SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *toukokuu*



:heart: Syyskuun Sykkivät Sydämet :heart:


NIMI * IKÄ * MONES * SAIRAALA * TYTTÖ/POIKA


24.8.
Maitsu83 * kolmas * OAS


29.8.
Räpä * 19 * ensimmäinen * tyttölupaus
vauva-10 * toinen * VAS/TYKS


30.8.
Leo81 * kolmas * SEKS * poikalupaus
ansuliinu * 28 * kuudes * OAS


31.8.
heinäneito * ensimmäinen * PHKS * tyttöolo
Hillatar * EKKS
Miimi10
Riikka086 * 24 * toinen * PHKS


1.9.
innoM * ensimmäinen * PHKS * poikalupaus
punkku * kolmas * Jorvi * poikaolo
oliivimaria * ensimmäinen * KOS * tyttölupaus
Niksu79 * 32 * kolmas * TAYS * poikalupaus
Sokerihamsteri * 20 * ensimmäinen * OAS * poikalupaus


2.9.
minttumi * toinen
helmi76 * ensimmäinen * Jorvi
Anrika * 23 * neljäs * K-SKS
Lunea *ensimmäinen * Jorvi * tyttölupaus


3.9.
Katie8 * toinen * OYS
Raisu * 28 * toinen * K-SKS * tyttölupaus
äippäliini-82 * toinen * poikalupaus


4.9.
Noopu * 27 * ensimmäinen * HYS * poikalupaus
Huldasharks * 33 * kolmas * K-HKS * tyttölupaus
Jiimii82 * 28 * toinen * LKS * poikalupaus


5.9.
Arminen * 31 * ensimmäinen * KOS * tyttölupaus
R-M * 24 * ensimmäinen * K-SKS * poikalupaus


6.9.
Lauraelina * toinen * PHKS
Jeeni * ensimmäinen * TAYS * poikalupaus
Viikuna * 28 * kolmas * K-SKS * tyttöolo
Muffi * 27 * ensimmäinen


7.9.
-Laura- * 26 * ensimmäinen * MKS * poikalupaus
Piipura * 27 * ensimmäinen


8.9.
Maximilian * neljäs * SATKS * tyttölupaus
Tömpsis * 32 * ensimmäinen * LS * tyttölupaus
Eijukeiju * 28 * kolmas * EKKS
verus * toinen * NKL * tyttölupaus


9.9.
Hassel * 33 * neljäs


10.9.
Odottava&Onnellinen * 23 * toinen * NKL * poikalupaus
Miau! * 28 * toinen * EKKS * poikalupaus
Äpyli * 28 * kolmas * OYS/OAS * poikalupaus
Ruutinen * 29 * toinen * KAKS * poikalupaus


11.9.
Springrose * toinen * TAYS * poikaolo
Hipsunen * 29 * neljäs * HYS * tyttölupaus
Kerran vielä * 26 * kolmas * JORVI


12.9.
Kseena * 37 * ensimmäinen * EKKS


13.9.
Sariar * 37 * kahdeksas * tyttö
Tuikku83 * 27 * kolmas * OAS * tyttölupaus


14.9
Raksalainen
Pakkastyttö* * toinen
Miirikki * 30 * toinen * NKL * poikalupaus


15.9.


16.9.
Mädchen * 35 * kolmas
Minea24 * 26 * kolmas


17.9.
Casanna * 28 * toinen * poikalupaus
Jerika * 30 * toinen * Kät/H * poikalupaus


18.9.
Mustikka83 * toinen * K-SKS * tyttöolo
Javelia * 22 * kolmas * OYS * poikalupaus
Miranna- * 27 * ensimmäinen * OYS


19.9.


