SYYSÄIPÄT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ketju 12
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Ketju 12

Vieras
Tässä syyspoksahtelijoiden uusin, päivitetty lista =)

Minkki, 1.9.05

Pupu, 21v, 2.9.05
Susba, 26 v, 2.9.05
Sari, 2.9.05 (23.8.)

Kata, 3.9.05
Kirsikka, ? v, 3.9.05
Marjaana, 21 v, 3.9.05 (OYS)

Ansku, 26 v., 4.9.05 (PHKS)

Tiina, 25 v., 5.9.05

Dea, ?, 6.9.05
Vilijonkka 33 v, 6.9.05 (Hkää)
Miina, 34 v, 6.9.05 (Tyks)
Nelle, 37 v, 6.9.05 (HYKS)

Charlotte, 23 v, 7.9.05

Ami -75, 8.9.05

Merinkeri 37v, 9.9.2005 Tays

Anssu 29v, 10.9.05 ja PHKS
Tipi, ? v, 10.9.05

Hanna, 26 v, 11.9.05
Hemu, ?, 11.9.05
Nappi, 11.9.05

Justiina 36 v, 12.9.05 (EKKS)
Kati, 12.9.05
Saana, 12.9.05

Ninni, 30 v, 13.9.05

Nicole, 27 v, 14.9.05

Katska, 15.9.05
Minna, 23 v, 15.9.05 (PHKS)

Hiutale 27 v, 16.9.05 (KSKS)

Helmiinak, 33 v, 17.9.05
Kassandra, 32 v, 17.9.05

Maisa, 32 v, 18.9.05
Kermit, 29v, 18.9.05 (TAYS)
Soft, 26v, 18.9.05 (OYS)

Kukka, 31 v, 19.9.05
Tiik, 32 v, 19.9.05

Java, 23 v, 20.9.05

Höpö, ? v, 21.9.05
Syysvauva, ? v, 21.9.05
Titti, 34 v, 21.9.05

Kati, 24 v, 22.9.05

Amanda, 30 v, 23.9.05
Ninzika, 18v, 23.9.05 (PHKS)

Mima, 30 v, 24.9.05

Suzy, 26 v, 26.9.05

K-68 36v, 28.9.05 (KYS)

Tiistai-iltaa syysäipille!

Elokuu lähestyy loppuaan, ja syyskuu koittaa!:)Tosin luulin synnyttäväni 100%:n varmuudella elokuussa supistelujen/vihlonnan vuoksi,mutta taisin erehtyä;)
Muutenkin olo on taas hyvä,ei supistele eikä tunnut juuri miltään,että mahtaakohan se vauva ajallaankaan tulla....
Neuvolan täti ennusti kuitenkin vauvan syntyvän 1.-7.9. ajalla.Ei ainakaan hänen arvion mukaan yli mene. Itse jo niin tuskastunut että jokainen päivä tuntuu niin pitkältä!

Olisi jo ihana saada käärö syliin.Ihanaa!!!Vauvan liikkeet on vähentynyt TOSI PALJON! ja joudun ""herättelemään"" vauvaa jotta antais jonkin elonmerkin...:(
Kyllä sieltä sitten aina pieni nytkähdys tulee...ja taas voi huokaista helpotuksesta. Mä en ainakaan tunne 10 liikettä per tunti...ei tosiaan.Ja onhan vauva jo niin iso ettei se mahdu liikkumaan hirmuisesti enään.

Joo,ois kiva tietää ""merkkejä"" mitkä tietää tulossa olevaa synnytystä..Mulla kun ei tunnu mitään erilaista...hmm.
Eli mistä voisi päätellä synnytyksen olevan kohta edessä??

Synnytyspelko on vaivannut ihan sairaasti taas loppua kohden.En saa öitä nukuttua,kun vatvon päässäni kaikkea mitä VOI sattua.:)
Kuvittelen kaikenlaista mm.että mokaan synnytyksen niin ettei siitä tule mitään,minulta katkeaa verisuoni päästä ponnistaessa,en osaa hengittää--->vauva kärsii hapenpuutteesta,en jaksa ponnistaa ja lisää muuta...huhuh!!!Itseäkin naurattaa välillä nuo pelot,mutta koitan ajatella että hyvin se menee.
Toisekseen mietityttää väliliha,eli miksi nykyään annetaan revetä mieluummin kuin että leikattaisiin pieni viilto?Perusteleevat nopeammalla paranemisella...mutta mulla ainakin esikoisen aikana väliliha leikattiin,ja paranikin nopsaa.Eikä ollut edes kipeä.

