Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Carlotta, et oo ainut. Ei ees harkkarisuppareita täällä. Kuten ei koko ekan raskaudenkaan aikana mitään ennen käynnistystä...

Marja, onneks asioilla on tapana aina järjestyä! (mun ajatusmalli, sillon ku kaikki tuntuu menevän just päin vastoin kuin itse toivois...) Ei varmaan paljon lohduta : /

Mä niin odotan huomisia labroja. Mulla kädet ja jalkapohjat räjähtää, sattuu koskea yhtään mihinkään ja kävellä.. Onneks ei sentään sitä turvotusta oo tähän kaupan päälle. Ja mikään rasva ei kyl oo helpottanut sitten niin yhtään, mutta onneks asioilla on tapana järjestyä :headwall: :LOL:

Kiippu & kj (37+6)
 
kaz
Kyselyistä puheen ollen, niin ei ole tullut kyselyitä, että joko syntynyt. Vanhemmille olen kertonut leikkauspäivän ja äitikin kysyi lauantaina vain, että jännittääkö.

Ainoa kysely tuli tänään rautakaupassa meidän luottomyyjältä (mies), että eikö sitä vielä olla jakauduttu. Ja neuvoi lähtemään kaupungille shoppailemaan :D heh. Kerrottiin sitten sille, että perjantaina on eräpäivä, että ei uskalla kyllä isommin rehkiä. Meinasi itselläkin naurattaa, että on kyllä monipuolista palvelua ja neuvontaa tarjolla puukeskuksessa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: eliiisa
Ai niin, pakko sanoo vielä, kun kai porukka yrittää vaan lohduttaa, mutta AI ETTÄ mun tekis mieli :stick: niitä jotka mun tuskailuun vastaa että "ei sinne kukaan oo vielä jääny". Kun ensin siis ovat tiedustelleen että JOKOJOKOJOKOJOKOJOKO! Jos NE on noin malttamattomia niin mitä hittoa ne luulee että mä oon?!??!?!?! AELTmne.tneriueåi5349058#=%#¤&€$$€ *sekookohtalopullisesti* :headwall:
-ei lisättävää-
 
  • Tykkää
Reactions: Hassel
Onnea Hipsunen! :flower:

Neuvola kuulumiset tältä päivältä

paino +400
turvotus +
prot+
gluk -
Hb 114
kohdunpohja 37
painoarvio 3,9kg
RR eka 140/88 toka 126/85

Neuvolasta sitte suoraa polille alapaineen takia seurantaan.

Polilla sitte käyrille, verikokeet, verenpaine ja virtsanäyte.
Kaikki oli ok. Eikä ollut virtasassakaan protskuja.
Verenpaine oli silti pitkän lepäilyn jälkeen 118/82 mutta sanoivat että huolestuu vasta kun menee alapaine yli 100.
Lääkärillä kävin sitten vielä lopuks joka teki sisätutkimuksen ja sanoi että tekee ronskimman tutkimuksen jos vaikka auttais synnytyksen edistymiseen..
No paikat oli auki mutta kanavaa jäljellä ja en sitten saanu tietää paljon oli auki kun ei kirjannu korttiin :/
Ultran perusteella painoarvio on tällä hetkellä 4,2kg :O Eli jättiläinen tulossa!
Jatkoksi sain ohjeet että 2 pvä päästä verenpaine mittaukseen neuvolaan ja virtsa katsottava uudelleen.
Polille aika varttuna ensiviikon tiistaille.

Hassel Polin lääkäriltä kysyin vatsan kutinasta ja vastaukseksi sain että normaalia on kun iho venyy.. eriasia jos maksa-arvot heittävät.

Poli käynti oli sitten sellsaset 5 tuntia..

O&O + pikku jäppinen 40+2
 
O&O,joo venymisestähän tuo yleensä. Vissiin menee vähän keltaseks jos sitä hepatoosia vai mitä se nyt oli...vai missä se nyt oli...vai miten se meni :D
Voi ihanaa! Pääsit jättiläiskerhoon :O . Katotaan ny sitte kummalla isompi :LOL: . Ja kuinka kauan synnäri kestää näillä kiloilla!!! Mulla vasta seuraava käynti pe, tavallinen nla. Edellinen oli...ööö...kai toissa viikon perjantaina tai maanantaina. Hyvä muisti mulla. No pari viikkoa siitä on reilusti kuitenki.

