syyllinen olo liikunnasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miekö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miekö

Vieras
ei pitäs
miten teillä liikuntaa harrastavilla on kodin siivouksen laita
tuntuu nololta lähtä lenkille kun kotona on hirvee siivo
olen vasta aloittanut lenkkeilyn.

No ei tuosta pidä ottaa paineita. Itse käyn lenkillä silloin kun tuntuu siltä ei se koti ja sotku sieltä minnekkään katoa.
Lenkkeily sitä paitsi piristää kummasti.
Eilen vedetiin kaverin kanssa 1h lenkki ja ihanaa oli.heti pirteämpi olo :D

Jaa, mä otan siivouksenkin liikunnan kannalta. Ei meillä mun lenkkeilyn takia tai mun töiden tai harrastusten takia siivotonta ole. Olen yh ja koti on vain mun vastuulla tai noh, koululainen vastaa omasta huoneestaan. Kyllä sitä voi imuroida töidenkin jälkeen, vaikka kävelee työmatkat ja tulee kaupan kautta kotia ja valmistaa päivällisen.

liikunta on ainoa keino vaikuttaa solujesi mitokondrioihin eli vaikuttaa päinvastaisesti huonoon geeniperimään ja vanhenemiseen. vanhat akat sanoo, että ovat elämässään tuhlanneet aivan liikaa aikaa siivoamiseen, ottakaa oppia.

Ite kanssa tykkään liikunnasta, eilenkin tanssin lähes tunnin vaikka tiesin että pitäis huusholli siivota tai imuroida siis, mutta se on tänään sitten edessä se imurointi kunhan tytön kanssa kotiudutaan kaupoilta. Meillä nyt menee vielä aikaa ennenkuin päästään edes lähtemään mihinkään, neiti nukkuu ja sitte pitää kattoo vielä Serranot ennen lähtöä. Mutta iltapäivällä otan imurin kauniiseen käteeni ja pistän hösseliksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
liikunta on ainoa keino vaikuttaa solujesi mitokondrioihin eli vaikuttaa päinvastaisesti huonoon geeniperimään ja vanhenemiseen. vanhat akat sanoo, että ovat elämässään tuhlanneet aivan liikaa aikaa siivoamiseen, ottakaa oppia.

täytyy pitää mielessä : )

Alkuperäinen kirjoittaja miekö:
No kun mies ei oikeen kannusta liikkumaan kun kotonaki olis töitä se siinä mättää.

No teet ne hommat ja sitten painut lenkille! Ota se siivous lämmittelyn kannalta. ymmärrän miestäsi, jos olet kotiäiti ja jätät kaikki kotityöt hänen kontolleen liikunnan varjolla. Kyllä nää kaikki voi tehdä samana päivänä, siivouksen ja lenkkeilyn.

Eikä se ole mielestäni superäitiyttä, vaan tavallista arkea, että tehdään pari kertaa päivässä ruoka, siivotaan, pestään pyykit, hoidetaan lapset ja mennään lenkille.

no kun käyn töissäki 5päivää viikossa täys työ päiviä
taitaa olla vaan laiskuutta kun ei viitti siivota kiitti siskot potkuista persuksille
loppu tämä valitus ja lähtee keittään puuroo

en tiedä missä miehesi näkee ongelman, kun kuitenkin teet kotityöt vaikka lenkkeilisitkin, oma mieheni kannustaa mua liikkeelle aina kun mahdollista ja kyllä noi kotityöt ehtii tehä vaikka välillä olisikin ulkonakin, tietysti jos lenkkeily väsyttää sitten niin siinä voi jäädä kyllä kotityöt tekemättä mutta muuten se kyllä piristää

Meillä mies ainakin yleensä kannustaa minua liikkumaan. Käyn lenkillä neljä kertaa viikossa 45min-2,5h lenkkejä. Tietää saavansa kotiin iloisemman ja pirteämmän vaimon. Siivotaan sitten kun jaksetaan...

Alkuperäinen kirjoittaja juokseva vaimo:
Meillä mies ainakin yleensä kannustaa minua liikkumaan. Käyn lenkillä neljä kertaa viikossa 45min-2,5h lenkkejä. Tietää saavansa kotiin iloisemman ja pirteämmän vaimon. Siivotaan sitten kun jaksetaan...

kiva kuulla tämmösiäkin kommentteja

Jos teistä molemmat käy töissä, niin eikö sen siivoamisen ja muidenkin kotitöiden pitäisi silloin myös olla molempien homma?
Tää nyt on taas vaan mun mielipide... Mutta siis jos et ole päivisin kotona, jolloin se tavallaan "kuuluisi" enemmän sulle, niin mitä sitä stressaamaan. Jos miestä rasittaa, niin ei muuta kun moppia kaivamaan kaapista.

Tai sitten tosiaan siivoatte yhdessä ennen lenkkiä, sen jälkeen tai sellaisena päivänä, kun et lenkkeile.

mies on yleensä päivät töissä ja minä illat ja viikon loput heh heh
niin kai se sitte kun joskus satutaan oleen illalla yhdessä niin tuntuu syylliseltä lähtä lenkille kun mieski pitää päästää joskus vapaalle.

Yhteistyössä