Syyskuun suloisuudet!

johku91 Yksäriä fb-ryhmään liittymisestä laitettu :)

Tein täs illal digin, raskaana 2-3 näytti :) Oireet vaan voimistuu.

Joku kyseli oireiden vähenemisestä, kylhän ne varmasti voi vaihdella ilman et on mitään sen ihmeempää :) Eihän kaikilla oireita edes näin alus oo :)

Astre ja pikkuinen 4+5
 
Mäkin laitoin yksäriä ryhmästä :)

Tänään on ollut enemmän mahanippailu- kuin etomispäivä... kaipa se vaihtelee. Mahanippailut saa mulla vaan jotenkin paniikin päälle. Tänään on ollut jostain syystä oikein paniikkipäivä. Mitenköhän sitä rauhoittuisi? En uskalla enää testailla, koska jos tulee odottamaton tulos niin saan itseni taas silläkin hysteeriseksi. Loppuis jo loma, niin ei ehtisi miettimään liikaa ;)

Nöhvi 4+5
 
Yksäriä mäkin laitoin.. :)

Mä en sitten ehtinyt hakea tänään testiä apteekista. Ajattelin huomenna hakea suoraan pelkästään sen digitaalisen testin, siitä ainakin saa varmuudella vastauksen eikä tartte viivoja miettiä :) Tänäänkään ei tätiä näkynyt, mutta ei myöskään oireita ole mihinkään suuntaan. Tulis edes kerran paha olo, niin olisin tooooosi onnellinen :D
Mulla on niin epäuskoinen olo koko raskauden suhteen, että oikeesti pelottaa tehdä se testi huomenna.. En todellakaan halua siihen mitään "Ei raskaana" -tekstiä.. :(
 
Liityn mukaan joukkoonne. Tein aamuyöllä plussan ja LA lienee 8.9. Viiva oli vielä todella haalea (eilen nega) mutta uskon sen vahvistuvan ja että syyskuussa meille tulee neljäs lapsi :)

Itse en kannata FB-ryhmää, sillä haluan kirjoittaa täysin anonyymisti. Joten älkää nyt sitten ihan kokonaan sinne FB-sivustolle kaikki karatko, vaan kirjoitelkaa myös täällä, etten jää ihan yksin :D
 
Tervetuloa uusille! :) Kiva kun ryhmä kasvaa :)

Losa: Ymmärrän, että haluat pysyä anonyyminä. Minäkin ajattelin aluksi vähän niin, mutta sitten ajattelin, että kaikilla on kuitenkin se sama salaisuus, yksi yhdistävä tekijä. Musta tuntuu, että tosta FB-ryhmästä voi tulla hyvässä lykyssä tosi hieno turvaverkko, jossa voidaan yhdessä asioista puhua. Ja musta tuntuu, että minä varsinkin ajattelen näin, koska ensimmäinen lapsi on tulossa, ja ryhmässä on paljon "konkareita" mukana. :) En siis väitä etteikö sellaisen tukiverkoston muodostuminen onnistuisi täällä palstallakin, mutta ainakin mulle on helpompaa mennä naamakirjaan selailemaan päivityksiä. Yritän toki täälläkin käydä :)

ON: Nippailut on palanneet! Viime yönä taas poltteli ja vihloi ja nipisteli, onneksi eivät kestäneet kauaa. Silti ihana kun oireet palasivat kun ehdin jo eilen huolestua :) Tänään tein taas digitaalisen raskaustestin ja siihen muodostui teksti "Raskaana 2-3" :heart:
 
Taru_ ymmärrän kantasi ja hyvä, että naamakirjan ryhmään voivat kaikki halukkaat liittyä. Ja varmasti asia onkin aivan eri ensimmäistään odottavien ja neljättään odottavien kohdalla. Tämä raskaus menee jo ns. rutiinilla, eikä luvassa todennäköisesti ole enää mitään uutta ja ihmeellistä :)

Vaikka meillä kaikilla on yhteinen salaisuus, minulla on sen lisäksi ihan omakin salaisuus. En todellakaan ole mikään julkisuuden henkilö, mutta olen tässä lähiaikoina eräässä ns. julkisessa projetissa mukana, jonka vuoksi en ns. saa kertoa raskaudestani vielä. Tai saa ja saa, mutta toivottavaa olisi, etten asiasta ihan vielä lähipiiriä lukuunottamatta kenellekään kertoisi. Joten en voi liittyä omalla nimelläni minkäänlaisiin odotuskeskusteluihin :)

Mutta eiköhän tännekin ketjuun ainakin joskus joku eksy :)

Pahoinvointi on se, mitä kauhulla odotan. Joten hihkaiskaa heti, kun se teille kotituu hieman suuremmissa määrin, kuin pienenä kuvotuksena silloin-tällöin, niin tiedän varautua.

Oireita mulla on ollut jo kohta viikon (vatsakipu, rintojen arkuus, väsymys, närästys, hajuaistin herkistyminen, pahoinvointi) aina säännöllisen epäsäännöllisesti. Tänään on oireina ollut vain rintojen arkuutta, eli oireet ovat vähenemään päin. Ja hyvä niin. Mieluiten olisin koko raskauden aivan oireeton :)
 
en vielä tule mukaan tuonne fb ryhmään. yritän sulatella ensin asian :D

kolmas mukula tulossa tähän taloon, ajatukset hieman sekavia. ekan neuvola aijan sain jo. oireita riittää. kaksi aijempaa raskutta selvisin pelkällä väsymyksellä nyt on kaikki maholliset.
 