Joo,tälläisiä synnytyspelkohysteriaa tällä kertaa.
Hyviä loppuvointeja kaikille!!!!Ja tsemppiä.

-charlotte rv 39

Minäkin olin 100% varma, että vauva syntyy jo elokuussa. Mutta eipä taida tai mistä sen vielä tietää. Lauantaina 3.9 olis siis laskettuaika ja kolmatta odotellessa supistuksia on todella paljon ollut koko viikon. Eilenkin koko ilta supisteli mutta aikakivuttomasti. Olin jo valmiiksi pettynyt nukkumaan mennessä kun tiesin, että supistukset loppuvat kuitenki yöksi. Niinhän siinä kävi.

Pääsen huomenna ultraan jossa arvioidaan vauvan koko koska kohdun mitta on ollut koko ajan hieman yläkantissa. Edellinen lapsi syntyi vko 39 +3 ja oli jo hieman yli 4kg. Joten jospa ne käynnistäisi tämän.....Odottavan aika on tosiaan pitkä ainakin näinä loppuviikkoina. Kaikille onnea synnytykseen!!!

Heipä hei!
Minulla on pari viikkoa tuntunut kävellessä ja seisaalla ollessa kipuilua lantion seudulla. Kävelyltä kun tulee ja istahtaa vähäksi aikaa niin hyvä että pääsee liikkeelle. Pitää ottaa ekat askeleet silleen haarat levällään :). Yötkin on välillä aika katkonaisia, vessassa käyn vaikka ei hätä vielä yllättänytkään. Kävelytkin pitää suunnitella silleen että mahdollisesti pääsee pusikkoon tyhjennykselle. Vaikka vauva tykkää vielä ollakin ylhäällä niin silti on aika paine alaspäin, entäs sitten kun hän sieltä joskus laskeutuu...
Kasattiin viime viikonloppuna pinnasänky. Niin ehtii siihen tottua ennen vauvan tuloa, niin me vanhemmat kuin kissakin. Ajattelin laittaa äippäpakkauksen laatikon sinne sisään ja nukuttaa vauvaa ensin siinä ja sitten kasvettuaan ottaa laatikon pois.
Nyt iltapalalle.
Hyviä vointeja kaikille!
T:Hanna rv38+3

iltaa =)

Vielä taitaa syysmamit olla yhdessäkoossa. Kohta alkaa varmaan ""pokse"" kuulumaan kun kuukausikin vaihtuu ylihuomenna. Se paljon odotettu syyskuu =)))

Täällä ollaan myös sählätty eesjataas. Edellisyönä heräsin säännöllisiin supistuksiin. Ne kuitenkin loppuivat muutaman tunnin kestettyään. Eilen aamulla ne sitten jatkuivat klo 9 -> yhdentoista aikaan soitin miehelleni ja myöskin synnärille ja kysyin, että mitäs nyt tehdään? kuinka kauan odottelen kotona? Ja sieltä vastattiin, että kotona kannattaa olla niin kauan kuin hyvältä tuntuu, etenkin kun asun ihan tyksin lähellä.
Nooh..sitten iltapäivällä neljän jälkeen ei hermo enään kestänyt. Kipu ei ollut mitenkään kovaa mutta suppareita tuli edelleen tiheästi. Vietiin sitten poika hoitoon ja lähdettiin synnärille. Siellä toivoteltiin iloisesti tervetulleeksi ja kytkettiin monitoriin joka mittaa vauvan sydämensykettä sekä minun supistuksiani. Joita tulikin noin muutaman minuutin välein. Kuitenkaan nämä supistukset eivät olleet tarpeeksi vahvoja.
Sisätutkimuksessa todettiin ulkosuun olevan täysin auki, kohdunkaulaa vielä jonkinverran jäljellä ja sisäsuu pehmeä mutta kiinni.
Ja loppujen lopuksi tulimme siihen tulokseen että lähdemme kotia odottelemaan tilanteen edistymistä. Toinen vaihtoehto olisi ollut osastolle jonne en missään tapauksessa halunnut jäädä tyhjänpanttina makoilemaan. Ja hyvä etten jäänytkään koska puolenyön aikaan supistukset pikkuhiljaa harvenivat ja sain nukuttua kunnon yöunet omassa sängyssä =)
Tämä päivä onkin mennyt suht rauhallisissa merkeissä ja nukuin 3 tunnin päikkäritkin. Nyt sitten tunti sitten alkoivat supistukset uudestaan. Nyt ne tulevat harvemmin mutta ovat paljon kipakampia. Eli tässä nyt sitten seurataan tilannetta..en kyllä millään haluaisi mennä toista kertaa vain kääntymään. Joten odotan kyllä mahdollisimman pitkään ennekuin lähden.