Mä varasin jo huomiseks vyöhyketerapia-ajan...ei sillä että mitenkään epätoivonen olisin ;) . Sodassa ja rakkaudessa kaikki keinothan oli sallittuja?
 
nyt tulee maailman omanapaisin valitusviesti, anteeks jo etukäteen!! :attn:

miulla on tänää vissii maailman huonoin päivä, kiukuttaa vaan KAIKKI asiat! (ja jostain syystä kaikki mitä mies sanoo/tekee, eikä sekään oo millään parhaimmalla tuulella, et koht on varmaan joku kolmas maailmansota käynnissä..) mies kysy et kuka päivystää huomenna, jos lähtö tulee, ku hän on toisel paikkakunnal töissä, ni ei sielt sit ihan äkkiä pääse, tokasin sit vaa et no varmaa ambulanssi päivystää, mut eihän tää kuitenkaa tuu vaik miten toivois!! kypsyttääää..... :kieh:

mihinköhän lähtis tän suunnattoman v-tutuksen purkamaan.. tekis mieli juosta vaik taloo ympäri, jos se auttas (sekä siihen ketutukseen ja synnytyksen käynnistymiseen?) kuuluuks tää hermojen kiristyminen loppuraskauden vaivoihin?? :mad:

tiikkonen ja "JD" 38+3
 
Onnea Hipsunen:heart:

Sadepäivä= sisäpäivä enimmäkseen:kieh: Mitä nyt poijaat kävellen haki eskarista ja koulusta...muuten niin pitkäveteistä. Alkaa tämänkin duracellpupun vireystaso laskemaan. Kuopuksen kanssa leipastiin sämpylöitä ja niitä nyt sitten vähän väliä ahmittu..että painoa vaan kerrytetään!
Kuorsataan sitä täälläkin :wave: Normaalisti siis en kuorsaa,mutta aina loppuraskaudesta kun lihoo ja varsinkin jos on sattunut selälleen kellahtaan niin aina säikähtää ja herää kun kuuluu karmeaa murinaa. Mies ei taida kuullakkaan kun ei ole asiasta kommentoinut.

On tosiaan aika paljon sektioita tullut...mun pahin pelkoni on joutua sektioon:O
Tottakai siihen suostun jos vauvan henki tai omani on uhattuna,mutta silti kaikki tekniset viillot hirvittää!!! Mun ihokudos on sellaista että kaikki haavat ja jopa luomenpoiston jälkeen pieni leikkaushaava paranee maailman hitaimmin ja jää iäksi punainen jälki. Esikoisesta leikatun välilihan haavakin parani hitaammin kuin kahden muun kohdalla itsekseen syntynyt haava.

No nyt odottelemaan miestä kotiin,että pääsen YKSIN pienelle lenkille.

Klematis RV 38+1
 
No niin vierailut on ohitse ja neiti melkein nukkuu... Josko nyt ehtisi kirjuuttamaan pitemmän tarinan...

Eli tosiaan olin sairaalalla jo vähän yli 24 ja käyrässä ei ollut kätilöt tyytyväisiä pienen sykkeisiin... Siinä sitten puoli tuntia seurailua niin tuli ilmotus, että saliin lääkäri puhkasee kalvot! No kalvot puhkastiin ja vesi oli sitten vihreetä, lääkäri yritti toista tuntia ottaa vauvan päästä verinäytettä, että saataisiin kuva onko vauvalla kaikki hyvin... mutta tuloksetta...näytettä ei saatu...
Lääkäri antoi kaksi vaihtoehtoa eli leikataan tai jatketaan riskillä, voitte varmasti arvata, että suusta pääsi heti että mennään jo! Sektiopäätös tehtiin 02.13 takarajalla 30 min ja 02.40 minun suloinen pieni neiti ilmoitti olevansa kunnossa! Vauvalla oli kaikki heti alusta oikein hyvin ja pääsi tätin kanssa synnytyssaliin kun minä jäin vielä paikattavaksi ja heräämöön! Lääkäri sanoi jälkikäteen, että ehkä lähettiin vähän liian hätäiseen päätökseen, mutta parempi näin!!

Olen todella kiitollinen, että sattui lääkäri mikä ei ollut valmis ottamaan riskiä ja sanoi suoraan että kannattaa leikkausta! Koko tiimi mikä ympärillä pyöri osasi asiansa ja vaikka itku pääsi ja pelotti perkeleesti niin jaksoivat tsempata ja lohduttaa!

