Syyskuun suloisuudet!

Mäkin tilasin digitaalisen testin ja teen sitten ensi viikolla. Voi jännitys sekin on kyllä jännää hommaa :D!
Ja täälläkin käy salainen fb ryhmä kunhan nimi on sitten joku yhtä salainen kuin virkkauskerho tms :D hehe
 
Osaisko joku auttaa? Kun mulla on oikeastaan ainut raskausoire sellainen alavatsan vihlonta.. Se tulee yleensä iltaisin ja öisin, mutta eilen vihlo kaupassa käydessä muttei illalla tai yöllä :S pitäiskö huolestua? Oon siis jo huolissani, mutta josko tää olis kuitenkin normaalia?
 
Jospas minäkin ilmoittautuisin... plussasin torstaina ja eilen pärähti digiin-raskaana 3+ :) LA on menkkojen mukaan 3.9., oviksen mukaan ehkä päivä myöhemmin. Meillä on ennestään 2,5v tytteli. Tätä toista ollaan yritetty jo melkein 1,5v, lokakuussa oli keskenmeno rv7+0 :'( Saatiin muutama viikko sitten huonoja tuloksia lapsettomuustutkimuksista (molemmissa vikaa) ja meidän piti aloittaa hoidot alkuvuodeta. Plussa tuli siis aivan puskista :O Pelko menettämisestä on ihan hirmuinen ja en oikein uskalla ajatella vielä kovin pitkälle eteenpäin...

Taru: no mulla oli melkein viikon kovat menkkakivut (siis välillä hyvä ettei jalat lähteneet alta), nyt ne on loppuneet mutta kaikenlaista nippailua ja polttelua kyllä löytyy. Muistan että esikkoa odottaessakin oli jonkinlaista kipua kun ihmettelin sitä kaverillekin... en oikein enää muista millaista se silloin oli? Ja sen mitä olen googlettanut, niin pitäisi olla normaalia. Mutta joo tiedän, mut ainakin saa säikyksi.

Onnea kaikille plussista :)
 
Menkkajomottelua täälläkin aina hetkittäin. Sen takia pelottaakin, jos se täti sieltä sitten kuitenkin tulee.. Nyt olisi sitten viimeistään se päivä jollon pitäisi alkaa (jos kierto siis normaali olisi). Toivontoivontoivon, että ei ala. Laitoin kyllä siteen varmuuden vuoksi, kun töihin matka tänään käy, jos vaikka vuoto alkaakin. Inhottavaa epävarmuutta. Haen työmatkallani apteekista apteekin oman ja clearbluen digi- testin, huomenna aamulla teen apteekin oman.

Katselin tossa jo kelan sivuiltakin, että millon alkaisi äippäloma ym.. :)

Minkälaisia teidän tilanteet on, oletteko töissä, kotona vai opiskeletteko? Mä mietin myös, että kun tänne saa tehtyä sellasen suljetunkin ryhmän (siis tänne kaksplussaan) niin olisko sellanen ihan tyhmä ajatus? Siis että pystyis tutustumaan vähän enemmän ja antaa tarkempia tietoja itsestään teille :D Mä kun en ainakaan halua, että kukaan tän ketjun ulkopuolinen tunnistaa mut täältä, koska tää raskaus tosiaan on näin alussa vasta. Ja tiedän että monet mun tutuistani täällä palstalla paljon kirjottelee... Miltä kuulostaisi? :)

Terkuin,

suan (oletettavasti 4+1)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille uusille plussanneille :heart:
suan selvästi on vahvistunut viiva :)
Pitäisköhän sitä käydä vielä hakemassa sellanen testi, josta näkee viikot? Sais vielä neljännen
varmistuksen asialle :) Koskaan ei voi olla liian varma :D
Taru mulla on ollut molemmista tytöistä (ja myös nyt tästä) vihlontaa monta viikkoa.
Kysyin lääkäriltä silloin ja on asiaankuuluvaa. Terveydenhoitaja sano, että liitoskipuja..
Mutta jos vaivaa kovasti, niin kannattaa soittaa neuvolaan. Mutta eiköhän ole vain
asiaankuuluvia :)
Mä olen kotona nuorimmaisen kanssa. Esikoinen on tarhassa 4h päivässä. Ajattelin, että
elokuussa olisin mennyt töihin. Mutta tärppäsi ennen sitä! :) Joten kotona ollaan pidempään :)
suan se olis hyvä idea :) En tiennytkään, että tänne saa suljetun ryhmän.. Olis kivempi
puhua, kun ei olis kaikille avoin :) Pystyis paremmin tutustumaan. Mäkään en haluu, et kukaan
vielä saa tästä tietää. On tosiaan niin alussa kuitenkin.. Hyvältä siis kuulostaa :)

Anspa ja Hippu 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Onko joku halukas tekemään sen ryhmän/ kerhon vai teenkö minä? :)

