Syöttekö sisäelimiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pintelin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Ruusa on nyt hyvä ja lopettaa :x :laugh: Jos ruuassa on pieninkin rusto tai kökkö joka tulee suuhun niin sitä ei voi enää syödä :x

Niinmut makkarassa se on tasapaksuna rasvaisena jauhomönjänä, kaikki pitää hyötykäyttää, maailma pelastuu. :saint:

Yleensä sinne makkaran sekaan voidaan laittaa mitä vaan. Isäni oli vuosia syömättä makkaraa kun oli ollut makkaratehtaalla töissä. Ja Itse kävin jonkin aikaa elintarvike puolta ni ainakin kannattaa ostaa sitä a luokan makkaraa vaik maksaakin enemmän. Jos on noin epäileväinen!

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Ruusa on nyt hyvä ja lopettaa :x :laugh: Jos ruuassa on pieninkin rusto tai kökkö joka tulee suuhun niin sitä ei voi enää syödä :x

Niinmut makkarassa se on tasapaksuna rasvaisena jauhomönjänä, kaikki pitää hyötykäyttää, maailma pelastuu. :saint:

No voihan sen nyt noinkin ajatella :laugh: Sun pitää tehtailla omaa rustomakkaraa, teet bisnestä sillä :D :x

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Tottakai syön.

Ja kaikki jänteet ja rähmelöt ja muutkin mulle, kiitos, makkaran muodossa.
Sä saat voimaan mut pahoin. :$

Kalvot, rustot, sidekudoselimet.
:p
Siis mikä jätteiden syöjä sä oikeen oot? :o

no ne rustothan on kiva pitkän uunissamuhimisajan jälkeen imeskellä ja narskutella :D

samoten ne luuydinnesteet luiden sisältä ;) :whistle: :p

Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:
ja jos ette oikeesti TIETÄIS mitä ruuassa on niin varmaan söisitte useitaki sisäelimiä... ;)

Tää on totta ainaki mun kohalla.... Mutta siks mun onki vaikee syyä muitten tekemiä ruokia :x

Ja kyllä syön silti esim. nakkeja ja vieläpä luonnonkuoressa. Siis syön sian tai minkä lie elukan suolia!!! Mutta sen sydäntä tai munuaista en ainaskaan syö!!!!! :D Ainakaan ihan kokonaisena. =) Psykologinen juttu tää syöminen...

Alkuperäinen kirjoittaja Kuuskakskutonen:
Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:
ja jos ette oikeesti TIETÄIS mitä ruuassa on niin varmaan söisitte useitaki sisäelimiä... ;)

Tää on totta ainaki mun kohalla.... Mutta siks mun onki vaikee syyä muitten tekemiä ruokia :x

Ja kyllä syön silti esim. nakkeja ja vieläpä luonnonkuoressa. Siis syön sian tai minkä lie elukan suolia!!! Mutta sen sydäntä tai munuaista en ainaskaan syö!!!!! :D Ainakaan ihan kokonaisena. =) Psykologinen juttu tää syöminen...
Mä en varmaan söis mitään missä on lihaa jos lukisen tuoteselosteet mitä kaikkee roipetta ne sisältää. :x

Mä syön ennakkoluulottomasti kaikkea ruokaa, joka on hyvin tehty. Esim. mun täti tekee ihan sairaan hyvää munuaismuhennosta, joka ei kyllä haise kuselle. Maksaruuat on tosi hyviä, kunhan maksaa ei o kypsennetty liikaa, sellaseksi sitkeäksi lätyksi. Kieltä oon syönyt pikkupennusta asti, kun mun äiti sitä usein laittoi, ja on muuten hyvää!! Sydäntä en ole maistanut, mutta en epäröi m aistaa, jos joku siitä tekee ruokaa, itse en osaa (kokeilla kyllä vois jos hyvä ohje löytyis).
Makkaraa sen sijaan en syö, ei rustojen ja jänteiden takia, vaan siksi kun kaikesta makkarasta jää suuhun semmonen yökki rasvakerros. (vika voi olla myös suussa :D )

Sydäntä vois syödä ja maksaa, munuaiset ja kielet olkoot. Noista makkaroista....nissähän on selvä ero A- ja B-luokan makkaroissa. Mut parasta on jos saa ite tehtyä makkaraa.

Miehen mummon eläessä käytiin aina näin syksyisin mikkelikaalilla, eli mummo oli keittäny kaalisoppaa lampaan lihasta ja hyvässä lykyssä oli sinne viskannu noita sisäelimiä ja paras oli kun appi veteli suurella ruokahalulla keuhkoa :x Onnneks oli paistia toisena vaihtoehtona.

Jauhemaksapihvit on tosi hyviä ja maksalaatikkokin.
Mun isä teki aikoinaan ihan mahdottoman hyvää munuaispataa nam.
Harmi vaan on nykyään niin dementoitunut ettei enään osaa eikä itse tullut pyydettyä ohjetta silloin kun se olisi vielä voinut saada.

Joo siis syön

Syön, maksaa, munuaisia, kieltä ja verta. Siis veriletut, maksalaatikko ja -kastikkeet, liekitetyt munuaiset ja kieli on tosi hyvää keitettynä. Ruoka- alaa opiskellessa tuli testattua tuota että laitoimme kieltä kastikkeessa ja lihakastiketta listalle, kukaan ei uskaltanut maistaa kieltä mutta lihakastike maistui. Molemmat kastikkeet olivat tehty samoista aineista, siis kieltä syötiin :D
Eli maallikko (en välttämättä minäkään) ei erota lihaa ja kieltä toisistaan, sillä kielessä oleva lihas on todella saman mallista (lihassyyt) kuin esim. fileessä ja paisteissa.

Yhteistyössä