Täällä voidaan nyt ihan hyvin! Pieni neiti on nukkunut hyvin eikä turhia itkeskele ja tissikin kelpaa oikein hyvin! Ärsyttävää vaan, kun joutuu herättämään 3 tunnin välein!
Minut on pidetty vähän liiankin hyvin lääkittynä ja yhden ainoan kerran olen ehtinyt pyytää jotain kipuun ennakoivasti! Nytkin vieressä kaksi kippoa pillereitä odottavat ottajaansa eikä vielä tunnu edes olevan tarve! Sektiohaava ei ole edes kipeä! Olen käynyt jo kävelemässä kanttiinissa ja vauvaa hoidellut itsekseni melkein koko päivän :heart:

Hipsunen ja Miss Ihanuus :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Kiippu ja Jemmiksi
Oih, Hipsunen se kävi pyöräyttämässä sitten pienen tytöntyllerön! Onnea roppakaupalla :heart: Miksi päädyttiin hätäsektioon?

klematis Mä olen samoilla ajatuksilla, olis ihan kamalaa joutua sektioon! Mua ei ole ikinä leikattu, joten kokemusta ei moisista hommeleista ole, mutta ehdottomasti synnyttäisin mieluummin alakautta.

tiikkonen :hug: Kyllä tuo kiukuttelu on ihan normaalia! Se on sitä samaa ihanaa hormonia jota erittyy kuukautisten aikaan ja saa meidät naiset muuttumaan kiukkupusseiksi :saint:

O&O Ai, sä pääsit käyrille paineiden takia, mun tilaa vaan tarkkaillaan päivittäisillä neuvolakäynneillä vaikka olivat tänään 144/90 ja pissassa protskut yhdellä plussalla..Noh, eipä silti, ei toi viiden tunnin sairaalareissukaan niin houkuttavalta kuulosta ;)

Peppi vetää taas ympyrää masussa kun tämä äiskä intoutui vähän syömään irtokarkkeja :whistle:
Ja todellakin, liikkeet on kipeitä!! Jotkut liikkeet tuntuvat inhottavana paineentunteena peräsuolen kohdilla...
 
Hipsuselle onnittelut! Ihanan pieni prinsesssa.

Mulla esikoisesta tuli eka supistus 41+2 ja syntyi sitten 41+4, mitään muitakaan tuntemuksia tai muutakaan ei ollut ennen tota. Tää toka raskaus on kyllä ollu ihan toisenlainen, ku ekat supparit tuli jo jolai 25 viikolla ja viikolla 36 oli paljon supistuksia ja menkkakipuja, mutta nyt sit kuitenkin yliajalla mennään...TAAS!

Onko teillä muilla sellaista jännää nipistelyä pallean kohdalla tai siis sellaista, et sattuu paljon, ihan kuin sähköiskuja tulis ihan kylkien keskelle alle. Mulla tänään se sai ihan laatan lentämään ja sattui ihan hulluna ja tuli tosi huono olo...ihanaa olla raskaana!

Jaksaiskohan sitä nyt vaikka alkaa jotain hetkutus jumppaa virittelemään tässä kotona jospa sillä tulis muutamia suppareita ja pääsis käyntiin? Verhot vaan äkkiä kii :)

MioMio 40+1
 
Vaniljainen Joo ei toi kököttely ollu kyllä kivaa ku kokoajan sai vaa odottaa jotain tuloksia.. Mutta hyvä ku kuitenki pääs tarkastaa että kaikki on hyvin.. nyt sitte yli huomenna ja perjantaina neuvolaa ja seuraavan kerran tiistaina polille.. ellei tää JÄTTILÄINEN ennen sitä päätä tulla ulos jota todella toivon.. 4,2kg kuulostaa jo ihan liian isolta mun korvii ku esikoinen oli vajaat 3,5kg...
 
Mulle voi tuohon ekalle sivulle laittaa synnäriks NKL. Sukupuolta me ei tiedetä.

Saako sinne teidän FB-kerhoon liittyä tai jutteletteko te jossain ns. suljetussa ympäristössä? Esikoisen kanssa olin sellaisessa suljetussa ryhmässä, mutta nyt en ole sellaista ollenkaan löytänyt ja olis kiva sellaiseen päästä mukaan.

Netissäroikkuva MioMio
 
Taas on syntyny pikkuisia paljon. Onnea kaikille!!

