Sytytän kynttilän Suomen muistolle

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tässä maassa on meneillään jotain todella pahaa nyt. Rasismi ja hurmokseen yltänyt sokea suvaitsevaisuus on saanut aikaan niin paljon vihaa viime aikoina, että tuntuu niinkuin Suomi viettäisi pian ellei jo, omia hautajaisiaan.

Ihmiset tappelevat netissä toinen toisiaan vastaan, toki voisi sanoa että onneksi vaan netissä...mutta eihän sekään enää pidä paikkaansa. Ymmärrän miksi se mitä Kajaanissa tapahtui nosti vihan pintaan, ymmärrän myös sen miksi Jimin kuolema nosti vihan pintaan...poliitikkojen suhtautumista näihin kahteen tapaukseen sen sijaan en ymmärrä.
He eivät puhuneet sanallakaan siitä mitä Kajaanissa tapahtui, mutta antoivat tuomion jo ennenkuin mitään varmaa tiedettiin, yhdessä median kanssa Jimin kohdalla. Mitä luultavammin he yrittävät estää toisen natsistikauden nousun, mutta eivät peloltaan näe ettei tämä ole oikea tie.

On olemassa suvaitsevaisuutta ja on olemassa ''suvaitsevaisuutta'', jokainen voi itse mielessään päätellä mihin kategoriaan itse kuuluu ja mikä ajatusmaailma on oikein...mutta se mitä meidän ei pitäisi unohtaa on järjenkäyttö näissä asioissa. Jotenkin on pidempään tuntunut niinkuin tässä maassa ja euroopassa olisi alkanut sisällissota, tässä maassa sitä käydään vielä netissä...mutta miten käy, jos ja kun mielenosoituksia ja vapaata mielipiteen ilmaisua aletaan rajoittamaan liikaa?

Sitä vastaan mulla ei ole mitään että kielletään suoranaiset natsistijärjestöt, mutta siinäkin on vaarana se että silloin toiminta alkaa muuttua avoimen väkivaltaiseksi ja raaemmaksi. Tapaus Jimi johtui osittain myös siitä että hän itse oli mennyt sylkemään ja tönimään ihmisiä ja sitten kohdalle sattui toiselta puolelta yhtä sekopäinen ihminen joka ei jälleen kerran osannut hillitä itseään.

Näissä tapauksissa paistaa niin selvästi läpi se että viha on alkanut kasvamaan enemmän oman kansan keskuudessa toisiamme kohtaan eikä niinkään enää ulkomaalaisia kohtaan. Eikö olisi jo aika jokaisen pysätyä hetkeksi miettimään mitä me teemme kotimaallemme ja toisillemme?
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
vierailija
Eiks suomessa ole joskus ennen ollut sisällissota?? Länsisuomalaisella ja itäsuomalaisella ei ollut mitään yhteistä ja kaikessa ihan erilaisia. Helpointa olis jakaa tää maa ja laitettais ne rajat kiinni keskenään. Se toinen puoli vois pitää ne rajansa kiinni kokonaan ja toinen puoli pitäis rajat kiinni niihin mut muuten auki. Se toinen maa olis kansainvälinen ja kävis kauppaa ja vois matkustaa vapaasti. Toinen olis sitten kokonaan suljettu.
 
vierailija
Eiks suomessa ole joskus ennen ollut sisällissota?? Länsisuomalaisella ja itäsuomalaisella ei ollut mitään yhteistä ja kaikessa ihan erilaisia. Helpointa olis jakaa tää maa ja laitettais ne rajat kiinni keskenään. Se toinen puoli vois pitää ne rajansa kiinni kokonaan ja toinen puoli pitäis rajat kiinni niihin mut muuten auki. Se toinen maa olis kansainvälinen ja kävis kauppaa ja vois matkustaa vapaasti. Toinen olis sitten kokonaan suljettu.
Harvinaisen rajoittunutta ajattelua tuokin. Ei rajat kiinni ihmiset halua totaalista rajojen sulkua niin ettei tänne voi tulla töihin, lomalle tai käymään kauppaa Suomen kanssa. Varmasti siellä on joukossa niitä jotka kannattavat ajatusmalliasi, mutta silloinhan te ajattelette asian samalla tavoin, eri puolilta pöytää vaan. He haluavat haittamaahanmuuton seis, he haluavat rikoksen tehneet pakolaiset pois (jotka ovat tulleet pyytämään apua ja tekevät rikoksia ns. kiitokseksi saaduista avuista).

