Syyllinen olo, mutta ei auta: mies herää aina ekaks

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unikeko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Unikeko

Vieras
Niinpä niin... olen raskaana loppusuoralla ja yöt on mitä on. Esikoinen ei enää herätä öisin, mutta tämä masuvauva kylläkin. Käyn 1-1.5 tunnin välein pissillä, valvon aamuyöstä jne... ja tällaista ollut varmaan rv 24 lähtien ainakin.

Olen siis aamuisin NIIN väsynyt etten millään jaksa nousta seitsemän aikaan esikoista hoitamaan, vaikka menen klo 22 viimeistään nukkumaan. Niinpä mies nousee, ja minä herään sitten viimeistään yhdeksältä.

On vaan niin syyllinen olo, kun myös joutuu ne aamu syötöt, kitinät, pesut ym. tekee joka aamu. Itse ei valita, mutta silti...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi sinun pitäisi niitä sitten aina jaksaa???

No ei nyt aina, mutta edes vuorotellen olisi reilua miesrukalle :( No, kohtahan tähän tulee muutos ainakin johonkin suuntaan, kun on toinenkin lapsi hoidettavana... ja oletettavasti minä sitä yöllä sit imetän ;)

Onko mies sitten lomilla tai muuten kotona kun hänellä on aikaa hoitaa lasta aamuisin?

Jos näin on niin tottakai lapsenhoito kuuluu ensisijaisesti sille miehelle eikä raskaana olevalle, huonosti nukkuvalle vaimolle. Tykkään minä.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Onko mies sitten lomilla tai muuten kotona kun hänellä on aikaa hoitaa lasta aamuisin?

Jos näin on niin tottakai lapsenhoito kuuluu ensisijaisesti sille miehelle eikä raskaana olevalle, huonosti nukkuvalle vaimolle. Tykkään minä.

Joo, pakkolomalla :( Voi kun pääsis kohta töihin, ihanaa kun on kotona, mutta kun oikeasti tykkäsi työstään!

Noh meillä se oon aina minä joka nousee ylös, parin viikon päästä olisi laskettuaika. Itse käyn yöllä montaa kertaa pissalla, on kuuma ja ahdas olo joka häiritsee unta, keskimmäiselle pitää tutti käydä etsimässä pari kolme kertaa yössä, ja esikoinen tulee herättämään miltei joka yö mukaansa veskiin (ei halua mennä yksin).

en valita, mutta hyppisin onnesta jos mies hoitaisi aina "aamuvuoron", mutta ei onnistu töiden takia kuin joka toinen viikko. Joten unikeko, ole vain rauhallisin mielin ja nauti rauhallisista aamuista :)

Yhteistyössä