Äsken tein (ei aamupissasta) PC:n puikkotestin... Ja mitäpä siitä sainkaan tulokseksi... Niin selkeä plussa että ei enää aihetta epäröintiin :heart: Hain kyllä apteekista huomiselle vielä digitestinkin, teen sen sitten aamulla niin katsotaan mitä se sanoo... Ihan uskomaton fiilis... Mun sisälläni kasvaa taas ihme :) (oireettomuus jatkuu ja jatkuu..)
 
  • Tykkää
Reactions: Astre
Tervetuloa uudet! :)
Oi, onnea suan vahvasta plussasta! <3
Losa ei huolta, pysytään myös täällä :) Ihan ymmärrettävää, että kaikki ei sinne halua.
Mulla odottelee tuolla laukussa digitesti. Yritän malttaa sen aamulle säästää, mutta luultavasti sen vielä tänään teen :)
 
Joo eiköhän sitä juttua tännekkin riitä :)

Neuvolan ajattelin ens viikon alus varata ja sit varmaan joskus rv8 suunillee se eka käynti :) Sit saa taas vähän toellisemmaks tän asian. Vaikka näillä oireilla ei sitä tarvi todistella edes itselle :D Turvotusta on aika reilusti, painokin aamulla +2kg normaaliin ja alamasu pömpöttää ihan hulluna. Ehkä se tästä vielä laskee ennenku ihan vauvamasu pullahtaa :)

Astre ja pikkuinen 4+6
 
Kai minäkin jo uskaltaudun. Jouluaattoaamuna plussasin (kp33, kierto 32) selkeän plussan - kovin paljon parempaa joululahjaa ei olisi kai voinut toivoa? Puolivuotta ollaan yritetty ensimmäistä lasta, joten aivan uskomattomalta tämä viikko on tuntunut.
Tein toisen CB-testin tänä aamuna ja se rävähti heti kerrasta niin vahvaksi kuin voi vaan olla. Oireetkin ovat olleet jo ennen ensimmäistä plussaa niin erilaiset kun aikaisemmista yrityskerroista, että aika varma olin plussasta. Tosin niinhän olin ollut edellisilläkin kerroilla ja joutunut pettymään...

Varhaisultran kanssa olen vähän kahden vaiheilla. Toisaalta tekisi mieli mennä tarkistamaan, että onko siellä mitään elämää. Toisaalta taas ylimääräiset ultrat vähän vieroksuttaa. Ehkä paras olis kuitenkin saada mielenrauha ja käydä asia tarkistamassa? Jos on tuulimuna, niin ei tarvitsis np-ultraan asti sitten olla siinä uskossa, että lapsi on tulossa.

Eilen oli aika kamala päivä: vatsa, kylki ja selkä oli tosi kipeä vasemmalta puolelta ja kipu säteili vasempaan reiteen. Jossain vaiheessa meni jo niin pahaksi, että soitin tk:n päivystykseen, jossa olivat sitä mieltä, että olisi liitoskipuja?! Hämmästelin, että voiko niitä olla jo 5. raskausviikon lopulla... Kuulemma voi. Iltaa vasten onneksi hellitti ja sain yön nukuttua hyvin. Aamulla ei tuntunut enää ollenkaan kipua. Vähän vetää suonta vasemman reiden sisäpuolelta.

Tänään kaiketa alkoi jo 6. rv eli nyt ollaan 5+0,
laskettuaika olisi muutaman laskurinmukaan 2.9
 
Mäkään en ihan vielä uskalla sinne fb:n puolelle liittyä, kuhan nyt eka sais vähän varmistusta tähän. Sais sen digin tehtyä. Keskiviikkona varmaan aamulla teen, kun posti testin kotiin kuljetteleepi :). Niin jos sopii niin liityn vähän myöhemmin?

Täällä sen sijaan juttelisin todella mielelläni. Mullakin on eka raskaus ja olen ihan ymmälläni vielä tästä kaikesta. Vessassa ravaaminen ja nippailu sekä ihan hurja väsymys oireista bongattu. Vähän ehkä öklöttää joskus. Keskiviikkona soitan varmaan myös neuvolaan jos digi näyttää sitä mitä sen toivon näyttävän.
 
Heh, en sitten malttanu odottaa aamuun :D Tein sen digin tässä illalla, tuloksena "raskaana 1-2".. :) :heart: Mä luulen, että jos olisin tehny ton aamulla niin tulos olis ollu 2-3, koska hormonia olis sillon toki enemmän ollut. Nyt siis 4+2 hyvin todennäköisesti menossa.. :) mutta kuitenkin oon niin onnellinen, että tossa on selkeesti näkyvissä se, että raskaana ollaan :)
 
Olin tuolla vauvakuumepuolella meidän ketjun päivittäjä, joten voin mielelläni jatkaa samaa pestiä myös täällä. Jos vaan sopii?

Ja voidaan tehdä niinkin, että päivittäjä on vaihtuva, eli jos mä aloitan nyt päivittämään tammikuun ketjua, niin joku muu voi ottaa helmikuun hoitaakseen, jos halukkaita riittää. Eli kaikki päivittäjähalukkaat pääsis sitten halutessaan hommiin :)

Aloitan nyt ihan uuden ketjun tammikuulle ja liatan tänne kohta linkin. Aloitetaan siis siellä, niin sitten saadaan lista etusivulle. Ja helmikuussa sitten uusi ketju, jolloin saadaan sinnekin uusi lista etusivulle, uuden päivittäjän toimesta.

Toivottavasti tämä kaikille ok :)
 
  • Tykkää
Reactions: Astre

Yhteistyössä