Syyskuun Söpöliinit 2012 *Heinäkuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä_88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo ei nää helteet ole yhtään kivoja. Mulla on kans kaks viimestä yötä mennyt huonosti, kun oli kauhee ukonilma. Oli pakko pitää ikkunat ja ovet kiinni ja sitten tuntu, että happi loppuu sisällä. Onneksi tänään on ollut vähän viileempää ja tuulista. Jos ens yö menis sitten vähän paremmin.

Mulla on torstaina neuvola ja nyt on sitten pitkästä aikaa oma terkka taas siellä. Onneksi niin, kun tässä ehti jo olla useampi kesälomatuuraaja välissä ja kaikilla oli vähän omat tavat jne. Sf-mittakin heitteli mittajan mukaan miten sattui.:( Oma terkka on niin hyvä ja kokenut, että se varmasti osaa sanoa miten päin poitsu tuolla masussa nyt on.

Mies palasi tänään töihin loman jälkeen ja oon nyt sitten yksin lasten kanssa päivisin. Aika raskasta on ison mahan kanssa juosta kuopuksen perässä ja tänäänkään en meinannut saada sitä millään päiväunille. Ehkä tää parissa päivässä tästä tasottuu ja totutaan tähän normi rytmiin taas.

Billabee 31+4

Täällä taas jänskätään ja ehitään netistä tietoa.. Aamuksi tosiaan tarkotus mennä neuvolaan tarkistuttaa tilanne, mutta nyt rupes mukavasti supisteleen ja suoli tyhjeni aivan yhtäkkiä vauhdilla, auts ku sattu ku väänsi niin prkleesti.. nyt heijataan ittiä ees takas ja hengitellään syvään.. miestä jo varottelin että elä oo niin varma että saat nukkua yös rauhassa, aamulla töihin lähdöstä puhumattakaan.. Nyt tosiaan 34+6.. Vaan niinkuin siskollekkin sanoin että mieluummin vauva ennenaikaisena maailmaan kuin että se kuolis johonki tulehdukseen sielä jos mulla nyt sitä lapsivettä tosiaan on menny.. Ei auta ku lähtä pyörii ympyrää, tekee tää istuminen pahaa.

Hellou!

Poksutaan nyt ensin...tänään siis 32+1!

Keesha Tsemppiä siulle! Toivottavasti pikkuisella ei ole hätää siellä...:hug:

Bastet Siitä jaksamisesta...meillähän tosiaan on nuo viisi ja kolme veet,että vauhtia piisaa ja hermot reikaleina. Neiti etenkin, tämä 3v., osaa mukavasti kiukutella ja jos sattuu oikein huono päivä niin mikään ei mene mielen mukaan. Sitten kiukutellaan ja huudetaan, paiskotaan tavaroita jne. Poika taas on sellaisessa mukavassa kyselyiässä, ettei sillä tiedonjanolla taida loppua ollakaan. Ei millään jaksais vastata joka ikiseen kysymykseen, joita tulee liukuhihnalta. Joskus leikitään yhdessä nätisti mutta vähän väliä pystyssä joku tappelu ja sitten selvitellään sitä. Plääh...kyllä todella tämä jaksaminen on koetuksella ja huonoa omatuntoa koetaan siitä, ettei äiti ole kovin läsnäoleva. Hyvä kun nämä kotihommat saa tehtyä suosiolla...et siis ole yksin! :hug:

Sitten tätä omanapailua...tänään oli neuvola joten tässä kuulumisia sieltä:
painoa oli tullut nyt 500g/vko (viimeks 900g/vko),
verenpaineet ok,
pissa ok,
hemppa nyt hivenen laskenut 118,mutta hyvä kuitenkin näillä viikoilla kuulema,
sf-mitta nyt 32 (viimeksi 29, vko 29+3),
raivotarjonnassa tuntui olevan ja liikkeet ja sykkeet ok.

Nyt olikin sijainen, joten tuo mittakin saattaa heittää. Tuntuu kuitenkin kasvavan siinä yläkäyrän tuntumassa. Täti tuntui mukavalta, mutta aina mukavempi kun ensi kerralla on se oma terkka. Seuraava käynti onkin kahden viikon päästä maanantaina ja tiistaina on sitten se vko34 ultra. Oma vointi on ollut niin ja näin. Nyt on taas joutunut enempi tuolla töillä huhkimaan, vaikka sairaslomalla olenkin. Ke alkaa äippäloma. Tuo rehkiminen tekee olosta kurjan. Alkaa supistaa ja väsyttää. Nyt varsinkin kun täällä pohjois-karjalassa on nämä helteet...tänäänkin reilu plus30, niin eipä täs paljo muuta ole tehty kun hikeä pyyhitty. Todella vaikea oli viime yökin. Tyyny märkänä heräsin aamuyöstä ja sitten pikkumies aloitti shown tuolla masussa. Tätä showta on jatkunut koko päivän...liekkö hällä kuuma vai mikä oikein vaivaa:O!
En tykkää näin kuumasta...vie viimesetkin mehut!

emäntä82 ja möttiäinen 32+1

keesha tsemppiä yöhön! onko teillä pitkäkin matka synnärille...? ;) Onnes on viikkoja jo ihan mukavasti sullakin kasassa,jos sattuu että vauva päättää tulla jo!
Jännityksellä jään odottamaan sinun uutisia! :hug:

ois kait se taas tuonne sänkyyn kammettava pyörimään...miehelläkin aamuvuoro ja se ei osaa nukkua jos minä jään kattomaan telkkaria,toisaalta,ei se varmaan kovin mukava ole kun pyörin ja ähisen vieressä...

Koitetaanhan jaksaa,kyllä tämä vielä helpottaa!! :)

keesha: voi mahoton, siellä voi olla jo tositoimet käynnissä! Toivottavasti kaikki menee hyvin :)

On tosiaan ollu lämmintä, mutta tänään jo huomattavasti viileempi. Yön sain nukuttua hyvin kun illalla tuuleteltiin taloa ja oli vielä tuuletin pyörimässä koko yön. Nyt on virkeempi olo!

Kyllähän tää loppuaika voi olla vähän tukalaa, mutta varmasti osalla tulee masua ikäväkin ;)
Hyviä vointeja!

Hellurei.

Mä en taas ymmärrä, erehdyin käymään vaa'alla ja nyt tän aamun tehosanana on puhdas raivo. Miten voi paino pompsahtaa viikossa näin paljon? Nyt kun on ollut helteet niin kovat ni voisko osa olla jotain turvotusta? Itse ajatellut hyvillä mielin, että kerrankin tulee syötyä terveellisesti kun en oo näiden helteiden aikana saanu oikeen mitään lämmintä ruokaa syötyy, vaan melkeinpä salaatteja, hedelmiä, marjoja, viiliä ja jugurttia on mennyt.. en oo edes herkutellut esim. koko viikonlopun tai alkuviikon aikana ja siltikin paino on nousussa kokoajan. Alkaa ihan oikeesti ahdistaa. Lisäksi tänään ja koko viime yön koko maha on ollut kipeä ja arka ja alapää huuta hallelujaa.. Ahistaa. Soitan varmuudeksi terkkarille, ainakin tietävät mun itse olevan huolissani painonnoususta, eikä sitten tarvii alkaa valittamaan normi tarkastuksessa ja syyttelemään liiasta herkuttelusta. Lisäksi toki heti kaikki kauhukuvat alkoi pyörimään päässä kun kaksi viikkoa sitten oli proteiinit heikolla plussalla pissassa, että jos ne onkin nousseet ja iskee joku raskausmyrkytys.. ehkä ne neuvolassa vois antaa ajan verenpaineen mittaukseen edes. Ärsyttää vaan kun se on vasta klo 12-13 se soittoaika, ni tuskin enää tälle päivälle ainakaan aikaa saa.

Huomenna on sitten synnärille tutustuminen ja torstaina on se synnytystapa-arvio äitiyspolilla. :) Sitten sitä on taas monta asiaa viisaampi - ehkä? :D

Jännittää Keeshan puolesta! Toivottavasti pian tulee päivitystä asiaan :)

keeshan kuulumisia minäkin tulin kyttäilemään...

Siis eikö ne neuvolassa joka kerta ota verenpainetta kun pitää aika tilata verenpaineen mittaukseen? Meillä on terv.keskuksessa piste jossa saa ite käydä mittaamassa ja viime neuvola reissulla antovat mulle mittarin kotiin mukaan.

Ei ollu kovin kummonen yö täällä päin,sai taas sokereiden kans taistella,päivällä ovat korkeella ja yöllä sitten laskeevat alas,saa ravata syömässä.

wasabi varmaan vaan turvotusta,kerta nuin terveellisesti oot syöny! Mulla tuntu aamulla etten saa silmiä auki,tuntuu vieläkin ihan tönköltä olo,nilkat on ainaskin valmiiksi kipeet ja turvoksissa.

Minä tässä oon mietiskelly että millonkahan ois viisainta ottaa yhteyttä sinne äpolille. Kun yöt on hirveetä pyörimistä,kuten varmasti kaikilla tässä vaiheessa,viime yönä koski mahaan ja verenpaineet oli 152/86 ja kämmenet kutisi,sekä koski päähän. Päähän nyt on koskenu jo kolmatta päivää,johtuu varmasti tästä kelistä.
Mistä minä tiijän mitkä on normaaleja oloja tässä vaiheessa ja mitkä kuuluu myrkytykseen,lisäksi kun on tämä diabetes ja verenpainelääkitys niin ei yhtään tiijä millon ois viisainta soitella ja kysyä...ei huvittas turhaankaan ajaa 115km näytille ja sit jos ne laittaa takas kotia. Tai jos joutuu makoilemaan päiväkausiksi osastolle.
Torstaina kuiteskin meno sinne niin josko sitkuttelis sinne asti...poitsusta vaan huoli välillä,miten hän jaksaa/kestää tämän kaiken,sokereiden heittelyn ym... :(

Onnes taitaa tulla viileempi päivä,ainakaan aurinko ei porota niin kuumasti kun on pilvessä,hiostaa silti.

kaktuspiikki 34+4

kaktuspiikki: Siis ottavat toki joka kerta neuvolassa verenpaineet, mutta mulla viimeksi 2 viikkoa sitten mitattu ja seuraava neuvola-aika on vasta puolentoista viikon päästä ni ajattelin, että tässä välissä sais käydä mittauttamassa neuvolassa varsinkin jos tämä paino/turvotus lisääntyy.. meil ei oo täällä mitään itsemittaamispistettä... ja täällä en oo terveyskeskuksessa vielä ehtinyt käymään muuton jälkeen ku ei oo ollut tarvetta ni en tiedä onko sielläkään mittauspistettä - enkä jaksa sinne asti raahautua katsomaan - kun en ole niin varma omista mittaustaidoistakaan...
En tosiaan tiedä tehdäänkö torstaina äitiyspolilla sen synnytystapa-arvion lisäksi perus neuvolatarkastus vai ei.. muuten tulee kyl pitkä tauko pissa-, verenpaine- jne tutkimuksista et luulis niiden haluavan ne katsoa..sen näkee sitten torstaina.

Wasabi 35+5

Tsempit Keeshalle! ja muillekkin jotka sinnittelee erinäisten vaivojen kanssa.Voi Wasabi hyvinkin olla turvotusta.Mulla kyllä nousi paino loppuvaiheessa kilon vkossa kun poikaa odotin.Enkä nyt muista syöneeni mitään erityistä.
Täällä ei väsymystä ja uupumusta ihmeempää.

Keeshalla onkin jännät paikat! Käyhän kertomassa kuulumiset kun pystyt.

Helteistä en minäkään tykkää! Yöunet on mitä on ja peiton nurkka ja tyyny koko ajan märkinä. On niin kostee ilmakin ulkona että tuntuu että on niin ahistava ilmakin sisällä. Onneks tänään näyttäis olevan viileempää :)

Turvotuksista Mulla joutuu sormuksia katkomaan kun eivät ole lähteneet sormista pois : / Vuosien mittaan ovat niin urautuneet sormiin kun ei oo tarvinnu hirveesti ottaa sormista pois niin eivät enää lähe katkasematta... Vihkisormukset onneks vielä lähtee :)

Wasabillakin on aika pitkät neuvolassa käyntivälit! Mulla on nyt ollu käynnit neuvolassa ja äpolilla viikon - kahden välein. Jos polilla ei ois tarvinnu käydä, niin neuvolassa olis ollu kahden viikon välein. Eilen kävin ja seuraava käynti on kahden viikon päästä ja siitä eteenpäin käynnit kerran viikossa. Viikko sittenhän kävin polilla. Jännä miten noita eroja on paikasta riippuen neuvolakäynneissä.

Eilisiä neuvolakuulumisia: Paineet ok, pissa ok, sydänäänet ok, hb mitataan ens kerralla kahen viikon päästä kun oli viimeks mitattuna kuitenkin 140. Painoo oli tullut 200g/vk, eli nyt on yhteensä painoo tullut koko aikana 1,4 kg. Sf-mitta lähti pikkasen alaspäin ja johtuu siitä, että vauva alkanut painua jo alaspäin ja ruvennut kiinnittymään lähtökuoppiinsa, päätä ei enää juurikaan saanut liikuteltua! Mähän ite huomasin toissaviikolla että maha oli pudonnut yhtenä yönä alaspäin. Sen jälkeen onkin aina vihleksinyt alas ja häpyliitos on ollu melkosen arka :) Seuraavalla polikäynnillä olis kuulemma hyvä tarkistaa tilanne tuolla alhaalla kun niin alhaalla majailee vauva. Jos kotona tulee raskausmyrkytyksen oireita, niin voidaan kuulemma pissa tarkistaa hyvin soittotunnin aikana. Mulla kun on oma painemittari kotona niin ei vaadi muuta kun ton pissan tarkistuksen.

Jaksamisia kaikille pallomahoille ;)

Koski ja Jäppinen 33+2

Viimeksi muokattu:
Toivottavasti Keeshalla menee hyvin. Kuulostaa täsmälleen mein esikon syntymältä :) ensin alkoi tihkua yöllä lapsivettä, aamulla soitin äitipolille, käskivät tulla käymään näytille. Mentiin kasilta aamulla ja poju oli sylissä 16.26. Vielä puoliltapäivin olin epätietoinen, että onko tämä nyt synnytys, vai lähettävätkö kotio.. Viikkoja silloin 36+2. Eli menee se joskus nopeesti ensisynnyttäjilläkin. Lapsivesi on muuten väriltään vaaleanpunaista ja sen kuuluu olla kirkasta ja hajutonta. Googlailin asiaa silloin yöllä, kun ihmettelin mitä oikein lorahtelee. Ensikertalaisille tiedoksi :D ja mulla ei muuten ollu silloin esikoisesta edes yhen yhtä harkkasupistusta..

Oon pidenmpään taustaillu, jääny kesällä vähemmälle sekä lukeminen ja kirjoittaminen. Nyt alkaa h-hetki lähestyä, joten kummasti sitä on imua tänne palstalle. Lohduttavaa, ettei tarvii kärsiä turvotuksesta ja ylivireästä esikoisesta ihan yksin. Tänään poksuu 35+0. Oli neuvolalääkäri tänään, paikat oli pehmenny vähän ja ulompi kohdunsuu vähän auki, ei uintia enää.. Laittoi lähetteen äitipolille. On tullu kotona mitattua tosi korkeita paineita (tosin kyllä ihan ok paineita myös), päätä särkeny (epäilen että johtuu ukkosista) ja turvotus on ihan järkky.. Viikossa 1,4kg.. En oikein ite usko raskausmyrkytykseen, mutta hyvä tietty tarkastaa, jos vaikka ultraisivat. En oo vauvelia nähny sitten viikon 26.

Tsemppiä kaikille!

Kilimanjaro 35+0

Viimeksi muokattu:
Kiitoksia tsempeistä kaikille! :) :flower:

Kipeät supistukset loppu illalla tunnin jälkeen niitten alkamisesta joten pääsin nukkumaan. Yö sitten meni niin ja näin pissalla ravatessa ja välillä tuli taas kipeitä supistuksia mutta ei ne onneks kauan kestäny niin sai nukuttuaki.
Aamulla pääsi neuvolaan ja lääkärille. Painoa oli ensinnäki tullu kokonainen kilo viidessä päivässä. Kohdunsuu oli pehmeä ja kohdunkaulaa vähän jäljellä, pää oli tosiaan jo laskeutunu. Lääkäri vaan hymyili että kyllä täältä oltais jo halukkaita tulemaan, jos kipeitä supistuksia alkaa tulee säännöllisesti niin se on menoa sitte :) Neuvolantäti vähän murjotti siinä vieressä että jos nyt kumminkin vielä viikonkin pidättelisit niin se vauva ei ois vielä niin pieni (niinhän ne sanoo joka viikko). Ai, pystyykö sitä ite päättämään millon haluaa synnyttää :D Mun mielestä se syntyy sitten kun on sille oikea aika, eiköhän se luonto hoida hommansa.. Lapsivedestä ne ei osannu sanoa mitään, ei niillä lopen sitte niitä tikkuja ollutkaan, tunnustelivat vaan että kyllä täälä vielä vettä on.
Antoivat vielä ohjeen että makoile nyt vaan jalat ylhäällä ja anna miehen tehdä kotityöt. Helpommin sanottu kuin tehty, en malttais vaan olla, mutta onneks on nyt menossa nuo olympialaiset niin aika menee nopeaa niitä seuratessa sohvannurkasta. Mutta ei puhettakaan että jaksaisin makoilla ja vielä jalat ylhäällä, selällään oleminen on yhtä tuskaa, kylellään menee just ja just öisin. On ainaki raskauden aikana huomannu että sitä löytyy yllättäviä asentoja mistä ei ennen oo ollu tietoakaan :D
Huomenna aamulla sitten pitää pissanäytteet viiä labraan, pitää sulkea vielä tulehduksien mahdollisuuet pois niin sitten voi hengähtää helpotuksesta ja alkaa luottavaisin mielin oottaan sitä synnytystä. Eli yhtenä kappaleena vielä ollaan! Vaan vaihtuu nää tilanteet kyllä yllättävän nopeaa, eihän sitä tosiaan koskaan tiiä mikä päivä tai yö joutuu lähtemään, loppuaika taitaa olla yhtä jännitystä..
Tsemppiä kaikille, kidutaan yhdessä näitten helteitten takia vielä vähän aikaa, ens kesänä nautitaan senkin edestä! :)

Keesha 35+0

Keeshalla jännät paikat! Kuulumisia odotellessa, josko saataisiin toinen vauva tähän pinoon? :) Tsemppiä sinne :hug:

Ohoh, onpas Wasabilla pitkä tauko neuvolakäynneissä! Täällä on nyt kahden viikon välein, ja kohta viikon välein.

Itse lähdin sunnuntaina illalla taysiin synnytyspäivystykseen, kun olin noista supistuksista niin epävarma, ja kun se kandi meni paniikkiin silloin alkuviikosta paikkoja katsoessa, niin tottahan se paniikki muhunki iski. La-su yönä oli tiheästi kipeitä supistuksia, tosin loppuivat sitten jossain vaiheessa. Ei ollut muutosta tapahtunut alkuviikkoon, mutta siis tosi mukava lääkäri oli taysissa ja sai luotua muhun luottamusta, että on ihan yksilöllistä että joillakin ensisynnyttäjillä on jo näin varhain kohdun ulkosuu auki. Sanoi myös että voin ihan hyvin uida ja elää normaalisti (lenkkeillä yms), joten jännä että Kilimanjaro sulle on sanottu, ettei voisi enää uida. Ja mulla oli kuulemma kohdunsisäsuukin millejä auki... Nyt kuitenkin supistelut rauhoittuneet!

Mitähän muuta minun pitikään kommentoida.. Jotenkin mielessä ei enää pyöri ku vauvajuttuja. Ja mun pitäisi järkevästi osata olla mukana, jos talokauppojakin meinataan tehdä..

Tänään poksuu! 33+0 :)

Keesha ehtikin ensin tänne kirjoittamaan! Minulle lääkäri sanoi sunnuntaina Taysissa, että kolmeviis viikolla ei enää tarvii ottaa rauhallisesti, et sitten saa syntyä jos on syntyäkseen, joten eiköhän sullakin keesha niin ole, et ei turhaa tarvi jalat ylhäällä makoilla, jos se lapsi sieltä haluaa jo tulla.

