Syyskuiset 2022 🍁🧡

Onko teille alkanut tulla jo mahaa? Musta tuntuu, että mun ylävatsa on tavallista enemmän pömpöllään. Saatan toki vain kuvitellakin, mutta kyllä mieskin eilen vähän naurahti ja silitteli mahaa, kun menin hänen eteen seisomaan. Edellisessäkin raskaudessa odotin, että koska se alavatsa pullahtaa esiin, mutta ei se tullut. Vatsa kasvoi koko ajan tasaisesti ihan ylhäältä alas asti. Vielä en oo vaihtanu äitiysvaatteisiin, mutta olen sitä kyllä jo harkinnut.
 
  • Tykkää
Reactions: Tintin-91
Onko teille alkanut tulla jo mahaa? Musta tuntuu, että mun ylävatsa on tavallista enemmän pömpöllään. Saatan toki vain kuvitellakin, mutta kyllä mieskin eilen vähän naurahti ja silitteli mahaa, kun menin hänen eteen seisomaan. Edellisessäkin raskaudessa odotin, että koska se alavatsa pullahtaa esiin, mutta ei se tullut. Vatsa kasvoi koko ajan tasaisesti ihan ylhäältä alas asti. Vielä en oo vaihtanu äitiysvaatteisiin, mutta olen sitä kyllä jo harkinnut.
Minulla on maha, omat farkut ei ole mennyt enää viikkoihin kiinni. Tosin lopetin niiden käytön jo aikaisilla viikoilla, kun tuntuivat niin epämukavilta. Eilen puin pitkästä aikaa omat 25-tuumaiset farkut jalkaani, vetskari nousi vain puoleen väliin ja napinläpeen laitoin ponnarin. :ROFLMAO: Ihan hyvin niillä päivän meni, mutta ehkä äippäfarkkuihin voisi suosiolla siirtyä. Ne vaan on takapuolelta niin rumia...

Tämä on mun neljäs raskaus, olen 156 cm pitkä ja eilen ultrassa todettiin mun olevan 14. viikolla. Kai se nyt voi jo näkyä. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vanilja <3
Ei löytynyt sykettä ultrassa, lääkkeellinen tyhjennys vkl:na sairaalassa. Pari päivää sitten ehkä keskeytynyt eli juuri ennen rv 12. En huomannut sitä kun vasta siitä näytöltä. No, enpä suotta liittynyt fb ryhmään enkä ole kertonut tutuille, niin ei tarvi ketään informoida asiasta.
Olen hirvittävän pahoillani. Paljon jaksamista ja voimia tilanteeseen. ❤

Vaikka et ole raskaudesta muille kertonut, niin kerro nyt jos yhtään siltä tuntuu. Sitä tukea kaipaa kuitenkin ympärilleen. Menetys on sen verran suuri.
 
Ei löytynyt sykettä ultrassa, lääkkeellinen tyhjennys vkl:na sairaalassa. Pari päivää sitten ehkä keskeytynyt eli juuri ennen rv 12. En huomannut sitä kun vasta siitä näytöltä. No, enpä suotta liittynyt fb ryhmään enkä ole kertonut tutuille, niin ei tarvi ketään informoida asiasta.
Voi miten surullista. 💔 Paljon Tsemppiä ja muista huolehtia itsestä ja omasta surusta ❤
 
Ei löytynyt sykettä ultrassa, lääkkeellinen tyhjennys vkl:na sairaalassa. Pari päivää sitten ehkä keskeytynyt eli juuri ennen rv 12. En huomannut sitä kun vasta siitä näytöltä. No, enpä suotta liittynyt fb ryhmään enkä ole kertonut tutuille, niin ei tarvi ketään informoida asiasta.
Voi ei, oon niin pahoillani, Enniina, paljon voimia! =´( <3
 
