Syyskuiset 2019

Nyt laitettu tippa menemään ja huomenna tarkastetaan tilanne. Menee hyytymisen lisäys ja antibiootti. Mäkin toivon, että kaikki kääntyy vielä parhain pöin. Istukka sittenkin kuulema kohdunsuulla ja joku suoni siellä vuotaa. Aika kovaa kyllä vuotaakin
 
Nyt laitettu tippa menemään ja huomenna tarkastetaan tilanne. Menee hyytymisen lisäys ja antibiootti. Mäkin toivon, että kaikki kääntyy vielä parhain pöin. Istukka sittenkin kuulema kohdunsuulla ja joku suoni siellä vuotaa. Aika kovaa kyllä vuotaakin
No voihan mut toisaalta hyvä että löytyy jokin selkeä syy vuodolle. Toivottavasti se siitä asettuu. Melkoista stressiä kyllä tuli sinne teille :( Toivotaan että kaikki päättyy kuitenkin onnellisesti. Vauvat (ja äidit) on onneksi aika sitkeitä. Yritä rentoutua mahdollisuuksien mukaan, hyvä että seuraavat.
 
@Ninnu118 ihmeellistä jos eivät ensin tienneet että onkin kohdunsuulla istukka. (Vai ymmärsinkö oikein) Alkoiko vuoto siis ihan puskista vai enteilikö jotenki? Oliko sulla supistuksia tms? Vastaile kun jaksat ja jos jaksat.

Kyllä nää aina jotenki itteäkin pelästyttää vaikka ei vastaavaa olekkaan. Odotan ens viikon rakenneultraa entistä enemmän. Mua ihmetyttää kun ei liikkeitä vieläkään oikein tunnu, pari kertaa oon luullut tuntevani muttei ole varmuutta. Nyt kuitenki jo 18+2, luulis jo tuntuvan.
 
Kiitos kaikille tsempeistä!

Tänään tarkemmista ultrissa selvisi, että istukka onkin kohdun suulla osittain. Ja nyt, kun vuotaa, niin vaarana on, että alkaa irroittaa istukkaa. Tämähän tarkoittaisi varmaa kuolemaa.
3 kert pv menee nyt lääkkeitä ja mä niin toivon , että se pysäyttää vuodon. On mulla supistuksiakin ollut :( mä toivon, ettei ne tee mitään.
Tosiaan kohdunkaula pehmeä, mutta kiinni. Toivotaan, että tilanne ei muutu kuin parempaan. Oon vaan levänny sängyssä, jospa se auttaisi. Verta tulee aina vessassa käydessä.
 
@Ninnu118 tsemppiä! Mun yhdellä tutulla oli tuo sama (englanniksi kai placenta previa, en tiedä suomenkielistä vastinetta) juuri osittaisena ja hällä kans vuoti reilusti pariin otteeseen raskauden puolivälissä. Oli sitten sairaalassa tarkkailussa ja vuodelevossa jonkin aikaa. Lopulta lapsi leikattiin ulos suunnitellusti noin kuukauden keskosena ja kaikki meni lopulta hyvin. Toivotaan, että saavat sinullakin vuodon kuriin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Vähänkö hirvittää itteä oma tilanne kun mulle sanottiin nt-ultrassa että istukka on kohdunsuun päällä, onneksi vain osittain mut silti. Kauhea mikä stressi tulis jos alkais vuotaa... Hitsit ku mulla on rakenneultra vasta toukokuun puolivälissä.

Todella toivon että @Ninnu118 sulla ja vauvalla kaikki menee hyvin. Ihania lohduttavia tarinoita ja onnellisia loppuja on varmasti ollu monella muullakin kun nykyään ollaan niin taitavia hoitamaan. Voimia!
 
@Lukka oon ymmärtänyt, että nt-ultran aikaisilla viikoilla todettu kohdun suulla oleva istukka hyvin todennäköisesti siirtyy vielä myöhemmin ns. "hyvälle paikalle". Noi placenta previat mitkä ovat sillei loppuun asti ovat kuitenkin harvinaisia. Mutta tämä kaikki lähinnä mitä olen tuttuni raskauden myötä asiasta ymmärtänyt eli ei 100% faktatietoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@Lukka Me päästään kotia lääkkeiden kera ja nyt täytyy ottaa iisisti. Viikko jatkuu nyt ab ja verenvuotoa estävää. Tänään ultrassa näkyi, että istukka on 1 cm päässä kohdunsuulta ( jokainen lääkäri sanonu eri ) ja iso hematooma 3 cm x 7 cm + sitten kohdunsuulta tulossa joku iso hyytymä, ettei tarvii pelätä mikä sieltä tuli. Vuotaa todennäköisesti hyvänkin aikaa, mutta ei saa alkaa kuin saavista kaatamalla.
Että nyt vaan otetaan rauhassa eikä nostella painavia tms. Ja yhdyntä kielto tietenkin ja sauna. Mulla seuraava ultra 24.4. Ja katotaan tilanne uudestaan. Vauvalla ei kuulema hätää ja liikkuu kovasti. Tuntuu kyllä liikkeet jo aika hyvin <3

Kiitos myötäelämisestä!
 

Yhteistyössä