syöttekö/söittekö raskausaikana ns. "kiellettyjä ruokia"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva äippä

Vieras
Syökö muutkin kuin minä raskausaikana esim. homejuustoa, tai tuorejuustoja tms. mitkä ovat ns. kiellettyjen aineiden listalla. Minä oon syönyt suurinpiirtein mitä mieli tekee, aurajuustonkin mahdollinen listesria-bakteeri tuhoutuu kuumentaessa (esim. pizzassa oon syönyt aurajuustoa) Ja eikös nuo tuorejuustotkin esim. valiolla ole tehty pästoroidusta maidosta, eli eivät edes ole ns. "kiellettyjen listalla". Punaviinilasillisen nautiskelen myös sillointällöin.

Enpä oikeastaan.
Ennen raskautta join päivittäin light-limuja, joista ajattelin luopua. Nepä eivät ole maistuneetkaan moneen viikkoon, joten ei ole tarvinnut vierottautua.

Alkoholia en periaatteestakaan käytä raskausaikana.

Tuorejuustoja olen syönyt koska ne on pästoroituja. Aurajuustoa en ole syönyt edes kuummennuksen jälkeen. Ja alkoholiin en koske tippaakaan. Maksamakkaraa olen syöny pari kertaa ja sehän on sallittua. Mehuja join ennen mutta eipä tehnyt enää ollenkaa mieli, kuten ei karkkiakaan.

Suomalaiset maitotuoteet, esim. tuorejuustot ja Aura-juusto, eivät ole "kiellettyjen listalla", muuten. Ne valmistetaan pastöroidusta maidosta.

Itselleni kiellettyjä ruokia olivat maustetut jugurtit, letut, pannukakku, vaalea leipä... Välillä iski himo niihin. Lettuja söin kerran koko annoksen ja verensokerit olivat sitten aika pitkään korkealla :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Enpä oikeastaan.
Ennen raskautta join päivittäin light-limuja, joista ajattelin luopua. Nepä eivät ole maistuneetkaan moneen viikkoon, joten ei ole tarvinnut vierottautua.

Light-limsat eivät ole raskausaikana kiellettyjen listalla, jos ne on makeutettu aspartaamilla, asesulfaamilla tai sukraloosilla.

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Enpä oikeastaan.

Light-limsat eivät ole raskausaikana kiellettyjen listalla, jos ne on makeutettu aspartaamilla, asesulfaamilla tai sukraloosilla.

Joo tiedän kyllä tuon.
Saatoin juoda 1,5l pullon päivässä, joissain varmaan oli muitakin makeutusaineita. Parempi olla juomatta, kun ei nyt maistu muutenkaan.

Uusimmat

Yhteistyössä