Syyskuun 2009 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja Eemi
  • Ensimmäinen viesti
Eemi
Voi Sasa_sofian oloa... Mulle sanottiin neuvolassa, että tukivyöstä olis hyötyä vasta viikolta 18 eteenpäin, mutta se liittyi tähän selkäkipuun. Luulisi, että tuossa tilanteessa hyötyä olisi jo aiemminkin, voishan sitä kysyä!

Meiramille tervetulotoivotukset joukkoon! Aina mahtuu mukaan... :)

Mulla on vähän jännä olo, kun en tosiaan tunne mitään liikkeitä. Ja ihan kuin tuo kohtukaan nyt ei olisi kasvanut... Mutta sitä nyt en osaa varmasti sanoa. Jos se olisi vain noussut jo ylöspäin. Hm... Mtään oireita tai kipuja mihinkään suntaan ei ole, olo on ihan hyvä, mitä nyt välillä häntäluuta vielä juilii.

Siskon tilanteen selviämistä odottelen huolissani. Viikko varmaan menee vielä...

Eemi 16+4
 
lolako
Tänne kuuluu hyvää. Aamulla kävin neuvolassa. Ja siellähä se pikkuinen oli niin virkeällä tuulella. Kovasti heilu ja jumppas. Sydän ääniä ei kuunneltu vieläkään. Terkkari ainoastaa otti mittoja vauvasta. Verenpaine oli jokseekin korkeella. Mutta takana huonosti nukuttu yö ja kiireellä menin neuvolaan jännityksen kera. Hb oli viimeks 114 nyt sekin oli noussut 124. Painoa oli tullu kolmessa viikossa vain 100 g. Kivaa!!!! Nyt hoitelee kuumeisia lapsia...

lolako 13+5
 
bambu86
Tervetuloa meirami!

Ihanaa kun potkuja on alkanut tuntumaan koko ajan enemmän ja enemmän, varsinkin eilen ja tänään:) Tänään aloitti tuossa 9:n aikaan ja siellä villinä heiluu! Paha olo on nyt kyllä jo kokonaan loppunut, ja onneksi sain antibioottikuurin tähän pitkittyneeseen flunssaan joka tod näk on poskiontelotulehdusta. Toivottavasti ei tuu hiiva sit tästä kuurista!!! se on ilkee vaiva.

Joko teillä alkaa masut näkymään? Mä epätoivoisesti yritän piilotella jättivaatteiden alla, mies kyl sanoo et turha toivo. Tuli kutsu työkeikalle minne pitäis laittaa hame, olipa tosi kiva kun olen muuten kokoa 36 mut mahasta 40 sit nykyään niin ei oikein noi hamoset istu!

Jokos on pääsiäismunat hankittu ja rairuohot kasvatettu?
 
Eemi
Bambu: hae apteekista myös maitohappobakteereja! Kun syö sellaisen kuurin yhtäaikaa antibioottien kanssa, niin pitäisi pysyä bakteeritasapaino paremmin kurissa alapäässäkin. ;)

Masu ei kyllä näy kovin hyvin, mutta töissä olen nyt useammille asiasta maininnut. Vastaanotto on ollut aika lämmin... Miehen mielestä ja omasta mielestä tietty näkyy tosi hyvinkin, kun pienikokoinen olen normaalisti, mutta ei vieraammat ihmiset sitä sillä lailla näe!
 
lolako
Semmosta tulin kyselee että joko ootta miettiny tuota äitiysavustusta? Kumpana meinaatte ottaa? Millonkahan tulee muuten se uus tämän vuode.. varmaan kohta. pitääpä käydä kurkkaa kelan sivuilla. Ite otin esikoiselta sen äitiyspakkauksen ja suosittelen sitä kyllä kaikille jokka esikoista odottaa. Viimeks otin sit rahana. Ja taidan ottaa nytkin rahana. Vielä on hyvänä pysynä mm. vaatteet, makuupussi, ulkopuvut.
Joku kyseli masun näkyvyydestä. Eipä tuota vielä kukaa ole huomannu. eikä olla vieläkää kerrottu kelleekkää. tää on hauskaa pitää omana tietona mahd. pitkää. :) varmaan ens viikolla kerron äitille ja siskolle, ja kait sille anopillekkin pitää kertoo. mahaa tosiaan on jäänyt edel. raskauksista. mutta ei semmosta selvää vauvamahaa. ja hyvin saa vedettyä tarpeen tulle vatsan sisää. pääsiäis munia ei olla ostettu eikä kasvateta ruohoja. ollaan koko pääsiäisviikko reissussa. niin ei tarvi laittaa kotiin mitää tipu ruoho juttuja. ja muutenki se pääsiäinen menee niin joutuin.
nyt nukkuun. yötä!