20.9
Carlotta * 27 * kolmas * TAYS * poikaolo
Zophie * 28 * ensimmäinen * TYKS
Mammax77
Piipaa * 33 * toinen * JORVI * tyttöolo
Marsa * 26 * ensimmäinen * EKKS * poikalupaus
eleana * 25 * toinen * SeKS


21.9.
Mopotyttö * 35 * toinen * TYKS
myy73 * 38 * neljäs * OYS


22.9.
Horrorpop * 29 * ensimmäinen * KYS
Jemmiksi
kaz * 25 * ensimmäinen * KAKS
Hurrikas * 29 * ensimmäinen
Mayah * 28 * toinen * NKL * tyttöolo


23.9.
Yöperhonen * ensimmäinen
Nici * toinen * NKL
Talvicci * 23 * toinen * LKS * poikaolo


24.9.
Kaneli87 * 23 * kolmas * PKKS
Suffi * 25 * toinen * KOS


25.9.
Santzuu * 25 * ensimmäinen * TYKS * poikalupaus
Vaniljainen * 25 * ensimmäinen * K-SKS * tyttölupaus


26.9.
Liinukka81 * 29 * KOKS


27.9.
Pai-30 * 31 * seitsemäs * OYS


28.9.


29.9.
Elmiju * 25 * ensimmäinen * SAS * tyttöolo
Branwen * 29 * toinen * SeKS * tyttölupaus
marja76 * 34 * kuudes * TAYS * tyttö
nessu86 * 25 * toinen * K-SKS


30.9.
Santtu81 * 29 * kolmas * KOS * tyttölupaus
Straycat * kolmas * KYS


Laskettu aika?

Äippää * toinen
Ullis82 * toinen
Maarit* * 36 * neljäs





Synnytys-sairaaloita ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus





Suuren surun kohdanneet :hug:

Jennae
Koiksa-79
Dijana
Miimau
Svantje
ReNu
Zouzou
Irmeli74
Meelia
Syysmyrsky
Elämän Ilo
Sandemar
Raphaella
Anazu
tehilla
Piiper75
cracotte
noppispoppis
Mammaz85
Tinke'
Memelisa
Sedna





Vanhat pinot:

Ensimmäiset löpinät Täällä
Tammikuun keskustelut Täällä
Helmikuun höpinät Täällä
Maaliskuun jutut Täällä
Huhtikuun jutut Täällä


 
Viimeksi muokattu:
Käyn merkkaamassa uuden pinon näin munkkitaikinan kohoamista odotellessa ;)

Kiitos Mädchen

Mulle voisi muuten merkitä tyttöolon Toivottavasti saadan tarkennus rakenneultrassa parin viikon päästä :) Mieskin sanoi toivovansa tyttöä, toivottavasti saa haluamansa :heart: (Meiltähän molemmat jo löytyy joten väliä ei sinällään ole)

S ja Tirriäinen 18+1
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Mädchen uudesta pinosta!

Santtu81 Ihanan pyöreä maha sinulla!
Musta tuntuu että oma maha on vaan sellanen lihoneen näköinen, ei ollenkaan söpö pallo :ashamed: Aika ylhäällä on mun maha kyllä jo, kohdun yläreunakin tuntuu tossa reippaasti navan yläpuolella, muistaakseni tytöstä mun maha roikkui alempana vielä näillä viikoilla?

Meillä vappu menee rennosti, eilen koristelin kodin ilmapalloilla ja serpentiinillä ja tänään paistetaan munkkeja ja juodaan Pommacia ja käydään torilla, pikkuneidille on luvattu hyrrä ja isoille pojille spray-serpentiiniä :) Harkinnassa on että huomenna mentäis kattomaan joku perinteinen vappu-kulkue, mutta katsellaan säätä ja aikataulua vielä.

Tässä vielä kuva meijän 3v. vappukissasta :D


miirikki ja pööpö 20+3
 
Kiitos miirikki :) Kyllähän toi aika muhkee alkaa jo olemaan. Töissä lasten vanhemmat kysellyt koska oon jäämässä äitiyslomalle :D Kun vastaan jääväni elokuussa niin arvatkaa vaan niiden ilmeet ;)

Mulla muuten maha (siis kohtu) noussut joka kerta nopeammin. Niinhän se menee. että kun on aiemmin venytetty, venyy helpommin uudestaan.
 