• Tykkää
Reactions: Keesha
Soittelin neuvolaan soittotunnin aikana tosta yllättävästä painonnoususta/turvotuksesta ja niinkuin täällä moni ihmetteli niin ihmetteli neuvolatätikin, että miksi on jätetty noin pitkä tauko neuvoloiden väliin. Viimeksi minulla ei siis ollut oma terkkari niin ei vissiin ollut ihan perillä kaikista asioista. Sainpa siis ajan huomiseksi eli nyt pysytään tässä kahden viikon välein - tahdissa...
Piti tärkeänä, että pissa ja verenpaineet pitää katsoa mahdollisimman pian ja sanoikin, että eihän tuollainen mitään puhdasta painonnousua ainakaan ole, vaan turvotuksilta kuulostais tommoset määrät ja oli kovin tyytyväinen kun soittelin.. :)
Siinä sen taas näkee, kannattaa aina soitella jos itsellä epäilyksiä jostain - yleensä vaan jostain syystä korkee kynnys tarttua puhelimeen ja "vaivata" neuvolatätejä.

Villatuusu, kysyin lääkäriltä voiko vielä uida ja sanoi, ettei kannata tulehdusriskien takia. Ompas epäreilua, että ovat noin erimieltä, uskaltaako sitten uida vai ei.. No, kiitos tuon toisen lääkärin mielipiteestä. Onko muuten muilla vaihdellu kovin vauvan sykkeet? Alkuun ( ensimmäiset kuuntelukerrat) täällä oli korkeat, mikä on ymmärrettävää, kun sydän on pieni. Sitten laski siihen 140 hujakoille. Nyt on sitten viime viikolla ja tänään ollut tosi korkeat alkuun, luokkaa 170 ja sitten hissuksiin laskenu sinne 155 nurkille. Molemmilla kerroilla vauvelin asentoa on kyllä tunnusteltu, eli johtuuko vaan siitä. Onko muilla ollut tällaista?

Kiva kuulla, että jollain muullakin tekee tiukkaa helteet ja kokonaisuudessaan muun perheen huomiointi etenkin näin raskauden loppuvaiheessa! :whistle:

Onneksi täällä Turussa ei kovin montaa hellepäivää ole vielä nähty! Viikonloppuna taisi olla pitkästä aikaa todella lämmin ja painostava ilma. Onneksi meillä oli tuollainen ilmastointivekotin, jolla sai ihanasti ainakin makuuhuoneen viileäksi! Ja luojan kiitos oli viikonloppu, niin mies juoksi tuon 2-v perässä suurimman osan ajasta! :p

Alan olla jo ihan kypsä tähän raskauteen!! :kieh: Ahdistava ja tukala olo :kieh: Nyt tuntuu että kärsivällisyys loppuu justiinsa!

Mutta kohtahan niitä vauvoja alkaa tässäkin pinossa rytisemällä näkymään! ;) Keeshalla ainakin melko jännät paikat jo!

Biban tavoin olen käynyt lueskelemassa heinä- ja elokuisten pinoista synnytyskertomuksia ja voih, kuinka sitä omaa nyyttiä jo kaipaa syliin!

Turvotuksia pukkaa täälläkin, lähinnä nyt sormista sen huomaa (tukisukat melkein 24/7 suonikohjujen takia päällä, niin ei jaloissa niinkään vaivaa). Ensi maanantaina synnytystapa-arvio nlassa ja vielä ainakin tiukasti perätilassa tämä vaavi on. Ja kun se yksi sektio takana, uskoisin tämänkin sektioon päätyvän! Tietysti vielä pieni toivo on kääntymisestä, mutta...

Uimaan en viime viikolla enää tohtinut mennä. Keskiraskauden lääkärikäynnillä suositeltiin, ettei elokuussa enää luonnonvesissä tai maauimaloissa kävisi tulehdusriskin takia. Toisaalta, epäilen että melko pieni riski se kohdallani on (paikat visusti kiinni), mutta enpä taida sitäkään riskiä ottaa..

Vatsa ollut tänään ihan sekaisin, mutta taitaa johtua enemmän siitä puolen kilon suklaarusinapussista, jonka vetäisin |O kuin mistään muusta! ;)

Eipä tänne muuta!

Jaksamisia muille kärsimättömille!

