Syökö teidän 6kk vauva enää ÖISIN? Miten vieroittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos

Vieras
Meidän 6kk syö jo 5 ateriaa päivässä ja saa korvikettakin päivän aikana tarpeeksi. Ruokaa menee sen verran, että luulen, ettei yöllä voi olla nälkä.

Nyt siis menee nukkuun klo 20 aikaan ja syö yöllä klo 2, klo 5 ja joskus klo 12, 02 ja 06. Siis jopa 3 kertaa yössä! Esimerkiksi 3-4 kk:n iässä poika söi vain kerran yli 9h nukkumisen aikana. Joten ihmetyttää kovin, että syö nykyää noin tiheään vaikka päivälläkin syö paljon.

Luulen, että syönti alkaa olla vain tapa enää. Eli kun herää unesta, vaatii maitoa. Ollaan yritetty olla antamatta ja siitä seuraa sellainen karjumis-itku-huuto, että ei olla viititty vielä hirveesti huudattaa, koska olemme ajatelleen naapureitamme. :) Meteli on tosiaan kova.

Milloin teillä loppu yösyöninit ja miten ne loppui? Jos vieroititte, niin miten?

Meillä poika korvikkeella, maidon tulo loppu n. 2kk sitten.

Meillä poika kohta 5 kk ja syö 2-3 krt yössä, 100-200ml kerrallaan. Pienempänä, 1-3kk iässä saattoi kanssa mennä yhdellä yösyömisellä, sekin vasta joskus 8-9 tunnin unen jälkeen. Meillä poika syö myös 5 ateriaa, samassa rytmissä kuin isot siskot, ja soseita menee 2 prk/pvä. Noi tiheämmät yösyömiset alkoi reilu kuukausi sitten, olin itsekin ihan ihmeissäni kun toisilla lapsilla on päinvastoin vähentyneet kun on otettu kiinteät mukaan kuvioihin. kai hänellä sitten on joku kasvuvaihe meneillään, odotan josko puuron kanssa rauhoittuisi tuo tilanne. Tuttia ei yöllä huoli, ei myöskään vesipulloa. Kun herää, niin maidon kanssa vain onnistuu uudestaan nukahtaminen.

Noin 8kuisena loppu yösyömiset täällä.. Söi silloin 2kertaa yössä ja se oli ihan vaan tissittelyä eli ei kunnolla syönyt. Ensin jätin ekan syötön pois, tais kahtena yönä itkeä, nukahti syliin ja nostin sänkyyn, sit se jäi...
Toinen syöttö jäi sitte oikeastaan itekseen pois, eli tyttö ei enää herännyt syömään, nostin kyllä alkuun miun viereen nukkumaan kun aamuyöstä heräsi.
En tiedä oliko tuosta apua mut en kiirehtiny lopettamista missään vaiheessa, ajattelin et jää pois kun tyttö siihen valmis :)

Kuullostaa tosiaan "pahalta" tavalta vain. Meillä oli vähän samanlainen tilanne; hyvät yöt (1-2 syöttöä) muuttuivat yhdeksi tissittelyksi n. 6-7kk iässä. Lopulta kärjistyi siihen, että poika heräili tissille n. 1,5h välein.

Pidimme sitten "unikoulun" pojalle, ikää silloin n.7,5kk. Hommasimme matkasängyn keittiöön ja mies hoiti yöheräilyt. Parina ekana yönä poika oli todella vihainen kun ei saanut haluamaansa tissiä, vaan mies vain hyssytteli uneen. Huusi n. puoli tuntia aina ennen kuin nukahti uudelleen. Kieltämättä se oli piinaavaa ja naapureita vähän säälin...

Pidimme kuitenkin siitä kiinni, että mä en näyttäydy, koska poika olisi varmasti halunnut vieläkin sinnikkäämmin tissille. Pari yötä meni n.6-7 heräämisellä, sitten väheni pariin kolmeen ja viikon päästä unikoulun aloituksesta poika nukkuin täydet yöt ilman yhtään heräämistä!

Ja tästä on nyt aikaa n.2 kk ja edelleen yöt sujuvat ilman yhtään heräämistä. Jos joskun herää ja itkee, niin mies ottaa ja hyssyttää. Yleensä riittää ihan se, että nostaa syliin, nukahtaa heti.

Eli todella lämpimästi suosittelen! On ihanaa nukkua taas itsekin... :) TSEMPPIÄ!!!!!! :)

Mun tyttö lopetti yösyönnit 4,5 kk iässä (vai oliko silloin vielä klo 6-7 aikaan muutaman viikon yksi syöttö). Vieroitin puolivahingossa yhdessä yössä siten, että tarjosin tuttia ensin, joka kelpasikin. Tutitus oli klo 2 ja 3, klo 4 annoin maitoa, vaikka jälkeen päin ajateltuna ei ollut silloinkaan nälkäisen oloinen. Seuraavana yönä nukkui inahtamatta 6 asti, eikä ole sen koommin syönyt öisin. Tytöllä meni tuossa vaiheessa jo soseita muistaakseni 3-4 kertaa päivässä, aloitettiin kiinteät jo 3 kk. Tuo varhaisaamun (6-7) syöttö jäi pois kun saatiin 5 kiinteää ateriaa päivään. Nyt tyttö on 9,5 kk ja syö iltapuuron klo 21 ja seuraavan kerran aamulla, puuroa klo 8-9. Jos nykyään yöllä inisee, en anna maitoa, koska ei sitä tarvitse, vaan tutilla mennään.

jotenkin tuntuu pahalta alkaa pitämään vasta 6kk ikäiselle jotain unikoulua... Aika pienihän se vielä on ja monet alkavat vasta 6kk iässä maistelemaan soseita, joten varmasti aika moni 6kk syö vielä öisin.

Siksi haluaisinkin juuri kokemuksia siitä, että milloin teillä loppui ja miten. Toki unikoulukin on yksi lopetusmalli, mutta toivoisin, että meilläkin loppuisi ihan itsekseen.

että 6kk ikäinen, 5 krt päivässä kiinteitä syövä lapsi, ei tarvitse enää yöllä ravintoa. Mutta eihän kaikki mahdu samaan muottiin.

Mulle neuvola sanoi, että yösyöttö on vauvalle etu, josta ei haluta luopua. Ja jos sitä yritetään ottaa pois, niin tulee kauhee protesti. Vähän kuin itse saisi 1000? lisää liksaa ja sitten ykskaks se haluttas ottaa sulta pois. Antaisitko kovin helposti periksi? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Nero:
että 6kk ikäinen, 5 krt päivässä kiinteitä syövä lapsi, ei tarvitse enää yöllä ravintoa. Mutta eihän kaikki mahdu samaan muottiin.

Mulle neuvola sanoi, että yösyöttö on vauvalle etu, josta ei haluta luopua. Ja jos sitä yritetään ottaa pois, niin tulee kauhee protesti. Vähän kuin itse saisi 1000? lisää liksaa ja sitten ykskaks se haluttas ottaa sulta pois. Antaisitko kovin helposti periksi? ;)

Mä uskon siihen että vauva tekee niinkuin tuntuu hyvältä, eikä suinkaan ilkeyttään tai protestoidakseen.
Mun 6,5kk syö 3 kertaa yössä. Siis syö kunnolla, kääntyy pois ja jatkaa nukkumista. Jos tarjoaa tyhjempää tissiä, suuttuu. Taitaa siis nälkä olla.

Yhteistyössä