 
Eemi
Juu, eipä olla pääsiäisvalmisteluja tehty meille kahdelle. :) Ootan sitä, että ois niitä lapsia, jotka jaksais innostua koristeluista ja suklaamunista!

Mä kyllä ehdottomasti otan äitiyspakkauksen, kun tosiaan meillä ei mitään tavaraa ole etukäteen. Voi olla, että syksymmällä sitten sitä tavaraa alkaa kertyä, mutta vielä ei ole mitään. Jotain nuttuja olen nyt neulonut... Toivottavasti on tänä vuonna kiva pakkaus (musta se viime vuodenkin on tosi kiva), ja paljon hyödyllistähän siellä on siihen rahasummaan nähden. Pienten vauvojen vaatteethan säilyy kyllä hyvinä vauvalta toisellekin, että sinänsä meille olis tervetulleita myös kavereiden lahjoittamat pieneksi käyneet. ;)

Ainoa mikä mua harmittaa - harmittaako muita? - on se, että pienten vauvojenkin vaatteet on monesti joko sitä vaaleanpunaista tai -sinistä. Kun muutenkaan en hirveästi tykkää siitä, että lapsilla on aina "eriväriset" tai "oikeanväriset" vaatteet, ja ennen kaikkea, jos vaikka ei tiedä vauvan sukupuolta etukäteen. Sitten on tietysti eri asia, kun lapsella itsellä on omista vaatteista mielipide... Mutta jotenkin en vain itse tykkää tuosta hempeilystä, enempikin reippaista väreistä ja kuvioista, mihin vauvakin kiinnittää huomiota.

Mut nääkin on näitä sekundaarisesti tärkeitä juttuja... ;)

Eemi 16+5
 
*Meirami*
Huomenta!
Äitiysavustuksesta, Ajattelin ottaa äitiyspakkauksen, vaikka esikoiselta on kaikki sen äitiyspakkauksen kamat tallella (ja muutkin vauva jutut). Mutta jotenkin se vaan on niin kiva saada se paketti ;) Kiva hypistellä sitten niitä uusia pieniä vaatteita, ja sitten siitä laatikosta saa hyvän säilytyslaatikon esim. pienille vaatteille.

Tänä aamuna meni tytöllä talvihaalarista vetoketju rikki! Jouduin sitten tunkemaan raukan liian pieneen toppapukuun kun lähdettiin hoitoon. Mutta jospa se sillä tämän päivän pärjäis, illalla koittaa korjata vetskari, ja jos ei onnistu, niin pakko varmaan käydä sitten ostamassa uusi. Varmaan sais halvalla nyt talvipukuja.

Nyt töiden pariin, ja mukavaa päivää kaikille :)

Meirami ja sykerö 16+2
 
ellinoora77
moi!

meillä on ohraa ja rairuohoa ja taimia kasvatettu jo monta viikkoa kun se on pojan mielestä niin hauskaa. kohta on joka nurkassa jotain tupsua..:)

suosittelen äitiyspakkausta esikoista odottaville, se on tosi hyvä ja käytännöllinen!mutta itse en aio ottaa pakkausta vaan rahaa. jos teillä ei ole sille pakkauksen kestovaippasetille käytöä, niin sen otan mielelläni vastaan..:) kestovaipat on esikoiselta tallessa ja meinaan niitä taas käyttää. meillä on ihan tajuttomat määrät vauvan vaatteita kaiken värisinä ja kokoisina. siskot ja kaverit roudanneet pieneksi jääneet meille, kun olen varmaan perheen viimeinen synnyttäjä. aion tässä keväällä tehdä ison karsintaoperaation ja viedä turhat kirpparille. niitä vaatteita tarvitsee loppupelissä yllättävän vähän, ainakin mun kokemuksen mukaan. pyykkikone pyörii koko ajan kuitenkin.

