Mitenhän aloittajan kävi?
Mulla ollut jo yli pari vuotta täysin samaa vaivaa. Olen käynyt monilla eri yksityisen ja julkisen puolen lääkäreillä. Kukaan ei ole osannua sanoa mistä voisi olla kyse, lähinnä mennyt psyykeen piikkiin lopulta. Kaikennaailman antihistamiinit ja kortisonivoiteet on kokeiltu ja mikään ei ole edes helpottanut.
Olen myös tehnyt pari kertaa Nix voitelut ja käyttänyt kahdesti Stromectol pillereitä ja todella neuroottisesti siivonnut kumihanskat kädessä.
Kutina ja mustien pisteiden tulo lakkasi muutamaksi viikoksi ja sitten palasi samanlaisena takaisin. En toki voi olla varma että johtui hoidosta. Jos johtui sain syyhyn takaisin jostain muualta...
Ihossani ei ole missään vaiheessa näkynyt nypyn nyppyä tai ihottumaa tai punoitusta. Ainoastaan pistelevää kutinaa ja ihosta tulee mustia pisteitä/muruja ulos. Kutinaa on pitkin päivää ja enemmän se päiväsaikaan minua vaivaa kuin öisin. Öisin en herää kutinaan. Ne mustat pisteet eivät liiku ja ovat niin pieniä että suurennuslasilla katsomalla näyttävät silti vain pikkiriikkisiltä mustilta pisteiltä. Jos jostain kohdasta kutiaa ja pyyhäisen sormella niin sormenpäässän yksi tai muutama musta hippunen.
Pahiten itselläni kutiaa päänahka, silmänurkat, korvakäytävät, sieraimet sisäpuolelta, kulmakarvojen seutu, otsa, kyljet, selkä ja jalkapohjat. Kutinaa on kuitenkin ihan joka paikassa paitsi suun sisäpuolella.