***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

Ihanaa kun esikoinen on kummitätinsä kanss Lintsillä... Ei tarvii koko aikaa olla keksimässä tekemistä likalle. Saa hermo levätä oikein kunnolla. Tosin onpa sitä jo vähän ikäväkin mutta kyllä tyttö illalla kotiin tulee.

Hauska tunne kun Ötzkillä on ollut hikka koko aamun... Ei se hikka sinänsä mikään hauska ole mutta kun tuntuu että hikka kiertää ympäri mahaa vaikka tiedän ettei Ötzki sinänsä mitenkään pyöri. Mä en tunne mitään muljahteluita niin kuin aikaisemmin Ötzkin pyöriessä.

Noista supistuksista: Mulle on nyt rasituksessa ruvennut tulemaan noita harjoitussuppareita tosi tiheään. Ei tarvii kovin kummoista rasitusta niin jo on vatsa tosi pinkee eikä oikein mikään ole hyvä. Onneksi tähän mennessä supparit on rauhoittuneet eivätkä oo pidempään häirinneet eivätkä muuttuneet kipeiksi.

Muutenkin tässä nyt hiljalleen alkaa jännitys tiivistymään... Taas paukku meinaan viikot ja nyt mennään jo rv33... Mihinkä tää aika oikein on kulunut kun tuntuu että vasta sen plussatestin eilen tein? :D

Olkkis ja Ötzki 32+0
 
rmk
Heippa kaikille!
oon aina välillä käynyt täällä seuraamassa keskustelujanne, ootan toista lastani viikolla 30.
Nyt tuntuu että on ihan pakko kommentoida noita sektiokeskusteluja..
Kätilöopiskelijana pääsin työharjoitteluaikanani ennen joulua seuraamaan erään potilaan sektiota, jolla oli paha raskausmyrkytys. Potilaalla viikkoja ei ollut kovin paljon, vain 33, mutta silti vauva ja äiti selvisivät leikkauksesta hienosti!
Sektioonhan sisältyy enemmän riskejä kuin alakautta synnyttämiseen, mutta kannattaa muistaa, että jos sektioon "joutuu", saa luottaa aina ammattilaisiin ja olla turvallisissa sairaala-olosuhteissa, joissa on kyllä varauduttu kaikenlaisiin hätätilanteisiin.
Toimenpiteenä sektio oli melko lyhyt, eikä äitiä edes nukutettu; kaiken kaikkiaan se kestää yleensä n. tunnin, esivalmisteluineen. ei siis kovin kauaa! Lisäksi monesti potilaille jätetään kestoepiduraali, mikä tarkoittaa että puudutetta menee vielä usean tunnin leikkauksen jälkeenkin, seuraavaankin päivään asti. Yleensä haavakin paranee kohtalaisen nopeasti.
Ainahan on kuitenkin parempi, jos äiti saa synnyttää alakautta, koska se on luonnollinen, vähempi riskejä sisältävä synnytystapa ja toipuminen on nopeampaa, joten siinä mielessä ymmärrän hyvin sektiopelkonne..


Esikoiseni heräilee päiväunilta, joten jäipä lyhyeksi kirjotus vaikka asiaa olisi vielä ollut..

Voimia kaikille odottajille, loppu häämöttää!
:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
angi: Mä voisin kans ilomielin myydä omani!!!! Jos vaan kelpaa!??? =)
Kyllä kelpaa! Laita vaikka yv:nä hintapyyntöö ja vaikka määrä monta niitä on.

Pakko vielä näin pikaisesti kertoo kun noista "tunteettomista miehistä" ollaan puhuttu, niin kyllä tuo meijän isäntä tunteensa vihdoin tänä aamuna näytti. Sängyssä kun laiskuuttamme pötköteltiin, niin se alkoi yhtäkkiä kertomaan kuinka sitä oikeesti kiinnostaa tuo tulokas ja siitä kovasti välittää, mutta kun vaan pelottaa että kuinka me/hän pärjää sit sen vauvan kanssa. Eikä sen takia sit halua puhua mistään vauvaan liittyvästä, vaikka ite just sen takia haluais puhua kun pelottaa. Vasta viimeks eilen itkin sille sitä kun se "ei välitä".
Mutta kyllä itelle ainakin tuli huomattavasti parempi olo tuon lyhyen keskustelun jälkeen ja tuntui, niinku joku jo aiemmin kirjottikin, että olis rakastunu uudestaan :heart: On se vaan ihana vaikka tuommonen mörökölli välillä onkin :D
 