Nyt iltateen keittoon. Hyvää yötä kanssasisaret =)))

Yötä vaan...
Löytyi mukavan oloisia immeisiä täältä samassa tilanteessa kun itsekin niin ajattelinpa kirjoitella kun ei tuo unikaan tunnu tulevan =) Elikkäs ensimmäistäni odottelen nyt rv 38+5 ja la on siis 9.9. =) Hiukan on jo harjotussuppareita ollut viikon verran, ei mitään kivuliasta mutta vähän kuin menkkajomotusta ja massu sitten mennyt kivikovaksi. Vajaa viikko sitten oli kohdunkaulaa jäljellä 1,5cm, lyhentynyt kyllä edellisviikosta sentin verrran. Vauvakin on ollut jo kiinnittyneenä parisen viikkoa ja massu mukavasti laskeutunut. Nyt vain odottelen että alkaisi tapahtua ja pikkuhepun saisin jo syliin =) Onnellisia viimehetken odotuksia vaan kaikille! =)

Kuulostaa Miina kyllä siltä että jos tätä viestiä nyt keskiviikko aamuna luet niin ihme on.. Tarkoitan siis sitä, että kuulostaa että teidän vauva haluaa masun tälle puolen hetkenä minä hyvänsä! Tsemppiä! Täällä myös alkaa olla olo ympäri vuorokauden niin tukala kaiken maailman juttujen vuoksi, että odotan kärsimättömästi ensi viikon leikkauspäivää.. Vähän kyllä alkaa jännittää ja ajatukset pyörii vaan leikkauksessa ja vauvassa mutta kai se on ihan normaalia. Perjantaina olis vielä viimeinen neuvola ennen h-hetkeä.. Onko teidän miehet muuten puhunu tai suunnitellu jo varpajaisia? Hyviä oloja kaikille! -Minna ja masukki-

Heips

On se jännää kun huomenna alkaa jo syyskuu. Mua kans jännitää leikkaus aikas lailla. Meen sunnuntaina osastolle ja ilmeisesti pääsen vielä yöksi kotiin ja maanantaina pitäisi sitten vauva olla sylissä. Kyllä tästä pallomasusta jo mielellään luopuukin. Tänään on viimeinen neuvolakäynti.

Meillä on ainakin varpajaispäivä sovittu ja saunatila varattu, tarjoilut mietitty ja pitkämatkalaisille laitettu varoitus joka sitten vahvistetaan kun nähdään mitä maanantaina tapahtuu. Jos kaikki on meillä molemmilla hyvin niin viralliset kutsut lähtee silloin. Aikaisemmista lapsista ei varpajaisia juhlittu lainkaan niin nyt ajattelimme, että nyt tai ei koskaan. Taidetaan olla vähän hätähousuja kun ristiäispäiväkin on jo sovittu, tosin perhetuttupappimme aikataulujen takia on pakko sopia ajoissa. (päivä sovittiin jo ennen juhannusta :)