Tuokaan ajattelumalli ei toimi eikä ole järkevä. Edelleen se rikkoisi tätä maata ja se tuskin on hyvä asia.
 
vierailija
En seuraa yleä enkä enää muutakaan valHEmediaa, en niin kauan kun he valehtelevat ja peittelevät totuutta. En seuraa myöskään mvlehteä ja kumppaneitaan niin kauan kun ovat rasisteja.
Asiat saataisiin kuntoon kun käytettäisi järkeä eikä ajateltais tunteella niin paljon
.
Mutta kun olet täällä, olisi sun pitänyt huomata ainakin tämä:
"Miehen mukaan vain hädänalaisten pakolaisten pitäisi tulla Suomeen.
- Ennen kuin tulette Suomeen, jos teidän ei ole pakko lähteä Irakista ja haluatte tulla tänne vain tyttöjen vuoksi, älkää tulko."
- I.L.24.9.2015 -

--paljon aikaisemmin muuten!
 
Eiks suomessa ole joskus ennen ollut sisällissota?? Länsisuomalaisella ja itäsuomalaisella ei ollut mitään yhteistä ja kaikessa ihan erilaisia. Helpointa olis jakaa tää maa ja laitettais ne rajat kiinni keskenään. Se toinen puoli vois pitää ne rajansa kiinni kokonaan ja toinen puoli pitäis rajat kiinni niihin mut muuten auki. Se toinen maa olis kansainvälinen ja kävis kauppaa ja vois matkustaa vapaasti. Toinen olis sitten kokonaan suljettu.
Se, että valvoo maahan muuttavia ihmisiä ja vaatii näiltä jonkun näköisen matkustusasiakirjan, ei satavarmasti estä typerimmänkään matkalaisen lomareissua ulkomaille.... ja vielä vähemmän se estää kaupankäyntiä.
 
vierailija
No jos sanotaan että rajat kiinni niin mä en vaan ymmärrä mitä muuta se vois tarkottaa. Kaupassakin jos kauppa on kiinni niin sinne ei pääse kukaan. Kauppa ei voi olla auki vaan joillekin kun se kauppa on auki kaikille tai sitten se on kiinni. Rajat kiinni haluaa eristäytyä kaikesta ja samat haluaa erota eusta mikä kertoo just siitä. Me taas ei haluta erota eusta ja senkin takia olis helpompi vaan tehdä 2 maata jossa toinen kuuluis euhun ja toinen ei mihinkään. Raja vois olla vaikka korkea muuri ja sen kautta ei olis pääsyä toiselle puolelle ikinä. Jos meiän puolelle muuttais vaikka 10 miljoonaa mamua niin ei se teille kuuluis yhtään. Ei tarvitsis riidellä enää mistään kun ei oltais missään tekemissä.
 
vierailija
No jos sanotaan että rajat kiinni niin mä en vaan ymmärrä mitä muuta se vois tarkottaa. Kaupassakin jos kauppa on kiinni niin sinne ei pääse kukaan. Kauppa ei voi olla auki vaan joillekin kun se kauppa on auki kaikille tai sitten se on kiinni. Rajat kiinni haluaa eristäytyä kaikesta ja samat haluaa erota eusta mikä kertoo just siitä. Me taas ei haluta erota eusta ja senkin takia olis helpompi vaan tehdä 2 maata jossa toinen kuuluis euhun ja toinen ei mihinkään. Raja vois olla vaikka korkea muuri ja sen kautta ei olis pääsyä toiselle puolelle ikinä. Jos meiän puolelle muuttais vaikka 10 miljoonaa mamua niin ei se teille kuuluis yhtään. Ei tarvitsis riidellä enää mistään kun ei oltais missään tekemissä.
Ootko sä vähän... tai siis onko sulla kaikki muumit tallella?