muutenkin meillä on kamat about tallessa ja valmiina, loput saan lainaan (kuten esim turvakaukalon). rattaat alkaa kyllä olla aika rähjäisessä kunnossa, pitää tässä keväämmällä tsekata vieläkö niistä tuolle kakkoselle on. rattaisiin kannattaa panostaa, ainakin meillä olllet käytössä ihan jatkuvasti kohta kolme vuotta. vaunuilla ei ollut käyttöä kuin ihan ekat kuukaudet. vaunuja en aio hommata tälle kakkoselle ollenkaan...

nyt ei ole liikkeitä tuntunut eilen eikä tänään... mutta ei saa hermostua..:)

mukavaa päivää!

ellinoora 15+3

 
Sasa_sofia
Äitiyspakkauksesta oli puhetta niin kyllä minä ainakin otan sen pakkauksen, vaikkakin joh kaikista 4 on entuudestaan. Mutta kun miettii sitä että sen pakkauksen arvo ei todellakaan vastaa sitä raha määrää..Aijon sen hakemuksen kyllä säästää niin viime tinkaan kun vain voi, että saan sen uuden pakkauksen. Ei voi moittia tuota viime vuotistakaan. Toppaasuja meillä on aikasta paljon, mutta näyttäävät nuo menevät tarkoitukseen. Jotenkin olen semmoinen ettei minulla ole kanttia viedä pakkausta myytäväksi kirpparille. Silloin tällöin teemme vaatteiden totaalisen hävityksen, ja meillä todellakin käytetään vaatteet ihan loppuun asti ja sitten paiskataan roskikseen. Vasta viime vuonna heitin jätesäkillisen lasten vaatteita roskikseen..

Potkuja ei ole täällä tuntunut, mutta nämä liitoskivut nivusissa ja häpykummulla on aivan kauheaita. Masu on kyllä kasvanut sen huomaa joh kaukaa. Jouduin käymään eilen lääkärissä asian suhteen, kun se tavallinen panadol ei enää auta. Nyt on kunnon roppuja, ainakin nukuttaa hyvin kun ottaa sen..
Nukun todellakin tyyny jalkojen välissä yöllä ja liikkuminen tuottaa vaikeuksia kun koskee niin kauheasti. Oikealla kylellä voi ainoastaan nukkua. Jos yöllä käännyn unissani niin herään kauheaan kipuun. Lääkäri teki tutkimuksen ja sanoi että kaikki on kunnossa. Sen takia sainkin piiiitkän sairasloman. jos vaikka joskus oisi kävelläkin.
Joskus kuulin jos on kovat liitoskivut tulisi iso vauva tiedä nyt sitten onko se totta. Viiva on hyvin hentona mahanpohjasta napaan asti tiedä nyt sitten tarkoittaako se poikaa vai ei. Arvailisin että poika olisi tulossa..

Pääsiäis hörpötykset taitaa tältä vuodelta jäädä pois, kun olemme reissussa kanssa koko pääsiäisen. Mummo on kuitenkin tehnyt asian minun puolesta =o)

Tulipa taas kirjotettua, pitää yrittää purkaa hieman tuota pyykkivuorta

Sasa_sofia 14
 
Monik
Äitiyspakkauksesta on ollut puhetta ja itse meinasin sen kyllä ottaa. Olen jo useampaan otteeseen käynyt Kelan sivuilta kurkkimassa joko tulisi kuvia 2009 pakkauksesta, mutta ei ole vielä ilmestynyt. Minulla oli vähän samanlainen ajatus tavaroiden hankkimisesta kuin eemillä, että vasta syksymmällä alkaa niitä haalia kasaan. Sukulaiset ovat kuitenkin innostuneet niin, että ovat hommaneet jo kaikilta tuntemiltaan lapsiperheiltä rompetta eli tässä kävi nyt niin että pakko tietää jo nyt, minkälaiset vaunut, kaukalon jne. haluaa, että voi sanoa kelpuutaako ne käytetyt. Sitten vielä kun ilmaiseksi/halvalla saisi niin tuputtavat että "tottakai te otatte". Että se niistä haaveista lähteä joskus ison mahan kanssa vaunuostoksille. Eli tästä oli kyse tuossa aikaisemmassa viestissäni, että sukulaiset tekevät hulluksi. Ei siinä tosiaankaan muuten olisi mitään mutta kun viikkojakin on niin vähän että en todellakaan ollut vielä ajattellut vaunuja hankkia. Ja kun miehen suvun puolelta tämä enimmäkseen tulee niin ei kovin tiukasti osaa sanoa ei.