Onko teille alkanut tulla jo mahaa? Musta tuntuu, että mun ylävatsa on tavallista enemmän pömpöllään. Saatan toki vain kuvitellakin, mutta kyllä mieskin eilen vähän naurahti ja silitteli mahaa, kun menin hänen eteen seisomaan. Edellisessäkin raskaudessa odotin, että koska se alavatsa pullahtaa esiin, mutta ei se tullut. Vatsa kasvoi koko ajan tasaisesti ihan ylhäältä alas asti. Vielä en oo vaihtanu äitiysvaatteisiin, mutta olen sitä kyllä jo harkinnut.
On! Mulla on normaalisti aika littee maha/aina ollu vähän mahaa, ja ekassa raskaudessa kasvo alussa tosi hitaasti, mut nyt on tosi alusta asti ruvennu pömpöttää! Tänään vielä ultraaja jotain selitti, et mulla on kohtu niin eteenpäin kallistunu ja istukka takana, eikä hirveesti mitään "massaa tiellä", että varmaan alkaa sekä näkyä että tuntua aikasessa vaiheessa!
 
Teki ihan hyvää edes tänne saada sanottua, kiitos kaikille! Aika järkyttävää se kyllä oli, kun aikaa meni eikä ultraaja sanonut mitään tutkiessaan, ja mun piti sitten itse todeta, että siellä ei kyllä näy enää sykettä. Tää on hyvä foorumi kun tiesin ettei kukaan kommentoi mitään ikävää mut oikeessa elämässä vois tulla jotain ajattelematonta kommenttia tahattomasti ja oon sen verran herkillä että parempi nyt näin. Yhdelle ystävälle ajattelin kertoa kyllä ainakin jossain vaiheessa. Onnea odotukseen tänne kaikille, toivottavasti tulee vaan hyviä uutisia jatkossa ❤
 
Teki ihan hyvää edes tänne saada sanottua, kiitos kaikille! Aika järkyttävää se kyllä oli, kun aikaa meni eikä ultraaja sanonut mitään tutkiessaan, ja mun piti sitten itse todeta, että siellä ei kyllä näy enää sykettä. Tää on hyvä foorumi kun tiesin ettei kukaan kommentoi mitään ikävää mut oikeessa elämässä vois tulla jotain ajattelematonta kommenttia tahattomasti ja oon sen verran herkillä että parempi nyt näin. Yhdelle ystävälle ajattelin kertoa kyllä ainakin jossain vaiheessa. Onnea odotukseen tänne kaikille, toivottavasti tulee vaan hyviä uutisia jatkossa
Useita keskenmenoja kokeneena voin sanoa, että se puhuminen auttaa. Itse en kyennyt sitä silloin tekemään. Pidin visusti itselläni kaiken. Vuosia myöhemmin vasta uskalsin kertoa asioita edes läheisimmille ystäville. Noh, se kuulija siinä menee vähän hämilleen, kun ei tiedä mitä mulle voi sanoa, etenkin kun mulla oli niitä keskeytyneitä monta, mutta itseä se auttoi. Nyt viimeiset vuodet olen kyllä asian sanonut vaikka vähän tuntemattomillekin ja samalla olen huomannut, että en ole yksin. Todella usein myös vastapuoli on sitten uskaltanut kertoa keskenmenoista tai lapsettomuudesta ja itsestä on jopa tuntunut, että olen helpottanut toisen oloa olemalla ne korvat jolle kertoa, kun tiedän tasan tarkkaan ne kaikki tunteet.

Itse asiassa yksi kelle vastikään olin kertonut jakoikin minulle sitten oman tarinansa ja nyt tämän raskauden kohdalla on ollut ihanaa kertoa hänelle ne omat pelot, kun sain sieltä itselleni ne korvat.
 
