Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Onnea vauvansa saaneille! :flower:

Pahoinvointi palasi tänne joskus 32 viikon tietämillä. Onneksi on ajoittaista, mutta ikävää silti. Ja ei oikein ruoka maistuis, mutta pakko on jotain syödä.

Jemmiksillä on kyllä ollut taas lääkäri! Voii että, miten tommosia tolloja riittää? :stick:

Täällä tänään ollut vähän hermojen kiristelyä. Väsynyt olo ja aamulla ajattelin että nukun päikkärit esikoisen kanssa, mutta eipä se tänään nukkunut mitään päikkäreitä :headwall: Mies kun tuli töistä, niin tää mamma painui unille ja käski miehen hoitaa ruuan laitonkin, oli jopa tehnytkin! =)

Nessu ja pieni 36+5
 
Minusta olisi kans kiva kokea se ennen laskettua aikaa tapahtuva synnytys, kun molemmat edelliset on menneet huimasti yli. Jotain jännitystä tähän! Maha on pinkee koko ajan ja harkkareita tulee ja menee, muttei mitään oikeata merkkiä että synnytys joskus käynnistyisi. Heh, viimeks neuvolassa terkka sanoi vahingossa viime viikkoa tarkoittaessaan, että viime vuonna, niin totesin siihen, että vaikka olo onkin kuin norsulla, niin toivottavasti ei yhtä kauan tarvitse raskaana olla :LOL: Sujuvasti vaihdan kyllä norsusta kenguruun mahapusseineni minäkin :D
Turvotus on muuten aika vähissä tänään, mutta silti kädet ovat kipeät ja tunnottomat :O

Vähiin käy, ennen kuin loppuu... max. 4 vkoa... huoh!

M :heart: 38+4
 
Paljon onnea vauvautuneille, teitä alkaa olla niin paljon ettei perässä pysy :D Ja kohta rysähtää kun me muut tullaan perästä.

Oon tehnyt tänään tutkimusta mun supistuksista ja autolla ajaminen (mitä kuoppaisempi tie sen parempi) ja istuminen saa tosi napakoita tulemaan. Kävely taas lopettaa supparit ja helpottaa oloa. Elikkäs viikonloppuna paljon autoilua mitä karmeimmilla kinttupoluilla.Yritän silti olla valittamatta kun kahden viikonpäästä käynnistetään viimeistään kuitenkin.

maximilian ja tyttö 39+6
 
Onnea Äpylille!! :heart:
Ihanaa, että jäi hyvä mieli synnytyksestä :)

Mä liityn myös muiden puhisijoiden ja ähisijöiden joukkoon
Meinaa pieni tuskanhiki iskeä kun on koiran kanssa lenkillä ja kengännauha aukeaa
On kyllä aika puhinaa ja ähinää kun ensin pitäisi saada itsensä kyykkyyn ja solmittua nauha ja sitten vielä pitäisi jotenkin saada itsensä takaisin pystyynkin..
Muutenkin lenkeillä puuskutan kuin höyryjuna, vaikka vauhti on etanatasoa.. :D

Tehtiin taas miehen ja koiran kanssa tunnin lenkki ja vihdoinkin se lenkkeily taisi edes jotain tehdä, nimittäin bongasin housuista pienen, siis tosi pienen, läjän limatulppaa! Miten sitä voikaan ihminen riemastua niinkin ällöstä asiasta :D
Vatsaa myös kiristelee koko ajan ja harjoitussupistuksia tulee koko ajan..
Edistystä, edistystä..pientä sellaista, mutta kuitenkin! :)

Vaniljainen ja Peppi 37+2 :heart:
 
Onnea Äpyli ja R-M :flower: Tuntuu itestä kovin kaukaselta ajatuskin synnyttämään lähtemisestä... :D

Jemmiksi
Jopa sulla ollu lääkärikäynti... :confused:

Niin mulla on tähän mennessä ollu hb:t jotain 132-139, kerran 145.
Mut ennen tuota eilistä käyntiä on kahella edellisellä käynnillä ollu 126 ja nyt oli laskenu 117. Meillä tuo 117 on se raja jollon pitää alottaa rautalisä...
Terkkarin kanssa tuota naureskeltiin et mikä tuossaki et se on just tuo 117 eikä esim joku 115 tai 110... :D

Ai täällä on kerhoki... Minäki voisin sinne liittyä... Vaikka kolmeen paikkaan kirjottelu taitaa sekottaa päätä vieläki enemmän :D

Olisko muuten mahollista jos tuolla fb:ssa nakattas vaikka näin alkuun ainaki tekstin perään nimimerkki...? Helpottas tämmösten lahopäittenki pysymistä kärryllä :LOL:


Talvicci ja Torsti rv.37+4 :heart:
 