...Tai oikeastaan jo eilen kotiuduttiin. Mutta kuten arvata saattaa, ei oikein ollut fiilikset istua koneella kovinkaan paljon! Eilen istuin autossa n.500km vailla isompia pysähdyksiä... Ja välillä ihan kamala helle! Aargh... Rovaniemeltä lähdettiin siis jo perjantaina, mutta vuokrattiin ihana pieni mökki Sotkamosta, jossa yövyttiin pe-la...

Kyllä oli mukava reissu. Varsinkin jälkimmäinen viikko, kun miehen vanhemmat lähtivät matkalle :LOL: Saatiin olla ihan kahdestaan. Kyllä teki hyvää... Keskiyön auringossa istuttiin monet illat/yöt järven tai joenkin rannalla... Ja itikoihinkin tottui loppuajasta, varsinkin kun ilmat viilenivät, niitä ei ollut enää niin paljon.

Tahvo on ollut masussa tosi kiltisti, mitään suurempia vaivojakaan ei reissun aikana tullut. Välillä jos oltiin puol päivää oltu patikoimassa tai istumassa joen rannassa kivellä kalassa, oli kroppa aika jumissa illalla. Selkä lähinnä. Mies on kovin hehkuttanut ja ollut ylpeä mun jaksamisesta. Ja ottanut innolla kuvia kun istun maha pystyssä jossain rämeikössä heittelemässä virveliä Kemijokeen tai Ounasjokeen :D Ne on kuulemma "pojan ekat kalareissukuvat" :LOL:

Nyt vklp pe-la yönä en saanut millään nukuttua.
Poitsu on tämän parin viikon ajan välillä ollut sivuttain, ja hivuttanut ittensä pois raivotarjonnastakin... Mutta tosiaan nyt pe-la-yönä päätti sitten tosissaan änkeä raivolla raivotarjontaan...! Teki ihan kipeää... Jomotus tuntui kohdunsuulla, kun jätkä potki ylävatsalle, ja päällä hinkkasi alas mielettömän kovaa. On se vaan kasvanut jo niin isoksi, että sen tuntee niin mielettömän hyvin! :heart:

Kamala urakka ollut lukea noita teidän juttuja, ja puolet jo päässyt unohtumaan... Kantoliinoista: sellaista en aio hankkia, enkä todellakaan mitään emman rintareppua, vaan päädyin Manduca-reppuun. Se vaikuttaa todella hyvältä ja monipuoliselta... Ja tietty tukevalta. Ainoastaan positiivista juttua kuullut... Ja vaipparoskis on ollut harkinnassa, mutta ei olla vieläkään päätetty että ostetaanko vai ei.. Sen näkee sitten kun se on ajankohtaista. Asutaan kerrostalossa, ja täältä ei nyt jaksa joka paskavaippaa lähteä juoksuttamaan parkkipaikan roskikseen... Ja mä oon aika hajuherkkä. Mutta katotaan nyt jos alkuun pärjäis normi poljinroskiksella, kun paketoi vaan sen vaipan hyvin.

Huomenna mennään tekemään mökkikaupat, ja sen jälkeen alkaakin kamala budjetointi rahojen suhteen. Suurin osa menee autoon, ja kattoo sitten mitä loppurahoilla tekee. Pitäis myöskin käydä tilaamassa vihkisormus. Päädyin Kalevalan Aaria-sormukseen valkokultaisena, sopii hyvin tyyliltään mulle, ja kun kihlasormuskin on Kalevalan hopeinen Räisälän sormus. Sit pitäiskin soitella maistraattiin ja alkaa miettimään hääyötä :heart: Hih, ja seksi on tällä hetkellä aivan mahtavaa!!! Mies on lomalla ja innostunut joka yö herättelemään mua unilta... Ja kun itelläkään ei oo enää paikat kipeenä, niin kyllä maistuu :D :ashamed:

Nyt kone kii ja syömään.