Täälläkin on munkit nyt saatu paistettua ja Pommac pullo korkattua. Lapset on pihalla ja me nautitaan miehen kanssa hiljaisuudesta ja suunnitellaan loppupäivän ohjelmaa. Netistä en vaan löydä milloin vapputori on auki :(
 
HYVÄÄ VAPPUA!!!:wave:

Avasin sipsipussin vappuaaton kunniaksi....:p näyttäähän nuo muksuillekki kelpaavan:D
Oon nyt kolmatta päivää sairaana. Torstaina nousi kuume ,nyt ei sitä enää,mutta kamala kurkkukipu ja henkeä ahistaa... Ei uskalla ulos oikei mennä ku tuulee...

Mun laskettuaika on oikeasti 27.9 mutta päivällä heittää,ei niin just...

kerroin koulussa opelle raskaudesta ku tunteja jäljellä vain 2 niin pakko oli tunnustaa... syksyllä ois jatkunu koulu,mutta jäämpä äippälomalle,niin olihan se kerrottava... EIKÄ OLLU USKOA MILLÄÄ:O Piti masu näyttää että uskoo...=)

Ihania massuja teillä :) Mukavasti jo kasvaneet! Onhan se ihmeelliistä ku vähä jokaisella alkaa olla jo se 20 viikkoa pian pulkassa... huh! kyllä aika hurahtaa kovaa kyytiä...

Olo on välillä pikkasen sellanen etova,mutta se pahin on jo ymmärrettävästi ohi. Väsymystä ei ole juurikaa.nukun normaalisti kuin ennenki...

mutta levossa menee tää vappu,parannellessa oloa. sitte maanantaina vietämme minun synttäreitä:D 32v tulee mittariin.

ei muuta ku ILOISTA VAPPUA KAIKILLE

T.Pai ja vauveliini 18+4:heart:

ps.pikkunen potkii ihanasti ja usein...=)
 
Pai-30, hyvä vaan kun sanoit, pitäähän ne päivät saada oikein! :) Muutkin sanokaa, jos on heittoja. Yli puolet nimistä listalla on ajalta ennen mun päivittäjäuran alkua, joten niiden tarkkuudesta en tiedä. Korjataan kun huomautetaan :)
 
Hyvää vappua kaikille! Nautitaan simasta ja munkeista! :popcorn:

En olekaan käynyt täällä kertomassa tiistaisia rakenneultrakuulumisia: kaikki oli mainiosti ja kaksi kätilöä ultrasi, ja sekä opiskelevan että kokeneen konkarin mielestä masussa kasvaa terve tyttövauva! Tyttöolo siis piti paikkansa, ja sitähän me ihan pikkaisen toivottiinkin.

Kiloja on tullut jo yhdeksän, voi järkytys :O Mutta ei se mitään, olo on täysin hyvä ja en mielestäni näytä mitenkään hirveän lihoneelta... Toivotaan että loppuraskaudessa ei kertyisi ihan yhtä paljoa painoa.
 
Heipparallaa, vieläkös sopii sekaan..? Taustaillut olen jo pidemmän aikaa, mutten ole saanut aikaiseksi kirjautua. Nyt siis ryhtiliike vapun kunniaksi.. =)

Olen siis kohta 32vee kahden pojanviikarin (3v ja 5v) äippä, kolmatta poikaa odotellaan syntyväksi TAYS:ssa, arvioitu laskeutumisaika 1.9. Rakenneultrassa käytiin viikko sitten ja siellä todettiin kaiken olevan oikein mallikkaasti. Vähän toivoin tyttöä poikakatraan jatkoksi, mutta tietysti poika on ihan yhtä tervetullut ja rakastettu. Isoveljet ovat ainakin ihan innoissaan pikkuveljestä... =)
 
Ja jos sit vaikka vielä galluppiin vastailisin...