  • Tykkää
Reactions: Viita
Onko teille alkanut tulla jo mahaa? Musta tuntuu, että mun ylävatsa on tavallista enemmän pömpöllään. Saatan toki vain kuvitellakin, mutta kyllä mieskin eilen vähän naurahti ja silitteli mahaa, kun menin hänen eteen seisomaan. Edellisessäkin raskaudessa odotin, että koska se alavatsa pullahtaa esiin, mutta ei se tullut. Vatsa kasvoi koko ajan tasaisesti ihan ylhäältä alas asti. Vielä en oo vaihtanu äitiysvaatteisiin, mutta olen sitä kyllä jo harkinnut.
Mulla on kans jo aika maha, mut oon kyllä lihonutkin jo n. 5kg. Ennen raskautta olin normipainon alarajalla niin toisaalta huojentaa että "vararavintoa" kertyy ja toisaalta uusi ulkomuoto on vieras. Ja ehkä jopa vähän säikäyttää 🙈 Housut puristaa tosissaan joten ostin mahaluukulliset leggingsit (joita nyt vähän mahalta rullailen) kun kuitenkin suurin osa raskaudesta on kesällä! Jospa ei sit enää housuja käyttäis ennen seuraavaa talvea 😅 tuntuu muutenkin kuin olis murrosikä nro 2 kun on niin hämillään kropan uusista toimista ja muodoista! 😂
 
Mulla joinakin iltoina masu pömpöttää. Aamuisin ja päivän aikaan se on vielä visusti piilossa. Painoa on kyllä tullut myös jo vajaa pari kiloa. Olen normaalipainossa. Ekassa raskaudessa painoa tuli 10,5kg ja ne kertyi kaikki ekan ja tokan kolmanneksen aikana. Vikalla kolmanneksella paino putosi 300g vaikka söin kyllä kun hevonen.
 
Onko teille alkanut tulla jo mahaa? Musta tuntuu, että mun ylävatsa on tavallista enemmän pömpöllään. Saatan toki vain kuvitellakin, mutta kyllä mieskin eilen vähän naurahti ja silitteli mahaa, kun menin hänen eteen seisomaan. Edellisessäkin raskaudessa odotin, että koska se alavatsa pullahtaa esiin, mutta ei se tullut. Vatsa kasvoi koko ajan tasaisesti ihan ylhäältä alas asti. Vielä en oo vaihtanu äitiysvaatteisiin, mutta olen sitä kyllä jo harkinnut.
Mies sanoi että mullakin on ylävatsa pömöpöllään. Millä viikoilla oot😊
 
Mies sanoi että mullakin on ylävatsa pömöpöllään. Millä viikoilla oot
Kirjoittaessani tuon viestin olin viikoilla 9+1, mutta nyt taitaa olla 10+5.
Viime viikolla käytin pari päivää äitiyshousuja, kun sopivan kokoiset kaapista jo löytyi, mutta nyt meen taas ihan normi farkuilla, kun nää joustaa vielä kivasti. 😄 Tuntuu, että se pahin turvotus on nyt kadonnut, eikä maha oo ihan niin pahasti näytillä kuin muutama päivä sitten. Mutta kylläpä se sieltä vielä ehtii tulla.

Kävin äsken uudelleen varhaisultrassa, jotta sain mielenrauhan itselleni. Onneksi tässä lähellä on kätilö, joka ultraa, niin ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi, kuten ekalla kerralla tein. Masussa oli (ainakin vielä tänään) kaikki kunnossa, joten ensi viikolla sitten NT-ultraan. Saas nähdä muuttuuko la, koska tyyppi oli tänään 3 pvää isompi mitä luultiin. 😊

Iso, syvä ja hämmentynyt huokaus pääsi, kun kuulin, että syke löytyy. ❤ Kohta pitäisi varmaan alkaa luottaa tähän hommaan, ettei aina elää vaan tässä päivässä ja ehkä huomisessa. Huh huh.
 
  • Tykkää
Reactions: Evena_4
Meillä on tällä viikolla nt-ultra. Kävin katsomassa labra-arvoja ja pieni huoli niistä nousi. Ovat paljon matalammat mitä esikoisen aikana oli, joka syntyi täysin terveenä 10-pisteen vauvana.. Verikokeet ovat otettu samoihin aikoihin..

