appleseed
2 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Kuu. Muilla kuvia?
Tänään 00:23
-roosaruusa-
1 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Mitäs tänne kuuluu? Pitkästä aikaa päätin kirjautua tänne
Eilen 22:11
Scarlett-79
13 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Viikon OrpoPurra: Vihantunteet politiikkaa kohtaan nousseet vuodessa 33%:sta 50%:iin
Eilen 21:32
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Hallituksen velkakello käy, mutta kasvua ei vain näy
Eilen 21:08
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
6.
"Donald Trump teki harvinaisen comebackin, aivan kuten esikuvansa Richard Nixonkin"
Eilen 20:50
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Mummaa ja puppaa!!!👴🏻👵🏻
Eilen 20:48
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
8.
"Pormestariehdokas Wille Rydman: On aika tehdä Helsingistä jälleen saavutettava myös autoliikenteelle"
Eilen 20:47
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Started by Johnny Appleseed
Tänään 02:06
Luettu: 72
Aihe vapaa
2.
Kuu. Muilla kuvia?
Started by -roosaruusa-
Tänään 00:23
Luettu: 58
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
"Pormestariehdokas Wille Rydman: On aika tehdä Helsingistä jälleen saavutettava myös autoliikenteelle"
Latest: vierailija
17 min sitten
Aihe vapaa
2.
K/B-komposti
25 min sitten
Aihe vapaa
3.
Miss Universum-kisojen jatkot täällä
57 min sitten
Aihe vapaa
4.
”Näyttelijä Eva Longoria jätti Yhdysvallat – masentui Trumpin voitosta.” Tsemiä ihqu Eva, ymmärrämme sinua. Ota ero ja tule minun luokseni 🥰
Tänään 06:20
Aihe vapaa
5.
Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju
Tänään 05:24
Aihe vapaa
6.
mitä vanhoja lastenohjelmia muistat?
Tänään 04:39
Aihe vapaa
7.
Onnenarpa ja Janne Antin
Tänään 04:23
Aihe vapaa
8.
Latest: Johnny Appleseed
Tänään 03:09
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Lapsen saaminen
Syyskuun vauvat 2010
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu