Onnea Ellalle!
Tinttiliini on varmaan myös saanut vaavinsa

. Ja Phalekin varmastikin, ja vihdoin

, päässyt tosi toimiin. Sitten päästäänkin siirtyy hoito -puolelle.
Minä kirjoitin silloin viimeksi melko alakuloisissa tunnelmissa. Luna, kirjoituksesi kuullosti aika tutulle. Meillä oli juuri vauvan ollessa 3 viikkoa vanha, se pahin vaihe; massua väänti kauheasti ja sitten itkettiin ja ähistiin. Tuntui, että vauvan ollessa hereillä, hän ei ole koskaan tyytyväinen.
Nyt sitten jo paljon paremmat fiilikset itsellä, ja tilanne mielestäni ihan toinen. Jätin Jekovitit tauolle, jonka jälkeen heti masuvaivat helpotti. Enää ei siis taistella iltaisin. Aamuisin kyllä ähistään vatsaa, mutta se ei ole niin pahaa. Yöthän meillä on koko ajan mennyt (tähän mennessä) hyvin, että vauva syö ja nukahtaa sitten. Päivät menee pikkuisen vetäessä hirsiä. Voisi kyllä nukkua niitä pitkiä pätkiä öisin eikä päivisin. Nyt ollaan syöty öisin oikeastaa jopa kahden tunnin välein. Eli meillä syöttöjä tulee melkoisen monta öihin...
Maistettiin eilen miehen kanssa yhdet tipat noita Jekovittejä, ja voi jessus minkä makuisia ne on!!! En yhtään ihmettele, että pienen vauvan massua vääntää, kun viisi tippaa niitä on syönyt päivässä. Käyn huomenna ostaa niitä d-tippoja, kun muut ovat niitä suositelleet. Pakkohan niitä jotain d-vitamiineja kuitenkin on antaa...
Me käytiin MLL:n "perhekerhossakin", missä oli vauvahieronta aiheena. Perjantaina käytiin sit ihan vyöhyketerapiassakin. Huomenna on sitten neuvola pitkästä aikaa, niin täytyy jutella sielläkin näistä meidän kuulumisista, ja kysellä oman neuvolatädin kommentteja.
Viimeksi, kun soitin sinne, niin se terkka (ei oma) oli niin sitä mieltä, että kyllä se koliikkia nyt on. Minähän itkee tihrustin, ja olin niin masentunut. Mutta nyt kyllä olen sitä mieltä, että niistä d-vitamiineista ne meidän itkut johtui. Edelleen kyllä on niitä masuvaivoja, muttei niin pahana.
Kiva, että muilla on mennyt niin hyvin vauvojen kanssa. Minkälainen "rytmi" teidän vauvoilla on? meillä siis nukutaan päivisin aika paljon, ja yleensäkin vuorokaudessa nukutaan aika paljon. Aamuisin sekä iltaisin ollaan aina hereillä. Mitään varsinaista rytmiä en ole vielä huomannut. Yleensä syödään päivisin n. 3 tunnin välein. Ja vaippaa saa olla vaihtamassa aika tiuhaan, kun pissaa ja kakkaa riittää.
Minä en ole saanut aikaiseksi opetella niiden kestojen käyttöä ;(, vaikka niitä hommasinkin jonkun verran raskausaikana. Meillä, kun sitä kakkaa tulee niin usein, niin en oikein tiedä missä niitä vaippoja säilöisi ennen pesua... Ja laiskuuskin iskenyt.
Vauva kovasti seurailee, ja nyt on alkanut ääntelemäänkin vähän enempi (siis itkun ja ähinän lisäksi). Hymyä kovasti jo odottelen!
Tähti + Am**** tasan 1kk