Roona&Tahvo 31+6
 
Viikonloput vietetty ja lenkit lenkitelty.. Huomenna VIHDOIN neuvola! On tuntunut ikuisuudelta kun viimeseen 5 viikkoon ei neuvolaa ole ollut. Joko ne käynnit alkaa tiheneen tässä vaiheessa 2 viikkoon vai vasta myöhemmin? No pääasia että pääsee mitatuttaan tuota mahaa ja kuuleen sydänäänet ja ennenkaikkea kysymään siitä naksumisesta. Eilen naksahti parin tunnin sisään 5 kertaa :eek: onko sekään nyt ihan normaalia enää..

Tuun kertomaan neuvolakuulumisia huomenissa :wave:

kerttuneiti ja puru 30+5 :heart:
 
Kerttuneiti, tuuhan kertomaan sitten, mitä sulle sanotaan siitä naksumisesta. Mulla naksuu nykyisin kans montakin kertaa päivässä... Unohdin ihan täysin kysyä neuvolalääkäriltä tuosta viime viikolla.

Jee, kohta ruokaa; uusia pottuja ja piffiä. Jälkkäriksi mamman marjapiirakkaa tuoreista mansikoista ja/tai mansikoita ja jätskiä. :p
 
Ensi yönä olisi lähtö Pärnuun, joten en pääse koneelle vähään aikaan. Lähdetään sinne miehen kanssa sen kaverin kämpille ja toivottavasti ehditään käydä jossain kylpylässä. No torstaina tullaan vasta takaisinpäin, joten eiköhän tässä hyvin ehdi.

Helinä ja vauveli 31+2
 
Huomenta päivää...

Ötzki on viettänyt tässä pari päivää normaalia hiljaisempaa elämää. Onneksi jotain pieniä elonmerkkejä on tullut niin ei tarvitse ihan hirmusti huolestua. On vaan niin outoa kun on tottunut aktiivisesti liikkuvaan ja ääniin reagoivaan Ötzkiin niin nyt pieni ei tahdo oikein reagoida mihinkään. Onneksi sentään liikkuu niin tietää ettei tarvitse olla turhaan huolissaan. Näitä tällaisia parin päivän pätkiä on ollut aikaisemminkin ja aina on jossain vaiheessa, ennemmin tai myöhemmin, palattu entiseen...

Olkkis ja Ötzki 32+1
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

Onpa ollut varsinainen heinäkuun alku. Muutettiin viikonloppuna ja se piti kiireisenä viimeiset pari-kolme viikkoa. Pakkailin edellisessä kämpässä hissukseen aina duunin jälkeen ja yllättävän kauanhan siihen meni aikaa. Ei vaan ollut voimia tehdä sitä kerta rysäyksenä. Noh, nyt uudessa kodissa ja vuorossa tavaroiden purku - ihan yhtä hissukseen kuin pakkauskin :).

Viime viikolla rupesi ensimmäistä kertaa paikat ja psyyke pettämään. Oli sellainen olo ettei valmista tule ikinä, oksetti, päätä särki, itketti ja kaikki tökki. Neuvolassakin vähän huolestuivat kun oli vitivalkoinen ja muutenkin huonon näköinen. Hemppa oli kuitenkin 126 ja paineet vain vähän kohonneet (en muita niitä nyt ulkoa). Pissa oli puhdas joten totesivat, että ilmeisesti vaan muutosta ja työstä aiheutuva stressi. Noh, nyt on muutto takana ja loma edessä... kyllä tämä tästä :) Torstaina sitten ensimmäistä kertaa Espoossa omalle neuvolatädille. Toivottavasti on kiva tyyppi.

Ostin viikonloppuna huuto.netistä ihanat käytetyt Teutoniat. Voi kun saisimme ne jo pian! Heh, olen niin ensi kertalainen lasten kanssa etten ole ikinä edes työntänyt vaunuja. Siis tottakai olen niihin koskenut mutta en työntänyt mitään pidempää matkaa :kieh: . Ihan sika makeeta, nyt asiat rupeavat konkretisoitumaan ja pikku hiljaa tajuan, että minusta tulee ÄITI :heart: .

Muuta sitten ei ollakaan vielä lapsen eteen tehty/hankittu. Pikku hiljaa hyvää tulee ja onhan tässä vielä pari kuukautta aikaa. Eikä se aika pysähdy siihen synnytykseen, kerkeehän senkin jälkeen hankkimaan vielä tavaroita. Ei muuta kuin mies kauppaa! Turvakaukalo taitaa olla se pakollinen hankinta, että pääsee sairaalasta ylipäätänsä kotiin.