1. Onko tehty tämän raskauden aikana sisätutkimusta? Siis käsin kokeiltu kohdunsuun ja -kaulan tilannetta?Ei ole, täällä eka lääkärineuvola vasta rv. 30, mikäli ongelmia raskaudenkulussa ei ole ennen sitä. Neuvolan tätsy ei ronklaa.

2. Onko kenellekkään tehty päätöstä jo sektioista?
Istukka oli onneksi noussut sen verran korkealle, että alatiesynnytys pitäisi olla ihan mahdollinen. Alkuun näytti siltä, että sektio olisi mahdollinen vaihtoehto istukan sijainnin takia.

3.Onko seksihalut samat kuin ennen raskautta? Jos ei, onko vähentyneet vai kasvaneet?
Huvittaisi kyllä kovasti, muttei tahdo jaksaa sinnitellä hereillä niin kauaa että se olisi mahdollista... =) Eli valitettavasti ainakin itse toiminta on vähentynyt.

4. Mikä on tälle vauvalle rahaa vievin hankinta?
Joudutaan hommaamaan uudet rattaat ja koko katraalle uudet istuimet autoon, että mahtuvat. Muuta ei onneksi tarvitse hankkia, kun on vaatteita myöten kaikki valmiina.

5. Koska meinaatte alkaa laittamaan pikkuisen huonetta/"nurkkausta" kuntoon?
Eiköhän niitä juttuja ehdi katsella sitten valmiiksi kun jää mammalomalle. Pinnasänky ja hoitopöytä tulevat vanhempien makkariin, isoveljet jatkavat yhteisessä huoneessa majailua siihen saakka että esikoinen lähtee kouluun.

6. Koska aiotte pestä vaatteet valmiiksi?
Mammalomalla sitten on niidenkin aika...

Aion myös ottaa äitiyspakkauksen, vaikkei sille varsinaista tarvetta olekaan. Joka muksulle se on otettu ja trendi jatkuu. Eipä sillä rahasummallakaan juuri mitään saa hommattua ja musta on ihan kiva laittaa ipanoille talteen jokaisen omasta laatikosta jotain vaatteita.

Ja syksyllä kun esikoinen lähtee eskariin, siirtyy keskimmäinen 2pv/viikossa hoitoaikaan. Ihan vaan siksi, että saa sosiaalisia kontakteja ja minä kahdenkeskistä aikaa vauvan kanssa. Sillä tavoin saamme myös säilytettyä meille todella tärkeän pph-paikan. Valmiiksi on jo katsottu, että myös nuorimmainen pääsisi samalle pph:lle sitten kun lähden seuraavana syksynä takaisin töihin.

Nyt ei juuri tule muuta mieleen, mutta olihan niitä tässäkin. Leppoisaa vapun jatkoa!

Niksu ja pikku-ukko 22+2
 
kiitokset uudesta ketjusta =)
Mullakin oli ultra viime tiistaina ja kaikki hyvin prinsessalla. Istukka etuseinämässä, mikä vaimentaa liikkeitä paljon. Siksi tunsin niin myöhään ensi liikkeetkin. Nyt onneksi päivittäin jo tuntee!

Täällä kanssa masua ei paljon ole.....läskimasu kun ennestään....kiloja oli tullut viimeksi kun kävin puntarissa niin kilon. No ens tiistaina taas neuvola niin saapi tietää todellisen painonsa taas!

Tervetuloa uusille ja ihania ultrakuulumisia monella =) Palailen paremmalla ajalla, nyt väsyttää! Huomenna munkin paistoa ja vieraita!

sariar & hippunen 20+4
 
Heippa kaikille!

Vieläkä mahtuu joukkoon tummaan? Olen tässä pörrännyt vähän siellä sun täällä, mutta nyt vasta tajusin katsoa täältä ja huomasin, että täällä on ihailtavan paljon isompia perheitä. Kaikella rakkaudella esikoisten odottajia kohtaan, mutta jos on kolmesta kymmenestä vain kaksi joilla on tulossa kolmas tai neljäs jne niin tuntee itsensä melko orvoksi...:O.

