Syöttekö karkkia lapsienne nähden ilman että he saavat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myymä

Vieras
Oon monta kertaa miettinyt ennen äidiksi tuloa, että miksi vanhemmat syövät karkkia salaa lapselta? Onko lapsen tahto niin voimakas vai onko kyse "oikeudenmukaisuudesta"?

Meidän 3,5 vuotias tyttö saattaa joskus ohimennen kysyä, että mitä syön ja jos vastaan että karkkia niin ei ala vonkumaan että "mäki haluan".
Joskus saattaa kysyä "saanko minäkin" mutta voin vastata että "et sä näistä kyllä tykkää" . Tämä riittänee.

Tytölle on sitten omat herkkunsa tarpeen tullen ja karkkipäivät lauantaisin :)

Kyllä mä saatan syödä ja esikoinen on jo 7-vuotias. Ei me muutenkaan syödä paljoa ja lapsilla on karkkipäivä ja minä olen aikuinen ja minulla on eri säännöt. Ei näistä asioista kiistellä :)

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Ei syödä, vaan vasta illalla kun muksut nukkuu tai pienten päikkäriaikaan.

Peesaan.

Perusteletteko miksi näin :) kiinnostaisi tietää!

Meillä syödään tosi harvoin karkkia ja jos joskus herkuttelen, niin herkuttelen yleensä silloin, kun olen saanut kaikki päivän hommat tehtyä (ruoka, pyykit, lapset nukkumaan yms). Vaikea selittää, mutta se on osa mun omaa hetkeäni, omaa aikaani (jota on niiiiin vähän).

Esikoisen läsnäollessa voisin syödäkin, mutta keskimmäinen on herkkupeppu, joten ei onnistuisi. Muutenkin homma olisi epäreilua.

En, minusta on epäreilua odottaa, että lapsi olis kypsempi kuin aikuinen. En itekkään saa katottua pältä kun lapset syö karkkia, vaan otan niiltä, nin miksi lapsen pitis tyytyä kattomaan kun mä mässytän?

En syö karkkia salaa. Alle 1v: lle en vielä antanut mutta nyt jos näyttää siltä että tahtoo, ojennan hällekin namin. Mutta mieluummin hän tykkää hedelmistä. Välillä jos hän näkee mun nassuttavan karkkia, hän käy hakemassa omenan ja käy viereeni nakertamaan

Vähän pakko syödä salaa jos haluan muulloin kuin lasten karkkipäivänä herkutella koska 8v, 6v ja 2v kyllä takuulla rankuttavat loppupäivän jos näkevät mun syövän karkkeja enkä niille anna. Sehän on kidutusta jos aikuiset saa mässäillä lasten nenän edessä ja lapsille vaan sanotaan, että no way, teille vasta karkkipäivänä.

Syödään lasten nähden herkkuja ja kyllä kysyvät saavatko.
Ei tipu kuin vasta karkkipäivänä ja sekin on poistettu nyt kun alkanut reikiä tulemaan.
(Saavat sipsiä ym.)

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Ei syödä, vaan vasta illalla kun muksut nukkuu tai pienten päikkäriaikaan.

Peesaan.

Perusteletteko miksi näin :) kiinnostaisi tietää!

Meillä syödään tosi harvoin karkkia ja jos joskus herkuttelen, niin herkuttelen yleensä silloin, kun olen saanut kaikki päivän hommat tehtyä (ruoka, pyykit, lapset nukkumaan yms). Vaikea selittää, mutta se on osa mun omaa hetkeäni, omaa aikaani (jota on niiiiin vähän).

Me syödäänkin itse asiassa miehen kanssa usein vasta kun poika on mennyt nukkumaan. Jotenkin herkutkin maistuu paremmalta ns. omalla ajalla telkkarin ääressä...

Miksi niitä karkkeja pitäisi syödä lapsen edessä, jos aikomusta ei ole hänelle antaa? Onko se reilua? Oma poika kyllä uskoo hyvin, jos sanon, että et saa tätä, mutta ei se kovin reilulta tunnu...

Mites ap. sitten kun lapsesi on vaikka 8v, tuskin hänelle enää uppoo selitys, että et sä näistä tykkää. Meinaatko jatkaa lapsen nenän edessä karkkien syömistä vai teetköhän säkin sen salassa tulevaisuudessa =)

Yhteistyössä