Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

Heti ensin mielipide tästä uudistetusta palstasta... EN TYKKÄÄ :kieh:

Onnittelut kaikille vauvan saaneille! :heart::flower: Näköjään on tuo listakin sitten uudistuksen myötä päivitetty niin, että sen mukaan vasta 1 vauva syntynyt :headwall:

Sitten omia juttuja, mä oon varmaan tän ketjun tylsin odottaja... ei mitään uutta tai mullistavaa oo tapahtunut. Tänään kävin lääkärineuvolassa ja kaikki taas oikein hyvällä mallilla. Tosin olihan alapäässä jotain tapahtunut, kohdunkaula lyhentynyt ja kohdunsuu pehmeä ja auennut. Mutta niinhän tuo kuuluukin uudelleen synnyttäjillä näillä viikoilla olla, joten ei siinäkään mitään hurraamista ole :) Oon asennoitunut siihen että yli lasketun ajan täällä mennään eli vielä on odotusta useampi viikko jäljellä.

Laiskotus on täällä iskenyt... parin viime päivän aikana en oo saanut mitään hyödyllistä tehtyä. Jos sitä huomenna yrittäis vaikka pikkutyypin huonetta vähän järjestellä. Tosin onhan siinä jo tekemistä kun tytön kanssa päivät puuhastelee, ei sitä kuitenkaan tule vain makoiltua aamusta iltaan :)

-eeva- ja pikkutyyppi 36+2
 
Vauvauutisia..ennusmerkit piti paikkansa ja poika syntyi tänään klo 2.48=):heart:.
Vedet alkoi lorahdella puolen yön jälkeen ja siitä sitten lähdimme sairaalaan. Painoa pojalla on 3030g ja syntyi siis 37+0.
Kaikki hyvin. Kirjoittelen tarkempaa synnytyskertomusta myöhemmin.
-Poni ja pikku-ukko 13 h
 
En ole aikoihin saanut aikaiseksi tänne kirjoitella.:ashamed: Tuonne viidettä, kuudetta..jne pinoon olen rustaillut. Olen lukenut kyllä säännöllisesti kuulumisianne.

:flower:paljon onnea kaikille vauvan saaneille:flower::heart:

Mä sain tänään leikkausajan etisen istukan takia. Sektio tehdään 1.9 viikolla 38+3 Vähän jännittää :eek:

Mahdollisimman vähävaivaista loppuodotusta kaikille:heart:

riemu 37+2
 
Onnea Poni06 pikkuisesta <3
Ei kiva tää uus foorumi :/

Tänää käyty TAYSIN äitiyspolilla tarkastaan tilanne, kun eilinen päivä meni supistellessa ja noin klo 23 alko oleen melko kivuliasta ja noin 5 min välein tuli supparit.. Kesti johonkin 05.00 asti, jonka jälkeen oon nukahtanu. Heräsin supisteluihin noin klo 08.00 aamulla uudestaan.. Melko nihkee oli vastaanotto ja kätilö kailotti käytävillä, ettei ottais tänää kyllä ketään vastaan.. Ei ultrannu, mittas kyllä supistukset ja teki sisätutkimuksen, kiinteet paikat oli ja takas kotiin. Koko päivän ollu polttelua ja ei tässä kyllä tiedä, et mitä tää ny on..

Tähtirata 37+1
 
Moikka!

Hitto ei antanut mun kirjautua vanhalla nikillä ja salasanalla, joten tartti rekisteröityä uudelleen....
Onnea Ponille :flower:

Kävin tänään neuvolassa, paino oli laskenut, samoin sf mitta. Päätä pystyi kuitenkin vielä liikuttelemaan. Kamala stressi kun liikkeet on niin nihkeitä mahassa, vauvalla kuitenkin kaikki hyvin. Tulis jo maailmaan, niin ei tarttis stressata.

Miia ja Kerttu-Inkeri 37+5
 
Onnea hirmuisesti Poni06:lle pienestä pojasta!!!!:flower:

Vaatii kyllä totuttelua tää foorumin uus ilme!:kieh:

Mul on tänään tosi tyhmä ja ärsyttävä päivä. Kaikki ottaa päähän ja kiukuttaa...vaikka siis mitään erityistä syytä ei ookkaan...