Täällä myös yksi kuorsaaja! :wave: Mies menny muutamana yönä sohvalle nukkumaan kun ei kuulemma saa mun vieressä nukuttua. pari päivää sitten nauro että oli yöllä herätelly mua että sais kuorsauksen loppumaan, mutta olikin vaan menny pahemmaks. Tokasin vaan että mitäs herättelee keskellä yötä kun nukun muutenki huonosti.

Kyselyitä ei ole onneksi tullut. Miehelle kylläkin päivittäin. Kärsiköön hän sitte niistä.

Piti aloittaa operaatio mukulanhäätö jo tuossa viikko sitte. Siivonnu olen ja huhkinu muutenkin paljon. Mutta saunaan ei ole päässy, kun ei ole omaa saunaa : / Ja eipä tuosta miehestäkään mitään apua näytä olevan. Kovin on puhunu että rupeaa hommiin, mutta pyh ja pah!
Taitaa vaan täytyä odottaa siihen että käynnistävät joskus.
Olen nyt koittanu keksiä joka päivälle tekemistä että aika kuluis mahdollisimman nopeesti. Tänään oli vuorossa kynsien huolto ja intialainen päähieronta. Oli kyllä mukava päästä välillä hemmoteltavaks. =)

Nyt sohvalle makoilemaan ja kattomaan leffaa :popcorn:

Santzuu ja poitsu 38+1
 
kiitoksia äippäliini ja Raisu synnytyskertomuksista,hieman poikkesivat toisistaan...toivottavasti raisun vauvalla kaikki hyvin ja pääsisitte kuitenkin pian kotiin nauttimaan vauva-arjesta <3

Vaniljainen toivottavasti nuo paineet eivät enää tuosta nousisi:O!!ja jos muita oireita ilmenee niin heti vaan yhteyttä polille tai neuvolaan..

Hasselin intti kommentti oli varmaan Jemmiksille ;D kyl tääl mies ihan kotona on,mitä nyt töissä käy päivät :p

Hipsunen onnee tytöstä ja onneksi kaikki oli ja meni loppujen lopuksi hyvin!! =)

MioMio juu FB ryhmää varten laitan vaikka sulle mun nimen niin kun pyydät akaveriksi ja mie hyväksyn sen niin sen jälkeen voin sut lisätä ryhmään *=)

Tänään oli sit neuvola ja oli iloinen yllätys...mut ennen iloisia uutisia;kaikki hyvin,paineet 129/71,hemppaa ei ole muuten multakaan katottu ainakaan 3viikkoon,rt ja laskeutunu on mutta ei kiinnittyny eikä varmaan sitä teekään.JA sitte laitto lähetteen äitiyspolille josta soitettiin jo iltapäivällä!!kyseli et miten vauva liikkuu jne ja sit sano et keskiviikko aamuna 9.30aika ku sillo on se 41+3 ja katotaan missä vaihees on paikat,selitin sille viime tilanteen ja sano et hyvältä kuulostaa et varmaan sit käynnistetään jos on sali vapaana!!!!toivottavasti en hehkuttele liikaa ja pety mut oih jos ne käynnistää!!mulla kyllä on tänään tuntunu et tänä yönä jotain tapahtuu:cool: supistusten/kipujen/olotilan takia..jos niin tää on niin itepäinen et ku aletaan puhuun ulosottamisesta niin sitte ollaanki sitä mieltä et eiei kyl mie ite päätän milloin ulos tuun!no toivottavasti!mut jos ei niin onpa tuo keskiviikko mitä odottaa =) sain jo hoitajanki sit buukattua,serkkutyttö tulee huomen illalla yöksi ja kattoo poikaa keskiviikkona ku on aika,mies pyytää huomenna sen vapaaksi,tivottavasti ei ihan turhaan,niin no jos pakit polilta tulee niin voi mennä sit töihin..
 
  • Tykkää
Reactions: Mayah
Mä vihaan mun miestä...Mä en käsitä, et mikä sitä vaivaa, mutta se on niin ärsyttävä, että ei mitään rajaa. Jos nyt pitäis sen kanssa lähteä synnyttää, niin tulis varmaan ihanan ikimuistoinen keikka....Mut ainii, eihän tässä mitää synnyttämään olla lähdössä ja mies ei ole edes halukas edesauttamaan tilannetta...

Plaah, loppuis jo tää ja sit jaksais ehkä taas leikkiä esikoisen kanssa ja mies normalisoituisi (ehkä) ja sais oman kropan takas tai ees vähän kevyemmän kropan..

Sori taas valitukset!
 

Yhteistyössä