Voi IIK, kun jännä lukea näitä viestejä nykyään. Porukalla kun rupeaa synnytys selkeästi lähenemään... Itse olen ollut lähtöjalassa jo pari viikkoa, mutta ei kyllä ole mitään elkeitä kropalla. Lääkäri kun vaan sanoi, että saapi tulla jos on tullakseen, niin otin tietty sen heti konkreettisesti lähtökäskyksi. Viime yönä jo ehdin toivomaan, mutta ei niitä kivuliaita suppareita tullutkaan kuin pari ja sitten uni voitti. Pelkään, että meneekin yli ja on vaikea synnyttää valtavan isoa vauvaa.
Meno hidastuu päivä päivältä, eilen pesin liudan viinipulloja hillaviiniä varten ja kyllä piti sen päälle levätä pitkällään. Maistoin hiukkasen viiniä ja huh kun oli vahvaa. Tietty se pullossa pehmenee, mutta ilmeisesti makuaistikin on herkistynyt tänä absolutistiaikana.
Minna kysyi varpajaisista. Täällä on ainakin jo keväällä ruvettu puhumaan niistä, lähinnä miehen veljet. Yksi teki jo aikaa sitten koko porukalle saunavihdat ja näytti kaappiin tulleen jo pari konjakkipulloa. Ai niin, samalla vihdantekokerralla, mies oli tehnyt kaksi pikkuruista vihtaa/vastaa liiteriin roikkumaan vauvallekin. =) Tosi söpöä, vaikka ei taida tarvita vauveli ensi talvena vihtomista. Varpajaiset on ihan ookoo, kun tunnen porukan, ettei se mene örveltämiseksi. Hiukkako ottaisi päähän, jos niin kävisi.
Tänään taas neuvolaan ja ihanaa, kun siellä on vielä sijainen, joka on tosi mukava.

Heippa,täällä odotus vielä jatkuu.Kävin 29.8 oksitosiini rasituksessa mutta supistuksia ei saatu aikaan. 5.9 äitipolille aika,katsovat ultralla taas onko lapsivettä yhtä vähän. Toivottavasti käynnistys sitä ennen. Just tulin neuvolasta ja painoa tullut 20kg raskaus aikana!Hurjaa!
Alamahalla on oksitosiini rasituksen jälkeen alkanut tuntua ""menkkakipuja"".En osaa edelleenkään tunnistaa supistuksia,muuta kun noita kipuja ja mahan kovettumista on ollut.
Vauvaa odotellen päivä kerrallaan.Synnytys hieman jännittää.Kaikille hyviä loppuodotuksia ja vointeja!

Kyllä teillä on ollut kaikenlaista ohjelmaa! Miinan tilanne kuulostaa lupaavalta. Mulla mitkään oireet ei kyllä ole tarkoittaneet yhtään mitään ainakaan tähän mennessä. Nytkin eilisillasta aika kovaa menkkamaista kipua, välillä jopa säännöllisiä suppareita (kipeitä) ja vihlontaa kohdunsuun alueella, MUTTA ei se sieltä tule kuitenkaan. Olen jo sanonut kyselijöille että jouluna syntyy jos silloinkaan... Toisaalta olen kateellinen teille joilla sektiopäivä tiedossa, kun tiedätte milloin olla valmiina yms.

Varpajaiset mies aikoo pitää, sen kaverit on kyllä niin levinny ympäri maailmaa että varmaan käyvät olusilla parin kaverin kesken. Meilläkin on sen verran ""hätähousuilua"" että isovanhemmat on tulossa viikonloppuna käymään kauempaa, kun ajattelivat että onhan se vauva jo varmaan maailmassakin... tuskin on.

Mulle on painoa tullut raskauden aikana 13kg, aika paljolta tuntuu kun peiliin kattoessa näen lähinnä vaan mahan enkä muuta ""ylimääräistä"". No ehkä se poju onkin ihan valtava.

Marjaana: jos käyt vielä lukemassa niin kovasti onnea huomiseen käynnistykseen!!! Tsemppiä ja jaksamista!

Pupu ja pikkumies rv 39+5

Keskiviikkoa =)

Nyt aamulla irtosi sitten se kuuluisa limatulppa. Koko yön on supistellut ja olen pähkäillyt että mennäkkö vaiko eikö? Kuitenkaan kivut eivät ole vielä ylitsepääsemättömiä joten täällä kotona edelleen kärvistelen. Limatulppa irtosi kello 9 aamulla ja sen jälkeen supistukset pitivät parin tunnin tauon. Nyt on sitten taas supistellut muutamantunnin mutta ei vieläkään niin kivuliaasti jotta lähtisin sairaalaan. Mielenkiinnolla odotan miten tässä käy ja kuinka kauan kestää.. =)

Marjaanalle, myöskin täältä, tsemppiä ja onnenpotkuja!!

miina

Heips,

Oletkohan Miina jo synnyttämässä? *Onnea matkaan*!

Kävin maanantaina äitipolilla ja sanoivat kohdunsuun olevan auki 2 cm ja kaulaa jäljellä 0,5 cm. Mutta ... supistukset on loppuneet viime päivinä kokonaan ja massu senkun kasvaa :-((

Maanantaina painoarvio oli 3,5 kiloa. Voi kun pääsis jo synnyttämään. Lähettäkää supparisäteitä tänne!!!