Mä kannatan rajojen sulkua. Olen myös aikanani äänestänyt eu:ta vastaan. Olisin halunnut nähdä Puolueettoman Suomen. Sellaisen kuin vaikka Norja. Tai Sveitsi. Se ei tarkoita Suomea jollaei ole kanssakäymistä muun maailman kanssa. Vaan suomea joka itse päättää omista asioistaan, joka ei pääsääntöisesti vastaa muiden maiden ongelmista. Haluaisin myös nähdä Suomen joka houkuttelee huippuyliopistoillasn väkeä ympäri maailmaa, jota kehutaan hyvinvointivaltiona ja joka toki auttaa oikeasti hädänalaisia. Ja toisaalta halusinnähdä sen suomen joka innostaa omia kansalaisia ja varsin opiskeliota kansainväliseen vaihtoo/koulutukseen...jopa ehkä tukee tätä. Passitarkastus rajalla ei n.ille olisi este, tietäisimme vain ketä maassamme liikkuu.

Mutta tätä suomea emme saaneet. Rahat valuu eu:n pohjattomaan ja kannattamattomaan kaivoon. Maksamme miljoonia "muka hädänalaisten" ihmisten vuoksi, koska meillä ei ole minkään valtakunnan käryä enää ketä täällä asuu. Puhumattakaan niistä jotka ovat tänne saapuneet ohi kaikkien kirjausten. En väitä että kaikki tänne tuleet on perusteettomasti tänne tulleita. Mutta ne jotka on tullut perusteettomasti kuppas ne rahat joilla oikeasti hädässä olevia voisi auttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Pääseekö Amerikkaan ilman passia? Ei pääse vaan muilla kuin amerikan kansalaisilla on passin lisäksi oltava vielä erillinen asiakirja. Ovatko amerikkalaiset natseja? Eivät ole, se on turvallisuus kysymys ja lukuisat terroriteot ovat osoittaneet valvonnan aiheelliseksi. Maailma on tälläinen kuin se on, pahoja ihmisiä on kaikissa ryhmissä. Joissakin maissa myös politiikoissa, koska tahtoa suojella järkiperäisin syin omia todellisten pakolaisten seassa tulevilta terroristeilta ja rikollisilta ei ole.

Kotoutumista ei myöskään edistä yksikään väkivallan teko tai sotarikollisten pääseminen verkon läpi. Samoin tapahtumien uhreja on kirjoituksistaan epäeettistä syyttää, pitää muistaa että jopa tasavallaan presidentti myönsi khao lakin tapahtuien jälkeen, ettei halunnut sanoa hallituksen toimineen huonosti. Selitys oli että hallituksen toimien kritisointi sointiin oli: '' Ehkä siinä oli sellaista järkytyksen mukanaan tuomaa harmistumista''.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
No jos sanotaan että rajat kiinni niin mä en vaan ymmärrä mitä muuta se vois tarkottaa. Kaupassakin jos kauppa on kiinni niin sinne ei pääse kukaan. Kauppa ei voi olla auki vaan joillekin kun se kauppa on auki kaikille tai sitten se on kiinni. Rajat kiinni haluaa eristäytyä kaikesta ja samat haluaa erota eusta mikä kertoo just siitä. Me taas ei haluta erota eusta ja senkin takia olis helpompi vaan tehdä 2 maata jossa toinen kuuluis euhun ja toinen ei mihinkään. Raja vois olla vaikka korkea muuri ja sen kautta ei olis pääsyä toiselle puolelle ikinä. Jos meiän puolelle muuttais vaikka 10 miljoonaa mamua niin ei se teille kuuluis yhtään. Ei tarvitsis riidellä enää mistään kun ei oltais missään tekemissä.
Ööö, meinaatko, että jos joku paikka on auki, on se automaattisesti oltava sitten auki ihan kaikille. Kyllähän ravintolatkin voivat valita asiakkansa, ja estää pääsyn niiltä, joilla ei sinne olle asiaa.
Tai mitenkä, kun menet vaikka teatteriin, niin oletatko, että voit noin vain tepastella sisään ilman lippua? Aika paljon sitä ihmisten liikkumista ja paikkojen auki olemista rajoiitetaan, vaikka kuinka elättäisit illuusioota kaiken auki olemisesta.
 