Nasunaskali ja Nasu 36+2
 
Voi että on karsee tää uus ulkoasu täällä foorumilla. :headwall:

Ponille onnittelut pikkusesta! :heart:

Neuvolassa käyty. Kaikki ok. Neuvolareissun jälkeen alkoi taas supistella kipeästi, on kuitenki epäsäännöllisiä. Alakerrasta tullu myös nyt tosi paljon vetistä valkovuotoa... Mietinkin jo, että tiputtelisko kenties lapsivettä mutta enpä tiedä. Täytyy seurailla tilannetta. Vaavi on ollu superaktiivinen tänään, pyörii ja hyörii jatkuvasti ja jalat tulee melkein kyljestä läpi. :)

Tänä aamuna bongasin ekan kerran, että tisseistä tuli maitoa. Ollukin vähän outo olo pari päivää, vissiin hormoonit hyrrää aika lailla. Neuvolantäti käskikin alkaa nyt jo pitää jotain huivia kaulassa ja suojata rinnat hyvin, ku ilmat alkaneet viiletä ettei sitten tuu tulehduksia.

mt & poika 36+1
 
Onnea Ponille perheineen :flower:

Täällä nuha vaihtui nyt yskään, ja toivon, että menee reippaasti ohi. Tänään ollut enemmän supisteluja, ja muutenkin kummallinen olo, aamulla myös älytön vihlonta alavatsalla. Huomenna neuvola, ja perjantaina se synnytystapa-arvio, katsotaan jos jotain alkaisi jo tapahtua pikkuhiljaa :)

Palstan uusi ilme ihan hanurista :( Kaipa siihen tottuu.

Katrin ja mini 37+4
 
Onnea Ponille pienestä prinssistä! :flower:

On kyllä vähän kummallinen tämä uusi palsta, kestää hetken ennenkuin tottuu..

Mulla oli tänään neuvola, eikä tullut niin hyviä uutisia.. Eilisestä asti turvotus on ollut jotain ihan järkyttävää, ja jalat oli oikeasti siniset turvotuksesta :O Paineet koholla normaalisti, joten terkkari laittoi lähetteen sairaalaan, ettei vaan olis myrkytystä ilmassa :( Mieli maassa ja harmittaa, ei oikein nyt jaksa innostua mistään : /

Kiira + asukki 38+2 (la 5.9)
 
Onnea Poni ja perhe uudesta tulokkaasta :flower: oli kyllä nopea maailmaantulo pojalla ja hyvä niin, odotellaan sun jatkokertomusta.

Onnea myös muille jo vauvautuneille :flower:

Onpa typerä tämä palstan uudistus, ihan hyvähän se vanha palsta oli miksi täytyy aina muutella kaikkea jo toimivaa :kieh:

Aavee, en usko et oot tylsin odottaja, musta tuntuu että mä oon, kun täällä ei sitten mitään uutta tapahdu. Välillä tuntuu että olen varmaan vielä kuukauden päästä täällä kirjoittelemassa samaa..
ON: Tänään oli neuvola ja kaikki mitat ym samoissa mitä viimekin viikolla, ei uutta siis. Ainoastaan terkan mielestä ei menisi yliaikaiseksi koska vauva on niin alhaalle kiinnittynyt jo ja ollut pitkään. Sanoi että tulee varmaan sitten rytinällä kun tulee..no joo, en tiedä tosta, tuntuu että täällä kyllä odotellaan pidempään kun ei merkkejä tulevasta ole tai sitten olen vaan niin malttamaton. :D

Mirot 38+3 (la 4.9.)
 
Muakin ottaa kohtuullisen paljon kuuppaan tämä uusittu palsta. Hidas tämä on kuin mikäkin. Itse päivittelen tuota kolmatta odottavien pinoa ja siellä myös etusivu on jonniin verran myöhässä. Juuri taannoin tein ison homman, kun päivittelin uutta ilmettä listaan ja nyt on kaikki kadonnut jonnekin bittiavaruuteen. :headwall: Lisäksi kuvien (mukaanlukien hymiöt) lukumäärä viestissä on rajoitettu viiteentoista. No, on tässä jotain hyvääkin, saa vaihdeltua fontteja ja värejä ym. huomattavasti helpommin.