Mädchen, joo max. 4viikkoa. Todella tuskastuttavaa! Jos muksulle annetaan matemaattisesti LASKETTU aika niin mikä siinä on, että ne jo ennen syntymää osaa olla niin hankalia, eikä tee niinku käsketään?! Voisivat edes tässä vaiheessa olla uhmaamatta hienoja kaavoja ja tulla kun kerta niin on LASKETTU :LOL:

MAximilian, huomasin saman tänään, että autoilu aiheuttaa suppareita. Siks päätinki lähtee huomenna "pikku" retkelle ;) . No, tulee kyllä melko kalliiks nyky bensan hinnoilla ajella kaks viikkoa suppareiden perässä :D

Ja taas mä roikun täällä vuorokauden vaihtuessa. HAh, no saanpa ainaki päivitettyä heti viikot tuoreeltaan :D .
Mä päätin, etten ala yksin istua täällä, kun mies lähtee huomenna työreissuun kolmen tunnin ajomatkan päähän. Mää lähären mukaan! Synnytetään sitten siellä jos niikseen tulee! Ei tää mihkään synny kuitenkaan. Ja kun näin sanon, niin mun tuurilla käynnistyy ihan vaan sen takia reissun päällä ja synnytän jossain tien poskessa...jokohan se mies luki ton "vauvan syntymä"-vihkosen...hmmm...Täytyy ottaa mukaan niin voi sitten tiukan paikan tullen luntata siitä ;) . No, onneks on sen verran iso auto, että mahtuu penkit kaatamalla tekemään pienen synnärin takaluukkuun tai voin ainaki puhkua ja puhaltaa makuulteen jos ajellaan kovissa tuskissa kotosairaalaan. Kun jäädään ilmeisesti ko. reissulle yöks ja ajetaan sitten sieltä suoraan torstai aamuna takas tänne synnärille käynnistykseen. Jännitystä elämään!
Onpahan sitten ainaki jälkipolville mistä kertoa. Ja hei! Kuka saa hotelliaamiaisen just ennen käynnistykseen menoa? Vedän sellasen määrän lettuja ja croisantteja napaan, että halkeen pelkästään siitä kahtia! :popcorn:.
JOllen halkee ennen sitä tän mukelon edelleen yrittäessä tunkea kyljen kautta ulos! Joo, arpia siinä on vaikka millä mitalla, mutta ei se niistä ulos mahdu...koittais nyt tajuta jo, että menee sitä tunnelin päässä olevaa valoa kohti! Vai vieläkö se sisäsuu on niin kiinni, ettei siellä paljon aurinko paistele :O ? Se nähään...ööö...apua! HUOMENNA!

Eli tosiaan huomenna käynnistykseen...huh huh! Suurin pelko tosiaan on kyllä se, että toteevat sisäsuun olevan edelleen kiinni ja lähettävät takas kotiin "kasvamaan". No, mikäs siinä noita viis kilosia synnytellessä, auts...Sit saavat kyllä tikata oikein urakalla...laitetaan sitten koko alakerta remonttiin kerrasta!

Hyvää yötä vaan kaikille! Suurimmalle osalle toivottavasti parempaa kuin edellinen, nukkukaahan kunnolla niin sit otetaan se suursynnytysrysäys!

Hassel & Tepsukka 39+5
 
Onnea Lunea :heart:

Huomenii!!

Me täällä taas!! Tulihan nukuttua ihan mukavasti viime yö!! 23 aikaan lähin soffalle ja 6.20 sai raahautua väkisin ylös! Tosin siinä välissä kerkes kerran, jos sadankin nousemaan ja menemään takaisin! Mutta ainakin reppukansalainen kuunteli, kun eilen sanoin että ei tänään äiti on vähän väsynyt :D

Hassel uhmaa kohtaloa ja illalla luetaan, että nyt se synnyttää kiireesti vieraassa kaupunkissa :LOL:

Täällä ei autoilu saa aikaan ku kaameen mylläyksen mahassa! Pitää varmaan alkaa pikajuoksijaksi!! Lenkki kaverit ei ainakaan kesken lopu tässä taloudessa!! Juuri käytin ensin colliet ja tuli samalla herätettyä naapurit ku sattu noiden hormooni hirviöiden kanssa 7 koiraa samaan aikaan ulos!! Ja sitten tuon juoksuisen nartun ja luojan kiitos ei yhtään koiraa!! Eli hysin odotteluun kyllästyneet mammat täältä kyllä lenkki seuraa riittääpi kaikille :LOL:

Voi elämä miten vieläkin väsyttää, mut ei auta nyt on pakko jaksaa ainakin puoleen päivään... päikkärit mielessäin...!!

