SYÖPÄKÖ? (Lymfooma)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla oli reilu kk sitten flunssa, jolloin kaulalla imusolmukkeet turposivat. Jonkin ajan kuluttua huomasin, että niskaan on ilmestynyt ainakin 4 noin herneen kokoista pattia. Eivät ole hävinneet mihinkään, vaikka flunssa meni. Mielestäni kaulalla on ollut jo ennen tuota flunssaa vajaan parin sentin halkaisijaltaan oleva imusolmuke samoin toisessa nivusessa parin sentin pituinen pavunmuotoinen patti. Näihin en ole sen kummemmin kiinnittänyt huomiota, enkä osaa sanoa, kauan ne on olleet. Netistä sit luin, että lymfoomassa saattaa esiintyä myös kutinaa, jota mulla on ollut jo muutaman kuukauden. Tuntuuko noi imusolmukkeet normaalitilassa ollenkaan? Vähän on alkanut hirvittämään, että onko jotain vakavaa :(

varaa aika lääkärille, mutta yleenäs noi imusolmukkeet on ihan normaaleja eikä ollenkaan vaarallisia. Flunssan jälkeen niitä voi olla vielä pitkäänkin (kokemusta) ja silti olla vaarattomia. Voithan toki varata lääkäri ajan, mutta älä suotta itseä kiusaa lukemalla kamalia juttuja mikä sinulla voisi olla...

Mulla epäiltiin lymfoomaa syksyllä.. Tai kai lähinnä itse epäilin :o
Mulla on edelleen herneen kokoisia patteja kaulassa n.8. Niiden koko ei ole muuttunut miksikään vajaan vuoden aikana. Multa otettiin sillon verikokeet ja lopullinen diagnoosi mun "syövälle" oli stressi ja yliväsymys, sen takia kuulemma ne patit on tullut.
Mutta käy näyttämässä niitä lääkärille niin saat mielen rauhan!

noi patit on ihan normaaleja. flunssan jälkeen niitä on pitkäänkin, ja osa ei häviä koskaan pois. mullakin patteja mutta johtuvat siitä et sairastanu rauhaskuumeen, ja flunssaa ollu paljon joskus. patit on ja pysyy, ne ei kuulemma häviä. mutta jos asia vaivaa käy lääkärissä....

Niin ja kiitos kaikille vastauksista! Vähän helpotti, että tuskin on vakavaa :) Taidan tässä nyt vielä seurailla tilannetta ja varata myöhemmin lääkäriaikaa varmuudenvuoksi.

Yhteistyössä