Syyshaalareita ei löydy syksyllä enää - kuka mun kans protestoimaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terhikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Terhikki

Aktiivinen jäsen
27.12.2004
2 662
0
36
Muita joita ärsyttää moinen?

Miksi heevatissa vaateliikkeet lopettaa syyspukujen myymisen jo niin ajoissa että näin syyskuun puolivälissä ei juuri mistään enää löydä tavallista välikausipukua??

Eilen tuli kierrettyä puvunostotarkoituksissa seuraavat liikkeet:

Seppälä (pelkkää toppaa jo myynnissä )
Lindex (pelkkää toppaa)
Jesper Junior (ainoa vk-puku Jonathanin 79e)
Kappahl (pelkkää toppaa)
Citymarket (tarjousrekissä pari hajakoon haalaria, ei kokoja löytynyt)
Prisma (pari isoa pukua)

Eli oletan että SYKSYLLÄ voisi ostaa SYYSHAALARIN niin että löytyy valikoimaa, kokoja ja malleja. EI niin että täytyy hiki hatussa etsiä josko jonkin liikkeen penkomiskorissa vahingossa sattuisi joku kappale olemaan.

Siksi, että valmistajat tyrkkäävät ne myyntiin keväällä, ja kaupoissa on todellakin vain hajakokoja jäljellä kesän jälkeen. Ne on VÄLIKAUSIhaalarit nääs ;) ja meikäkin oppi sen kanatpään kautta.

Niin kun ne on nimeltään välikausihaalareita ja tulevat uutena myyntiin vain keväällä. Syksyisin tulevat sitten uudet talvihaalarit. Näin kertoi myyjä kun etsin uusia vk-haalareita.

Sama tilanne on kyllä kesävaatteissakin, juhannuksen jälkeen ei oo enää kuin alekoreissa.
Tuttu pitää lastenvaatekauppaa ja sanoi että heille tulee keväällä (oikeesti tammikuussa) kevät/syyshaalarit ja puvut ja niillä on sitten pärjättävä kevät ja syksy, joskus tulee liikaa joskus loppuu jo keväällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siksi, että valmistajat tyrkkäävät ne myyntiin keväällä, ja kaupoissa on todellakin vain hajakokoja jäljellä kesän jälkeen. Ne on VÄLIKAUSIhaalarit nääs ;) ja meikäkin oppi sen kanatpään kautta.

Näin se on huomattu juu mutta se on typerää.

Lapset kun tiettävästi kasvavat joskus ihan pyrähdyksittäin, niin aina ei voi keväällä tietää minkä kokoinen lapsonen on syksyllä.

Mitäs kun puku menee rikki?

Ja todellakin, koko systeemi on ihan pepusta - mun mielestä vaatteita täytyy olla tarjolla siihen vuodenaikaan kun niitä oikeasti tarvitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Ketään muuta siis ei ärsytä?

*tyytyy omaan napinaansa*

mua ärsyttää.
kyl mun mielestä kaikkia vaatteita pitäis tarjota joka syksy, talvi, kevät ja kesä.
mä mietinki tossa et kumminpäin se oli, et välikausihaalari pitää ostaa keväällä vai syksyllä.

miten meinasit kampanjoida?
=)

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Ketään muuta siis ei ärsytä?

*tyytyy omaan napinaansa*

mua ärsyttää.
kyl mun mielestä kaikkia vaatteita pitäis tarjota joka syksy, talvi, kevät ja kesä.
mä mietinki tossa et kumminpäin se oli, et välikausihaalari pitää ostaa keväällä vai syksyllä.

miten meinasit kampanjoida?
=)

Laitan tiukkaa kyselyä vaateliikkeisiin - siis ainakin noihin jotka ensimmäisessä viestissä mainitsin, sekä tietysti muihin jossa käyn ensin katsomassa tilanteen. -> jos mahdollisimman moni muukin laittaisi viestiä eteenpäin ja perustelisi tarpeen, voisi asiasta ehkä olla pidemmällä tähtäimellä hyötyä.

Etenkin kun kyseessä on myös liikkeitä jotka muutoin panostavat lastenvaatteisiin, tulisi tällaiset asiat huomioida valikoimassa.

En välttämättä oleta että keskellä talvea saa hellehattuja tai kesällä toppasaappaita - mutta siihen vuodenaikaan mitä kulloinkin eletään tulee ehdottomasti saada asianmukaisia vaatteita!

Alkuperäinen kirjoittaja punainen:
postimyyntikuvastot kouraan :whistle:

Haalarit kun on kyseessä, mä haluan ehdottomasti hipelöidä niitä, tutkia ja vertailla ihan vierekkäin. Ja sovittaa myös, kokoerot eri merkeissä kun on huimat, ja aina ei voi pelkän mittanauhan kanssa pelata.

Juu, tosi ärsyttävää. Pitäisi keväällä ennustaa kasvupyrähdyksetkin jos lapsi ehtii kasvamaan keväällä ostetusta haalarista ohi syksyn aikana. Liian isoakaan kokoa ei viitsi oikein ostaa kun tuskin sellaisessa on mukava olla ja touhuta.

Alkuperäinen kirjoittaja JaLehmätkinLentää:
Juu, tosi ärsyttävää. Pitäisi keväällä ennustaa kasvupyrähdyksetkin jos lapsi ehtii kasvamaan keväällä ostetusta haalarista ohi syksyn aikana. Liian isoakaan kokoa ei viitsi oikein ostaa kun tuskin sellaisessa on mukava olla ja touhuta.

Juu tää on kokeiltu, vähän isommilla lapsilla ehkä onnistuu mutta tuollainen parivuotiaskin on aika onneton yli-isossa puvussa...

Ja mä väitän että näin syksyllä tuollaisten välikausipukujen käyttöaika on vähintään yhtä pitkä kuin keväälläkin - ellei pidempikin.

Yhteistyössä