Hipsunen ja Reppukansalainen 39+3 :heart:
 
Onnea R-M, Äpyli ja Lunea :heart::flower:

Hassel onnea talokaupoista ja tsemppiä autoilureissuun! ja jos et tien poskeen synnytä niin etukäteen jo tsemppiä myös to käynnistystä varten :) noita sun tekstejä on aina kyllä ilo lukea :D
 
Onnea Lunea,r-m ja äpyli vauvasta:flower:

Ei itellä muutoksia sen kummemmin kuin alamahaa kiristäny jonku päivän. Suppareita,kivuttomia kyllä tulee ja lenkit onnistuu suht reippaasti vielä.

Että eiköhän loppuun asti mennä...

Pai ja typykkä 37+1:heart:
 
Pitää hiukan korjata tuota omaa laskutoimistusta, kaipa tässä jo max. 3vkolla pääsee :) Aikahan suorastaan lentää!

Mitään oloja ei ole :headwall: Huomenna olisi neuvola, jos sinne fillarointi saisi aikaan jotain supistuksia muistuttavia.

M :heart: 38+5
 
Äpyli ja Lunea onnittelut!!!!!!!!!:flower:

Hassel :LOL: tsemppiä jo etukäteen huomiseen käynnistykseen ja toivotaan et huomiseen asti mahassa pysyis niin ei tarvi ottaa synnytys ohjekirjaa esille reissun aikana,vois olla mies ja itekki aikas paniikissa :D

( . ) illasta tuli huono olo ja vatta sekasin ja pää kipee,meninpä sitte 9 jo sänkyyn..migreeni mut ilman näköhäröjä,normaalisti ku alkaa niillä,vauvaki ollu hiljaisempi ku yleensä,piti doppleri kaivaa viel kaapista ku liikelaskennastakaa tullu oikee mitn pääkivun takia..edelleen jomottaa mut pari pv tuossa meneeki aina,onneks tänään on neuvola,taidetaan pistää lähetettä meneen tänään ja en tiedä joko nyt siirryn äitiyspolin asiakkaaksi,sit ei tarviis enää kauaa mennä ku tulee kalliiksi maksaa monta kymppiä joka toisen pvn käynniltä!!esikoisen aikaan ei käyty missää vaihees polilla vaik yli mentiin mut nyt kuulema muuttunu et loppuaika käydään siellä..no tänäänpä sen kuulee!ja tänään mulla vaihtuu sit neuvolatäti,sellaseen mikä mulla on sit tästä eteenpäin,viimesen kkn sattu kaveri just oleen tuuraamas tuota tätiä ja sitä ennen oli eri neuvola ja siellä tätit vaihtu 3krt muistaakseni eli tää nyt sit olis 5.!en oikeasti kuuluisi tuolle tätille mutta kun olisin joutunut sellaiselle mistä kuulin vaan huonoa palautetta,en halunnu hänelle mennä.jaa ne olis kaupatki auki,jos odottas et aukee noita vaatekauppojaki niin vois lähtee käymään kattelemas,nyt ei jaksa olla vaan kotona,eipä ole kaupungilla tullu käytyä ku suunnillee kerran kuussa vaikka ei kaukana siitä asutakaan..
JiiMii&poju 40+3
 
Viimeksi muokattu:
Hassel, kiitos taas aamun piristyksestä ja onnea matkaan + talokaupoista :) Mä oon niiiiin kateellinen kun pääset jo huomenna toistoimiin!

Eilen juuri sanoin että mahtaa olla ilkeä pieni lapsi kun ei ymmärrä jo ulos tulla vaan turhaan äitiään kiusaa turvotuksilla ja kurjilla olotiloilla :D
Viime yönä tosin nukuin melko hyvinkin :) Kaksi yötä kun nukkuu huonosti ja jättää päikkärit välistä, niin jo tulee uni kesken BB:n :D

Lunealle isot onnittelut pienestä neidosta :)

Ei mitään oloja täälläkään. Luut paukkuu öisin kun kääntyilee, voisko se merkitä jotain valmistautumista(toiveajattelua...). Neukun tätikin eilen sanoi, että potkaisis nyt kalvot hajalle tuolla sisällä kun möyryää ;) Maha toimii ahkerasti aamuisin, mutta sitä on jatkunut jo kuukauden joten sekään ennsuta mitään. Olispa meillä sauna, saunoisin aamusta iltaan kun kaveri sanoi sen hällä tehonneen :LOL:

Mukavaa päivää kaikille :)

Zophie+murunen 38+1
 
Pakko jakaa, soitin tänään neuvolaan kun nää kädet puutuu ihan hulluna öisin. Kyselin, että onko mitään kikkaskonstia millä helpottaa tätä puutumista. No mun terkka repesi nauramaan siinä puhelimessa:"Synnytys vois auttaa." En voinut olla nauramatta itekkin. :D Mutta eihän tätä jatku kun suunnilleen enää se kuukausi.... ;)

Carlotta 38+1

p.s. Kylppäri sähköjä vaille valmis, jee!
 
