Syöttekö kalaa 2krt/viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siika

Vieras
Miten kokkaatte kalan?

Mä tykkään kalasta, mutta meillä kokkaaminen on vähän hankalaa, koska olen allerginen raa'alle kalalle. Joskus, kun työvuorot sallivat, haen kauppahallista lohta ja pyydän kauppiasta pistämään sen siihen kuntoon ettei mun tarvitse kuin kipata lohi uunivuokaan, heittää päälle kermat yms. ja tuupata uuniin.

Useimmiten menee pakastekalan puolelle, eli seistä kalakeittoa tai kastiketta tai paneroituja kalafileitä. Mutta onko pakastekalassa enää juurikaan kalan hyviä ravintoaineita tallella?

Ei tosiaan syödä. Joskus koitan ostaa graavisuolattua lohta leivän päälle ja mahdollisimman usein lohta ostetaan, jos tuoretta saa, mutta ei tosiaan kahta kertaa viikossa kalaruokaa tehdä. Rasvasista kaloista silliä menee kesä ja jouluaikaan enemmän, siikaa joskus ostetaan valmiina, mutta kalanmaksaöljy tulee meidän perheen nassuihin pääosin purkista

Syömme kalaa usein, ainakin 2 kertaa viikossa.

Paistetut tai savustetut muikut, lohipasta, tonnikalarisotto, kalapullakeitto (tästä ovat pitäneet kaikki lapset kautta aikojen), savulohi, uunikalat, suolakuoressa kypsennettyjä "roskakaloja", kalatahnaa uuniperunoiden tai paahtokasvisten kanssa, makrillirisottoa, savukalakiusausta, sinappisilakoita, korianterisilakoita, kalamureketta.

Ja jääkala säilyy hyvin, käytä huoleti.

Kyl tulee syötyä useamminkin, tosin välillä vaan tonnikalalinjalla :) Lohta, siikaa, tonnikalaa, pakasteseitä, makrillia, silliä, kuhaa... Vaihdellen. Viikolla töiden jälkeen menee sinne tonnikala-pakastekala-akselille, mut viikonloppuna sit alusta loppuun ite.

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Kyllä yleensä noin 5 kertaa viikossa. Savustettuna, keitettynä, uunissa, grillattu, loimu jne.

Mistä hankit kalat ja muunteletko reseptejä kovin? Mä en juurikaan jaksa opetella uusia ruokia, ja aina ei jaksais sitä lohta syödä..:/

Meillä syödään tosi usein kalaa, monta eri sorttia ja monella eri tavalla tehtynä. Savustetaan viikollakin muikkuja, lohta ym. Kuha ja ahven pannulla paistettuna (nam :p )
Lohi on meidän suosikki kala, varmaan sen halpuuden takia. Joku tonnikala tulee kalliimmaksi..

Yhteistyössä