No tulipahan valitus. Muuten kaikki on täällä hyvin. Seuraavaan neuvolaan olisi vielä melkein kaksi viikkoa. Pääsiäistä ei meille erityisesti laiteta mutta eiköhän muutamat pääsiäismunat tule ostettua. Itsekin odotan jo malttamattomana sitä, että lapset sitten tällaisista innostuvat. Tulee jouluun, pääsiäiseen ja muihin ihan uutta sisältöä. Teimme siskoni kanssa lapsena aina pääsiäisenä toisillemme aarrekartat ja olimme piilotelleet ympäri asuntoa muutamia aarteita joita sitten toinen sai etsiä. Omille lapsilleni aion tehdä vastaavia juttuja. Mies kun ei varmaan innostuisi jos tyrkkäisin kartan käteen ja sanoisin että nyt leikitään aartenetsintää :D

Monik 14+2
 
Eemi
Heh, tuli tuosta Sasa_sofian viivasta mieleen, että mulla on mahassa "karvaviiva". :D Siis tullut sellaisia ihan tummia hentoja ihokarvoja tuolta häpykummulta napaan asti selkeänä viivana. Tietääkös se siis poikaa, vai? ;)

Mä myös ajattelin kestovaippailua ainakin kokeilla... Mutta jos osoittautuu liian raskaaksi ja on esim. tosi vaativa vauva, niin en mä kyllä siitä mitään paineita ota. Mutta alustavasti näin on miehen kanssa päätetty. :)

Töitäkin vissiin pitäis tänään tehdä...
 
Eemi
Niin ja Monik: toisaalta on kivakin, että tarjotaan tavaraa. Kun meillä ei oikein ole "lapsellisia" sukulaisia, kavereitakin vain muutama, joten ei sitä tavaraa varmaan ihan ovista ja ikkunoista ole tulossa. Jos jotain saadaan, niin mukavaa on. :)

Ja nyt niitä töitä!
 
ellinoora77
suosittelen kestovaippoja! oli yllättävän yksinkertaista, eikä ikinä olleet vaipat lopussa, ei tarvinnut kaupasta säkkejä koko ajan raahata. matkoilla ja yöllä oli kyllä usein kertis. mutta ei siitä tosiaan paineita kannata ottaa, mutta kokeilla ainakin kannattaa! meille sopi loistavasti ja esikoinen oppi vähän alle 2v täysin kuivaksi. annan mielelläni vinkkejä jos joku kaipailee...

nyt tuntuu myllerrys taas, huh! :)

ellinoora
 
Eemi
Heh, juu, tänne on kaikki kestovaippavinkit tervetulleita! Itse ei oikein ymmärrä, kuinka paljon ja millaista sitä sitten käytännössä tarvitsee...

No, saatiin nyt sitten mun siskolle huonoja uutisia istukkabiopsiasta. Eli sikiöllä on kromosomipoikkeama, ja suurella todennäköisyydellä se on vakavasti kehitysvammainen. Luultavasti raskaudenkeskeytys heillä edessä, nyt viikkoja siis 13 kasassa. Pari iltaa olen mäkin täällä itkenyt, kun ei sitä koskaan tajua,että nämäkin jollekulle sattuvat kohdalle. Ei sitä ajattele, että itselle tai tutuille. Ei pysty edes kuvittelemaan, miten hirveä kokemus se keskeytyskin sitten on.

Että sellaista, eipä ihmeempää omassa navassa. Huomenna viikkoja 17.
 