Bastet ja tyyppi rv 35+3

Siis joo, mäkin jotenki luulin ettei enää kannattais uida, mut kysyin kuitenkin tältä lääkäriltä tuosta uimisesta, ni hän oikein suositteli uimista tällasilla helteillä. Mutta en sitten tiedä, uskaltaako siltikään uida..

Minäkin biban ja bastetin tavoin olen elokuisten ja heinäkuisten pinoja käynyt lueskelemassa, ja voi että sitä haluaisi jo oman pienen syliin <3 Ja innolla odotan synnytystä! Ekaa on hyvä oottaa, kun ei tiedä mitä tuleman tuo :)

Hei äidit
Nyt on ollut niin tylsää että päätin jo valita pikkuisen kotiinpaluu vaatteet. Ulkopuku on valmiina.. MUTTA.. En osaa valita mikä mekko laitetaan :D auttakaa kanssa toverit. Ollakko tylsä ja ottaa tuo eka body mikä on kummallekkin sopiva, Toi Bamse vai toi kuumailmapallo tunika. Tuossa alempana sitten jo päätetyt ja valitut kotiintulovaatteet :) Joko olette saaneet päätettyä missä pienokaiset saapuvat kotiin?

Aijaa.com - 10622418
Aijaa.com - 10622417

Pipsa pikkuinen 35+2

Heipsis :wave:
En nyt kauheesti jaksa kirjotella, pää ihan hattaraa ja väsyttää..
Eilen kävin äpolilla neuvolan lähettämänä varmistamassa ettei ole kehittymässä myrkytystä (rr koholla, valkuainen +-, hb laskus ja kamala päänsärky&turvotukset), kaikki kuitenkin hyvin. Su-ma tosiaan kauhee päänsärky, ilmeisesti migreeni+helle...mutta kyllä su-iltana jo toivoin kuolemaa kun olo niin kauhee. Tuntokin rupes jaloista katoomaan kun oli niin turvoksissa.
Enas viikolla käskettiin meneen mittauttaan paineita neuvolaan, onneks sitte oma tätskä palannu lomalta..

Väsymys tosiaan kamala ja lisärautaa nyt syötävä. Neidit tappelee kokoajan, ei jaksais kuunnella yhtään! Isäntä myös käski ottaan rauhassa (tais raukka eilen säikähtää) mut vaikeetahan se tääl omakotitalos lasten kanssa on, kun toinen aina töissä! Pakko se on hoitaa jonkun lapset, koti ja kaupassa käynnit jne..
No..jospa en nyt stressais noista ikkunanpesuista enempää..ja eiköhän ne vauvankin tavarat stressaamatta tuu jossain vaiheessa laiteltua valmiiks..no panic!

Juups..jospa yrittäis lahjoa neidit hetkeks tellun eteen ja ite vois ummistaa sohval siks aikaa silmät..luoja mikä väsymys!

Tinttis ja Eemeli (poks) 34+0 (ja eilen painoarvio 2,2kg)

Hei kaikille! Täällä kysissä istuskelen niin ajattelin kirjoittaa ajan kulukseni. Minua on supistellut nyt kipeästi niin sen takia tarkastus neuvolan lääkärillä oli tänään. Lääkäri soitti kysiin josta käskettiin tulla näytille. Tässä nyt sitten sydänkäyrässä istua napotan. Kohdunsuu oli 2 sormelle auki, kanavaa 1-2 cm ja pehmyt. Kohdunsuulla oli paljon turvotusta ja oli kuulema hyvin verinen. Mistä lie tuokin johtuu?!?

En kuitenkaan allekirjoita vielä noita tietoja ennen kuin oikea gyne tarkastaa tilanteen! Sitä odotellessa.

Milla 33+2

NevaNeva: Ottaisin ehkä noista sen bodyn tai tunikayhdistelmän :) Bodyyn kallistun ennemmin..Minkä kokosia noi vaatteet on? Näyttää mun silmään aika isoilta, mut kuvahan voi vääristää :)

Itsekkin kattelin huvikseen vauvalle kotiintulovaatteita...En saanut valittua mitään mieleistä...täytyy ehkä käydä ostaa vielä jotain kivaa ;) Mut perus bodya ja housu yhdistelmä varmaan :) Pitäis pestäkkin nuo vaatteet jossain vaiheessa...

Yhteistyössä