11 rv täynnä ja tällä viikolla on ollut jo helpotuksen hetkiä pahoinvoinnin suhteen. Toki pari laattaa tullut ja pari saanut pidäteltyä, mutta se merisairauden pyörrytystunne on vähentynyt lähes kokonaan, ihanaa!!!! Olen jaksanut katsoa telkkariakin ja yhtenä iltana monta tuntia leikkiä pojan kanssa ja lukea vielä iltasadun. Ihan huippua!! Viime raskaudessa painoa tippui 5 kiloa, nyt kävin ekan kerran kuukauteen ja 4 kiloa on tämän kuukauden aikana lähtenyt . Pelottaa toki kun "laihduttaa" ei saisi, ettei ole ne mainitut ympäristömyrkyt ym. lähtenyt liikkeelle..
Vajaa kaksi viikkoa vielä ultraan, että näkisi, jotta kaikki hyvin. Sydänääniä kuuntelin toisen kerran, niin että mieskin oli kuuntelemassa ja selvästi oli hänelle ihana juttu, sai hänkin jotain konkreettista, muutakin kuin miun hoitaminen kuukauden ajan vuodepotilaana..
Syömisistä, luulen, että meidän neuvolatäti on sekoittanut,(sama neuvolatäti ehdotti ehkäisyksi rytmimenetelmää, kun mulla säännöllinen kierto, ei kai KUKAAN ehdota nykypvnä enää sellaista!? ) mut siis ruokaan, niin siinä lapussakin tosiaan luki, että kiellettyjä ovat pastöroimattomat ja pastöroidut pehmeät juustot, en ymmärrä miksi.. Olen nyt vahingossa syönyt koulussa salaattia, jossa on ollut sekä fetaa että toisella kerralla metukkaa. Ja kävin myös Arnoldsin bagelin ja tajusin myöhemmin, että no tuorejuustoahan siinäkin oli. No en ole ottanut paniikkia, ärsyttää vaan jos joku neuvolatäti sanoo yhtään kertaa, että raskaus on luonnollinen tila ja raskaus ei ole sairaus. Jooo, olen maannut yli kk:n petissä todella sairaana ja syömistenkin kyttääminen on mennyt älyttömäksi esikoisen ajoista, että jos olisin mennyt ohjeen mukaan, niin pitkillä olisivat katsoneet niin ruokapaikoissa kuin koulun ruokalassa jos olisin pyytänyt eri eväitä..että se siitä luonnollisuudesta.
Pikkuhiljaa, kun olo parantunut, niin on aikaa ja tilaa vähän varovaiselle ilon pakahdukselle, tosin pelottaa silti 12 vkn ultra, toivoo vaan, että siellä olisi kaikki kunnossa.
Tämä oli tällainen pitkä oman navan postaus, ehkä helpotus purkautuu, kun olo alkanut helpottaa.
Hyvää odotusta kaikille ja moni on jo ultran käynytkin, mukava ollut lukea hyviä uutisia.