vierailija
Älä nyt vielä heitä hanskoja naulaan.
Olemme jokainen itse vastuussa omista ajatuksistamme ja teoistamme.
Olemalla itse omassa ympäristössä esimerkkinä.
Ihmisillä ei ole tietoisuutta siitä, mikä on oikein tai väärin tällä hetkellä. Ihmiset eivät osaa ajatella asioita omilla aivoillaan, ei ennekuin jokin heidät ravistelee horroksesta.
 
vierailija
Älä nyt vielä heitä hanskoja naulaan.
Olemme jokainen itse vastuussa omista ajatuksistamme ja teoistamme.
Olemalla itse omassa ympäristössä esimerkkinä.
Ihmisillä ei ole tietoisuutta siitä, mikä on oikein tai väärin tällä hetkellä. Ihmiset eivät osaa ajatella asioita omilla aivoillaan, ei ennekuin jokin heidät ravistelee horroksesta.
Kauniita sanoja mutta valitettavasti ei totta niin kauan kun valtaosa kansasta toimii eri tavoin, erityisesti se osa kansasta jonka pitäisi hoitaa tämän maan asioita hallituksessa.

Aikuisilla ihmisillä pitäisi olla aina tietoisuus oikeasta ja väärästä ja silloin jos ja kun elämä menee kansakunnallisesti siihen ettei tuota tietoisuutta ole, peli on aikalailla menetetty.

Eli sytytän kynttilän maallemme jonka joku järjettömyys on tuhonnut. RIP Finland.
 
vierailija
Ööö, meinaatko, että jos joku paikka on auki, on se automaattisesti oltava sitten auki ihan kaikille. Kyllähän ravintolatkin voivat valita asiakkansa, ja estää pääsyn niiltä, joilla ei sinne olle asiaa.
Tai mitenkä, kun menet vaikka teatteriin, niin oletatko, että voit noin vain tepastella sisään ilman lippua? Aika paljon sitä ihmisten liikkumista ja paikkojen auki olemista rajoiitetaan, vaikka kuinka elättäisit illuusioota kaiken auki olemisesta.
Ravintolaan on ikäraja. Kauppaan ei ole ikärajaa. Mä en ymmärrä mitä sillä on mitään tekemistä jos joku yrittää teatteriin ilman lippua. Suomi on osa euta ja eussa rajat on auki ja vapaa liikkuvuus ja voit ostaa vapaasti. Me halutaan pysyä eussa ja pysytään. Ne jotka ei halua voi perustaa oman maan itään ja pohjoseen ja siellä voitte pitää sellaset lait kun haluutte ja sulkea ihan kaiken. Puhua vaan suomea ja kieltää muut kielet. Käyttää vaan suomalaista ruokaa ja vaatteita.
 
vierailija
Ööö, meinaatko, että jos joku paikka on auki, on se automaattisesti oltava sitten auki ihan kaikille. Kyllähän ravintolatkin voivat valita asiakkansa, ja estää pääsyn niiltä, joilla ei sinne olle asiaa.
Tai mitenkä, kun menet vaikka teatteriin, niin oletatko, että voit noin vain tepastella sisään ilman lippua? Aika paljon sitä ihmisten liikkumista ja paikkojen auki olemista rajoiitetaan, vaikka kuinka elättäisit illuusioota kaiken auki olemisesta.
Ei tuon ääliön (jolle vastasit) kanssa kannata vääntää, kun sillä ei yksinkertaisiest äly riitä tajuamaan edes elämän perusasioita. Lisättäköön tuohon listaan vielä vaikkapa terveyspalvelut. Ei lääkäriinkään pääse kuka tahansa vain sisään kävelemällä.
 