Eli täällä siis odotellaan neljättä syntyväksi 9.9. Ikää on 33. Etelä-Suomessa asustellaan. Synnäriä en vielä tiedä, kun ollaan muuttamassa kesän aikana...jonnekkin. Eikä paikkakuntaa ole vielä päätetty. Riippuu mistä sen kodin sitten löytää.

R-ultra oli torstaina ja kaikki oli mainiosti. Varovainen veikkaus oli, että tyttö olisi tulossa, mutta oli kyllä niin heikko kuva, että tuon perusteella on vielä mahdoton sanoa mitään varmaa. Edellisessä ultrassa kun oltiin varmoja, että poika tulee :O ! No, istukan paikan takia on vielä uusi ultra viikolla 30, joten ei tässä ole vielä paniikkia. Jospa tuo sitten selviäisi niin pääsisi heinä-aleen sitten täsmäshoppailemaan!

Aurikoista päivää kaikille!

Hassel & Teppana 21+2
 
Mukavaa vappua ja toukokuun alkua kaikille teille! :flower: Ja kiitokset uudesta pinosta :) Edelleen päivittäin lueskelen, mutta harvemmin käyn kirjoittelemassa.. :)

Meillä myös jo rakenneultra takana ja viimeisillä minuuteilla päätettiin, että kysytään sukupuoli. Esikoisesta ei kysytty ja nytkin oltiin hyvin miettiväisellä kannalla. Päätettiin kuitenkin, ettei kerrota kellekään jos kysytään ja sukupuoli selviää, joten en sitä täälläkään paljasta, kun ei ikinä tiedä jos joku tuttu täältä tunnistaa, hihhih, aika salamyhkäistä eikö totta! Mutta rakenneultrassa oli kuitenkin kaikki hyvin ja se on pääasia! :)

Täällä sokeriarvot syynissä ja toistaiseksi mittauksissa ollut hyviä tuloksia. Aika tunnollinen olen tuon ruokavalion kanssa, mutta nytkin vappuna olen pari munkkia syönyt (olen tosin huomioinut ne päivän muissa syömisissä). Mutta aika tiukkana saa ollakin, mulla kyllä heti nousee arvot, jos repsahtelee, ihan tavallisen ruuankin kanssa. Toivotaan nyt, että menisi ruokavaliolla loppuun asti. Kertokaahan muutkin rd:tä "potevat" kuulumisia? :)

Pakkastyttö 20+4 :heart:
 
Kotona oltiin miehen kanssa eilen ja tänään käytiin vapputorilla. Herkuteltua tuli vähän liikaakin :ashamed: Simaa en juonut yhtään, kun ei alkoholitonta löytynyt.

Tervetuloa kaikki uudet! :wave:

Allergiaoireet alkaneet nyt aika voimakkaana, vaikka heinixiä nyt syönkin. Ei tunnu tehoavan, mutta katotaan nyt. Inhottavaa, kun kurkkua, korvia kutittaa ja oon ihan tukossa kokoajan!

Tasan 4kk laskettuun aikaan! :heart:

innoM + Pulla 22+3
 
Uutta pinoa korkkaamaan...

Eilen juhlittiin vapun ohella kaverin 3-kymppisiä aikalailla rauhallisin merkein ihan heillä kotosalla. Munkkeja ei olla vielä syöty ollenkaan, ostin ihan vaan pakkaseen noita puolivalmiita, jotka saa sitten sokeroida itse. Ei nyt jotenkin jaksa alkaa omatekoisia vääntämään, vaikka ne niin hyviä olisivatkin.

Ja huomenna aamusta heti sitten neuvolaan...

Niin ja ei niin mukavaksi yllätyksekseni huomasin eilen, että toiseen rintaan oli ilmestynyt hailakat raskausarvet :/ No onhan tämä sen arvoista, ei sillä, mutta kyllähän se vähän harmittaa...

Heinäneito ja papunen 22+4
 
Kiitos vaan Mädchen uudesta pinosta! :)

Ja uusille tervetuloa!

