Syökö teidän 8-9kk vauvat aina ISON pilttipurkin lounaalla ja päivällisellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiinnostaa tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiinnostaa tietää

Vieras
Mietin, että syökö teidän 8kk+ vauvat aina ruokaa semmoisen ison pilttipurkin eli 200g?

Meillä poika syö vaihtelevasti puoli purkkia tai melkein kokonaan, muttei juuri koskaan koko 200g kerralla. Myös välipalana hedelmäsoseena menee yleensä noin 100g, joskus harvoin 200g...

Ja maitoa juo aina ennen ruokaa 80ml.

Ei meilläkään mennyt tuota 200g purkkia kerrallaan, sillon kun poika oli 8kk. Meillä poika oli niin nirso, ettei silloin edes ruvennut kunnolla syömään noita 8kk ruokia, koska niissä oli niitä paloja. Pikkuhiljaa kuitenkin tottui sitten. Nyt poika 1v 2kk eikä vieläkään syö välttämättä jokakerta sitä 200g purkkia kerrallaan. Meillä poika tosi pienikokoinen.

Ei noista kannata stressata. :) Lapsi syö sen verran, kun tarvitsee ja jaksaa.

Kiitos vastauksista!

Pakko antaa maito ensin, jotta juo sen. Päälle ei enää suostu juomaan. Pitää kuitenkin se 6dl maitoa tulla vuorokaudessa ja se just ja just täyttyy, vaikka puurotkin tehdään maitoon.

Söi kyllä tuon ikäisenä ja vähän aiemminkin ison 8kk purkin, muistan kun ei ollu vielä 8kk ja siirryttiin kuitenkin niihin ruokiin kun ei jaksanu enää niitä pikkupurkkeja kanniskella kaupasta. Ja maidon joi ensin koska ruuan jälkeen ei enää uponnut.

Ei tosiaankaan syönyt ikinä kokonaista purkillista, hyvä jos puoli purkillista sai menemään. Yleensä ei sitäkään. Tosin, meillä on todella valikoiva (nirso ;) ) lapsi ja tuolloin lapsella oli vielä useita ruoka-aineallergioitakin.

Meillä 7,5kk syö sellasen vajaan pikkupurkin verran kotitekoista lihasosetta. Joskus harvoin menee enemmän, jolloin annan jälkkäriksi banaania/raastettua omenaa tmv. vettä menee ruuan kanssa pari-kolmekymmentä milliä, maidon määrästä en tiedä, kun imetän.

En kyllä usko että vielä pitkään aikaan saadaan kasvatettua noita annoskokoja, kun nytkin työn takana saada noin paljon uppoamaan.

Minä kans ihmettelen, että miksi ihmeessä annat maidon ENNEN ruokaa? :o Vai onko teilläkin semmoinen lapsi, ettei rupea syömään muuta kun maitoa ekaksi ja sitten vasta maistuu muukin ruoka? Meillä nimittäin poika oli tollanen joskus pienempänä. Aattelin vain, että jos noin ei kuitenkaan ole niin varmasti kannattaisi tehdä niin, että aina muutaman lusikallisen jälkeen ruokaa antaa vasta hörpyt maitoa. Mutta jokainen vanhempi tietää itse tasan tarkkaan parhaiten oman lapsensa ruokailutottumukset ja miten saa lapsen parhaiten syömään. :) Mua ärsytti, kun isovanhemmat anto kaikenmaailman ohjeita aina, kun syötin poikaa ja sattuivat olemaan paikalla. Jos poika vähänkin näytti ettei syö, niin heti oltiin "ei se enää syö, elä pakota" ja tasantarkkaan tiesin, että monesti poika vaan koetteli mun hermoja ja söi taas, kun sai hörpyn maitoa tms.

ei syönyt tyttö koko purkkia 8kk iässä, eikä syö vielä nyt 1-vuotiaana. Harvemmin enää syö noita kaupan purkkeja, ei kelpaa enää. Kotitekoistakin ruokaa menee ateriallaan n. 1-1½dl, se on jo hyvin. Joku päivä syö sen 5 ateriaa päivässä, toisena päivänä vain 3 ateriaa. Maidon annoin jossain vaiheessa ennen ruokaa, kun ei muuten suostunut juomaan. Tätä nykyä hörppii maitoa joka lusikallisen välissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Diinu:
Minä kans ihmettelen, että miksi ihmeessä annat maidon ENNEN ruokaa? :o Vai onko teilläkin semmoinen lapsi, ettei rupea syömään muuta kun maitoa ekaksi ja sitten vasta maistuu muukin ruoka? Meillä nimittäin poika oli tollanen joskus pienempänä. Aattelin vain, että jos noin ei kuitenkaan ole niin varmasti kannattaisi tehdä niin, että aina muutaman lusikallisen jälkeen ruokaa antaa vasta hörpyt maitoa. Mutta jokainen vanhempi tietää itse tasan tarkkaan parhaiten oman lapsensa ruokailutottumukset ja miten saa lapsen parhaiten syömään. :) Mua ärsytti, kun isovanhemmat anto kaikenmaailman ohjeita aina, kun syötin poikaa ja sattuivat olemaan paikalla. Jos poika vähänkin näytti ettei syö, niin heti oltiin "ei se enää syö, elä pakota" ja tasantarkkaan tiesin, että monesti poika vaan koetteli mun hermoja ja söi taas, kun sai hörpyn maitoa tms.

Kuten tuolla jo joku mainitsikin, niin jotta maitomäärä vuorokaudessa tulee riittäväksi. Meillä myös lapsi, joka juo hintsusti 5 dl maitoa, emme tosin anna maitoa ennen ruokaa, kun ei sille kelpaa, vaan hörppyjä ruoan kanssa.

no kun mun poika 14v oli tuossa iässä. Hän söi 1½ purkkia ruokasosetta2x päivässä. aamupalalla meni 2dl puuroa ja pieni hedelmäsosepurkki. välipalalla söi 2 hedelmäsosepurkkia. iltapalalla söi velliä pullon ja hedelmäsosetta 1purkin
Kaikkien näiden lisäksi pika joi vielä pullosta tuttelia vähintään 2dl
kova oli syömään, mutta ei olut vauvanakaan liian lihava. Useinkylä annetiin tuon ikäiselle jo samaa ruokaa mitä muukin perhe söi, annokset oli isoja, isompia kuin 1v vanhemmalla siskollaan :D

Yhteistyössä