Mitäs täällä sitten olikaan muuta puhuttu. Vaipparoskista ei meinata todellakaan hankkia. Kyllähän ne nyt normaali roskikseen menevät, pitää vaan viedä useammin ulos. Ja jos tosiaan rupeaa hajuhaitoja tulemaan niin ei muuta kun partsille. Tosin siinä se pelko, että unohtuu sinne useaksi päiväksi :kieh: . Kantoliinasta ja repusta muistan myös juttua. Siihen en osaa sanoa vielä mitään kun en ole sellaisia ikinä kokeillut. Idea varmasti kummassakin hyvä mutta pitää nyt katsoa ja harkita ennen kuin lähtee sellaista ostamaan. Ovat kuitenkin tyyriitä eikä tuota rahaa ole yhteen liikaa tämän muuton vuoksi.

Tässäpä tällä kertaa kaikki ja olihan sitä. Toivottavasti nyt pääsisin useammin tänne kirjoittelemaan ja päivittämään kuulumisia kun muutto ohi ja työtkin takana. Nyt pitäisi vaan oppia ottamaan rauhallisesti ja jättää stressit muille. Mukavaa viikkoa kaikille ja toivotaan, että aurinkokin näyttäytyisi jossakin välissä. Ainakin täällä Espoossa on todella syksyistä ja märkää :(

Cummastelija 30+0
 
Terve vaan kaikille,

Meillä on nyt varmistunut se asunto Espoosta. Niin ihanaa päästään asumaan siihen asuntoon, josta tykättiin. Nyt vaan odotellaan myyjän yhteydenottoa tiistaina ja sitten kuullaan koska meistä tulee espoolaisia. Möykystä tulee espoolainen? jotenkin hauskaa kun on ite asunut pienellä paikkakunnalla koko ikänsä ja oma lapsi kasvaa isossa kaupungissa.

Viime viikolla varasin jo ekan ajan neuvolaankin espoosta. Nyt tarvis pian varata aika synnytyssairaaloiden tutustumiskäynneille. Mitä te ok-seutulaiset suosittelette synnytyssairaalaksi? nyt olen jotenkin kallistunut äippäpolille.

Kukas se ol ku kysy siit mun viime viikkoisesta neuvolareissusta? Joo olin tosiaan turussa. jo en tiedä oliko hän sitten ollut pitkään pois työelämästä ja siksi vähän kangerteli. no jätän hänet omaan arvoonsa. kohta täytyykin soittaa neuvolaan ja varmistaa jo varaamani aika.

Tosta nukkumisesta. olen huomannut et mulla vaikuttaa paljon se millaisessa sängyssä nukun. Meillä on kotona siht kova sänky ja siinä nukun todella hyvin, lukuunottamatta pissakäyntejä yöllä. parhaimipina öinä tosiaan saatan köydä jopa kuusikin kertaa :whistle:
Onneks saan tosi hyvin unta.

Hiljaisuus toivotaan että sinun tilanne nyt tasaantuisi ja vauva malttaisi olla vielä hetken.

hyvää alkavaa viikkoa kaikille

jooseppi & Möykky 31+5 :heart: ja kohta 8 kk takana :whistle:
 
Terve vaan kaikille,

Meillä on nyt varmistunut se asunto Espoosta. Niin ihanaa päästään asumaan siihen asuntoon, josta tykättiin. Nyt vaan odotellaan myyjän yhteydenottoa tiistaina ja sitten kuullaan koska meistä tulee espoolaisia. Möykystä tulee espoolainen? jotenkin hauskaa kun on ite asunut pienellä paikkakunnalla koko ikänsä ja oma lapsi kasvaa isossa kaupungissa.

Viime viikolla varasin jo ekan ajan neuvolaankin espoosta. Nyt tarvis pian varata aika synnytyssairaaloiden tutustumiskäynneille. Mitä te pk-seutulaiset suosittelette synnytyssairaalaksi? nyt olen jotenkin kallistunut äippäpolille.