Sasa_sofia
Voi surku sun siskon kanssa Eemi, kaikkea jaksamista sinulle..Itelläni on loppunut liitoskivut jotenkin hieman painon tunnetta enää ja voin jopa kävellä..Ihanaa ei enää tarvitse nukkua tyyny jalkojen välissä. Kumma homma mahaa oli mutta nyt tuntuu että se viimeinenkin on sitten hävinnyt. Koettelin tänä aamuna selälläni ollenssani, että vieläkö sitä kohtua on tallella ja näyttää olevan. Olisiko ollut sitä turvotusta vielä, mutta nyt se kait alkaa kasvaa sitten ihan oikeasti. Tässä kun istun niin tunnen painon tunnetta nivusissa ja tuolla alapäässä. Jotenkin aina välillä tuntuu että joku muljahtaisi mutta en osaa vielä tuntea olisko ne liikkeitä tuskinpa vain..

Ja edelleenkin se kauhea pyykkivuori odottaa..*huoh*
Sasa_sofia 13 +1
 
bambu86
Ihan kamalaa tuo sinun siskosi, Eemi, juttu. Mutta toisaalta voi myös ajatella että onneksi on nykylääketiede, jotta saadaan tämmöiset asiat hyvissä ajoin tietoon, eikä vasta sitten kun oma nyytti makaa hengityskoneessa:(
Kyllä varmaan pahalta siskostasi tuntuu, oikein surullinen olo tulee itsellekkin:(
Onko siskollasi jo ennestään lapsia?(ehkä olet sanonut, en jaksa selata keskustelua taakse päin).

Täällä masu on jo selallään ollessa pömppö, mies ihan innoissaan. Harmittelee kun ei hän tunne liikkeitä ja kyselee koko ajan miltä se tuntuu kun pikkuinen liikkuu! Nyt on oikein alkanut koko ajan odottamaan että koskahan se liikkuu taas:D Rakenne ultra on 14.4 muutama päivä mun synttäreiden jälkeen. Kohta pääsee sitäkin jännittämään!!

Mulla ei kyllä antibioottikuurista huolimatta ole tämä flunssa hellittänyt, kiva kun oikeasti alkaa lihomaan kohta ihan mielettömästi jos ei pääse liikkumaan. Olen jo käynyt kuivaharjaushansikkaan ostamassa selluliitin pelossa. Ja olen kyl huomannut että sitä on vähän tullut:(
 
Eemi
Jees, kiitti sympatioista. Kyseessä on tosiaan mun siskollekin eka raskaus, ja sitä raskaammalta tilanne varmaan tuntuu. Mutta tosiaan, noin ajattelen itsekin, eli että jonkinlainen ihme se on sekin, että nämä saadaan tietoon näin varhaisessa vaiheessa.

Hitsi kun olen kateellinen noista liiketuntemuksista! Eilen illalla kuvittelin tuntevani sellaista liikuvaa tunnetta alavatsalla illalla, mutta kun vaihdoin asentoa, niin hävisi samantien. Pöh. Mutta mitään sille ei kai voi...

Ja turvotusta on täälläkin, sekä sitä vauvamahaa että vähän muutakin. ;)
 
ellinoora77
voi eemiä, voi eemin siskoa... todella paljon voimia sinne! nämä on ihan kamalan vaikeita tilanteita, mutta täytyy vaan yrittää ajatella eteenpäin. voisihan se olla ettei vauva silti selviäisi, jos ja kun kehityshäiriöt on niin pahat. mitä aiemmin, sitä pienemmällä tuskalla sitä ehkä pääsee, mutta on se ihan kohtuutonta yhtään kenellekään. olen todella todella pahoillani teidän puolesta.

meillä on sellainen tilanne, että sikiötä seurataan miehen synnynnäisen sydänvian takia ja rakenneultrassa vasta ehkä jotain tiedetään, onko vauvalla kans jotain viitteitä sydänvikaan. olis se kamalaa senkin jälkeen joutua päättämään mitä tehdä. sitten ennen rv 30 käydään vielä perinnöllisyysklinikalla uudestaan ultrassa, mutta se on vain sen takia, että heti synnytyksen jälkeen osataan varautua leikkaukseen tms. jos vika on tosi paha. mutta ensimmäinen poika oli onneksi täysin terve, jospa tämä toinenkin...

eemi, liikkeet on kiva tuntea, mutta arvaa kyttäänkö niitä IHAN koko ajan. pariin päivään tuntunut TOSI vähän ja heikosti, hullua huolestua mutta tottakai huolestun. voi tätä päätä...

