syötkö rasvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiili"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tottakai, ihminen tarvitsee 25% kokonaisenergiastaan rasvasta. Normaalien maitorasvojen yms. ruoasta tulevien rasvojen lisäksi syön oliiviöljyä vähintään pari ruokalusikallista päivässä, sotken sen jogurtin tai rahkapirtelön sekaan.

Syön,tottakai. Sekä kovia eläinperäisiä rasvoja että kasvirasvoja. En juurikaan tarkkaile syömisiäni,mutta koska syön ihan normaalia perusruokaa,sekä lihoja että kasviksia/hedelmiä ym,niin kyllähän siinä pakosti rasvojakin tulee syötyä.

Syön, kaikennäköistä rasvaa. Yritän niin, että saisin rasvoja enemmänkin kalasta ja kasvikunnan tuotteista kuin siasta ja lehmästä, mutta tuleehan sitä saatua aika järkyttävän paljon niistäkin.

Rasvan syöntiä olen vähentänyt reilusti viime lokakuussa. Kolesterolit koholla, joten lopetin oivariinin syönnin lähes kokonaa. Ehkä kerran viikkoon tulee sellainen, että on pakko maistaa leipää oivariinilla. Rasvaa saan aika paljon kuitenkin, kun syön kermajäätelöä ainakin kerran viikossa. Lisäksi lihoista tulee, vaikkakin pyrin vähärasvaisuuteen esim jauheliha on aina sitä 10% jauhelihaa ja lihoista fileitä. Jogurtit olen vaihtanut rasvattomiin vaihtoehtoihin ja maitorahkaan. Kahvissa rasvaton maito.

aamulla lurautan kahvin sekaan kookosöljyä, lounaalla siemeniä ja oliiviöljyä salaatissa, tai pähkinöitä. illalla salaatissa oliiviöljyä , paino 60 pituus 174

[QUOTE="vieras.";29653414]Rasvan syöntiä olen vähentänyt reilusti viime lokakuussa. Kolesterolit koholla, joten lopetin oivariinin syönnin lähes kokonaa. Ehkä kerran viikkoon tulee sellainen, että on pakko maistaa leipää oivariinilla. Rasvaa saan aika paljon kuitenkin, kun syön kermajäätelöä ainakin kerran viikossa. Lisäksi lihoista tulee, vaikkakin pyrin vähärasvaisuuteen esim jauheliha on aina sitä 10% jauhelihaa ja lihoista fileitä. Jogurtit olen vaihtanut rasvattomiin vaihtoehtoihin ja maitorahkaan. Kahvissa rasvaton maito.[/QUOTE]

Ei ihme, että kolesterolit on koholla, kun et rasvaa syö.

Ei ihme, että kolesterolit on koholla, kun et rasvaa syö.

Opettele lukemana. Lopetin oivariinin syönnin, kun kolesterolit oli koholla. Kolesteroliarvo 6 tippui lukemaan 4,9 kolmessa kuukaudessa, kun lopetin oivariinin syönnin ja vähensin jäätelön syöntiä.

Kasvirasvoja pitäisi enemmän saada, jotta rasvasuhteet pysyisivät hyvänä. Parin vuoden kuluttua katsotaan kolesterolit uudelleen. Elämäntapamuutoksen olen tehnyt ja painokin on pudonnut monta kiloa.