Ravintolaan on ikäraja. Kauppaan ei ole ikärajaa. Mä en ymmärrä mitä sillä on mitään tekemistä jos joku yrittää teatteriin ilman lippua. Suomi on osa euta ja eussa rajat on auki ja vapaa liikkuvuus ja voit ostaa vapaasti. Me halutaan pysyä eussa ja pysytään. Ne jotka ei halua voi perustaa oman maan itään ja pohjoseen ja siellä voitte pitää sellaset lait kun haluutte ja sulkea ihan kaiken. Puhua vaan suomea ja kieltää muut kielet. Käyttää vaan suomalaista ruokaa ja vaatteita.
Se voi kuule olla, että ne muut ei halua. Joukkopako eu:sta alkaa brittien näytettyä mallia.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
http://yle.fi/uutiset/uusi_veropara...reita_ja_diakonissalaitoksen_johtajan/9183553

"Alma Median hallituksen jäsen kahdessa veroparatiisiyhtiössä

--- löytynyt 27 Suomen kansalaista-----
Useimmat ovat liikemiehiä ja johtajia muun muassa Helsingistä, Espoosta, Vantaalta, Tampereelta, Eurasta, Sipoosta ja Porvoosta.

Diakonissalaitoksen strategiajohtaja Mitti Storckovius nimettiin lokakuussa 2014 bahamalaisyhtiö STK Systems Ltd:n johtajaksi. Storckoviuksella on Bahama-vuodon mukaan myös kytköksiä Codexe Ltd -nimiseen yhtiöön, johon hänet nimettiin sihteeriksi vuonna 2011.

Suomessa toimii
konsulttiyhtiö nimeltään Codex Oy, jonka suomalaisjohtaja on myös bahamalaisyhtiössä johtajana.

Storckovius istuu sekä Alma Median että Rinnekoti-Säätiön hallituksissa. Alma on Suomen suurimpia mediakonserneja, joka julkaisee muun muassa Kauppalehteä, Talouselämää, Iltalehteä ja Aamulehteä. Rinnekoti-Säätiö taas tuottaa sosiaali- ja terveydenhuollon sekä opetustoimen palveluja erityisesti kehitysvammaisille henkilöille.

Ennen Diakonissalaitosta Storckovius toimi muun muassa Nokian ympäristöjohtajana ja Microsoftilla eri tehtävissä.

Storckovius ei halunnut kommentoida rooliaan bahamalaisissa yhtiöissä Ylelle.
"


On kai tarkoitus häivyttää uutisesta otsikko?

Katsotaan, mitä kertovat pääuutisissa tuosta. Aikaisemmin ei mainittu sanaakaan!
 
vierailija
Ei tuon ääliön (jolle vastasit) kanssa kannata vääntää, kun sillä ei yksinkertaisiest äly riitä tajuamaan edes elämän perusasioita. Lisättäköön tuohon listaan vielä vaikkapa terveyspalvelut. Ei lääkäriinkään pääse kuka tahansa vain sisään kävelemällä.
Mä olen kasvattanut yksin kuule jo 2 täysikään eli 18 vuotta. 3 on parin vuoden päästä ja sä puhut että mä en ymmärrä elämän perusasioita!!?? Mä ymmärrän paljon enemmän kun te rajat kiinni idiootit. Mä en siedä mitään rajoittamista ja rajat pysyy auki ja liikkeet pysyy auki ja niitä tulee lisää ja tilata voi netistä ulkomailta. Eu mahdollistaa kaiken tän ja suomesta lähtis kaikki hyvä jos tulis jotain rajat kiinni. Tilatiin kiinasta ja tuli nätisti taas kaikki ja niissä aina kiitetään paljon. Hinta noista jotain 15 euroa ja muuten olis suomessa varmaan 100 euroa.
 

Yhteistyössä