ihanaa ja rauhallista viikonloppua kaikille ja kovasti tsemppiä!

ellinoora 15+4
 
Lalla
Ikäviä uutisia Eemin siskolla. :( Paljon voimia sinne suuntaan! Ymmärrän vähän tuota Eemin omaa surkeaa oloa. Mun lähipiiriin sattui tosi ikävä keskenmeno omassa alkuraskaudessa ja peilasin sitä liiankin paljon itseeni ja voin tosi huonosti. Koita siis vain jaksella ja ajatella vaikka, että raskauksilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Tänne ei erikoista. Ei vieläkään liikkeitä... Tai ainakaan sellaisiksi täysin tunnistettavia. Ovatkohan nämä omat vatsamakkarat jotenkin hidasteena? ;) Tai sitten se istukka kummittelee siellä tiellä. Se on vähän ruvennut jänskättämään, onko istukka jo uiskennellut omalle paikalleen. Kaipa se rakenneultrassa selviää (16.4.).

Verensokerimittailut jatkuu ja eilen otti eka kertaa kupoliin koko touhu ihan täysillä! Sitä mitataan siis neljänä päivänä viikossa neljästi päivässä. Mulla on mittauspäivät ma, ke, to ja la. Tuo ke- ja to-väli osoittautui tiukaksi, koska siinä on kaksi peräkkäistä päivää, joten ei saa hetkenkään lepoa asiasta! Kaiken lisäksi eilen oli todellisia ongelmia saada kunnollinen veripisara sormesta, vaan aina tuli vain ihme läiskä, jonka kone sai kyllä hitaasti tulkittua, mutta tuloskin kyllä oli mitä sattui. Jouduin mittaamaan päivän aikana 8 kertaa sen neljän sijaan, että sain hyvän veritipan ja edes vähän todellisemman tuloksen! Kiehutti aika rankasti, kun joka sormenpää oli jo kipeä, reikäinen ja verillä. :( Kaikki tulokset on kuitenkin tähän mennessä olleet mielestäni ok.

Se toinen työkaveri, joka raskaudestani tietää, oli tällä viikolla sitä mieltä, että mulla on alkanut vatsa pömpöttää. Omasta mielestäni näytän vatsasta aina vain lihavammalta eikä tätä voi hyvällä tahdollakaan tulkita vauvamahaksi! Mutta kai se jossain siellä piilossa seikkailee... Se on ollut niin ujo tähän asti, että kaipa se vain tykkää piilotella minun makkaroiden katveessa! ;)

Muuten ilmassa on ollut väsymystä ja olen nukkunut paljon päiväunia. Töissä on nyt jotenkin kauhean raskasta ja stressaavaa, hyi yäk! Oksensinkin eilen illalla taas vaihteeksi. Ihanaa, nyt alkoi viikonloppu!

Lalla 18+3
 
Dinna
Hei taas pitkästä aikaa! :) Yritin pikalukea pitkät pätkät, joten paljon meni varmaan ohi... :/

Ainakin, ihan todella suuret pahoittelut Eemille ja Eemin siskolle pikkuisesta! :'( Voi, kuinka raskasta. :( Ei tuohon pettymykseen varmasti löydy paljon mitään lohduttavia sanoja. :(

Karvoituksesta, Eemi, mullakin kuuluu näköjään tämä rehoitus raskauteen. :p

Sasa_Sofialle jaksamisia liitoskipujen kanssa! Varmasti on todella raskasta, kun niitä tuntuu jatkuvasti. Onneksi olet sentään saanut apua asiaan!

Lallan sokereiden mittailut kuulostaa kyllä inhottavilta. :/ Ei kyllä mikään ihme, että alkaa ottamaan pannuun. Kyllä sitä satunnaisen piikittelyn kestää, mutta tuo 4 krt pv:ssä on kyllä jo asia erikseen. :/