T. Dea 39 + 1

Jännitys tiivistyy kaikkien kohdalla!
Tuo miinan tilanne kuulosti kyllä erittäin lupaavalta. :)

Täällä ollaan huomenna menossa äippäpolille ja kai sitä kautta käynnistykseen (toivon mukaan! ellei tuo veritulppa muuta tilannetta mitenkään, viimeisin lääkärin lupaus oli että käynnistetään). Itse pahoin pelkään, että ei lähde käynnistymään, koska suppareista ei ole tietoakaan (muutama päivässä, mutta ei kunnolla kipeitä eikä muuta). Jos huomenna ei käynnisty niin voi olla, että laittavat mut viikonlopuksi kotiin ja maanantaina aloitetaan vasta tositoimet käynnistyksen suhteen. Alkaa vaan olla kiirettä, kun epäilen painoarvion olevan huomennna lähempänä 4,5kg.... (viime keskiviikkona 4,2).

Dean tilanne kuulosti siinä suhteessa hyvältä, että jo 2 senttiä auki ja kanavaa noin vähän jäljellä.

Lähden pakkailemaan huomista varten kassia valmiiksi ja pesemään vessaa yms pikku juttuja mitä uskallan tämän jalan kanssa tehdä. 'Ja sittten taas makamaan sohvalle jalka kohden taivasta!

Supistuksia kaikille niitä toivoville!
marjaana

Mäkin kävin tänään kokoarviossa ja vauva olis 4100. Olen nyt 39+4 vkolla joten toivon, että pääsisin käynnistykseen heti tuon 40vko jälkeen, jos ei nyt sitä ennen synny:) Nyt en pääse edes kävelemään kun alapäätä vihloo ja vauvan pää tuntuu olevan niin alhaalla kuin vain voi. Kokoarvio voi kuulema valehdella hieman koska ei saatu mitattua ihan tarkkaan kun oli jo niin alhaalla.

Jännittää toisten puolesta, etenkin Miina on varmaan jo ponnistamassa...Kunpa minäkin kohta...Tsemppiä Marjaana huomiselle! Mulla eka lapsi käynnistettiin eikä se sen rajumpaa ollut kuin ""normaalisti"" lähtenytkään. Normaalisti tullut toinen oli kivuliaampi kun en ehtinyt saada mitään puudutuksia. Mutta molemmat ovat olleet hyviä kokemuksia, odotan innolla tätä kolmatta kokemusta.

Huomenta =)

Ei ole miina vielä valitettavasti ponnistelemassa. Mutta jalka on taas ovenvälissä. Tosin en kyllä tiedä jaksanko edes ponnistella kun olen nyt valvonut pari vuorokautta. Muutaman tunnin olen saanut nukuttua.
Limatulppa lähti siis eilein aamulla ja illalla sitä tuli jonkinverran lisää. Ja tosi on, että siitä ei voi erehtyä. Supisteluja on suht säännöllisesti ollut koko ajan, välillä ""lempeitä"" välillä kovia. Nyt heräsin puoliviideltä kovaan supistukseen joita on jatkunut siitä saakka..tosin nyt 20 min väli. Kyllähän tässä hulluksi tulee ennenkuin tämä masuprinsessa on pullautettu maailmaan.. pahinta tässä on tämä valvominen ja etenkin kun se johtuu tehottomista suppareista =( Supistelis sitten perhana vieköön niin että olisi jotakin hyötyä! Tai kyllähän niistä hyötyäkin varmasti on ollut (limatulppa ym) mutta hidasta on..ihan liian hidasta!
Ajattelin nyt, että jos tämä jatkuu tämmösenä vielä muutamankin päivän niin menen sinne lasarettiin ja vaadin niitä tekemään asialle jotakin!! Tai sitten tämä on vain sikaväsynyttä höpinää...
Jooh.. eipä se auta kuin hörppiä teetä ja koittaa ottaa rennosti.

Vointeja kaikille ja pysytään kuulolla _ö//

Huomenta vaan kaikki syysäipät!

Todellakin tänään alkoi se kauan odotettu syyskuu, yllättävän nopeastihan se sieltä sitten kuitenkin tuli.

