Kerkiääköhän sitä paljon kirjoittaa... Neiti nukkuu vielä hetken, toivottavasti.
Meillä neiti täytti torstaina JO 2kk!!! Hui, miten nopeaan on aika mennyt ja sitten toisaalta juurihan hän vasta syntyi... Kaikkea on jo kerinnyt tapahtumaan, niin neidin elämässä kuin pojillakin... Multa ei tullut aluksi maitoa ja jouduttiin olemaan lastenosastollakin yksi yö ja päivä (elämäni pisimmät!) harjoittelemassa tuttipullosta syöntiä (neiti ei oikein halunnut siitä syödä) ja laskemassa bilirubiiniarvoa ja nostamassa painoa... Nyt on painoa jo tullu 1.5kg syntymäpainoon, joten hienosti menee, ja mullakin loppuenlopuksi alkoi nousemaan maito ja nyt sitä tulee jo yli tarpeen
Ei ole meinaan kiva olla kaupassa kun tuntee että maito alkaa valumaan pitkin rinnuksia... Rotarokotekin saatiin torstaina ja sitä on neiti vähän mahallaan reagoinut, kakkaa tulee kolmekin kertaa päivässä, mikä tytölle harvinaista... Sillä hän kakkaa yleensä noin kahden tai kolmen päivän välein (mikä on taas mulle harvinaista, kun pojat kakkas sen kymmenen kertaa päivässä ollessaan tuon ikäisiä!!) Uudet mitat neidistä oli 5175g (syntpaino 3635) ja pituutta oli 55.5cm (syntpituus 50cm) ja päänympärys 38.8cm (synt 35) et hienosti kyl kasvaa. Yöt meillä alkaa VASTA reilusti yli puolenyön, vaikka useasti mennään typyn kanssa sänkyyn tissitteleen ja "nukkumaan" yhdeksän maissa, saattaa hän siinä torkkuakin jonkun aikaa, mut sit aina jostain syystä virkistyy ja sitten kukutaan... huoh! eilen yö alkoi meillä puoli kahden aikaan... ei siinä mitään, mut pojat kun meillä herää jo kuuden seitsemän aikaan niin ei mulle tule kovin pitkät yöunet... Neiti kyllä nukkuu sitten aamukymppiin saakka, lähes joka aamu. Mies kyl valvoo myös neidin kanssa jonkun verran, mut en mä osaa nukkua (vaikka menisin toiseen huoneeseenkin) jos kuulen (tiedostan) et neiti valvoo... Nooh, mä kyl odotan et saan alkaa antamaan hälle kiinteitä josko sitten alkais nuo nukkumisetkin sujua... Muuten neidin kanssa menee loistavasti, on hän vaan niin ihana ja rakastettu <3
Neiti oli 11päivän ikäinen kun nuorempi veli sai vesirokon, mutta ei tarttunut onneksi neitiin, vanhempi veli ei ole vieläkään saanu rokkoa, ja mieskin sairasti tässä ruusun, joten on ollu pikkusen rikkonainen meidän syksy... Vanhempi veli satutti sillon kolme viikkoa ennen neidin syntymää kätensä, ja nyt pari viikkoa sitten vielä jalkansa, joten kohellustakin meiltä löytyy... Veljet rakastavat pikkusiskoaan valtavasti ja onneksi he ovat jo isompia (helmikuussa toinen täyttää 8 ja toinen reilu viikko sitten 5) joten heistä on jo jonkin verran apua. Ja he käyvät monta kertaa päivässä antamassa siskolle pusuja ja haleja. Neiti on saanut isänsäkin pikkurillin ympärille...
Perjantaina oli neiti ekaa kertaa "hoidossa" kun menimme miehen kanssa katsomaan jääkiekkopeliä. Mun äitini oli meillä hoitamassa lapsiamme ja ihan ok oli mennyt. Mutta silti ajattelin, ettei nyt hetkeen neitiä laiteta hoitoon mihinkään, katsellaan sitten kun alkaa syömään kiinteitä, jos olis paremmalla tuulellakin
Joku kyseli tuosta "yli laidan" pissaamisesta, meillä ei oo tullu kertaakaan pissat vielä yli, mutta kakka sitäkin useemmin...
mutta muistan kyl poikien aikaan, et pissa tuli, varsinkin öisin yli, ja usein johtu juuri siitä et se pippeli oli jäänyt ylöspäin vaippaan...
Allu, hienostihan teillä kasvetaan! Mua itteeni ärsyttää noi käyrät... Jokainenhan meistä on yksilö ja aina ei vaan painoa/pituutta tule... Ei siihen sen kummempaa juttua ole... Toivotaan että painoa alkaa tulemaan!
Beibei kyseli sammaksesta... meillä on neidillä sammasta, sitruunamehulla tai puolukkamehulla/survoksella sitä voi yrittää saada pois, ja jos ei lähde noilla niin sitten pyydät neuvolasta reseptin. (meillä on molemmilla pojilla ollut kieli valkoisena, mut ei ole todettu sammasta... nyt sitten neidille neuvolasta laitettiin heti sammasresepti... mut enköhän mä käy sen hakemassa, katotaan auttaako... meillä siis eri neuvola, kun muutettiin eri paikkakunnalle nuoremman pojan ollessa 10,5kk)
Täällä odotellaan jo kovasti joulua ja LUNTA!! Mä niiiin toivoisin että joulu olisi valkoinen, mä inhoon tällasta pimeyttä (vaikka nytkin paistaa aurinko...) mut noin niinku periaatteessa... Ja joulun jälkeen alkaa sitten kevään odottelu, me varattiin tuossa päivä tukholmassa reissu koko perheelle maaliskuun puolessa välissä olis tarkotus lähteä... ja oi että mä ootan sitä reissua!!!
Meillä oli pari viikkoa sitten ristiäiset, neiti oli hienosti ja nukkui koko toimituksen kummitätinsä sylissä. Hän sai erittäin kauniin nimen, mutta lupasin miehelle etten täällä paljasta "henkilöllisyyttään" (enkä halua omaanikaan paljastuvan, kun on vähän harvinaisempi nimi
)
Aurinkoisia Joulun odotuspäiviä teille kaikille!
tiggeri ja neiti 2kk 3pvää