Kukas se ol ku kysy siit mun viime viikkoisesta neuvolareissusta? Joo olin tosiaan turussa. jo en tiedä oliko hän sitten ollut pitkään pois työelämästä ja siksi vähän kangerteli. no jätän hänet omaan arvoonsa. kohta täytyykin soittaa neuvolaan ja varmistaa jo varaamani aika.

Tosta nukkumisesta. olen huomannut et mulla vaikuttaa paljon se millaisessa sängyssä nukun. Meillä on kotona siht kova sänky ja siinä nukun todella hyvin, lukuunottamatta pissakäyntejä yöllä. parhaimipina öinä tosiaan saatan köydä jopa kuusikin kertaa :whistle:
Onneks saan tosi hyvin unta.

Hiljaisuus toivotaan että sinun tilanne nyt tasaantuisi ja vauva malttaisi olla vielä hetken.

hyvää alkavaa viikkoa kaikille

jooseppi & Möykky 31+5 :heart: ja kohta 8 kk takana :whistle:
 
Jouduin taas viime perjantai-iltana (rv29)sairaalaan vuodelepoon, Tällä kertaa KYS:siin eli Kuopin yliopistolliseen sairaalaan.. eli aloin pe supistella taas kivuliaasti ja sit lorahti verta oikein kunnolla. Säikähdin tietenki ihan kamalasti ja soitin äitipolille minne tietenki käskivät heti tulla. Miehen kans mentiin sit JKL:lään, supistukset säännöllisiä, verta tuli kohdunsuulta (yleensä merkki synnytyksen käynnistymisestä ) ja kohdunsuu pehmeä. Laittoivat eka saliin, jossa seurattiin vuotoa ja supistuksia. Vauvalle laitettiin kortisonia keuhkojen kypsyttämiseksi ja ite Sain kolmea eri lääkettä ja nestetipan, mut mikään ei auttanut ja lopulta supistuksia tuli jo 3min välein. Silloin tehtiin päätös kuopioon siirtämisestä koska alle 30 viikkoisia ei anneta syntyä JKL:lään, tääl kuopiossa on paremmat tehohoidot keskosille ku on yliopistollinen sairaala. Eli minut lähettiin tuomaan ambulanssilla pika vauhtia tänne kyssiin, mies tuli omalla autolla perässä. Ambulanssissa supistukset onneks alko vähän hidastua ja täällä sain neljännen lääkkeen, mikä vihdoin auttoi!! Nyt oon sitten perjantaista asti maannut sairaalassa vuodelevossa, koko ajan menee supistuksia estävää lääkettä suoneen ja antibiootteja tulehduksen varalta. Tänään sain vihdoin osastolla liikkumisluvan ja tänään myöskin lopetetaan lääkitys, jonka jälkeen katotaan alkaako supistukset uudestaan. Pitäkää peukkuja ettei ala supisteleen,ois niin ihana päästä pikkuhiljaa kotia tai edes saada siirto takaisin JKL:lään.. meinaa olla ikävä lapsia ku en ole perjantain jälkeen heitä nähnyt... :'( Onneksi sain pikkusiskon meille viikoksi hoitamaan lapsia, niin mies saa käydä töissä ja minä voin rauhassa maata täällä...

Tällasta tänne, toivoa sopii että vauva nyt pysyis vielä massussa...

Anrika & Tepi 29+3
 
Anrika hirmuisesti voimia ja jaksamista. Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja Tepi pysyy sisällä vielä muutaman viikon. Jokainen päivä on kuitenkin plussaa ja auttaa lasta kehittymään kohdussa. Kuulostaa tosi pelottavalta tuo kokemuksesi, tsemppiä :flower:

Jooseppi tervetuloa Espooseen =) Itse olen nyt ollut virallisesti kaksi päivää espoolainen, sitä ennen koko elämäni stadilainen. On tässä kyllä totuttelemista mutta fiilis on kyllä ihan hyvä.