Itselläni nyt alkavat nämä kituviikot kun olisi kolmisen viikkoa laskettuun aikaan. Syysäipissä tuntuu olevan aika paljon alkukuussa laskettuja aikoja, joten me muutamat kökimme täällä tietenkin vielä lokakuussakin, toivottavasti kuitenkaan ei ;-)

Onko muilla ollut väsymystä tässä loppumetreillä, itseäni kun väsyttää koko ajan kuitenkaan en saa nukutuksi kunnolla.

Minullakin on käynnistetty yksi synnytyksistä, mielestäni se oli hieman rajumpi kuin normaali, mutta mulle laitettiin aamu kahdeksalta silloin suoraan tippa suoneen ja puhkaistiin kalvot ja ennen kahta oli vauva syntynyt. Ei ollut tietoakaan mistään kohdunsuuta pehmentävistä pillereistä tms. mitä olen kuullut useilla käytettävän. Itse olen pärjännyt jokaisen synnytyksen ilman kipulääkkeitä/puudutuksia. Olen aina miettinyt jos vielä pahenee niin pyydän mutta en sitten ole ikinä kerennyt niitä pyytämään ja hyvin on kivut kestetty.

Jälkisupistukset pelottavat aika lailla, ne olivat jo viimeksi kolmannen jälkeen aika karmivat saa nähdä mitä ne on nytten, kun pahenevat joka kerran jälkeen.

No kohta alkaa pokse käymään, kertoilkaa sitten itsestänne ja kuinka on mennyt.

Päivänjatkot kaikille.

Heippa!

Syyskuu alkoi ja jännitys senkun kasvaa! Tasan 11päivää olis laskettuun aikaan mutta saapa nähdä miten käy. Nyt on ollu menkkamaisia kipeitä suppareita tämä aamu ja näyttää supistukset jatkuvan, mutta tuskinpa tämä mitään sen kummempaa tarkoittaa. Toisaalta en edes haluais vielä että vauva nyt just lähtis syntymään, koska on vielä paljon asioita jotka pitäis laittaa kondikseen. Tämä on sitä pesänrakennusviettiä ilmeisesti :) Pitäs leipoa pakasteeseen kaikkea hyvää, pestä vauvan vaatteita, laittaa pinnasänky valmiiksi, pestä turvakaukalon päälliset ja vaunujen kangasosat myös ja siivota pitäs myös! Tuntuu että ihan joka nurkka pitäs olla viimeisen päälle, vaatekaapit, keittiön kaapit ja siis ihan kaikki, mutta saas nyt nähdä pystyykö ihan kaikkea tekemään kuitenkaan ;)

Onko muilla tullu nyt loppuajasta ihme himoja? Mulle maistuis aivan kokoajan pepsimaxi tai sprite! Tulee juotua liikaa mutta toivottavasti se ei ole vaarallista vauvalle? Liikaahan nuista lisäaineita tulee, mutta iik... en nyt kuitenkaan pullotolkulla juo enkä ihan joka päivä, mutta uskon että liikaa silti...

Itsellä olisi vielä tasan kolme viikkoa laskettuun aikaan ja tuntuu, ettei millään enää jaksaisi odottaa! Tänään käytiin hakemassa kaupasta viimeiset tavarat vaaville; vaunut ja vaipparoskis. Tuossa sitten vaunuja kasaillessa kyllä tuli jo tosi kärsimätön olo! :) Pahimmassa tapauksessa pitää vielä viitisen viikkoa odottaa jos vauva päättääkin jäädä nauttimaan masun turvasta... Mulla on noita suppareita tullut oikeastaan puoli välistä asti todella paljon, mutta tehottomia ovat olleet. Saas nähdä, koska alkavat muuttua ""tehollisiksi""...

Kateellisena lueskelen, että kauhean moni on saanut jonkinlaisen arvion vauvan koosta. Itse olen autuaan tietämätön, minkä kokoinen pallero tuolla masussa köllii. Masu tosin on koko ajan ollut melko pieni; sf-mitta menee lähellä alakäyrää, mutta toisaalta olen sen mallinen, että vaavi voi hyvinkin upota tuonne lantioon ja selkää vasten. Saas nähdä sitten, minkä kokoinen on.

