SYYSHORTENSIA kesäkuunkullannupuista kukkuluuruu!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elefantti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

elefantti

Uusi jäsen
22.10.2008
6
0
1
huomasin viestiketjusta, että sinullekkin määrätty primperanlääkitys. Minulle lääkäri määräsi tänään myös, muttei tunnu auttavan. Kiinostuneena kyselen millä annostuksella sinulle sitä määrättiin ja onko se alkanut sinulla auttamaan? Minulle sanottiin, että 1-2tabl 1-3krt/pvä. Alkaa olla konstit loppu ellei tuo ala auttamaan, kamala pahoinvointi ja kestää noin 20 vkolle. Nyt vasta 9viikko menossa.....

Hip,

Kurjaa, että kuljet samassa veneessä kanssani. :( Minulle tosiaan määrättiin viime keskiviikkona annostuksella 1 tabletti enintään 3 kertaa vuorokaudessa. Enää en oksentele, mutta yökin edelleen välillä rajustikin useasti tunnin aikana. Viimeviikko oli kyllä kamalampi kuin esim. tämä päivä, joten kait tuo on vähän auttanut. Kovin tuntuu menevän aaltoliikettä tämä olo. Pahempina päivinä tuntuu, että ihan sama ottaako lääkettä vai ei, mutta toisinaan tuntuu siedettävältä. Viimeksi lauantaina itkin, kun olo oli aivan kamala eikä ollut asiaa kodin ulkopuolelle, mutta tänään on tuntunut suhteellisen siedettävältä.

Sanoisin siis, että vaikutus näkyi heti oksentelun poisjääntinä, mutta useamman päivän vei saavuttaa siedettävä olo. Tiedä sitten johtuuko Primperasta vai tottumisesta vai normaalista helpotuksesta. Olen kyllä pohtinut Primperan pois jättämistä, kun en ole varma sen hyödystä, mutta kait mä vielä jatkan. Eilen selvisin 2 tabua/vrk ja tänään todennäköisesti myös.

Minuakin kauhistuttaa, että miten voi kestää, jos tämä vain jatkuu ja jatkuu, pahimmassa tapauksessa läpi raskauden?!? Ei paljon naurata, vaikka vauva erittäin toivottu onkin. Minä kokeilin pari viikkoa sitten kaiken maailman pahoinvointirannekkeet, b-vitamiinit ja usein syömiset, mutta rannekkeista tuli vain ranteet kipeiksi, b-vitamiinista neonkeltaiseksi pissa ja usein syömisillä nyt ei suurta vaikutusta ole. :/ Tällä hetkellä kyllä syön tunnin välein ja vitamiineja menee, kun tuo maistuvien ruokien määrä on rajattu.

Paljon jaksamista sinulle, Elefantti! Niin kamalaa kuin tämä onkin, niin myönnän olevan ns. kiva kuulla toisestakin samassa tilanteessa olevasta. Vertaistuki lohduttaa edes hitusen, vaikka en toivoisi tätä edes pahimmalle vihamiehellekään. Voimia!

-Syyshortensia

Ai, niin melkein unohdin. Kävin tänään gynellä vashaisultrassa ja hän sanoi, että pahoinvointiin voi myös kokeilla reseptivapaata Postafen-nimistä lääkettä. Sen vaikutusmekanismi on ilmeisesti hivenen eri kuin Primperan. Laita korvan taakse ja kysele siitä, jos Primperan ei auta.

tosiaan lohduttaa, että ,muitakin samanalaisia tapauksia.
Minä en enää tänään ottanut primperania, koska eilen oli IHAN JÄRKKY päivä vaikka otin niitä 2x2tabl. Tänään palasin taas postafeniin. Niitä saa ilman reseptiä, ovat matkapahoinvointiin tarkoitettuja. Kokeilin niitä jo alussa ja taidan jatkaa nyt niillä. Minä olen petipotilaana. En oksenna juurikaan, mutta paha olo on jatkuva riesa. Tsemppiä sinulle!! Eiköhän me tästä selvitä sisulla!!

Voimia ja :hug: sinulle . Toivotaan helpotuksen tulevan pian.

Minä tänään peijakas unohdin Primperanit kotiin keittiön pöydälle ja jäi päivän toinen satsi ottamatta töissä. No, oksennushan sitä lensi useasti. Onneksi illasta helpotti ja meni suht siedettävästi. Josko tämä pikku hiljaa lieventyisi. Tulipa vanhingon kautta todettua, että mulle Primperanista on ainakin se apu, ettei laatta lennä. Jatkan siis syömistä 1 tabletti 2 kertaa päivässä.

Kait tämä viimeistään keväällä/kesällä helpottaa, kun nyytit on sylissä. :snotty:

Jaksua, jaksua ja helpotusta toivottelen sinne päin!