:heart: Ponille onnea vielä tätäkin kautta pienestä prinssistä! :heart:

Kiira-, toivottavasti ei ole kyseessä raskausmyrkytys. :hug:

Tähtirata, tosi kurjaa, että olet saanut tuollaisen vastaanoton synnärillä. :hug:


Kävin aamulla lenkillä ja puolessa välissä alkoi tuntua melkoista painetta alapäässä. Nyt olo on taas normalisoitunut. Muutaman päivän on suoli toiminut monen kuukauden hiljaiselon jälkeen normaalisti, jopa normaalia enemmän. Tietäisiköhän se jotain?! :D Muuten ei mitään uutta. Odottelen edelleen sitä aikaa synnytystapa-arvioon kuin kuuta nousevaa...


Epeti 36+1 (LA 20.9.)
 
Mulla meni niin kauan päästä kirjautumaan sisälle ja tähän pinoon, etten kyllä kerkeä kaikkea kommentoida, mitä piti! Toivottavasti tää jumitus on vaan väliaikaista!:headwall:

Onnea Poni ja koko perhe!:flower:

Kiira Toivottavasti sulla ei ole raskausmyrkytystä!! Tsemppiä :hug:

ON: Sain ajan äitipolille jälleen kontrolliultraan vauvan kystan takia. Ens pe meen sinne. Tosi kiva, että tutkivat tarkkaan, tietävät sitten, jos heti syntymän jälkeen on tarpeen tehdä jotain. Toivon kovasti, että kysta olisi jo pienenemään päin, eikä sille tarttis tehdä mitään...
Eilen kävin lääkärissä, ihan perus rv36 lääkäri tällä kertaa :D Paikat on kypsyneet, mutta mahdoton sanoa, ovatko kypsyneet viime viikosta, kun oli eri lääkäri. Tämän lääkärin mukaan kaulaa jäljellä 2cm, pehmeä ja ulkosuu sormelle auki. Vauvan pää ei ollut vielä kiinnittynyt. Jos siis pahemmin ei supistele tässä viikolla, lähdemme lauantaina häihin :) Sen jälkeen neitokainen saakin sitten mun puolesta syntyä!

Tsemppiä kaikille taas tasapuolisesti :)

-dask ja typy 35+5 la 23.9
 
Ponille paljon onnea!:flower:

On kyllä perseestä tämä palstan uusi ulkomuoto. Ja tosiaan uudistuksen myötä näemmä meidän pinoon oli syntynyt vasta yksi vauva.:xmas: En saanut nyt tuota päivitettyä takaisin, mutta teen sen kyllä heti kun (tai jos) tämä joskus taas alkaa toimia!

Eilen käytiin ultrassa tarkistamassa tarjonta ja poikahan oli kääntynyt raivotarjontaan.:) Sain vielä uuden ultra-ajan torstaille, kun kätilö halusi vielä lääkärin katsovan vauvan mittoja ja tekevän painoarvion. Meillä siis esikoinen oli pieni syntyessään (38+1 2530g ja 47cm) ja imukuppia jouduttiin synnytyksessä käyttämään, koska napanuora oli kaulan ympärillä ja sydänäänet alkoivat laskea. Olen itsekin miettinyt että mitä jos tämä on isompi, eikä mahdukkaan tulemaan kunnolla alakautta. Onneksi tuo kätilö sitten itse otti asian puheeksi ja sain uuden ajan, tuli todella hyvä mieli että noin otetaan huomioon, yleensä kun tuntuu olevan niin, että kaikkea vähätellään, eikä mitään tutkita ennen kuin pakon edessä.