Meillä ei kyllä riidellä siivouksesta eikä rahoista. Meillä kaikki rahat on yhtä paljon kummankin ja saa käyttää rahaa just siihen mihin tarvii omantunnon mukaan. Luotetaan toisiimme täysin, ettei toinen siis mene ostamaan jotain aika hyödytöntä yhtäkkiä, mutta kyllä järkevät omat mieliteot sallitaan. Se siis ostetaan, mitä tarvitaan ja tiedetään, ettei toistakaan haittaa. Salaisuuksia ei ole, eikä mitään tarvitse tehdä toisen selän takana. (En siis mene ostamaan tonnin hametta salaa, vaan tietty kysyn jos joku sellainen tulisi eteen... Tuskinpa kuitenkaan. :p) Meillä on myös perinteiset naisten ja miesten työt, joten ei ole mitään ongelmaa. Jos joskus tulee kuitenkin kiire vaikka imuroida pikkaisen ja pyydän miestä, niin se ei ole ikinä mikään ongelma. Minulle ei myöskään ole ongelma hakata paria naulaa seinään tarvittaessa, mutta periaatteessa näillä mennään. :)

Kiva kun täällä on jo tuntunut liikkeitä! Minä tunsin jo joskus runsas 2 vk sitten muistaakseni aika sattumalta, kun satuin huilimaan hetken päivällä ihan rauhassa. En ole kyllä yrittänytkään kuulostella ollenkaan. Esikoisesta en ollut vielä tuntenut ihan noin aikaisin. Tuntukoon liikeet sitten kun tuntuvat paremmin. En aio niitä kytätä. Esikoisesta alkoi vasta aika myöhän tuntumaan mitään suurempaa... Ehkä joskus rv:llä 20 tai jälkeenkin vasta ja sittenkin tosi harvakseltaan.

Mun liikkeiden tunnistamiseen ei ole kyllä auttanut yhtään se, että olen ollut raskaana aiemminkin. Synnytyksen jälkeenkin, kun joskus mahassa vaan möyrysi, niin olisin kyllä pitänyt niitä vauvan liikeinä luultavasti, jos olisin ollut raskaana. Minun mielestä mahan tavalliset liikkeet saattaa siis hyvinkin muistuttaa vauva liikkeitä. Enpä siis enää viitsisi paljosta lyödä vetoa raskausaikana, että onko kyseessä vauva, vai vaan mun maha. ;) Istukka oli silloin tosin edessä. Ihan missähän vaan se saattaa olla, mutta kunhan ei ole kohdun suulla, niin suurempaa hätää ei pitäisi olla.

Maha ei ole kasvanut täällä ja ihan hyvä, kun tämä on vielä salaisuus. :)

Takaisin kotihommiin... :p

Ihanaa odotuksen jatkoa kaikille!!!

rv 15+3
 
Lalla
Jotenkin lohdutti lukea tuota Dinnan liikekuvailua! Ihanaa, että on joku muukin, joka ei pistä mitään vatsanmyllerryksiä vauvan piikkiin, vaan ajattelee aina vain, että se voi olla jotain muutakin! :)

Mä olen aina ja ikuisesti ollut kaikkien oireiden kohdalla sellainen, että se voi johtua siitä, tästä tai tuosta. Kun taas mun mies on sellainen, että se muka pystyy määrittämään heti oman mahakipunsa ja olemaan 100-prosenttisen varma, mistä se johtuu!

Itse kun on tällainen pessimistinen jalat maassa -tyyppi, niin välillä ärsyttää sellaiset raskaana olijat, jotka ovat tunteneet vauvan liikkeet tyyliin viikolla 7 ja heti seuraavalla viikolla isäkin on ne jo tuntenut! ;)

Lalla 18+4

P.S. Mulla on tietokoneella raskausajan Ticker-laskuri, joka sanoo, että laskettuun aikaan on tänään 150 päivää aikaa!
 
Utelias pahalainen
Mistä olet Lalla sen laskurin saanut? Mulla on pömpöttänyt masu alkuraskaudesta lähtien eikä sitä enää töissäkään paljon piilotella. Sen verta selvä vauvamasu mulla on ettei voi edes laittaa lihomisen piikkiin =)
Mun piti ehdottaa et mitäs jos avattais uusi ketju Syyskuulaisille kun tässä vanhassa alkaa olla jo selattavaa/viestejä sen verran paljon. Miltäs ehdotus kuulostaa rakkaat elliläiset??? Saa kritisoida vapaasti,en suutu =D Voin avata ketjun tai sitten joku ketä ehtii/haluaa...vois olla vaikka Syyskuun 2009 odottajat 2.
UP 16+5
 

Yhteistyössä