Koko alkuraskaus on ollut täysin erilainen kuin ensimmäinen raskaus, täynnä huolia ja murhetta. Hirveä pahoinvointikin loppui yhtä äkkiä kuin seinään.
 
  • Tykkää
Reactions: Tintin-91
Kirjoittaessani tuon viestin olin viikoilla 9+1, mutta nyt taitaa olla 10+5.
Viime viikolla käytin pari päivää äitiyshousuja, kun sopivan kokoiset kaapista jo löytyi, mutta nyt meen taas ihan normi farkuilla, kun nää joustaa vielä kivasti. Tuntuu, että se pahin turvotus on nyt kadonnut, eikä maha oo ihan niin pahasti näytillä kuin muutama päivä sitten. Mutta kylläpä se sieltä vielä ehtii tulla.

Kävin äsken uudelleen varhaisultrassa, jotta sain mielenrauhan itselleni. Onneksi tässä lähellä on kätilö, joka ultraa, niin ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi, kuten ekalla kerralla tein. Masussa oli (ainakin vielä tänään) kaikki kunnossa, joten ensi viikolla sitten NT-ultraan. Saas nähdä muuttuuko la, koska tyyppi oli tänään 3 pvää isompi mitä luultiin.

Iso, syvä ja hämmentynyt huokaus pääsi, kun kuulin, että syke löytyy. Kohta pitäisi varmaan alkaa luottaa tähän hommaan, ettei aina elää vaan tässä päivässä ja ehkä huomisessa. Huh huh.
Meillä oli viime torstaina 12+0 ultra Nt-ultra siis. Sama oli meillä, että nappula vastasi sillon ultrassa lääkärin mittaamana 12+3. Kaikki oli muuten kunnossa ja pieni voi hyvin. 🥰 la ei meillä muutettu, ainakaan tässä vaiheessa😊
Tää on meille ensimmäinen, niin itse oon kyllä tarkka mm. Ruokavalion suhteen yms😁 toisinaan ehkä neuroottinenkin ja pitäis osata ehkä välillä vähän relata. Vatsan turvotusta on kyllä ollu senkin edestä. Ehkä himpun verran on alkanut pyöristymään, sitä en itse täysin varmuudella osaa vielä sanoa, ehkä valloillaan oleva turvotus myös hämää😊 pahoinvointia oli koko helmikuu, ja ajoittain vieläkin. Melkeen aamuisin toivoi jo että olisipa ilta, kun vaikka en oksentanut kuin kerran päivässä, niin se etova olo saatto jatkua sit koko päivän, eikä tehny mieli syödä mitään. Pakko oli vaan yrittää.

Niinku aiemmin mainitsin niin ruoan suhteen tuntuu stressi olevan, ja hirvee miettiminen mm. Mitä lounaaksi.
 
Meillä on tällä viikolla nt-ultra. Kävin katsomassa labra-arvoja ja pieni huoli niistä nousi. Ovat paljon matalammat mitä esikoisen aikana oli, joka syntyi täysin terveenä 10-pisteen vauvana.. Verikokeet ovat otettu samoihin aikoihin..

Koko alkuraskaus on ollut täysin erilainen kuin ensimmäinen raskaus, täynnä huolia ja murhetta. Hirveä pahoinvointikin loppui yhtä äkkiä kuin seinään.
Toivottavasti kaikki on hyvin💗💗
 
  • Rakkaus
Reactions: tamariatara
Me käytiin eilen nt-ultrassa. Siellä kaikki hyvin, tyyppi oli kovin virkeällä ja liikuskelevalla tuulella. Tuntui hurjalta jotenkin nyt nähdä hänet ensi kertaa! Mutta kaikki siis hyvin, nyt voi taas hieman huojentuneemmin mielin jatkaa odotusta. Hän oli muutaman päivän nuorempi kuin kuukautisista laskettuna, tänään 12+3. <3

Mut voi lisätä tuonne etusivun listalle:
Möllerö, 30v. 1. lapsi. LA 18.9.22. NOVA.
 

Yhteistyössä