Ristiina: mulle on tullut näin raskauden loppupuolella ihan samanlainen himo! Jääkylmä limsa maistuu ihan uskomattoman hyvälle ja sitä voisi juoda vaikka litratolkulla jos ei hillitsisi itseään! :)

Ihanaista syyskuuta kaikille, vihdoinkin ollaan jo täällä asti :)

Kävin tuossa neuvolassa, paino oli yhtäkkiä noussut 1,4 kg viikossa?! Turvotusta/korkeaa verenpainetta ei ole ollut, mutta th sanoi, että tuo on ihan normaalia näin loppuraskaudessa... en ole edes mielestäni syönyt mitään suolaista. Noh, jospa se nyt ei kuitenkaan samaa vauhtia kasva näinä loppuviikkoina!

Yöt tahtoo jäädä unettomiksi, minulla on nyt alkanut selkä vaivaamaan. Lihakset on tosiaan ihan krampissa, samoin toisessa kyljessä.. ei oikein mikään tunnu auttavan. Vauva ei ole laskeutunut ja mahakin on yhtäkkiä kasvanut paljon, joten taitaa siitä johtua nuo kivut. Ei kyllä jaksaisi enää niiden kanssa taistella..
Myös supistuksia on tullut paljon. Laskeskelin tuossa eilen, että minullahan on jo rv 16 eteenpäin tullut supistuksia.. niihin alkaa tavallaan tottua, ei enää rupea helposti hätäilemään vaikka ensisynnyttäjä olenkin :) Kaiken lisäksi nämä supistukset eivät olleet ainakaan viime viikkoon mennessä aiheuttaneet mitään avautumista/pehmenemistä.
Joten ei taida minulla olla ainakaan synnyttämään lähtöä tulossa lähiaikoina :)

Minulla on myös himo limppariin kuten Ristiinalla! Tosin minä suosin Cocacola lightia ja 7upia..;) Olen yrittänyt hillitä niiden juomista, mutta joskus kun menee kauppaan, niin tulee oikein hirveä jano ja on ihan pakko ostaa limpparia!! Kaikkea sitä.. hih!

Oikein hyvää loppuodotusta kaikille, kohta varmaan alkaa vauvoja tulemaan oikein syötöllä ;D

Viimeinen(toivon niin)neuvolakäynti oli eilen,ja seuraava meneekin sitten JOS vauva menee yliaikaiseksi!!jipii!!!
Eli toivossa on hyvä elää;) Täti arvioi vauvelin painavan reilu kolme kiloa,joten eiköhän se sieltä ""pikku""puskemisella ulos tule...:)

Pää on kiinnittynyt alas ja kaikki muuten valmista. Sf mitta oli laskenut, mut johtuu kai vauvan laskeutumisesta.
Ja mikä mukavinta omakin paino oli laskenut,mikä voi tietää lähtöä...no,tulihan noita kiloja ihan tarpeeksi jo ed.viikoilla....(17kg)että riittänee jo yhdelle.

Synnytyspelko haihtuu tässä ODOTELLESSA ja ihan jo mieli tekee päästä ponnistelemaan...ja saada oma vauva syliin.Hirveän pitkältä ajalta tämä on tuntunut.:(

Hei Marjaana!
Miten sulle ilmaantui se veritulppa? Ja missä kohtaa jalkaa se on? Itsellä hirveä kiristys nivustaipeissa, tuntuu ikävälle kun ei veri jaloissa kierrä ja polvi taide ihan tunnoton ja turvoksissa...
Minkälaisia oireita ilmaantui ja mistä tiesit että kyseessä on veritulppa?

-rinuli 38+4

Vihdoin ja viimein syyskuu!

Eilen mulla tais olla elämäni ensimmäiset supistukset. Maha meni kovaksi ja tuntu vähän ilkeältä, ei kuitenkaan kovin kipeältä. Tänään sitten neuvolassa sanottiin, että paikat on pehmennyt ja 1cm auennut. Vielä olis laskettuun aikaan 17 päivää. Viime viikonloppuna kasattiin ja pedattiin vauvalle kehto. Kaikki alkaa olla vauvaa varten valmiina. Sairaalakassia en ole vieläkään pakannut, jospa tänä iltana pakkaisin...

Yleensä veritulppaan liittyy kovaakin kipua pohkeessa/polvitaipeessa, mutta suosittelisin jo noilla oireilla käymään lääkärissä. Turvotus on se pääoire, yleensä turpoaa pohje ja siinä voi olla aristava kohta kun painelee käsin. (Kysyit Marjaanalta, mutta ajattelin vastata...)