Meilläkin vappu meni suht rauhallisissa merkeissä. Käytiin eilen miehen kanssa syömässä ja hetkeksi mentiin ystäväni vappupippaloihin, mut kotona oltiin jo klo 22.30. Ja silti nyt väsyttää! Poika oli yökylässä mummolassa ja tänään sitten mentiinkin tivoliin, mutta oli tuolla niin hemmetin kylmä, ettei pystynyt monessa laitteessa käymään.. Munkit ja muut herkut on jäänyt syömättä, ei vaan jotenkin maistunut, mut ihan hyvä niin. :)

Ai niin, eilen tuli ostettua ensimmäinen äitysvaate, tollanen farkkuhame. Tuskinpa niitä sitten muita tulee hirveästi ostettuakaan, kun nuo omat vaatteet mahtuu edelleen aikas hyvin päälle.

Täällä on selvitty jopa neljä päivää ilman migreeniä ja tuntuukin ihan erilaiselta, kun on saanut olla muutaman päivän ilman päänsärkyä, jospa se tästä. :)

Raisu 22+1
 
Viimeksi muokattu:
Hassel lisätty listalle, tervetuloa =)

Vappu mennyt kotosalla rentoutuen. Tänään käytiin vapputorilla. Simaakin olen jokusen lasillisen juonut ihan hyvällä omatunnolla, ei siinä kovin montaa alkoholiprosenttia ole :)

Sokereita en ole nyt vappuna mittaillut, menneellä viikolla arvot oli hyvin kurissa. Ja vauvakin oli rakenneultran mukaan ihan sopusuhtaisen kokoinen päivää pienempänä kuin lasketunajan mukaan ja 315g painollaan. Sokerivauvoilla kun vatsanympärys tuppaa kasvamaan. Toki se suurin kasvu tapahtuu vasta myöhemmillä viikoilla, mutta oli meidän pojat painavampia aikoinaan.
Sinänsä saatan olla pian lirissä sokereiden kanssa, kun mulla on ihan hirveä makeanhimo koko ajan! Sipseillä herkuteltu tässä parina iltana ja mä oon muutaman hassun syönyt ja sitten ei ole enää maistunut :O Karkkia ja pullaa ja hedelmiä menis ihan sukkana! :D
Alkaa hissukseen tulemaan semmoinen "tyttöolo", mutta en nyt ala hehkuttelemaan asialla. Ei sitten tuu petyttyä ;)


Mädchen :heart: 20+2
 
Viimeksi muokattu:
Mukavaa vapun päivää kaikille!! Ja tervetuloa uusille!!

Tänään on sitten äitiysuimapuku testattu, oltiin Flamingon kylpylässä uiskentelemassa. Täytyy kehua, todella hyvä oli!!! Kastuessaaan venähtää kuten normaaliuikkaritkin ja riittää mahan yli mainiosti. Ei rullaudu tällä mahalla ainakaan ollenkaan, päin vastoin, kasvuvaraa riittää alareunassa ja altaassa vesi tuppasi välillä nostamaan paitaa hieman ylemmäs. Mutta kun nousi ylös, oli paita taas suloisesti massun päällä peittäen sen kokonaan :)
Kyllä sai ylpeänä kavellä massun kanssa kun toi uikkari jotnekin korostaa sitä :heart:
miettiöille siis: tilatkaa ihmeessä!!! Kauppahan on muuten Pirkkalassa jos siellä päin asustaa ja haluaa käydä paikan päällä kokeilemassa. Toimitus oli kyllä tilauksessakin nopeaa, viime maanantaina tilasin (oli siis toinen pääsiäspyhä silloin) ja jo torstaina tuli viesti postista, että on noudettavissa. Tilisiirtona maksoin.

Kai se on mentävä ruokaa tekemaan, vaikka 3 tunnin uiminen/lilluttelu veikin voimat tehokkaasti.

-Santtu ja Tirppa 18+2
 

Yhteistyössä