syyllistyin muuten eilen "näpistykseen" ja pojan mielestä vielä illalla varastin hänen rahat :O

eli melko hyvin meni päivä siis :LOL:
eilen kun käytiin kaupassa niin sattui moka joka hävettää vieläkin, ekana käytiin leluosastolla josta poika sai valita itselleen lego paketin, oltiin siis sovittu että saa ostaa sellaisen mihin hänen rahat riittää ja kerroin että äiti maksaa sen kortilla mutta kotona sitten otan hänen rahapurkista sen verran rahaa kuin lelu maksaa, tämä sopi pojalle.. ostin sitten pojalle myös sellaisen lego alustan, jonka pistin kärryn päätyyn pystyyn jotta mahtui kaikki muut kauppakamat.
kun oltiin kerätty kärry täyteen ja mentiin kassalle niin siinä kiiruusti lastasin hihnalle kamat, menin pakkaamaan ja maksoin ostokset ja sitten lähdettiin autolle.
autolla kun olin nostamassa kasseja autoon niin tajusin ettei mulla ole muistikuvaa sen prkl alustan hihnalle nostamisesta :O ja kuitista kun tarkistin niin eihän sitä tosissaan oltu maksettu :ashamed:
eihän siinä auttanut kuin lastata kamat autoon ja selittää pojalle että nyt täytyy mennä takaisin sen alustan kanssa, että äitille kävi nyt tosi kurja moka.
mentiin sitten info tiskille selittämään että kävi näin ja maksettiin se levy, mietin vain että olisipa ollut äärimmäisen noloa jos meidät olisi vartija/myyjä pysäyttänyt ennen autolle pääsyä, olisin "riskeerannut" työpaikkani 15€ takia, vaikkakin oikeasti vahingossa, ja kun vielä tiedän miten hyvin uskotaan noita "mä unohdin" selityksiä :snotty:

noooh, sitten kotona aloin laskemaan pojalta rahoja purkista, ihan niinkuin oltiin sovittu. mutta jätkä olikin sitä mieltä että eihän äiti voi hänen rahoja varastaa :O
ja protestoi sitä sitten, itkua vääntäen sanoi että hänelle ei jää yhtään rahaa ja miksi äiti haluaa hänen rahat viedä

että sellaista
 
[QUOTE="vieras";23438468]no mä en olis ostanu tolleen että itse maksan kortilla ja myöhemmin vien pojan rahat, kun ei pienet tajua sitä asiaa samalla tavalla kuin aikuiset....8([/QUOTE]

nooh, olis voinut kaupan täti hitusen tuskastua jos oltais pojan rahapurkin kanssa menty kassalle.. oli meinaan legon hinta 40€ ja rahat tosissaan 5,10 ja 20 senttisiä..
mutta kyllä poika siis sitten selittämisen jälkeen illalla taas asian ymmärsi ja helpotti kummasti kun vein myös mieheltä rahat sen purkista :D
 
Miksi lapsen piti maksaa siitä alustasta jos oli sovittu vain yhdestä Legopaketista? Toisekseen lapsen olisi pitänyt maksaa se lelu kaupassa niillä omilla rahoilla, jälkeenpäin noin rahan ottaminen voi tuntua lapsesta omituiselta.
 
Miksi lapsen piti maksaa siitä alustasta jos oli sovittu vain yhdestä Legopaketista? Toisekseen lapsen olisi pitänyt maksaa se lelu kaupassa niillä omilla rahoilla, jälkeenpäin noin rahan ottaminen voi tuntua lapsesta omituiselta.
minä maksoin sen alustan, eli poika valitsi lego paketin (joku paloauto + vene) ja minä sen alustan siihen lisäksi, mä maksoin ne kaikki kassalla (paitsi sen unohtuneen alustan jonka maksoin jälkikäteen) ja pojalta otin rahat vain siitä lego paloautosta.. eli sen levyn maksoin minä ja siitä ei poika maksanut penniäkään.
ja lapsi olisi maksanut omilla rahoillaan jos ne olis ollut helposti kuljetettavassa muodossa, ja tämä oli sovittu ja puhuttu ennen kauppaan menoa, eli äiti maksaa kauapssa mutta lapsi maksaa äidille takaisin omista rahoistaan kotona (ja tämä keskustelu käytiin varmaan 3 kertaa ja varmistin että lapsi ymmärtää asian)
 
"jenny"
Tuo on oikeesti niin noloa, ja tympäsee ihan hirveästi, kun joku jää kärryihin maksamatta ja pitää lähteä sit maksamaan takasi kauppaan.

Meillä 4v tyttö joutu antaan omista rahoistaan postimerkin verran tässä taannoin, kun kielloista huolimatta otti postimerkkin ja liimas sen pöydän kanteen, ja merkki rikkoutu sit irrotettaessa. Silloin äiti oli varas kun tytöltä rahoja vein...siis tytön mielestä :)
 
Mulle kävi kerran silleen että poika oli napannut jonkun rasvan rattaisiin ja se hälytti siinä kassalla. No vartija uskoi ihan ilman mitään sen kummempia selityksiä mutta nykyään musta tuntuu etten uskalla työntää rattaita enää läpi niistä porteista kun pelottaa että alkaa hälyttää.Ei varmaan mee vartijallekaan montaa kertaa toi selitys läpi :whistle::D
 
Mulle kävi kerran silleen että poika oli napannut jonkun rasvan rattaisiin ja se hälytti siinä kassalla. No vartija uskoi ihan ilman mitään sen kummempia selityksiä mutta nykyään musta tuntuu etten uskalla työntää rattaita enää läpi niistä porteista kun pelottaa että alkaa hälyttää.Ei varmaan mee vartijallekaan montaa kertaa toi selitys läpi :whistle::D
kyllähän se taitaa olla tilanne riippuvainen että uskotaanko vaiko ei, mutta se on vaan niin äärimmäisen noloa joutua selittelemään ja kun itse tiedän miten hyvin töissä uskon noita selityksiä niin.. :snotty:
 
Meitin kroisos ei edes suostuis tuollaiseen ratkaisuun. Joko hän maksaa tai sitten me maksetaan mutta ei niin, että myöhemmin otetaan hänen tililtä sitä rahaa. Tosin herra kyllä neuvottelee uuvuttamiseen asti siitä ettei tarvitse itse maksaa :)
 
"Jojohama"
Meillä 4-vee poika "yritti" varastaa. Oltiin kassajonossa ja minulla soi puhelin juuri silloin kuin tuli meidän vuoro nostaa ostoksia kassalle. Mies nosteli ostoksia ja yht'äkkiä äkkäsin kesken puhelun, että mihis meidän poika meni, kun sillä oli se Lego-paketti kädessään. Hän oli painellut Legon Hero Factory paketti kädessää kassan ohitse sinne parinkymmenen metrin päässä olevalle penkille istumaan.

Perjantai-iltana oli molemmilla kassoilla paljon ihmisiä jonossa. En tiedä, ehtikö kukaan näkemään, että meni Lego-paketti kädessä kassan ohitse. Nooh, ei muuta kuin haettiin poika takaisin kassalle ja selitettiin, että kaikki tavarat pitää panna hihnalle ensin. Todennäköisesti ei tajunnut, että oli paketti kädessään, kun aina tekee sen, että menee sinne penkille istumaan ja odottaa, että saadaan ostokset pakattua ja maksettua.

Onneksi itse huomattiin, ettei tarvinnut jäädä kiinni "varastamisesta", kun sen paketin hinta olikin jopa huimat 8 euroa. Oletan, että joku jonottajista sen näki kuitenkin.
 

Yhteistyössä