Synnytyssairaaloihin en varsinaisesti osaa ottaa kantaa kun itselläni on tuloillaan esikoinen. Kaverini ovat synnyttäneet sekä Kättärillä, Naistenklinikalla että Jorvissa. Kaikista on ihan hyvää kuullut. Jos jokin on mättänyt niin sitten kyseessä on ollut enemmänkin henkilökemia asia ja sillehän ei voi mitään, ei siis ole sairaalan vika jos hoitaja ja äippä eivät tule keskenään toimeen. Itselläni oli tarkoitus synnyttää Kättärillä ja siellä olen ultrat hoitanut (kaikki pelasi hyvin, pelkkää positiivista palautetta). Mutta nyt kun tuli muutto maaseudulle :LOL: niin vaihtoin synnytyssairaalaksi Jorvin. Ajattelin, että tärkeintä on päästä sairaalaan ehkäpä mahdollisimman pikaisesti. Keskustan (siis H:gin) läpi ajaminen ruuhkassa on erittäin hidasta enkä halua esikoistani auton takapenkille joten siksi Jorvi itselleni paras ratkaisu. Vielä en ole päässyt tutustumaan Jorviin mutta menossa ollaan... tule sinäkin :wave:

Cummastelija 30+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja jooseppi:
Viime viikolla varasin jo ekan ajan neuvolaankin espoosta. Nyt tarvis pian varata aika synnytyssairaaloiden tutustumiskäynneille. Mitä te pk-seutulaiset suosittelette synnytyssairaalaksi? nyt olen jotenkin kallistunut äippäpolille.
Mikä äippäpoli? Itse en ainakaan voi suositella Jorvia. Kysele privassa jos haluut tietää miksi. EI ole mikään henkilökemiaongelma vaan moni muukin on kokenut siellä samaa. Nyt oon itse menossa Kättärille, mistä en oo kuullut kuin hyviä kokemuksia, mutta nää on taas niitä juttuja mitä itse kukin hyväksi kokee....

Anrika: Tsemii sulle ja Tepille! Onneksi suomalainen lääketiede osaa auttaa pienilläkin viikoilla syntyneitä keskosia joten ei kannata heittää kirvestä kaivoon vaikka nyt Tepi päättäisikin väkisin tulla ulos. Mun pikkuveli syntyi jo 80-luvun alussa melkein 3kk etuajassa ja silti on nyt normaali nuorimies! Kaikki on siis mahdollista.

Ötzki taas pönkii... Heräs just uniltaan ja virtaa taas riittää... :D

O&Ö
 
Anrika Tsemppiä sinne ja toivotaan tosiaan, että supistuksia ei enää tule! Yhdyn edellisiin, että onneksi nykyään on hyvä hoito pienilläkin keskosilla, jos Tepi nyt ei meinaa malttaa masussa pysyä. Toivotaan kuitenkin, että säikähdyksellä selviät! :hug:

Minulla on neuvolakäynti taas takana ja tässäpä sieltä infoa:

Rv 30+0 (26+1)
Pissa puhdas (puhdas)
Verenpaine 130/76 (132/70)
Paino 70,2 kg (67,8 kg)
Sf-mitta 26 cm (22,5 cm)
:heart:syke +
Liikkeet ++
Tarjonta RT

Kaikki oli siis ok! Seuraava käynti kolmen viikon päästä. Ahdistaa tuo painon nousu :kieh: Neuvolatäti ei siitä mitään sanonut, mutta itseä hirvittää, kun luku alkaa seiskalla.. Tärkeintähän se on, että vauvalla kaikki on hyvin, mutta silti! (Aina pitää olla joku mistä valittaa :) )

uneksija85 ja papu 30+0 :heart:
 
VIIKOT SENKUN VAAN Poksuu 29+0 :flower:

Anrika Voima :hug: ja niitä kuuluisia tarrasukkia tepille =)

Uneksija85 olisit ihan huoleta tuon painon kanssa :x ja murehtisit vasta kun se alkaisi ykkösellä.. :ashamed:

Äippäpoli?? En ole moisesta kuullutkaan..itse synnyttänyt sekä kättärillä että naistenklinikalla ja molemmat eri ihania sairaaloita synnyttää.. :)

Äippä35v ja Nuppu29+0 :flower:
 
Moikka,

voi anrika. koitahan nyt jaksella siellä ja voimia myös pienelle masukille. toivottavasti näet lapsesi pian :hug:

täällä maalainen sekoilee noiden pk-seudun synnytyspaikkojen kanssa :ashamed: eli siis tarkoitin tuota naistenklinikkaa :LOL: maalainen ei ole tottunut siihen et on varaa valita vaan tottunut siihen et sinne mennään mihin päästään.

Uneksija sun painonsnousu on vielä pientä ja saat sen varmasti nopeasti tiputettua takaisin alkulukemiin.