Mulla muuten turvotus lisääntyi synnytyksen jälkeen. No olihan muhun tiputettu 1,5 pussia nesteitäkin ;) Sain sairaalassa sen hormoonilääkkeen joka ajaa raskaushormoonit alas ja nyt on sitten tapahtunut super kuihtumista. Tissit hävinnyt, paino häviää, mutta kengurukerhoon voisin minäkin liittyä ;) Painoa on siis nyt tippunut jo 11kg, joista sairaalaan jäi 7kg. JA synnytyksestä vajaa viikko... Nesteet on siis nyt saanut kyytiä, ei sukistakaan jää enää juoksuhautaa :D Oon kyllä pissallakin saanut juosta...

Mä täällä kateellisena luon noita teidän raskausvaivoja :( Niin ilomielin ottaisin ne takaisin. Ja tämä ei tarkoita sitä ettette saisi kertoa! Jatkatte kuten ennenkin, mä hypin yli mitä en halua lukea.

-Santtu ja sikakalliit hautajaisjärjestelyt
 
Hassel Mies lupas viedä mua koko viikonlopun autolla pitkin mettäteitä joten tarttee ottaa huopa mukaan jos joutuu ojanpenkalla synnyttään :LOL: Kyllä olis iltalehdistölle juttua kun kettuuntuneet äidit lähtee ajelemaan pitkin maaseutua ja rupee synnyttämään pitkin pientareita jossain kusisen bussipysäkin takana :LOL::LOL:

Onnea Lunealle!!

Ollut puhetta turvotuksesta ja puutumisesta, mulla tuo pöhötys menee välillä valitettavasti myös naamaan, että tosi hehkeä odottaja olen nyt. Ja myös korvat puutuu yöllä :O eipä ole tullut pieneen mieleenkään että korvatkin voi puutua. Ihan jännityksellä aina odottaa uutta päivää että mitä ihmeellisempiä vaivoja sitä voikaan tulla. Kuinka sitä taas osaakaan elää ihan "tavallisena" ilman turvotuksia, puutumisia, kolotuksia ja vihlontaa.

maximilian ja tyttö 40 !!!
 
Hassel kyllä ilahduttaa=) Mieskin katsoo kun ääneen hörähtelen tässä koneella!

Minäkin liityn tuohon vielä max. 4 viikkoa kerhoon, ei ne nämä meidän lapset ole tietänsä ulos löytäneet ennen L.A ( pojat ovat isänsä suuntavaiston perineet :D ) jospa tämä tyttö sitten ottaisi varaslähdön ja yllättäisi tulemalla jo ennen...tosin olen kiitollinen ettei mulla ole siis yliaikaiseksi ( rv42) menneet,mutta tuskan päiviä jokatapauksessa ne 40+risat ja 41+2 mikä ekan kohdalla tapahtui..että myötätuntoja täältä teille jo 40+ oleville!!!!!! taidan kokea itsekin sen TAAAS!!!

Limatulppaa en ole koskaan havainnut.Siskon kanssa juttelin ja hänellä on molemmissa raskauksissa noin päivää ennen kuin synnytykset sitten käynnistyivät niin tullut vessareissun yhteydessä sellainen pieni kahvikupillinen löllöä,sammankonkutumaista kirkasta limaa..niinkuin liivateklöntti! että jospa saisi bongattua edes sellaisen:p

Nyt se turvotus on perhana tännekin iskenyt! Kahtena aamuna verenpaineetkin olleet yli rajojen,ärsyttää!!! Kun niin hyvilläni olin, että pysyneet normaaleina ja säästynyt lääkkeiltä! Perjantaina neuvola,että katellaan mitäs ne sitten siellä on ja onko pissa kuiten pysynyt puhtaana. Paineennousun tuntee kyllä heti päässä sellaisena huminana ja tosiaan tuo turvotus lisääntyy! Mutta kunhan ei niitä lääkkeitä enään tässä vaiheessa-aaargghhhh!!!!:kieh:

Moni on taas nyyttinsä saanut- ONNEA HURJASTI:heart:

Nyt liikkeelle että saadaan nämä nesteet kiertoon ja ehkäpä minäkin sinne ananaksen ostoon suuntaan!

Klematis ja rv 37+3
 
Lunealle onnea!

Hasselin jutut saa kyllä suupielet korviin =)

Mä nukuin viime yön niin hyvin, että kehtaako sitä myöntääkään. Kerran heräsin vessaan klo 5 vasta! Ja samalla huomasin esikoisen olevan kuumeessa, lääkkeen saatuaan tyttökin nukkui 8.30 asti, sitä ei meillä tapahdu monesti =) Mutta raukka kipeenä :( Noh, parempi sairastella nyt, ettei sitten heti olis kipeenä kun vauva syntyy..

Nessu ja pieni 36+6
 

Yhteistyössä