Tsemppiä kaikille, toivottavasti sinulla Kiira ei ole myrkytystä!:hug:

Lahopää ja Tuhto
 
:flower:ONNEA PONILLE PIKKUPRINSSISTÄ :flower:

Sori kun en jaksa mitään oikein kommentoida (taaskaan...) Mulla on jo toista päivää sellainen olo, että oon ihan just lähössä synnyttää. Saapa nähdä montako päivää tai viikkoa kestää vielä tää olo, ennen ku mitään oikeesti tapahtuu... Yöllä tuli säännöllisiä suppareita ja muutenki niitä tulee tunnin välein ja alapäätä vihloo ja kaikki merkit ois ilmassa... Mut kaipa Onni-Ilona tietää oman aikansa tulla :whistle:

Tsemppailut kaikille! ;)

Shuri ja Onni-Ilona 38+2 (la 5.9)
 
Onnea ponille pikkuprinssistä :heart: Palstan uusi ulkoasu on ihan paska! Se on mun tuomio eikä siitä miksikään muutu :kieh: Kirjautuminen on vaikeeta, vanhat viestit on hävinny jonnekin ja muutenkin näyttää tökeröltä. Entinen oli paljon parempi :O Toivottavasti Kiiralla ei oole raskausmyrkytystä :hug: Jaksamista sulle!

Mulla tilanne ei oo edennyt suuntaan eikä toiseen. Varmaan kirjoitellaan täällä vielä ensi kuukaudenkin päästä, että miten voisin olla valmis poksahtamaan :kieh: No, huomenna on neuvola. Siellä tietää taas vähän tarkemmin, et onko mitään tapahtunut. Maltan tuskin odottaa tuomiota "paikat kiinni ja tiukasti, varaudu pitkään odotukseen" :LOL:

smur-ffi ja papu 36+6 (huonenna poksuu!!!)
 
Vielä tuosta raskausmyrkytyksestä mistä ihmeestä se pitäs sitten tietää, että koska on tosi kyseessä? Minkälaisesta päänsärystä tässä pitäis oikein huolestua :confused: Väsyttää ihan sairaasti ja päätä jomottaa, mutta johtuuko se tästä väsymyksestä vai mistä :O?! Mietin liikaa, tiedän.. Taidan ressata pikkasen liikaa, mutta alko pelottaan :(
 
Onnea Ponille pikkupojasta :flower: Tulehan kertomaan synnytystarinaa heti kun jaksat!

Mulla nyt sunnuntaista asti alavatsaa jomotellut menkkamaisesti, supistuksiakin tulee mutta eivät ole kipeitä. Alapäässä tuntuu ajoittain ihan valtava paine. Tuntuu kuin vauva tulisi justiinsa ulos. Tuskinpa nuo jomottelut sun muut mitään vielä merkkaavat. Jotenkin olen alusta asti ajatellut, että vauva syntyy vasta laskettuna aikana tai sen jälkeen. Eli mulla odottamista vielä täydet neljä viikkoa.
Huomenna synnytystapa-arvio. Saa tietää paljonko vauva suurinpirtein painaa ja onko alakerrassa tapahtunut mitään.

Aplo ja Einari 36+0 la 21.9
 
Ei kyllä saa puoltoääniä myöskään minulta tämä uudistus :headwall: Hankalaa, mutta kaipa tähän tottuu.

Ponille suuren suuret onnittelut :flower:

Kiira onpa ikävä tilanne sinulla :hug: Toivotaan tosiaan, että kyseessä ei ole raskausmyrkytys. Paineet saavat kai olla todella korkealla ennen kuin kyseessä on raskausmyrkytys. Ainakin ystäväni kohdalla turvotusta oli todella runsaasti, alapaineet yli 100 ja päänsärkyä lähes jatkuvasti, mutta silti tilaa ei diagnosoitu raskausmyrkytykseksi.

Shuri toivotaan, että olosi kertoisi siitä, että synnytys on lähellä.

Minulla on huomenna neuvolalääkäri, mutta voin hyvin kuvitella mitä hän sanoo. Luulen, että kohdunsuun tilanne on aika muuttumaton, sillä supistuksia on vähän. Esikoisen kohdalla viikon 36 lääkärissä kokenut lääkäri sanoi, ettei varmasti mene laskettuun aikaan asti. Meni ja sitten sen 15 päivää vielä siitä yli ;) Se siitä synnytyksen ennustamisesta.

Tiinuliini ja Vompatti 36+0
 
Ei ainakaan heti miellytä silmää tämä uusi ilme : /

Ponille ja koko perheelle onnittelut pienestä pojasta :heart: niin ne merkit sitten vaan tarkoitti itse asiaa ....

Kukas sitä sitten seuraavaksi lähtee ... tuskin minä ainakaan :p

unikeiju+sisu 36+3
 

Yhteistyössä