Cummastelija: päästään muuttaa espooseen 15 elokuuta, jännittää ja hiukan hirvittää sinne muutto täältä maalta. odota kyl innolla et pääseen laittaa uutta kotia kuntoon :heart:
Joskin täytyy kyl myöntää et hiukan ahdistaa ku kaikki jää niin viime tippaan.

Jooseppi & Möykky
 
Anrika kovasti toivotan jaksamista teille! Toivottavsti suppailut on jo hellittäneet. Mikähän sut saa supisteleen? Kai ne on tulehdukset ym poissulkeneet. Kuulosti tosi hurjalle toi sun kertomukses, joten varmasti olisin ollut sun sijassa aivan hermoraunio.

Miina tuolla mahassa muljahtelee siihen malliin että äänähdyksiä pääsee suusta kun tuntuu jo niin voimakkaana ja kipeinä nuo liikkeet. Välillä vihloo alapäätä ja meinaa jalat lähteä alta kun nivuseen käy kipeää.

Mulla olis kans torstaina neuvola ja kyllä hirvittää että mitähän se puntari siellä nyt oikein näyttää.... On ollu sellainen olo että olis noussu kovasti paino ja nyt on tullut toiseenki jalkaan välillä turvotusta. Mulla on aiemmissa raskauksissa alkanut kunnolla turvottaa tuossa 34-37 viikoillla....toivottavasti säästyisin nyt pahemmilta nestekertymiltä :/

Mua odottaisi mattojen pesu ja leikkimökin maalauskin on vielä kesken. Hommaa riittäisi vaikka millä mitalla kun vain jaksaisi touhuta.
Pää aikalailla tyhjä, ei kunnolla jaksa ees kirjotella.

Naksos&Miina 32+4
 
Nuppu09 ja jooseppi Juu tuntuu hölmöltä valittaa aiheesta, mutta ei taida olla tällä hetkellä muuta mihin kiinnittää huomiota ja kiukkua, kun mieskin on ollut niin ihana viime aikoina :D Eihän tuo tosiaan ihan kauhea luku edes ole!
 
Helou! Ja TRE.lla sataa... Tavallaan kyllä ihana, ettei ole ainakaan paahtava helle.. Mutta silti kurja keli, kun miehellä vielä lomaa, niin tekisi mieli ulkoilla ym. Vielä kun jaksaa siis...

Miten teillä muilla LYHYILLÄ ihmisillä, joko alkaa olemaan ähky? Mulle kun se neuvolatäti tosiaan sanoi viimeksi, että hän on pannut merkille, että lyhyillä naisilla yleensä todella vaikeampaa raskauden loppuaika kun maha vie niin paljon tilaa tuossa keskellä? Ite oon siis 153cm pitkä, ja todellakin alkanut olemaan sellainen olo, ettei tässä enää muuta olekaan, kun ihan vaan "täynnä" tota vauvaa koko keskivartalo. Ei kauheena taivu mihkään, vaikea istua edes selkä suorana, puhumattakaan etukenosta... ja kävelykin alkaa olla välillä vittumaista... Tuntuu, että maha roikkuu vvälillä tuolla haarojen välissä, ja taas ylhäältä alkaa ottaa jo tisseihin kiinni. Ja utareetkin tosiaan niin paljon kasvanu, että ilman liivejä ne oikeesti roikkuu tossa mahan päällä jo! Järkyttävää!!! :eek: Mä en jaksais enää olla raskaana... :/ Tänään kunnon ahdistus-olo... "Ääh!"

Huomenna neuvola... sitten taas lisää kuulumisia. Ja tänään on muuten taas viikko vaihtunut!
32+0! Enää 8 viikkoa laskettuun---hullua! :D

Roona&Tahve
 
Voimia Anrika. Toivottavasti pieni jaksaa vielä vähän aikaa kasvaa, mutta kuten täällä jo toettu, Suomessa kuitenki keskoshoito on hyvää ja olettehan teki jo viimesellä kolmanneksella menossa.

Me käytiin viikon reissussa ja palattiin vasta kotia. Ihan kypsä oon jo tähän oottamiseen varskinki ko riesaksi on tullu yönärästys, johon ei auta ees Rennie eikä kohoasento.

Hemppu 32+3
 

Yhteistyössä