Sillä idealla siis, että kerhoon saa liityttyä vain perustajan hyväksynnällä ja kaikki sisältö on suljettua eikä siis näy ulkopuolisille :)

Sillon olis helpompi ehkä kertoa itsestään enemmän, kun ei tarvitse pelätä paljastumista. :) Ja saatais varmaan sillä tiivis porukka kasaan, jossa kaikki pääsee tutustumaan toisiinsa :) Eikä siis tätäkään ketjua tarvitse unohtaa, mutta siellä pääsis vähän "turvallisemmin" antamaan itsestään tietoja :D
 
Hei tässä myös yksi odottava. Itse tein ekan plussan 28pv apteekin omalla ja sain haalean
Viivan. Sit eilen tein eli 29pv tein predictor testin johon ei tullut plussaa, mutta onneksi ostin
Myös digitestin johon tuli raskaana 1-2. Ennestään lapset 7, 3, ja 1v 3kk
 
Minä ilmottaudun joukkoon! Täällä odotellaan NELJÄTTÄ syntyväksi syyskuun alussa,itse laskin että LA oisi siinä 2.9 paikkeilla. Ennestään on 7,6 ja 1,1v lapset.
Asutaan pk-seudulla ja Tällä hetkellä olen vielä hoitovapaalla,aloitan perhepäivähoitajana tässä tammikuun aikana.

NIPPAILUISTA: kaikenlaiset menkkakivut ja nippailut onnormaalia. Verinen vuoto ei yleensä ole hyvä juttu jos sellaista tuloo...varsinkin jos odottelee ensimmäistä tai on pitkä väli edellisestä,niin kroppa saattaa reagoida ankarastikkin selkäkivulla ja menkkakivuilla,valkovuotoa tulee yleensä paljon,ihan lorahtelemalla..:)

meillä on ihana marraskuisten ryhmä facessa,joten kannantan Facebook-ryhmää,sellaista salaista tietenkin,jota ei löytdä kuin ne jotka on siinä ryhmässä.

Niin ja ikää itsellä on 28-vuotta..:)
 
Mullakin on kokemus fb-ryhmistä, parissakin olen mukana (siis tähän aiheeseen liittyen) ja niistä on tullut todella tärkeitä mulle. Mutta niihin on "valikoitunut" pitkän matkan ajalta tosi tiivis porukka, joiden kanssa aluksi oltiin muilla tavoin yhteyksissä (palstalla). Ja niissä on noin 10 ihmistä enää.. Voidaan toki fb-ryhmäkin perustaa, jos se saadaan jotenkin järkevästi toteutettua :)
Ja JOS kaikki halukkaat ovat yleenskään facebookissa :D
 
Viimeksi muokattu:
Taisin kirjoittaa vähän epäselvästi, sillä huolenaihe on nyt oireettomuus :S illalla, yöllä tai nyt aamulla ei ole vihlonut ollenkaan :S onko normaalia että oireet loppuu noin vain?

Edelleen olen sen salaisen ryhmän kannalla ja itse varmaan enemmän tykkäisin Facebook-ryhmästä :)

Onnea kaikille uusille plussanneille! :)
 
Njääh, yritin tehdä sen mutta en tiedä miten sen saa niin salaiseksi että se ei näy muille... Pitää perehtyä siihen tarkemmin, jos se päätetään tehdä. Nyt pitää kiiruhtaa töihin..
 
Pakko oli tulla hieman auttamaan tuon kerhon perustamisessa..

Suan, heinäkuisille perustin tonne kerhon puolelle ryhmän.. Laita kaikkiin kerhon asetuksiin ruksit niin ei näy muille kuin kerhoon kuuluville.. Ja tietysti valita et suljettu kerho..
 
  • Tykkää
Reactions: suan
Heippistä kaikille!

Mä kannatan kans suljettua ryhmää joko tänne tai facebookiin (jos siis varmasti ei näy tutuille).

Mulla on kanssa ollut jomottelua ja vihlontaa. Vatsa ollut myös todella turvoksissa. Tosin sairastin tuossa joulupäivänä vatsataudin, joten masu ollut muutenkin vähän kummallinen. Nyt ruoka onneksi maistuu. Välillä tosiaan vihloo ja on menkkamaisia kipuja. Toisaalta oon niistä hieman iloinen, sillä viimeksi ei ollut mitään ja kesken meni. Josko nyt pikkuinen kiinnittyisi kunnolla ja kehittyisi isoksi :)

Taru: Mä veikkaisin, et on ihan normaalia et oireet alun jälkeen hieman katoavat ja tulevat sitten myöhemmin takaisin.

Mulla on työsopimus 31.7. asti. Olen opettaja ja tässä keväällä ajattelin vielä hakea virkoja niin olisi sitten mukavampi jäädä hetkeksi kotiin. Saas nähdä miten käy.
 

Yhteistyössä